Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Digitální pevnost

77%
4 877
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Digitální pevnost
 Všechny obaly
Digitální pevnost
 Všechny obaly
Autor:
Originální název: Digital Fortress
Poprvé vydáno celosvětově: 1997

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Argo - 2009
ISBN: 80-86518-95-7
Počet stránek: 439
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 141x v oblíbených
v přečtených 1642x v přečtených
v knihovně 354x v knihovně
k přečtení 167x k přečtení
právě čte 5x právě čte
si přeje 10x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Argo (2009) 80-86518-95-7 439
Metafora (2005)

Digitální thriller od autora bestselleru Šifra mistra Leonarda. Jeho děj se točí kolem složitého počítačového kódu.
Ve chvíli, kdy se dosud neomylný dešifrovací počítač v NSA (Úřad pro národní bezpečnost) setká se záhadným kódem, který nedokáže rozluštit, úřad povolá k řešení svoji nejlepší dešifrantku Susan Fletcherovou, půvabnou a inteligentní matematičku. To, co Fletcherová zjistí, vyvolá šok ve všech sférách moci. NSA se náhle stává rukojmím a není držena v šachu děly či bombami, nýbrž nevídaně složitým kódem. Ten, kdyby se dostal do oběhu, dokázal by ochromit veškerou zpravodajskou činnost USA. Fletcherová se postupně zaplétá do stále houstnoucí spleti tajemství a lží, ale přesto se snaží bojovat za záchranu instituce, v jejíž smysl pořád věří. Zrazována ze všech stran zjišťuje, že nakonec nebude bojovat jen za svou vlast, ale také o svůj holý život a nakonec i o život muže, kterého v hloubi duše miluje.

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Bastet
60% 60% 60% 60% 60%
  5. 6. 2010, 12:28
Asi Brownova nejslabší kniha. Je tu vidět, že se jedná o prvotinu a autor si teprve hledá cestu. Celý příběh a jeho prostředí mi přijdou umělé a neskutečné.
VerenaLord
80% 80% 80% 80% 80%
  29. 1. 2013, 2:59
Brown píše velmi poutavě, ale bohužel už kniha není natolik jedinečná. Nejsem počítačový mág, spíš je používám jen uživatelsky, takže nejsem schopna posoudit reálnost situace. Avšak jako čtenář oceňuji nápad i velice dobrý popis.
Pend
60% 60% 60% 60% 60%
  30. 1. 2014, 21:16
Celkem slušný debut, obsahuje už řadu prvků typických i pro další autorova díla. Šokující odhalení střídá další, civilista si poradí s profesionálním zabijákem, všechno dobře dopadne. V souvislost se současnými kauzami NSA celkem dobrý odhad.
Nantong
  19. 11. 2014, 17:10
Toto byla moje první kniha od Browna, kde nebyl hlavním hrdinou Robert Langdon. Líbila se mi změna prostředí, ve kterém se příběh odehrával. Kniha pro mě byla čtivá, stejně jako všechny Brownovy knihy.
ondrasek
80% 80% 80% 80% 80%
  13. 3. 2014, 9:00
Jako u všech ostatních Brownových knih má i Digitální pevnost spád a akčnost, celý příběh se odehrává během jediného dne, takže je jasný, že to musí mazat.
Pro mě největší slabinou je finále knihy, SPOILER v němž skupina geniálních mozků řeší rozdíl mezi atomovkou v Hirošimě a v Nagasaki. Já teda nejsem ani fyzik ani chemik, ale řešení mě (a určitě nejen mě) napadlo během chvilky, zatímco autor se mě na zhruba 40ti stranách snažil přesvědčit, že tento oříšek je téměř nerozlousknutelný...
Takže za ten naivní a patetický konec strhávám nějaké body. Jinak je knížka fajn. Dávám něco mezi 3mi až 4mi hvězdami. Ále ať nežeru, dám čtyři. Za to, že tam není Langdon :-).
Vikyna
80% 80% 80% 80% 80%
  12. 4. 2016, 19:15
Brownovy knížky mám prostě ráda. Ano, jedou všechny podle stejného scénáře, ale aspoň mi po přečtení jedné není líto, že končí, a můžu jít zrovna na další :) Je pravda, že tahle je o něco slabší než ostatní, později to "vychytal", aby to bylo ještě napínavější, logičtější a překvapivější. Ale i tak supr!
včelka
100% 100% 100% 100% 100%
  29. 11. 2015, 22:56
Již moje 5. setkání s Danem Brownem.
A musím se přiznat, že jsem měla trochu obavy, jestli se mi bude kniha líbit. Ať už z důvodu všudypřítomné techniky nebo z vědomí toho, že se jedná o autorovu prvotinu.
Nicméně jsem mile překvapena! Kniha měla (hlavně u konce) dynamický spád, který ještě více zrychlovalo střídání postav zrovna se nacházejících ve vypětých situacích.
V průběhu rozvíjejícího se děje jsem měla samozřejmě pár tipů na viníky celé věci, avšak celkové rozuzlení mi tak trochu vzalo dech.. To je tak, když očekáváte něco epicky dechberoucího a ono je to nakonec tak strašně jednoduché. :D
Veronika
20% 20% 20% 20% 20%
  15. 5. 2010, 15:19
Brownova najslabšia kniha. Roztiahnuté, odfláknuté, zbytočné... a ktovie aké ešte. Zbytočné, povedala by som jedným slovom. Sú lepšie knihy.
analphabet
80% 80% 80% 80% 80%
  2. 1. 2014, 14:21
Sice je poznat, že to je jeho první kniha, ale musím uznat, že do světa spisovatelů se uvedl parádně. Děj je trochu přitažený za vlasy, ale která Brownova kniha není? Také si uvědomme, že knihu začal psát v roce 1996, což je před 18 lety. Tehdy určitě Brown viděl tuto problematiku jinak, než jí vidíme my teď. Už jen kvůli tomu pokroku v počítačích. Děj má spád, napětí a téma, které je dnes snad aktuálnější než kdy dříve.
wendieta
40% 40% 40% 40% 40%
  24. 2. 2013, 1:37
Oproti jeho dalším knihám je tahle hodně slabá a docela mě zklamala. Když jsem ji dočetla, byla jsem ráda, že už to mám za sebou.
Rumbelle
60% 60% 60% 60% 60%
  21. 8. 2016, 11:14
Podle mě je to nejslabší z Brownových knih. Sice nechyběla záhadovost, napětí a akce, ale nedávno jsem četla Pavučinu lží a ta měla podobný scénář a proto mě odhalení většiny tajemství ani nepřekvapilo. Moje doporučení: Mezi Pavučinou lží a Digitální pevností si dejte velký časový odstup.
Manon
  14. 12. 2013, 20:54
Kniha je místy docela nelogická, ale děj je čtivý, jako u všech jeho knih, jako odpočinková četba ale dobré.
Samael
60% 60% 60% 60% 60%
  28. 3. 2013, 22:19
První knížka Dana Browna je nejslabší z toho co napsal,ale i přesto dokazuje,že má velký potenciál,který se ukázal v jeho dalších dílech.
Alduin
80% 80% 80% 80% 80%
  28. 3. 2014, 19:46
Brownova prvotina, v níž je hlavní hrdinkou překrásná a vysoce inteligentní matematička, pracující pro tajné dešifrovací oddělení NSA. Celá kniha je v průběhu děje akční a velice napínavá. Čtenář sleduje dvě paralely, a to boj s nedobytným kódem, který se snaží Susan Fletcherová, hlavní hrdinka, rozlousknout v budově NSA, kde se dozvídá jednu šokující zprávu za druhou a druhý děj patří jejímu příteli, Davidovi, vysokoškolskému profesorovi jazyků, který má za úkol najít klíč k deaktivaci hrozby, která má zničit celou NSA a ohrozit USA, a navíc je na něj nasazen elitní zabiják Hulohot, který zatím nikdy neselhal a nehodlá s tím začít. Kniha má řadu zvratů v ději, je velice čtivá a napínavá.
Hazakiros
80% 80% 80% 80% 80%
  31. 10. 2013, 21:35
Ačkoli jde o debut , myslím, že Digitální pevnost obsahuje všechno, co by měl bestseller mít! Touto knihou si autor otevřel - zcela oprávněně - dveře do světové literatury. Už samotný nápad je velmi zajímavý a zpracování velmi slušné.
XZvire
40% 40% 40% 40% 40%
  8. 7. 2013, 17:04
Zatím asi nejslabší kniha, co jsem od Dana Browna četla. Vše bylo strašně natahované a pozornému čtenáři musí všechny podstatné věci v okamžiku dojít. Ke konci jsem se už trochu nudila. Výhodou je, že Dan Brown umí psát hodně čtivé knihy.
TajemnaM
100% 100% 100% 100% 100%
  28. 9. 2011, 11:50
Knihu jsem četla dvakrát, poprvé asi v jedenácti, kdy jsem jí ještě moc nerozuměla, ale i přesto mi přišla úžasná a podruhé teď ve třinácti. I když to byly jen dva roky, uviděl jsem najednou v knize tolik věcí, které tam najednou nebyly.Digitální pevnost je moje nejoblíbenější kniha od Browna.
dalimoni
80% 80% 80% 80% 80%
  28. 3. 2011, 23:28
Kniha se mi líbila, styl Browna mě prostě baví, i když to asi není kdovíjaká umělecká literatura, umí čtenáře vtáhnout do děje a nutit ho rychle číst dál. Proto jí opět hodnotím vysoko, trošku jiné téma než klasický Langdon, ale myslím, že to nebylo na škodu. Jsem osobně zvědav, kam se posune dál a co bude tématem jeho dalších knih.
Četl jsem jí po Šifře, Ztraceném symbolu a Anatomii lží, je jiná, souhlasím, že o něco slabší než výše uvedená díla, ale přečetl jsem jí opět rychle, jako předešlé knihy Browna a v tom je jeho síla. Čtenáři prostě nedovolí vydechnout, dokud knihu nedočte.
Adam Walder
40% 40% 40% 40% 40%
  12. 2. 2011, 18:53
Knížku jsem přečetl až po Šifře, Andělech a Anatomii a souhlasím že je z nich nejslabší, a to z daleka. Kniha je plná klišé, přistihl jsem se, že si silně přeju, aby vrah neporazitelného Davida Beckera konečně ZABIL. Opravdu není uvěřitelné, když civilista několikrát přežije střet s trénovaným zabijákem, který se z neomylného a špičkového profíka mění při sřetu s hrdinou v zakomplexovaného smolaře. Taky jsem přál všem těm hackerům, ať prolomí ochranu a nasosají si z archivu NSA něco tajných dat...:-) Digitální pevnost se dá přečíst ale je třeba ji brát jako oddychovku. Dan Brown udělal kus cesty a další díla už Pevnost mnohonásobně převyšují!
misssicccka
20% 20% 20% 20% 20%
  4. 5. 2011, 11:35
již u Šifry mistra Leonarda jsem byla více než rozpačitá, ale toto? no toto.
Bylo to moje druhé flirtování s Brownem a můžu říci, že poslední. Jsem ráda, že jsem nepodlehla tomuto autorovi a neinvestovala do jeho nesmyslných výplodu ani poplatek za rezervaci v knihovně ve výši CZK 10,-.
A abych nebyla pokrytec, co hodnotí to, co nečetl, dočetla jsem to, ale s utrpením a od třetiny se sebezapřením.
Proti gustu žádný dišputát, ale myslím, že rozumní lidé ví, že na světě jsou mnohem smysluplnější díla.
Bajusik
100% 100% 100% 100% 100%
  16. 6. 2013, 18:01
Líbí se mi změna prostředí, i když tuto knihu považuji za nejslabší od Browna a příjde mi, že se v ní teprve hledal.
lvasa
20% 20% 20% 20% 20%
  9. 8. 2012, 11:31
No, prožíval jsem asi takové pocity jako když historik čte Šifru Mistra Leonarda. Na rozdíl od historie totiž počítačům trošku rozumím. Ne moc, ale dost na to, abych poznal, jaká je tahle knížka blbina.
Honey0105
100% 100% 100% 100% 100%
  12. 9. 2010, 19:29
Tohle byla vůbec první kniha, kterou jsem od Dana Browna přečetla. Nyní mám již přečtené všechny a když se vrátím, tak Digitální pevnost byla asi nejslabší kniha společně se Ztraceným symbolem. Avšak po přečtení jsem byla přímo nadšená! Sice mi některé věci přišli trochu přehnané, ale úplně jsem to přešla. Krásně jsem se začetla a knihu jsem přelouskala raz, dva.
Mifeet
0%
  10. 2. 2010, 21:45
Jádro příběhu o šifrování je z odborné stránky naprosto převrácené na hlavu. Dobře, připusťme, že je to součást světa, ve kterém se dej odehrává. Ale můj počáteční odpor ke knize se nejenom nezmírnil, ale musel jsem se přemáhat, abych ji vůbec dočetl. Celý děj od začátku do konce je jedno klišé za druhým. Připadalo mi, že vše je psané tak, "aby se to líbilo", ale bez nějaké vlastní myšlenky. Jako když pejsek a kočička vařili dort. Šifru jsem zatím nečetl, jenom doufám, že při jejím psaní už autor trochu dozrál a není to takový komerční výplod jako Digitální pevnost.
Sandalkar
80% 80% 80% 80% 80%
  12. 11. 2014, 20:51
Zajímavé téma a na to, že byla knížka napsaná před 18 lety je značně aktuální. Mě se líbila víc než leckteré Brownovy kousky s církevní tématikou, které mi přišly prostě až moc smyšlené . Čtivý a napínavý příběh.
hrosula
100% 100% 100% 100% 100%
  8. 11. 2012, 18:14
Nejslabší Braunovo dílo, které napsal, ale i přesto se mi kniha líbila a zaujala mě, tak jako každá kniha od tohoto autora.
Anysek
100% 100% 100% 100% 100%
  8. 7. 2012, 20:08
Digitální pevnost se mi hodně líbila, akorát už jde poznat, kdo bude tím padouchem. U Browna jsem začala Śifrou, pak Pavučunu, Anděly a te´d a pevnost....hned to bilo do očí. :)Ale ztrhující děj umí pořádně vystihnout. Tři sekundy před koncem.....jak ve všech akčních filmech (to bylo až moc).
Blazzineceq
80% 80% 80% 80% 80%
  6. 2. 2014, 10:26
Brownova první kniha mě nadchla také. Není to sice taková bomba jako ostatní knihy, ale problematika tématu je celkem aktuální. Vše hezky popsané. Na jeho knihách mám nejraději to, kolik nových informací se z různých oborů dozvím.
mysulka
80% 80% 80% 80% 80%
  30. 5. 2011, 12:46
Paradoxně Brownova prvotina, byla mojí poslední, kterou jsem postupně četl. Nemyslím si, jako spoustu ostatních, že je literárně nejslabší a o přehnanosti ani nemluvě (cožpak nejsou jeho "církevní romány" a Anatomie lži daleko přehnanější...). Brown výborně a poutavě píše, moc dobře se mi čte, ale obecně se shodnu s "BASTET", že má pořád stejné dějové schéma - asi od desáté stránky Digitální pevnosti mi bylo jasné, kdo tady bude padouch... Nicméně se to čte hezky...
zelha
80% 80% 80% 80% 80%
  13. 7. 2016, 7:26
Kniha se mi, jako všechny ostatní Brownovky, velmi líbila. Byla čtivá a akční. Jediné, co mi nějak nesedí, je absolutní dokonalost hlavní hrdinky (v realitě se jen těžko někdo takový najde).
Jinak nemám žádné výhrady a knihu doporučuji.
Maldika
60% 60% 60% 60% 60%
  15. 3. 2016, 19:42
První polovina by ještě byla za 5 hvězdiček, děj měl spád, řadu zvratů a člověk se těšil, co přijde dál, po druhé půli už byla "otevřená dějová vrátka" zcela evidentní, takže momenty překvapení už v zásadě nepřicházely. A konec? No, tak to jsem Browna měla chuť knihou praštit. Celá kniha se nese v poměrně inteligentním duchu a závěr je jak pro žáky prvního stupně základní školy. Pardon, ale řešení "finálovky" bylo pro mne otázkou asi dvou vteřin (fajn, nahrávají mi zkušenosti ze šifrovaček, ale fakt to nebylo nic záludného), pak asi půl minuty googlení a odpověď byla na světě. A tam se s tím hrabe nejlepší tým mozků a ne a ne to vidět? Přišlo mi to neuvěřitelně absurdní. Poslední strany už jsem fakt četla s nechutí, "tak už na to sakra přijďte!". Závěr dojem z knihy snížil natolik, že nad tři hvězdy prostě nelze jít. Škoda, našlápnuto měla velmi dobře.
problemchild
60% 60% 60% 60% 60%
  27. 6. 2015, 9:52
První knížka od Dana Browna, kde se spisovatel ještě hledá a je již vidět nástin mustru, podle kterého spisovatel bude psát i další knížky. Věřím, že téma je spíše pro kluky, hodně IT a technické, a musím říct, že se mi téma líbilo. Knížku hodnotím 70 %.
Majkynka
60% 60% 60% 60% 60%
  15. 4. 2014, 8:16
Kniha se mi četla velmi dobře jen sem se trochu ztrácela v těch odborných počítačových názvech a postupech jak co funguje a tak.Ale jinak velmi čtivá kniha tak jako všechny od Browna :-)
kilken
100% 100% 100% 100% 100%
  24. 9. 2010, 18:54
Dnes jsem ji dočetla a musím říct, že jsem nadšená.Autor dokáže vtáhnout do děje a kniha mi utekla až příliš rychle. Jediné, co musím vytknout, že David Backer byl jak kočka, co má devět životů a furt a ne ne umřít, to bylo místy až úsměvné.Zpočátku mě trochu vyděsily ty technický detaily, ale hra s časem o naleznutí kódu mě naprosto vtáhla do děje, takže téma, které není úplně šálek mého čaje sem nakonec pila plnými doušky.Všem, kdo umí alespoň zapnout počítač vřele doporučuju a já se du vrhnout na další z jeho knih=)

---------------------

Dnes jsem ji dočetla a musím říct, že jsem nadšená.Autor dokáže vtáhnout do děje a kniha mi utekla až příliš rychle. Jediné, co musím vytknout, že David Backer byl jak kočka, co má devět životů a furt a ne ne umřít, to bylo místy až úsměvné.Zpočátku mě trochu vyděsily ty technický detaily, ale hra s časem o naleznutí kódu mě naprosto vtáhla do děje, takže téma, které není úplně šálek mého čaje sem nakonec pila plnými doušky.Všem, kdo umí alespoň zapnout počítač vřele doporučuju a já se du vrhnout na další z jeho knih=)
Rudolf.n
60% 60% 60% 60% 60%
  6. 10. 2013, 22:32
Čekal sem víc . Počítače mě zajímají a tak sem čekal co Brown vymyslí . No, byl sem popravdě řečeno zklamanej .
bubbla
60% 60% 60% 60% 60%
  17. 9. 2013, 16:48
Souhlasím s mnohými tvrzeními tady, že je to nejslabší z jeho knížek. Ale i tak sem ji prostě pořád musela číst dál. Konec mě bavil.
HELDEN
80% 80% 80% 80% 80%
  1. 9. 2013, 19:08
Tak tohle byla poslední bichle, která mi od tohoto autora zůstávala k přečtení. Mně se styl autora líbí, hlavně jeho nápady. Ale situace typu "zachráníme to půl vteřiny předtím, než to vybouchne" mi to lehce kazí.
Košoun
60% 60% 60% 60% 60%
  30. 6. 2013, 17:00
Připojuji se k většině s názorem, že je toto Brownova nejslabší kniha. Sice i Digitální pevnost je extrémně čtivá, zvlášť k tématu, které není pro mě úplně srdcové. Každopádně nelituji přečtení, ale ke knize bych se nevrátil, ale ve své knihovničce ji klidně budu hrdě vystavovat. :)
quelhar
20% 20% 20% 20% 20%
  23. 7. 2012, 18:14
Může obsahovat SPOILERY!! Bohužel jedna z nejhorších knih, kterou jsem měl tu čest číst... Jak mi nevadí Brownovo fabulování v jeho ostatních dílech, tak zde mi již od počátku lezlo na nervy. Naprosto průhledná zápletka, kdy záporáka odhalí snad každý již po několika stranách, tomu také rozhodně nepřidala. Finále, kdy nejlepší mozky v NSA nenapadne odečíst 235 od 238, už mě vyloženě uráželo, ale totálních nesmyslů tam bylo hned několik - jen namátkou mě napadá neustálé unikání hlavního hrdiny profesionálnímu zabijákovi nebo to, že se oba jaksi omylem dostanou na letištní runway letiště ve velkoměstě. Prostě tam, kde mě Brown svým vyprávěním obvykle baví, mě zde donutil jen nevěřícně kroutit hlavou. Velké zklamání, které jen završí zmršená šifra na konci knihy, již zřejmě tvořil překladatel bez znalosti abecedy.
gagatorlady
100% 100% 100% 100% 100%
  3. 7. 2012, 9:47
Perfektní knížka, na kterou se mi několik let jen prášilo. Teď jsem si vytáhla, setřela prach a přečetla během tří dnů. Perfektní napětí, hlavně v druhé polovině. Děj je (pro mě :)) velice nepředvídatelný, přichystal mi spoustu překvapení. K technické přesnosti se vyjadřovat nebudu, popravdě, je mi úplně fuk, jestli je to reálné, nebo ne. Já jsem se bavila. :)
A.N.
  29. 7. 2011, 19:10
Po několika ,,Kingovkách´´kde postupně všichni umřou a happiend se nekoná to byl příjemný oddech vše se vyřeší špatní umřou a ti dobří zachrání svět :-) Naprosto nesouhlasím s tím, že autor do knihy naházel všechno bez ladu a skladu. Jeho knihy nejsou bez chyby přesnost a geniální detaily se jim upřít nemůžou. A pro ty chudáčky co knihu dočetli se sebezapřením asi jenom aby pak o ní mohli kafrat. Nikdo váš nenutí číst Browna a jemu podobné knihy.
tomashr
80% 80% 80% 80% 80%
  19. 4. 2011, 12:12
Trochu nechápu kritiku této knihy. Dokonalá sice není, víc než 4/5 nedám, ale na druhé straně mi přijde, že se tady Brown asi nejvíc trefil do reálně možného námětu, který klidně může být skutečností a ani zpracování není špatné. Je asi škoda, že to je jeho starší dílo, kdyby stejný námět zpracoval až později po získání lepší spisovateské rutiny a trochu to dotáhl, tak to klidně mohlo jít až na 5/5.