Harry Potter a relikvie smrti
|
|
Autor: J. K. Rowling Originální název: Harry Potter and the Deathly Hallows Fantasy / Dobrodružné / Pro děti ISBN: 978-80-00-02122-5 Počet stránek: 632 První vydání: 2007 Nakladatelství: Albatros - 2008
|
7. kniha série Harry Potter.
Potterovská fantasy-sága se sedmým dílem uzavírá, nelítostný zápas dobra se zlem vrcholí. Trojice věrných kamarádů - Harry, Hermiona a Ron - tentokrátdo posledního ročníku bradavické školy nenastoupí. Plní úkol, který po zásahu smrtící kletbou nemohl splnit moudrý Albus Brumbál. Vypátrání a zničení viteálů, do nichž Pán zla rozdrobil svou duši, je jedinou zárukou vítězství nad ním.
Komentáře ke knize Harry Potter a relikvie smrti:
Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace
UŽIVATEL Rychart [6. 2. 12, 19:30]
S Harrym Potterem jsem vyrůstal a poslední díl je mým nejoblíbenějším a rozhodně mě nezklamal, právě naopak! Jako všem dílům HP dávám 100%, protože J. K. Rowlingová mi svými Díly dala prožít rozmanitou škálu silných emocí - a tak si představuji umění.
UŽIVATEL optimistick [1. 2. 12, 14:19]
Všichni jsme myslím vkládali do posledního dílu něco, co nás mělo naplnit a uzavřít tuto heptalogii s velkým "THE END" na konci strany .To tam sice napsané je, ale kýžený výsledek se nedostavil. Tím dle mého tato série neztratil na kráse, možná maličko.:) Jsem prostě fanoušek Harryho a i když se některým konec nelíbí, tak kvůli tomu nevyhodím všechny knihy do koše, ale nechám si je v knihovně, možná na ně někdy opět nostalgicky sáhnu.:)
UŽIVATEL Rubanečka [29. 1. 12, 15:08]
Harry Potter není jenom série knih...je to pojem, filosofie...je to zkrátka příběh jedné generace. Generace, dokteré se hrdě počítám!
UŽIVATEL Ailees [19. 1. 12, 16:24]
Tohle paní Rowlingová tedy rozhodně nezvládla. Při čtení Fénixova řádu, a pak i Prince dvojí krve jsem se závěru tak nějak obávala - ale tohle předčilo i ty nejhorší představy. Děj se táhne, čtivost se vytratila... A ze závěrečného Harryho pochodu na poslední střetnutí s Voldemortem se mi téměř zvedal žaludek - kýč nade vše! A o chudákovi Severusovi radši ani nemluvit - po tom, co autorka udělala se Siriusem si tohle vážně mohla odpustit. Opravdu smutné zakončení jinak velice podařené série.
UŽIVATEL Lucip [13. 1. 12, 14:30]
Čekala jsem, že poslední díl bude trochu slátanina, ale že až taková, to teda ne. Nejhorší kniha, co jsem kdy četla. Roztahané, naprosto o ničem, bez náboje no a poslední kapitola?? Škoda mluvit. K pozvracení! Ale je pravda, že kniha byla pod tíhou davového šílenství určena náctiletým dívenkám, které tento ubohý a kýčovitý konec ocení. Kdyby autorka napsala kvalitních 200 - 300 stran, jako u dřívějších dílů, udělala by lépe. Dávám dvě hvezdičky jen kvůli ostatním dílům, protože na ty nedám dopustit.
UŽIVATEL Nikk [6. 1. 12, 16:29]
Poslední díl měl v sobě nejvíc děje, takže mě i hodně zaujal. Nedokázala jsem prostě nic jiného, než číst a číst pořád dokola se zatajeným dechem. Nečekala jsem na tento díl moc dlouho, takže mě ani nijak nezklamal. Spíše nadchnul.
UŽIVATEL včelka [31. 12. 11, 13:15]
Tenhle díl se mi líbí ze všech nejvíc i když mě trochu mrzí,že se neodehrává v Bradavicích (kromě konce).Nicméně J.K.Rowlingovou musím pochválit za celou sérii a myslím,že mnoho dalších spisovatelů by si z ní mělo vzít příklad.
UŽIVATEL hanul.s [28. 12. 11, 19:54]
Pro mne bude Harry Potter na vždy Kniha mého srdce! Perfektní, neuvěřitelné, úžasné! Nic víc, nic míň!
UŽIVATEL Faira [12. 12. 11, 18:30]
Od přečtení šestého dílu uplynula až příliš dlouhá doba a já trochu smutně zjistila, že mě to nebere tolik jako dřív. Člověk by se nikdy neměl tolik těšit, může se dočkat zklamání.
Na jednu stranu skvělý závěr, perfektní finále, ale nebylo to přesně to, co jsem od posledního dílu čekala.
Na jednu stranu skvělý závěr, perfektní finále, ale nebylo to přesně to, co jsem od posledního dílu čekala.
UŽIVATEL marphy78 [12. 12. 11, 13:22]
První polovina knihy mi přišla zcela nezáživná, čekal jsem spád od začátku do konce, protože to byl poslední díl této ságy. V polovině začíná nabírat děj tempo, až do samotného vrcholu bitvy v Bradavicích, kde se děj zasekne v kapitole - King´s Cross. Po zmatení se opět dostaneme do bitvy, která, seč je dobře promyšlená, nabírá trošku rychlý spád. Čekal jsem od konce trošku víc, šest dílů čekáte než se HP utká s Voldemortem a pak to nakonec skončí pár stránkami. Ale i tak dávám 5* , jakožto zakončení celé ságy, které mě bavilo, i když kapitolu po 19 letech bych nejraději vytrhl z knížky.
UŽIVATEL CreatorJH [20. 11. 11, 17:20]
Stále si pamatuju, jak jsem knihu četl a říkal si pro sebe, že mi něco chybí. Nebo spíš, že je tu něco navíc. Samozřejmě - Potter je moje srdcová záležitost. Ale první půlka knížky se mi zdá celkem nezáživná (až na některé světlé momenty). Od Gringottových kniha nabere šílené tempo a v tom prakticky jedete až do samého konce (jehož potenciál zůstal trochu nevyužit). Nicméně z knihy jsem si odnesl jen to nejlepší a sedmý Potter patří jednoznačně mezi ty knihy, které se v prachu na poličce válet nebudou.
UŽIVATEL rogalka [19. 11. 11, 13:30]
tohle je nejelpší knížka, kterou jsem kdy četla, i když některé kapitoly (Nádraží King's Cross a O 19 let později) byly příšerné :)
Rowlingová výborně popisuje tu závěrečnou bitvu, ale zase si mohla odpustit Harryho monolog, když kolem sebe krouží s Voldemortem, ale asi tam měl být, jinak by to bylo zmatené... ale kapitola Sedm Potterů je také skvělá a zvláště ve filmu :D když jsem se ještě koukala na bonusové DVD, jak tu scénu natáčeli, docela jsem se zasmála :) ale bylo mi hrozně líto profesora Snapea...
zkrátka úžasná kniha
Rowlingová výborně popisuje tu závěrečnou bitvu, ale zase si mohla odpustit Harryho monolog, když kolem sebe krouží s Voldemortem, ale asi tam měl být, jinak by to bylo zmatené... ale kapitola Sedm Potterů je také skvělá a zvláště ve filmu :D když jsem se ještě koukala na bonusové DVD, jak tu scénu natáčeli, docela jsem se zasmála :) ale bylo mi hrozně líto profesora Snapea...
zkrátka úžasná kniha
UŽIVATEL Jammel [26. 10. 11, 19:23]
Knížka, kterou jsem doslova "zhltla" skoro za týden a ještě ke všemu ve formátu pdf (a to elektronickou formu knihy vyloženě nemusím). Paráda! Ani nevím co dodat, příběh mne naprosto pohltil, dokonce víc než film :-)
UŽIVATEL Hacune [17. 10. 11, 14:48]
...eh...skoro mi to připadá jako by paní Rowling docházel kriticky dech...první polovinu knížky jsem doslova přetrpěla, abych si pak užila poměrně krátký konec (navíc předvídatelný) a nakonec se málem pozvracela v kapitole "po 19 letech". Tu si opravdu mohla odpustit. Nicméně...Je to konec jedné výjimečné série a tudíž ho zase tak úplně odsoudit nemůžu. Severusi, budeš nám chybět...
UŽIVATEL Princ Eugen [13. 10. 11, 21:36]
Věta paní Weasleyové a její proměna v zuřivou lítici v BATTLU s Belatrix je jedním z důvodů, proč těch posledních 150 stránek přečtu vždycky (tj. 2krát) za hodinu.
Dost dobrej konec:)
Dost dobrej konec:)
UŽIVATEL Dolce222 [1. 10. 11, 16:32]
U spousty knih platí, že čím jsou tlustější, tím více mě to odradí. Ne tak u Harryho Pottera. Čím byly další a další vycházející díly tlustější, tím větší byla i moje radost. A i když je mi jasné, že žádný příběh nelze protahovat donekonečna, je mi upřímně líto, že Harry Potter skončil. Naštěstí pro mě, prožila jsem s ním krásných 12 let. A to není málo. Nic podobného jsem zatím nečetla, a jsem zvědavá, jestli si ještě kdy přečtu. Takže, J. K. Rowlingová, velká poklona!
UŽIVATEL Vikyna [19. 9. 11, 9:42]
Když pominu epilog, ke kterému se stavím tak, že ten tam prostě není (:-)), tak fenomenální zakončení celé série. Nenechá čtenáře vydechnout od začátku do konce, stále se něco děje, snad jediná stránka není nudná. Je to knížka, od které se neodtrhnete.
UŽIVATEL Miss Utahraptor [8. 9. 11, 13:29]
Poslední kniha veleznámé série dopadla přesně podle mých (nej)černějších očekávání.
Začněme od toho pozitivnějšího. Tím je sloh, bezpochyby kvalitní.
O něco hůř na tom bude čtivost a spád, které si, hlavně v první polovině, sem-tam vezmou volno.
Děj byl přinejmenším snadno odhadnutelný. Už po přečtení předešlého dílu mi bylo jasné:
a) kdo (pokud vůbec někdo) z ústřední dvojice hrdina × záporák pomaže pod kytičky
b) jestli je Sev "sviňa", nebo chudák
c) kdo si koho vezme
d) že mé, prozatím neodstraněné, oblíbené postavy dlouho nepřežijí
e) atd.
Celkově kniha vyzněla možná až příliš happyendově. "Ok, pár našich umřelo, ale nepřátele jsme napravili, nebo popravili. (Skoro) každý se šťastně vdá/ožení, založí si vééélikou rodinku a.... na filmovém plátně se to bude výborně vyjímat."
Začněme od toho pozitivnějšího. Tím je sloh, bezpochyby kvalitní.
O něco hůř na tom bude čtivost a spád, které si, hlavně v první polovině, sem-tam vezmou volno.
Děj byl přinejmenším snadno odhadnutelný. Už po přečtení předešlého dílu mi bylo jasné:
a) kdo (pokud vůbec někdo) z ústřední dvojice hrdina × záporák pomaže pod kytičky
b) jestli je Sev "sviňa", nebo chudák
c) kdo si koho vezme
d) že mé, prozatím neodstraněné, oblíbené postavy dlouho nepřežijí
e) atd.
Celkově kniha vyzněla možná až příliš happyendově. "Ok, pár našich umřelo, ale nepřátele jsme napravili, nebo popravili. (Skoro) každý se šťastně vdá/ožení, založí si vééélikou rodinku a.... na filmovém plátně se to bude výborně vyjímat."
UŽIVATEL inhalium [7. 9. 11, 20:18]
Achjo, plochost nad plochost. Epilog byl k poblití. Snapeův příběh jsem tak trochu vycítila, což je dost zvláštní, ale je to tak. Tušila jsem to od pátého dílu. Ale o to nejde. I přesto, že Snapeův patron a jeho vysvětlení "Napořád" už fakt zaváněly kýčem a Harryho rádoby hrdinské postoje mi už lezly krkem, tak je to prostě fenomén mého dětství a prostě ho musím mít ráda. Asi se mi sedmý díl líbil ze série nejmíň, ale možná je to jen tím, že jsem čekala opravdovou pálku, po tom všem, co bylo. A kdo ví, třeba si k němu ještě najdu cestu ...
UŽIVATEL eliishha [18. 8. 11, 11:04]
Výborné zakončení a rozuzlení příběhu! Děj je natolik poutavý a napínavý, že ho přečtete jedním dechem... Spolu s kamenem mudrců, který celý příběh o malém čarodějném učňovi Harry Potterovi začal, patří mezi mé nejoblíbenější potterovky. Smekám před paní Rowlingovou a rozhodně hodnotím 5ti*!
UŽIVATEL hasickat [16. 8. 11, 14:13]
Podle mě nemá smysl psát chválihodné komentáře, ani vlastně jakékoliv jiné komentáře. Příběh Harryho Pottera se ani zdaleka nedá shrnout do pár řádků. Je to fenomén. A příběh, který Vás vtáhne do děje. I moji rodiče prohlásili, že tak úžasně propracovaný a promyšlený pohádkový příběh snad v životě nečetli.
UŽIVATEL Merillyn [13. 8. 11, 22:42]
Musím dát pět hvězdiček, protože tahle knížka je jedna z mála, kterou sem OPRAVDU přečetla takřka jedním dechem.. Konec o devatenáct let později se mi líbil. Přišlo mi, že touhle kapitolou to Rowlingová skutečně uzavřela. Prostě šmitec, už nebude žádný další překvapivý pokračování nebo tak něco... Je konec všeho a navždy. Harry to dobojoval a já můžu jít dál a držet palce zase někomu jinýmu :) S Harrym jsem strávila několik super let a já to chápu jako čestnou a správnou věc, že J.K.R. si nenechávala žádný zadní vrátka, aby mohla Voldyho oživit, kdyby jí došly peníze. S posledním dílem sem měla pocit, že kus mě umřel, ale zároveň jsem byla spokojená, že to dobře dopadlo a že sme ty roky jen nemarnili čas. Je mi líto všech, kdo nikdy nepoznají dokonalou propracovanost HP světa a sem šťastná, že sem o to nebyla ochuzená. Poslední díl byl perfektním vyvrcholením celé série.
UŽIVATEL eormis [10. 8. 11, 18:41]
Skutečný vrchol série, uchvacující, dobře promyšlený díl s fantastickými odhaleními,...prostě jestli si něco opravdu stojí zato přečíst, pak je to tohle!
UŽIVATEL spaciros [9. 8. 11, 13:11]
Skvělé zakončení série HP.Fantastický nápad rozuzlení. Velmi napínavé čtení,knihu jsem přečetla za jeden den. Poté jsem viděla film v kině a jednoznačně knížka je lepší a mnohem napínavější.
UŽIVATEL Jateer [9. 8. 11, 9:38]
Odhaluje poslední nevyřčené hádanky a odhaluje některá (dobrá i špatná) tajemství. Takhle má zakončení ságy vypadat, tleskám! :)
Není nic, co by mě zasáhlo více, než tato úžasná série knih.
U prvního dílu jsem četla ze zatajeným dechem jako jedenáctiletá školačka. Když vyšel poslední díl, četla jsem stejně zapáleně, opět stejně stará jako hlavní hrdinové.
Srdcovka? Asi jo :)
Není nic, co by mě zasáhlo více, než tato úžasná série knih.
U prvního dílu jsem četla ze zatajeným dechem jako jedenáctiletá školačka. Když vyšel poslední díl, četla jsem stejně zapáleně, opět stejně stará jako hlavní hrdinové.
Srdcovka? Asi jo :)
UŽIVATEL Raggen [26. 7. 11, 8:03]
Perfektní zakončení celé ságy.. Nezbývá než jen chválit a chválit... :o). A čekat, jestli bude nějaké pokračování...:o). Myslím, že to by si nikdo z věrných fandů nenechal ujít ;o)
UŽIVATEL Barush [17. 7. 11, 20:25]
Bez pochyby nejlepší potterovská kniha. Fantastický nápad, skvěle podaný.. Co víc si přát? Coby věrného fanouška mě potěšil i pohled do budoucnosti. Díky relikvii jsem si nadobro zamilovala postavu profesora Snapea a kapitola "Princův příběh" byla božská!
UŽIVATEL Adys [11. 7. 11, 21:57]
dokonalé...ikdyž asi nebudu ta nejobjektivnější,protože na tomto veledíle jsem vyrostla.Každopádně kniha je úžasně napsaná,děj šlape jak má (nenudila jsem se ani chvíli,ikdyž ano Epilog tam být nemusel) a kapitola Znovu v lese je nejlepší kapitola jakou jsem kdy četla...
UŽIVATEL Bet.hy [12. 6. 11, 14:55]
*Ale musím říct že mě trochu nudila ta "Mrtvá kapitola". Mohlo to být stručnější,nebo nějak zajímavější. Zato bitva byla skvělá,doufám že jí ve filmu moc ne zk....
UŽIVATEL Bet.hy [12. 6. 11, 14:53]
Dokonalý závěr celé série. S Vězněm z Azkabanu je to můj nejoblíbenější díl. A asi taky nejčtenější. Pamatuju když sem to poprvé dočetla,že mě děsně mrzelo že už je konec ... to mi vlastně zůstalo do teď ... :D
UŽIVATEL LAMBY [30. 5. 11, 21:43]
Dokonalý závěr nad celou sérií HP, u kterého jsem seděla s kapesníkem v ruce a pobrekávala nad ztracenými postavami. Sice je to změna oproti ostatním dílům (díky těm nekončícím bojům, útěkům a schovávání se a zasaznova), ale určitě mě také naplno nadchla, jako všechny díly :))
UŽIVATEL jakub.s [27. 5. 11, 15:14]
Skvělá tečka za celou ságou. Po vzrušujícím začátku a smutném konci Hedviky a Moodyho přichází ne moc zábavná část, každopádně děj stagnuje (že by s dalšími úmrtími - zdravíme chudáka Dobbyho) a konec je naprosto dokonalý. Habaďůra á la osmý viteál, ale i dojemný příběh Snapea a dokonalé provázání s předchozími díly prostřednictvím příběhu obyčejných duchů, to všechno mě dostalo. Jen mě trochu zklamal ten nadbytečný epilog "O devatenáct let později" - ale zase... proč ne.
UŽIVATEL Anko [28. 4. 11, 16:01]
Líbila se mi, ale ostatní rozhodně nepředčila. Cestování tří přátel bylo poněkud nudné. Chápu, že nijak napínavé a strhující ani moc napsat nešlo, ale když už, mohlo být alespoň o něco kratší.
Konec s Harryho smrtí-nesmrtí byl ale příšerný. Bylo to příliš křečovité. Možná bych to uvítala, když jsem se k Potterovi dostala poprvé jako dítě, co ani neumělo pořádně číst, ale teď? Kdesi jsem slyšela, že prý Rowlingová původně měla opravdu v plánu Harryho zabít, ale filmaři ji donutili závěr změnit, že přece "nNemůžou natočit smrt hlavního hrdiny z pohádky pro děti". Tak nevím. Je možné, že je na každém šprochu pravdy trochu, ale kolik na tomhle... Těžko říct :)
I přesto všechno ale byla ta knížka poměrně dobrá, velká bitva na konci byla strhující a to vyloupení banky či špehování Umbridgeové na ministerstvu... Paráda.
Konec s Harryho smrtí-nesmrtí byl ale příšerný. Bylo to příliš křečovité. Možná bych to uvítala, když jsem se k Potterovi dostala poprvé jako dítě, co ani neumělo pořádně číst, ale teď? Kdesi jsem slyšela, že prý Rowlingová původně měla opravdu v plánu Harryho zabít, ale filmaři ji donutili závěr změnit, že přece "nNemůžou natočit smrt hlavního hrdiny z pohádky pro děti". Tak nevím. Je možné, že je na každém šprochu pravdy trochu, ale kolik na tomhle... Těžko říct :)
I přesto všechno ale byla ta knížka poměrně dobrá, velká bitva na konci byla strhující a to vyloupení banky či špehování Umbridgeové na ministerstvu... Paráda.
UŽIVATEL xxFanyxx [25. 4. 11, 7:39]
Podle mě druhá nejlepší z celé řady. Řekla bych první kdyby konec nebyl zklamáním. Možná je to krutý, ale Harry měl zemřít, bylo to jasně dané příběhem. Nevím jestli Rowlingová tuhle konečnou zápletku, která zachrání Harryho měla vymyšlenou od začatku nebo až během psaní se jí ho zželelo, ale na konci to rozhodě vyvolá strašné zmatky. Ale jinak napsáno neuvěřitelně poutavě a přečte se celá knížka jedním dechem.
UŽIVATEL Kedrig [20. 4. 11, 13:42]
Pro mě byl závěr zklamáním. Nevím, jestli to je tím, že sem na sérii v podstatě vyrůstal a změnil jsem časem pohled na věc a nebo jen horší kvalitou. První čtyři-pět dílů mě bavilo. Největším zklámáním pro mě byl Harry. Myslel jsem, že na závěr ukáže něco víc. Bohužel to se nestalo a Harry u mě zástal takovým kouzelným trumberou. Neříkám, že to je špatná myšlenka (obyčejný kouzelník), ale mohla (měla) být zpracována lépe.
UŽIVATEL Najlin [7. 4. 11, 8:12]
Naprosto souhlasím skvělá knížka, možná ne mě jen ten konec byl trochu křečovitý. Mrzí mě, že tímto dílem vše skončilo. Do HP jsem blázen už od jedenácti let, je divný, že všechno už končí.
UŽIVATEL pampaliska [5. 4. 11, 20:30]
Vynikající knížka. Tento díl je mezi nejlepšími z HP. Ráda si znovu předčítám některé pasáže. Je mi líto, že tímto HP končí. Nerada se s ním loučím!!!
UŽIVATEL lalup [18. 3. 11, 21:11]
Tento díl mi učaroval už po prvním přečtení. Musím přiznat, že jsem do něj skutečně blázen (přečteno čtyřikrát), a stejně dobře znám možná pouze díl šestý. Nejhezčí je na ní ta odlišnost od jiných dílů. To, že Harry Potter není jen příběh z čarodějnické školy, který by dokátzal napsat skoro každý. To poselství, ukryté hluboko v nádherném příběhu a nutící k přemýšlení. Podle mě také velká podobnost s druhou světovou válkou. Zkrátka kniha, která dojme.
UŽIVATEL Veronika01 [16. 3. 11, 16:54]
Solidní zakončení série. Jelikož jsem velký fanoušek HP knih i filmů už odmala, nic jiného se ode mě čekat nemůže. Knihu jsem přečetla jedním dechem (zejména teda konec, konkrétně závěrečnou Bitvu, která je opravdu napínavá). Jediná věc, která se mi na knize nelíbila, byl konec. Nechápala jsem, co tím epilogem myslela. Asi chtěla ujasnit, co s hlavními hrdiny bylo po pár letech, ale to už jsme přeci vůbec vědět nepotřebovali. Takže takhle úplně nejposlednější část HP7, která mi tam přišla jako "navíc", mě nudila. Ale tohle můžeme Rowlingové jistě prominout, protože napsala a stvořila úžasný svět, který pohltí a zaujme snad (!) každého!
UŽIVATEL caroleen [7. 3. 11, 16:27]
Tahle kniha má vše, co by měla mít. Hodně jsem nad dějem musela přemýšlet. Je to docela složité čtení, pokud člověk trochu pozapomněl starší díly. Každopádně je to dokonalé. I přes to, že je to dosti objemná kniha, jsem ji přečetla velmi rychle. Knihy o Harrym se ani jinak číst nedají. To je to kouzlo, které J.K.Rowlingová vytvořilo. To je to největší kouzlo ze všech.
UŽIVATEL Lomeril [3. 3. 11, 15:08]
Já se přiznám, mně se Snapeův příběh moc nelíbil. Byl prezentován tak, jako by jediné, co je na Snapeovi dobré, byla láska k Lily. Vážně? Vážně máme věřit, že byl ochoten položit život pro šestnáct let mrtvou ženskou? Pro mě to byla zrada, která sebrala Snapeovi polovinu jeho hloubky. Proč by se měl obrátit k dobru sám od sebe, proč by měl mít nějaký vnitřní souboj mezi svým zlým a dobrým já? Může přece milovat ženskou! Proti Snapeově lásce k Lily jako takové vcelku nic nemám, ale jako jediný důvod Snapeova obrácení k dobru mi nestačí.
K epilogu se vyjadřovat raději nebudu. (Můj osobní názor je, že ho tam dolepila nějaká zběsilá fanynka bez vědomí JKR)
Ale ne že by knížka neměla dobré momenty. Brumbálův příběh je výborný, moc se mi líbila linie s odcházejícím Ronem, vydíraný Láskorád a dokonce i většina závěrečné bitvy. Knížka jako taková není špatná, jen některá kontroverzní rozhodnutí neměla být udělána.
K epilogu se vyjadřovat raději nebudu. (Můj osobní názor je, že ho tam dolepila nějaká zběsilá fanynka bez vědomí JKR)
Ale ne že by knížka neměla dobré momenty. Brumbálův příběh je výborný, moc se mi líbila linie s odcházejícím Ronem, vydíraný Láskorád a dokonce i většina závěrečné bitvy. Knížka jako taková není špatná, jen některá kontroverzní rozhodnutí neměla být udělána.
UŽIVATEL honzajh [11. 2. 11, 10:32]
Povedený závěr u kterého mi vadila jedna vada na kráse, a to kdy se Harry probudí poté co na něho Voldemort poslal smrtíci kletbu, tak chce Voldemort zjisti jestli Harry opravdu je mrtvý tak tam pošle Malfoyovou ženu a ta řekne, že je mrtvý, ale Voldemort pozná kdy mu někdo lže tak proč to nepoznal, ale jinak výborná knížka.
UŽIVATEL Moni33 [9. 2. 11, 19:36]
Podle mého nejpovedenější závěr celé série Harryho Pottera, jaký si fanoušek mohl přát...Neustále se něco děje a čtenář se rozhodně nenudí. Když jsem to poprvé četla, měla jsem celou knihu přečtenou za dva dny a o pár dní později, když jsem knihu četla znovu, divila jsem se, kolik toho jsem poprvé ani nepostřehla. Konec je proveden velmi dobře a kdo ví, třeba se ještě nějakého dalšího dílu dočkáme ...
UŽIVATEL kat [3. 2. 11, 12:26]
Když jsem to poprvé narychlo přečetla, tak nadšená jsem nebyla. Podruhé, kdy už jsem četla v klidu, jsem si knížku zamilovala. Opravdu krása a je mi vážně líto, že už to všechno končí.
UŽIVATEL Sagal [17. 1. 11, 22:28]
Poslední kapitola zůstala nepochopena. Nechci vědět kolik kod bude mít dětí, chci mít další životní osudy hrdinů obestřené tajemstvím. Konec série mohl dopadnout lépe, byl poněkud překombinován.
UŽIVATEL misisek [8. 1. 11, 11:24]
Nad touto knihou musím jen tleskat a tleskat. Rozhodně dokonalý konec. Všechno otevřené se uzavřelo a musím i přiznat, že mi bylo Snapea líto. Rozhodně se mi konec (asi posledních 5 kapitol moc líbilo) a hlavně to, jak se tam Harry objeví zase živý nemá chybu, stejně jako scéna, kdy vyleze z pláště a prokleje toho Smrtijeda kletbou Cruciatus. Nejvíc mě popudilo, jak Voldemort LHAL že Harry zemřel na útěku. Ten hajzl :D Dobře že byl podle Protivových slov "tuhej jako pařez".
Docela by mě zajímalo, co by bylo dál, před tím, než se Harry a Ginny vzali a Ron s Hermionou také. Na druhou stranu toho pokračování by už určitě nebylo "takové".
Musím říct, že tohle byl brilantní díl!
Docela by mě zajímalo, co by bylo dál, před tím, než se Harry a Ginny vzali a Ron s Hermionou také. Na druhou stranu toho pokračování by už určitě nebylo "takové".
Musím říct, že tohle byl brilantní díl!
UŽIVATEL BajuBaju [7. 1. 11, 14:49]
Asi můj nejoblíbenější díl série. Po konci ve mně byla taková prázdnota...ale jsem svým způsobem ráda, že už nepokračuje, že Joanne na začátku řekla sedm dílů a že jich sedm snad i bude. "Vynucené" pokračování by asi nedosahovalo kvalit série...
UŽIVATEL kayluska06 [6. 1. 11, 16:38]
Ach ano. Můj nejoblíbenější díl. Dokonalý závěr, dokonalý odchod ze scény. Tímhle si Rowlingová pojistila, že minimálně já budu považovat ságu za brilantně ukončenou. Spousta věcí (spousta úmrtí, abych byla přesná) mě mrzela, ale sedmička už je prostě temná, koneckonců, co jiného by se dalo čekat, když se Voldemort s armádou Smrtijedů za zadkem postupně ujímá vlády nad světem. Epilog mohl být ale podaný i lépe, případně vůbec nemusel být součástí knihy, protože mě nudil a připadal mi nepodstatný. Na druhou stranu, je hezké vědět, že to Ronovi s Hermionou a Harrymu s Ginny vyšlo a mají děti. :)
Filmové zpracování mě bavilo od začátku do konce a hodnotím ho jako nejlepší ze všech dosavadních sedmi. Na druhou část Relikvií se už hrozně těším.
Filmové zpracování mě bavilo od začátku do konce a hodnotím ho jako nejlepší ze všech dosavadních sedmi. Na druhou část Relikvií se už hrozně těším.
UŽIVATEL vojtechadamcik [25. 12. 10, 20:48]
Triumf! Snad jinak se nedá označit poslední kniha Harryho Pottera. Nejen, že na téměř šesti stech stránkách je víc děje než ve všech předešlých knihách dohromady, ale nové pohledy na životy hlavních postav (např. Brumbála či Snapea) mě opravdu překvapily. Zasloužených 5 hvězd.
UŽIVATEL cookies [6. 12. 10, 20:21]
Podle mě je to nejlepší díl z celé potterovské ságy. Četla jsem ji asi 30x, možná i vícekrát =)Líbí se mi, že autorka propojila všechny knihy nějakými maličkostmi, později důležitými. Co se týče filmového zpracování jsou knihy vždy lepší.
UŽIVATEL Halalí [16. 11. 10, 18:56]
Knihy Potterovské ságy mají proměnlivou kvalitu, po pohádkové jedničce, následují víceméně čistokrevné detektivky (dvojka a trojka). Poté začíná autorka rozehrávat temnější fantasty (Ohnivý pohár), docela ji to jde a Fénixův řád je dle mého nejlepší kniha série. Bohužel přímo po něm následuje nejhorší, neskutečně „vatový“ Princ dvojí krve. Relikvie smrti mají těžký úkol, musí být velkolepým zakončením sedmidílné ságy a zároveň musí pospojovat většinu slepých uliček a odpovědět alespoň na většinu nezodpovězených otázek, kterých se, za těch téměř třech tisíc stránek, objevilo spoustu. Autorce se to podařilo téměř dokonale, ale jako téměř všechny knihy série, jsou i Relikvie smrti „vatové“. Onou „vatou“ myslím děj neposouvající a postavy nerozvíjející text, ale to
vlastně není ani kritika, protože ona „vata“ je neskutečně
vlastně není ani kritika, protože ona „vata“ je neskutečně
UŽIVATEL Honey0105 [9. 11. 10, 19:12]
Sice chytlavé-Rowlingová o svůj styl nepřišla, ale z knih mě bavila asi nejméně. Přečetla jsem jí jen jednou a.. Úplný konec byl tedy dost směšný a hodně přechozích scén bylo velice přehnaných! Chápu kouzelný svět a tak, ale v tomto díle už bojují snad i kouzelné mušky a možná by se tam našel i Shrek a lev Alex z Madagaskaru. Co se mi líbilo bylo rozuzlení se Snapem-to jsem opravdu nečekala a bylo to poměrně promyšlené. Ale jinak jsem si od tohoto dílu slibovala něco lepšího.
UŽIVATEL Eirene [26. 9. 10, 20:45]
Pro mě tenhle díl paní Rowlingová úplně zazdila epilogem a smrtí Severuse Snapea. Tahle knížka pro mě byla naprostou povinností, protože jsem na HP vyrůstala, ale musela jsem se do čtení nutit.
UŽIVATEL kilken [24. 9. 10, 19:26]
Kniha je super jako všechny.Detektivky jsou můj nejoblíbenější žánr a i když potterovka je tak žánr sám o sobě, to jak Rowlingová nakonec složí všechny střípky příběhu dohromady se mi hrozně líbí. Jediné, co mi u dílu chybí, je že harry a další postavy už dál nechodí do bradavic a "dětské starosti" jsou pryč, naopak je to on na kom visí celý kouzelnický svět.
UŽIVATEL Terinka53 [15. 9. 10, 19:24]
Dnes jsem Relikvie potřetí dočetla. Potřetí jedním dechem a potřetí mi vlhly oči, když zemřel Dobby. Co jiného dodat. Kruh se uzavřel dokonale a autorka poskládala dohromady všechny kousky puzzle. Jen ten nešťastný konec po devatenácti letech nebyl nezbytný.
UŽIVATEL ribička [14. 9. 10, 22:26]
Přesně. Byla jsem napjatá, když jsem začala číst, ale pořád jsem si říkala: Je to pohádka, je to určeno pro děti, musí to dobře dopadnout.... Ale když bylo po třech kapitolách o dva hrdiny míň a spousta dalších obětí na obzoru, skoro jsem se bála číst dál. A Snape - Masakr. Vymyslela to ta Rowlingová brilantně.
UŽIVATEL martinka28 [28. 8. 10, 18:38]
Jsem toho názoru, že je to pohádka a jako pohádka to mělo skončit. Tudíž já jsem naprosto spokojená. Je fakt, že v normálním světě by patrně sedmnáctiletý kluk nepřežil proti plně dospělému, ale je to tam hezky vysvětleno a to se mi na tom líbí ... ten správný závěr, který měla autorka vymyšlený už x dílů dopředu ... jediné, co si mohla odpustit, je ten idiotský závěr o xxx let později. To jediné bych s chutí oželela. Jinak super knížka a z celé ságy i jedna z těch zdařilejších.
UŽIVATEL CrazyAdinn [25. 8. 10, 19:33]
Snad každý tuhle či jinou knihu o mladém čarodějovi Harry Potterovi četl, a jakkoliv můžo být hodnocení záveřečného dílu rozporuplné, já mám tento díl moc ráda. Souhlasím s Petkom92, že Harry Potter by měl být součástí dětských let každého znás a Rowling to vystihla naprosto perfektně.
UŽIVATEL GAM3R22 [5. 8. 10, 18:56]
Já mám obecně rád knížky o Harrym Potterovi, taky jsem celý příběh pročetl už několikrát, ale k téhle knize se opravdu rád vracím, je to podle mě nejlepší kniha, je plná zvratů a nečekaných odhalení. Jak říkám, tuhle knihu mám rozečtenou snad popáté, či pošesté a pořád mě to ještě nepřestalo bavit, stejně jako ostatní knihy ságy, smím-li to tak nazvat. Jsem zvědavý, jak bude vypadat film a určitě si na něj zajdu.
UŽIVATEL Petko92 [20. 7. 10, 22:33]
Za najväčšie plus, čo môžem dať tejto autorke je to, ako sa tie časti zaradom vyvíjajú, či už si toho bola vedomá alebo nie. Keď dám synovi do ruky prvú časť, keď jemu bude 11 (aj keď som od toho ešte moc ďaleko :D) tak sa nato bude dívať ako na knihu na dobrú noc. Ale ako budú roky plynúť a on bude čítať časti ďalej, tak už tieto knižky budú súčasťou jeho prelomu detstva a dospelosti. Dostane z nich nie len rady ako čeliť istým výzvam, ale aj ako čeliť každodenným problémom s ľuďmi, s rodinou, alebo prvou láskou. Táto autorka dala v knižnej podobe to, čo podľa mňa zatiaľ nikto iný nedokázal. Dačo, čo mohlo byť súčasťou našeho detstva aj dospelosti... A to milí moji, je veľké plus...
UŽIVATEL Kavischka [27. 6. 10, 14:47]
Je jedno jestli mi bylo 12 nebo 22, Harry Potter patří ke knihám mého srdce:) Nerozlišuji první, čtvrtý nebo poslední díl, krásné jsou všechny! A pak že dospělí pohádky nečtou:)
UŽIVATEL Lennie [26. 6. 10, 22:36]
Perfektní zakončení, které jsem téměř na jedno nadechnutí přečetla v průběhu dvou dví, kdy jsem v podtatě nezvedala hlavu od knížky. Snad jen ta poslední kapitola...kterou ovšem s radostí prominu.
UŽIVATEL Wacky14 [8. 4. 10, 20:41]
logické zakončení, které se dalo předvídat .. nenaplnila přehnaná očekávání, ale udržela svojí kvalitu víceméně až do konce (kromě té kapitoly po několika letech) .. no každopádně se v sérii najdou jak lepší tak i horší díly ..
UŽIVATEL Pajoule [8. 4. 10, 15:49]
Naprosto skvělá !! je fakt že ten začátek až prostředek knížky byl maličko zdlouhavý ale jinak jsem se od ní nemohla odtrhnout..strašně mě to vzalo když umřelo tolik lidí i když je to "jen" knížka .. moc se líbí ,že nejdrobnější zmínky z předchozích dílů logicky zapadají a to je to už sedmý díl...je mi moc líto že je taky poslední...x((
UŽIVATEL fenka [1. 4. 10, 12:07]
Kapitolu se závěrečnou bitvou jsem si já osobně maximálně užívala. Kniha mi nepřipadá prvoplánová,natož předvídatelná. Kdo může předvídat takové zvraty? Rowling skládám poklonu nejen za to,jak poutavě umí psát a dokonale vtahovat do děje. Závěrečný epilog je docela slabomyslný,avšak nemůžu udělat nic jednoduššího,než to J.K. odpustit jako díky za tak noblesní ságu.
UŽIVATEL Toffife [1. 4. 10, 1:08]
Naprosto souhlasím s Domingem - poslední kapitola je bezkonkurenčně ta nejpříšernější v celé hostorii epilogů všech publikovaných i nepublikovaných knih. A Lizetko, taky jsem si v první chvíli myslela, že jde o vtip...:) Jinak vcelku nacpané dějem (oproti některým předchozím utahanějším dílům), nemohla jsem knížku odložit, i když uznávám, že to žádný literární skvost neníe:)
UŽIVATEL Lizetka [26. 3. 10, 13:17]
Harryho Pottera mám ráda, ale tohle..Nevím, většinu knihy hlavní trojice prostě kempuje. A ta poslední kapitola! Myslíte, že to myslela vážně, nebo je to narážka na všechnu tu Mary Sue Potter fanfiction? :)
UŽIVATEL Piinkpet [10. 3. 10, 17:40]
Vynikající! To temno všude kolem, ten strach a to napětí. A závěrečná bitva? Bezkonkurenční!
UŽIVATEL domingo [9. 3. 10, 1:48]
Rowling úplně obrátila. Na začátku měla hromadu nápadů, ale neuměla psát. V posledním díle své ságy už píše téměř s naprostým přehledem, ale zase je schopná každou hovadinu roztahat na milión stránek. Zdlouhavá, úmorná a patetická bitevní scéna strašně nudí, navíc působí dojmem, jako by autorka celou tu dobu hromadila všechny fantasy relikvie a do sedmičky je napráskala s drtivou kadencí, asi jako když malý Dalí lítal po baráku a zadržoval stolici. Precizně napsané nic s očekávatelným koncem, těch pár zajímavostí (Snapeův příběh) se topí v kýčovitě láskyplné omáčce. A poslední kapitola? Ta vstoupí do dějin, bude se vyučovat na univerzitách po celém světě pod heslem "Čemu všemu se při psaní vyhnout: stručný výtah a úvod do problematiky." Tak neskutečně idiotskou snůšku pazgřivých kýčovitých debilovin svět neviděl, Daniele Steel by prskala závistí.
Takhle, celkově lze Potterovu ságu - vzhledem k očekáváním a střízlivým prognózám po prvním dílu - hodnotit jedině kladně. Rowling se vypsala, stvořila několik nadčasových postav, zaujala (to především), vydělala hromadu peněz a její dílo bude už navždy zapsáno v žebříčku nejvlivnějších děl světové literatury. Nejlepších ani náhodou - ale ani těch nejhorších. Upřímně řečeno, čekal jsem spíše to druhé - rád jsem byl překvapen.
(3/5)
Takhle, celkově lze Potterovu ságu - vzhledem k očekáváním a střízlivým prognózám po prvním dílu - hodnotit jedině kladně. Rowling se vypsala, stvořila několik nadčasových postav, zaujala (to především), vydělala hromadu peněz a její dílo bude už navždy zapsáno v žebříčku nejvlivnějších děl světové literatury. Nejlepších ani náhodou - ale ani těch nejhorších. Upřímně řečeno, čekal jsem spíše to druhé - rád jsem byl překvapen.
(3/5)
UŽIVATEL Caroline [5. 3. 10, 13:05]
mě se zase dá , že prvních šest dílů bylo jen seznámení s místem , lidma a povahami. V posledním se vše co jsme se v předchozích knihách dozvěděli zúročí a dovede ke grandióznímu konci. Navíc to jak někteří fanoušci pokračují v rozvíjení příběhu...



