Hobit aneb Cesta tam a zase zpátky
Hodnocení: 93 %
(hodnoceno: 2085x)
5
Hodnotit tuto knihu můžete po přihlášení5
Nemáte zde účet? - Rychlá registrace
|
Autor: J. R. R. Tolkien Originální název: The Hobbit or There and Back Again Fantasy / Román Poprvé vydáno celosvětově: 1937 Nejnovější vydání: (Všechna vydání) Argo - 2005 ISBN: 80-7203-722-6 Počet stránek: 256
|
| Nakladatelství (rok) | ISBN | Počet stran | Poznámka |
| Argo (2005) | 80-7203-722-6 | 256 | |
| Mladá fronta (2002) | |||
| Odeon (1979) |
Hobit aneb cesta tam a zase zpátky je pohádkovým příběhem o velké cestě čaroděje Gandalfa, družiny trpaslíků a hobita Bilba Pytlíka za pokladem střeženým drakem Šmakem. Je to zároveň jeden z prvních kamenů rozsáhlého světoznámého cyklu příběhů, legend a mýtů z dávné Středozemě, které Tolkiena proslavily po celém světě.
(Vložil uživatel: elyon)
Komentáře ke knize Hobit aneb Cesta tam a zase zpátky:
Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace
Řadit:
Od nejnovejších |
Dle kvality
UŽIVATEL Keatin - 22. 1. 2013, 15:29
Naprosto bez mučení přiznávám, že ke knize mě dovedl až film, ten se mi totiž líbil, byl plný akce a nenudil mne. Proto jsem si Hobita přečetla a krapet jsem byla zklamaná. Ne, že by se mi to nelíbilo, ale filmem jsem byla rozmlsaná akcemi a kniha na ně byla chudá, bohužel. Úspornost vyprávění mi trošku vadila, ale jinak je to velice zajímavé čtení, kdy styl psaní mi naprosto vyhovoval. Osobně bych uvítala delší vyprávění, ale jinak 4*.
UŽIVATEL Tiwala - 30. 9. 2012, 15:59
Přečetla jsem si ho až po trilogii Pána prstenů, jako jakýsi doplněk a jsem moc ráda, že jsem to udělala. Není to sice tak propracované, jako Pán prstenů, ale rozhodně to stojí za přečtení. Jsem zvědavá na filmové zpracování...
UŽIVATEL lensha95 - 25. 3. 2013, 22:03
Chtěla jsem si ji přečíst už dlouho, ale nakonec mě k tomu dokopala až film, protože jsem si ji chtěla nejdříve přečíst, takže teď jsem zvědavá, jak bude vypadat film.
Krásná, čtivá, až pohádková fantasy, ale to mě vůbec nevadilo, já za to byla naopak ráda, protože nemám ráda příliš temné fantasy, proto byl Hobit přesně podle mého gusta.
Krásná, čtivá, až pohádková fantasy, ale to mě vůbec nevadilo, já za to byla naopak ráda, protože nemám ráda příliš temné fantasy, proto byl Hobit přesně podle mého gusta.
UŽIVATEL marta-b - 14. 3. 2010, 22:04
Kvůli začátku jsem ho zatím nedokázala přečíst, pokaždé mě to zdlouhavé uvádění smyšlených dějin odradilo. Ale třeba se k tomu jednou odhodlám a prokoušu se tím :o)
UŽIVATEL Blondi - 5. 12. 2012, 14:58
Souhlasím s Marta-b.... po nějakých 70 stránkách jsem to zavřela a otevřela až nyní (po 2 letech). Musím říct, že jsem udělala dobře. Dočetla jsem knížku až do konce a jsem tak nadšená....super příběh. Sice pohádkově napsané, ale kdo z nás si nepotřebuje jednou za čas odpočinout od všech složitých a krvavých románů atd.=) Opravdu doporučuji, stojí to za to. Těžce se mi s tímto příběhem loučilo....určitě si to přečtu za čas i v angličtině a už se těším na premiéru v kinech=)
UŽIVATEL Abigor - 16. 5. 2012, 22:47
Pane jo, co říct? Podle mě, je to psaný mnohem lehčím stylem, než Pán prstenů, takže je to čtivější, není to epos, jen prostá pohádka, takže je to čtivější, je tam drak a poklad, takže je to čtivý a jsou tam hezký obrázky.
UŽIVATEL Pend - 11. 4. 2013, 21:05
Myslím, že pro spoustu lidí bude Hobit podstatně stravitelnější než Pán prstenů. Samozřejmě je určen pro mladší, příběh je jednodušší, lineárnější, kratší, dětská pohádková fantasy. Ale připraví vás na trilogii.
UŽIVATEL LeaLea - 8. 3. 2012, 9:22
Na to, jak se Hobit tváří dětsky a pohádkově, neuvěřitelně zapadá do celé mytologie Středozemě. Já ho četla až po celé trilogii Pán prstenů a moc mě překvapilo, kolik toho tahle pohádečka osvětlí. Pána prstenů mám radši, přece jen je do dospělejší a temnější, ale Hobit určitě stojí za přečtení. Taky se třesu na filmové zpracování. Ten čas hrozně letí - filmový PP vtrhl do kin už před deseti lety a od té doby absťák!
UŽIVATEL Mourovid - 2. 5. 2013, 14:17
Ale jo, ten autorův styl psaní je takový uklidnující, takže rozhodně stojí zato si knihu přečíst :-)
UŽIVATEL VerenaLord - 30. 1. 2013, 11:10
Oproti trilogii Pán Prstenů je tohle jen jednoduchý dětský příběh bez přílišného nápadu. Příběh ani postavy nejsou propracované, je zobrazen jen jejich skromný náčrt. Ale i tak se mi kniha, jako čtenáři, velmi líbila.
UŽIVATEL scajo - 21. 4. 2013, 12:57
Skvělá dospělá fantasy pohádka, od které jsem po zhlédnutí trilogie Pán prstenů čekal hodně a dostal jsem ještě víc. Hobit je zábavný, napínavý i dojemný a hlavně po celou dobu ohromně čtivý. Prostě super!
UŽIVATEL prkali - 2. 2. 2013, 10:44
Hobita jsem zatím četla jenom třikrát. Z toho dvakrát nahlas, to se nepočítá (umím předčítat a přitom si paralelně přemýšlet o jiných věcech...). Před chvílí jsem se vrátila z kina z první třetiny filmového Hobita. A opravdu příjemně mě překvapil! Budu si ho zase muset přečíst - máme první vydání, už je polorozpadlé, hodně lidí už ho četlo, včetně mého bratra M., který se jinak zajímá výhradně o technické záležitosti okolo letectví či letištních radarových systémů. Snad již nazrál čas zakoupit nový výtisk a stařičkého vysloužilce uložit do odd. relikvií ... :)
UŽIVATEL Rames - 24. 11. 2012, 17:37
Pohádka, která nás připraví na složitější trilogii o prstenu. Bilbo je trpaslíky a Gandalfem přemluven k dobrodružství. Navzdory své pohodlnosti a strachu tuto nabídku přijímá a vydává se zachránit poklad ukradený drakem Šmakem. Gandalf zde opět vystupuje převážně jako sympatický průvodce a částečně jako vypravěč. Nechceš-li být na draka,
tak se vyprav na Šmaka !
tak se vyprav na Šmaka !
UŽIVATEL Mivla - 20. 10. 2012, 13:43
Hobita jsem dostal k desátým narozeninám. Dávno předtím, co vypukla mánie kolem Pána prstenů - filmu. S knihami Pán prstenů nelze srovnávat. Je to prostě jiné. Ale chronologie ve čtení je podle mne docela nutná (Pána prstenů jsem dostal tuším o rok později). Ač nerad - je třeba srovnat s Harrym Trotlem. Taktéž začíná jako pohádka a přitvrzuje, no ne? Nicméně Hobit a Pán prstenů pro mne stojí o několik kategorií výš.
UŽIVATEL anishta - 3. 4. 2013, 14:09
Pohádka pro děti, ale i dospělé. Lehčí než Pán prstenů (mám rozečteno, filmy znám nazpaměť), ale kouzelné.
UŽIVATEL Ailees - 25. 1. 2012, 21:17
Úžasná kombinace pohádky a fantasy s geniální vyprávěčskou schopností J. R. R. Tolkiena! Pro mě osobně představuje Hobit, a v návaznosti i celý Pán prstenů, naprostý prazáklad celé fantasy literatury - kde by asi tak fantasy bylo, kdyby Tolkiena nebylo... :) Nic nemůže být lepšího a nic se s Pánem prstenů nedá srovnávat; je to svět sám pro sebe. Přečtení Hobita je naprostá nutnost před ponořením se do dalších dílů - je to jako vyprávět dítěti o dospělosti: neskonale se těšíte, až přijde, ale zároveň by to bez absolvování "dětství" pak jednoduše nebylo ono. Čtyři hvězdy dávám pouze z toho důvodu, že 5 si schovávám pro Pána prstenů :)
UŽIVATEL Peeters - 13. 6. 2013, 18:11
Musím říci, že má představivost je značně zaujatá a když jsem četl knížku, vždy mi na mysl vytanuly všechny filmové postavy. Kniha jako taková byla psána před prstenem a tak se od ní tolik očekávat nemůže. Není to rozvláčné, spíš střízlivě osekané, avšak milé, místy skoro dětinské. Kniha byla čtivá, slabší místa by se našla, avšak rád si počkám na pokračování filmového Hobita. Bez Tolkiena by nebylo Středozemě, ale bez Jacksona by nebylo tolik hobitího povyku.
UŽIVATEL Nantong - 3. 2. 2013, 20:12
Nikdy jsem nečetla nic z Trilogie Pána prstenů a dosud neviděla ani jednu filmovou verzi těchto knih. Nedávno jsem ale náhodou shlédla zfilmovanéhou Hobita...což m dovedlo k tomu, abych si přečetla i knihu.
Styl Tolkienova psaní mě pohltil...mrzí mě, že jsem se k jeho kniham neodhodlala dříve. Hobit se mi velmi líbil, bylo to čtivé, napínavé ... prostě jako kdyby se mnou Tolkien seděl u kafíčka a příběh mi vyprávěl.
Styl Tolkienova psaní mě pohltil...mrzí mě, že jsem se k jeho kniham neodhodlala dříve. Hobit se mi velmi líbil, bylo to čtivé, napínavé ... prostě jako kdyby se mnou Tolkien seděl u kafíčka a příběh mi vyprávěl.
UŽIVATEL LadysR2 - 28. 1. 2013, 16:11
Srovnání s Pánem prstenů vůbec nemá smyl. Nuda, nuda, nuda a ještě jednou nuda v dětském balení.. Sorry. Kamarád viděl film a prý je mnohem lepší. Tak se třeba někdy kouknu
UŽIVATEL pratoriax - 19. 1. 2013, 0:48
Nadhera, nadhera, nadhera!!! Jine hodnoceni ani nepripada v uvahu.....................................
UŽIVATEL Ver - 13. 11. 2012, 10:22
Úžasná knížka, která je krásně napsaná a velice čtivá, navíc doplněná povedenými autorovými ilustracemi... Hezká fantasy pohádka pro děti i dospělé :) Jsem zvědavá na filmové zpracování..
UŽIVATEL thierry - 20. 10. 2012, 13:29
Je tam hodně cítit, že je to napsáno pro děti. Z toho důvodu mě to ani nebavilo a bude to zřejmě jeden z mála případů, kdy by film neměl mít problém překonat knížku.
UŽIVATEL Gustik5 - 26. 2. 2012, 15:14
Takhle to začalo... Autor napsal pohádku pro své děti, díky níž se stal jedním z nejslavnějších spisovatelů novodobé literatury, a prakticky zakladatelem žánru fantasy. Díky, mistře! Kniha mne velmi bavila, možná i víc, než Pán prstenů, a to díky hravosti, lehkému humoru, a troše té dětské pohádkovosti, která mi v pozdějších "dospělejších" dílech tak trochu chyběla, ač jsou také výborná. Nemohu se také nezmínit o filmovém zpracování, PP byl úžasný, Hobita očekávám s velkým nadšením.
UŽIVATEL Prometheus.Nox - 22. 2. 2012, 22:28
Když jsem poprvé otevřel knihu Hobita, neměl jsem tušení o tom, jaký úžasný svět v ní na mě čeká. Hobit byl pro mě velmi příjemným úvodem do Tolkienova literárního stylu a jeho neskromné fantazie. Autorova schopnost naprosto detailního popisu čehokoliv přidávala při čtení na záživnosti příběhu a příjemně mě nabádala nepřejet jen danou pasáž očima, ale dát si tu práci si všechny ty detaily představit. Není nic, co bych vytkl, skvělá četba!
UŽIVATEL RedDuck - 31. 10. 2011, 19:01
Hobit je supr čtení, ale přeci jen více pro děti než pro dospělé. Dostal jsem se k němu pozdějí a tak jsem ji náležitě nedocenil.
UŽIVATEL Peter.Melon - 21. 5. 2011, 11:15
Pohádkový příběh pro děti-to je v kostce kniha Hobit.Číst ji mohou již 9-leté děti.Autor nás seznamuje s podivnou bytůstkou,která bydlí v noře a dopřává si 5 jídel denně.Slovo Hobit znamená ve staré angličtině obyvatel nory.Zajímavá kniha nejen pro děti a nejen o hobitech.Hodntotím tuto knihu pozitivně,i když jsem už dospělý.
UŽIVATEL Samael - 28. 3. 2013, 22:47
Jedna z mých oblíbených knižek.Poutavý a napínavý příbeh ze středozemě.Když se začtete,tak nechcete přestat prostě vás to nepustí.
UŽIVATEL salahadin - 12. 1. 2013, 15:33
Hobit, 13 trpaslíků, Gandalf, Šmak a bitva pěti armád. Nádherné čtivé dílko, kterým se prokousáte během chvilky. Jedná se o jednoduchý epický příběh nezatížený přílišným popisem, tudíž jde o dílko přístupné všem čtenářským věkovým kategoriím. V tomto případě ale ocenuji film, který přimíchává Nekromanta, což mi v Hobitovi chybí.
UŽIVATEL RajAthen - 18. 2. 2012, 21:26
Vstupní brána řady čtenářů do fantasy žánru. I moje. Popravdě, samotný příběh a dokonce ani styl nejsou tak objevné, ale komplexita a poutavost bere dech včera, dnes i zítra. Člověka až napadá, jak by to s žánrem vypadalo, kdyby nebylo zásluh pana profesora. Elfové by byli stále skřítky britského ražení, nikoli vysocí a nesmrtelní lučištníci, a o kariéře chluponohých hobitů lze také úspěšně pochybovat. Lze tak jedině poděkovat a bezvýhradně doporučit.
UŽIVATEL hasickat - 16. 8. 2011, 14:07
Hobit snad nepotřebuje ani žádný komentář. Je to velmi příjemná pohádka a doufám, že bude brzo i zfilmovaná. Pán Prstenů mě nechytl tolik jako samotný Hobit. Jediné, co mi tam vadí, je Glum. Nějaký způsobem jsem si k té postavě vytvořila odpor a špatně se mi čtou pasáže, ve kterých vystupuje.
UŽIVATEL Vera Silent - 28. 5. 2011, 15:00
Pokud si nekdo chce vzykouset cteni Tolkiena v originale, Hobit je dobra volba. Hezka, pomerne jednoducha a barvita anglictina.... Samozrejme pribeh je to krasny, inteligentni promysleny, jednodussi nez treba u Pana Prstenu, ale tak to ma byt, tak to bylo mysleno...
UŽIVATEL Morloth - 3. 2. 2010, 20:39
Beznožka leží na jednonožce,
dvounožka sedí na třínožce,
čtyřnožka dostane zbytek.
Tak tato hádanka mi přijde naprosto nerozlousknutelná.
dvounožka sedí na třínožce,
čtyřnožka dostane zbytek.
Tak tato hádanka mi přijde naprosto nerozlousknutelná.
UŽIVATEL Elrond - 8. 12. 2009, 22:40
Nádherná pohádka, kterou začalo jedno neskutečné dobrodružství.
UŽIVATEL Pindule - 24. 2. 2013, 20:50
Pro mě jedna z nejoblíbenějších knížek :) pohádkový příběh nejen pro dospělé. Těším se na originál :)
UŽIVATEL Dex - 31. 1. 2013, 19:53
Strašlivě mě to bavilo. I když to bylo velmi dlouhé tak jsem se u žádné části nenudil. Ptal jsem se jiných lidí co to četli a říkali že je nebavil začátek a průchod Temným hvozdem. Nečekal jsem že to dopadne jak to dopadne. A konec byl opravdu velkolepý. Pro všechny čtenáře co mají rádi fantasy je to povinost. Doporučuji přečíst dříve než trilogii Pána prstenů.
UŽIVATEL Kuci92 - 24. 1. 2013, 16:25
Podle mého názoru byla kniha mnohem lepší, než její filmové zpracování. Taky je pro mne Hobit nejlepší knihou Tokiena.
UŽIVATEL lenisko - 24. 10. 2012, 11:05
Nebýt Hobita, nebylo by ani Pána prstenů.. Tahle kniha, na rozdíl od Pána prstenů, se přibližuje více mladším čtenářům, ale já si ji četla už jako dospělá a líbila se mi i tak. Ke knize se ráda vracím, dobře se totiž čte. O nádherných autorových ilustracích ani nemluvím. Díky Tolkiene :-)
UŽIVATEL Slavka - 21. 3. 2012, 12:52
Hobit. Velmi pěkná kniha, ale tentokrát se neubráním srovnání s rozhlasovým zpracováním, které pro mě bylo mnohem poutavější a zajímavější. Za přečtení ovšem stojí.
UŽIVATEL Emma06 - 28. 1. 2012, 19:12
J. R. R. Tolkien vymyslel krásný, nesrovnatelný, pohádkový svět s rozmanitými postavami a obrovským dobrodružstvím. Miluju takové příběhy, kde jsou postavy originální a děj jedinečný. Žádné překopírované příběhy se zaměněnými jmény, z obyčejného všedního prostředí, ale něco naprosto jedinečného. Miluju svět, který existuje v Hobitovi, příběh, který tak pohádkově začal a potom ten, který pokračuje v Pánovi prstenů.
UŽIVATEL Yanny - 1. 10. 2011, 13:27
Když jsem se tak dívala na skóre téhle knihy... přes 500 lidí, kteří ji mají v oblíbených a na hlavní stránce je právě takhle ta mezi nejoblíbenějšími... řekla jsem si, tohle musím také zkusit!
Nevím čím to je, možná tím, že mě Pán prstenů nikdy nenadchl, možná tím, že jsem před tím četla podobně napsanou "pohádku" Letopisy Narnie a zřejmě jsem to příliš srovnávala, anebo prostě toužila po jiném žánru... anebo je to prostě tím, že v tomhle příběhu mi něco chybí a není to nic pro mě. Potřebovala bych nějaké ženské postavy. Třeba i osmileté holčičky, ale nějaké oživení pro nás holky. :) Každopádně chápu, že tohle je jedno z největších děl současné literatury a uznávám ho. Možná se k němu zas někdy vrátím... ale momentálně nemám chuť se tím prokousávat.. ale na film se rozhodně podívám :)
Nevím čím to je, možná tím, že mě Pán prstenů nikdy nenadchl, možná tím, že jsem před tím četla podobně napsanou "pohádku" Letopisy Narnie a zřejmě jsem to příliš srovnávala, anebo prostě toužila po jiném žánru... anebo je to prostě tím, že v tomhle příběhu mi něco chybí a není to nic pro mě. Potřebovala bych nějaké ženské postavy. Třeba i osmileté holčičky, ale nějaké oživení pro nás holky. :) Každopádně chápu, že tohle je jedno z největších děl současné literatury a uznávám ho. Možná se k němu zas někdy vrátím... ale momentálně nemám chuť se tím prokousávat.. ale na film se rozhodně podívám :)
UŽIVATEL HellFire - 27. 9. 2011, 14:09
Pána prstenů jsem nečetl, ale film je geniální. A jelikož se již natáčí i Hobit, nedalo mi to a přečetl jsem si jej. A musím říct, že žádná super knížka to není, ale alespoň se dobře čte.
UŽIVATEL Czermy - 4. 6. 2011, 15:26
Tato kniha patří s Malým princem a Dětmi z Bullerbynu ke mnou nejvícekrát přečteným knížkám. Myslím, že jsem na osmi reprízách, a teď se na to po pár letech chystám znovu. Tolkien se svým praotcem fantastických světů ve formě, kdy to ještě nepůsobilo tak složitě jako v Pánu prstenů, ale zároveň člověka úplně vtáhlo.
UŽIVATEL Petko92 - 22. 7. 2010, 22:31
Čítal som to trošku dávnejšie ...Ale tiež to hodnotím známkou výborné... je tam všetko čo má byť ...a je jedno či ste dieťa alebo dospelý ...chytí vás to do sveta fantázie a pohltí ...odporúčam ;)
UŽIVATEL Martin - 5. 4. 2010, 17:24
Nevím, nevím, ale přijde mi, že začátek knihy je docela zdlouhavý, stejně tak i konec. Sice má kniha své kouzlo, ale po zhlédnutí 3 dílů pána prstenů jsem čekal víc. I když je pravda, že je to pohádka, řazena v knihovně v sekci pro děti :), na rozdíl od pána prstenů...
UŽIVATEL Mifeet - 10. 2. 2010, 22:34
Oproti Pánu prstenů jde o jednodušší příběh ze Středozemě, spíše je to taková dobrodružná pohádka. Jako oddechovka za přečtění určitě stojí.
UŽIVATEL Sygi - 19. 6. 2013, 19:18
Naprosto krásný příběh, který se dá poslouchat dokola a dokola a navíc je to o mnoho jednodušší než Pán Prstenů, protože se tu tolik nezabíhá do historie Středozemě, ale soustředí se tu na děj, který je úžasný. Před Pánem prstenů všem doporučuji přečíst si Hobita, ať vědí, o co kráčí. O tolik víc mě zklamal film, protože tam zbytečně natlačili ty části z Pána prstenů a vytvořili tak nežádoucí crossover.
UŽIVATEL Eusébius - 22. 5. 2013, 15:31
Rozdíl mezi filmem a knihou bývá často propastný. Je jen štěstím, že jak PP, tak Hobit byli zpracováni stejným režisérem a jsou alespoň většinově věrné knize.
PS: v angličtině je H i PP ještě lepší (ovšem, pokud umíte velmi dobře anglicky - kvůli používaným archaismům)
PS: v angličtině je H i PP ještě lepší (ovšem, pokud umíte velmi dobře anglicky - kvůli používaným archaismům)
UŽIVATEL Dupla - 17. 5. 2013, 20:48
Knihu jsem dočetl až na třetí pokus. Ty první dva byly před pár lety a po pár stranách mě to přestalo bavit. Teď mě k tomu (jako Keatin) dotlačil film, protože jsem chtěl vědět jak to dopadne. Docela mě to chytlo. Hodnotím jako celkem dobrou knihu. :)
UŽIVATEL Faltuska - 17. 5. 2013, 16:59
Hezká fantasy, ne složitě napsaná, odlehčená - místy jsem se musela smát. :) Beru to jako velmi příjemný úvod pro Pána prstenů.
UŽIVATEL strema - 11. 5. 2013, 16:32
Naprosto krásná kniha. Podle mě je to taková pohádka, ale to je jen výhoda. Pěkně se četla. Než jsem šla do kina na film, znovu jsem si ji přečetla, abych měla porovnání a musím s potěšením konstatovat, že kniha opět nad filmem zvítězila.
UŽIVATEL chewbacca27 - 23. 3. 2013, 11:02
Kdo sáhl pro Hobita až po shlédnutí filmu, bude nepochybně zklamán, protože to vážně není taková akční mlátička skřetů. Je to pohádka ze světa fantasy, kterou bych se nebál vyprávět svým dětem před spaním. Některé části a události jsou prostě nezapomenutelné. Povinná četba nejen pro fanoušky fantasy.
UŽIVATEL Loro - 27. 2. 2013, 19:36
Velmi pekna fantasy knizka ktera vypravi o tom jak byl nalezen prsten a o stryckovi Froda ktery je hlavnim hrdinou Pana prstenu.Ten strycek se jmenuju Bilbo Pytlik.Velmi napinava a dobrodruzna.Jen nechapu proc ten film natocili az po panovi prstenu.
UŽIVATEL gogo26 - 25. 2. 2013, 10:50
Přiznám se, že jsem od toho čekal asi víc. Byla to prvotina od Tolkiena -tedy pro mě. Všichni o tom mluvili v superlativech, ale mě to fakt nevzalo. Ale tak nevadí, zkusil jsem a jdeme dál :-)
UŽIVATEL Lukinho2 - 13. 2. 2013, 20:42
Hobit je první knihou od Tolkiena,kterou jsem četl.Vybral jsem si ji z důvodu mé náklonosti k fantasy.Bohužel jsem předtím viděl film,což mělo za následek,že jsem si první část knížky,která byla ve filmu,nevychutnal tak moc jako ten zbytek.Po překročení Mlžných hor jsem se však skvěle začetl a vydrželo mi to až do konce,takže jsem měl za den přečteno.Jestli se budu stejně dobře bavit u Pána Prstenů,který je teď na řadě,tak budu zcela spokojen.
UŽIVATEL zdeno_bla - 18. 1. 2013, 2:49
Kdybych mohl, dám klidně deset hvězd! Dokonalý příběh napsaný dokonalým spisovatelem. Každý ať kouzlo téhle knížky najde sám.
UŽIVATEL klaranapoli - 13. 1. 2013, 0:20
Krásně se to čte, bohužel jsme nejdříve shlédla film a až poté knihu a film mě velmi zklamal, kniha je mnohem hezčí, dobrodružnější a napínavější :) Jsem milovníkem Pána prstenů a tohle mě nezklamalo :)
UŽIVATEL jariny - 11. 1. 2013, 16:37
Až po shlédnutí filmu jsem se pustil do čtení knihy, pln zvědavosti jak příběh skončí. Ze začátku jsem byl docela na rozpacích, jestli čtu opravdu originál :). Tak jednoduché a pohádkové vyprávění jsem nečekal. Musím přiznat, že jsem byl zklamán. Film mi přišel o hodně výpravnější, dospělejší... Samozřejmě jsem to ale nevzdal a hned co jsem se dostal v ději za film, náramně jsem si čtení užíval...Nerad opouštím hobity, elfy a vůbec ten celý kouzelný kraj. Asi se pustím znova do Pána prstenů...
UŽIVATEL Canderous - 9. 1. 2013, 15:47
Vynikající zpracování příběhu mladého Bilba Pytlíka. Cestovní pasáže jsou poměrně nezáživné, ale průvodní písničky či říkanky jsou líbivé. Líbila se mi spousta hříček Gandalfa šedého, např. postupný příchod všech trpaslíků do Meddědova příbytku. Je dobré vidět také svět z pohledu trpasličí hrabivosti a tvrdohlavosti. Také vidět problémy trpaslíků s draky, skřety, elfy a v podstatě se všemi, o nichž si trpaslíci myslí, že jim jejich zlato, šperky a cennosti, chtějí vzít.
UŽIVATEL dealer24 - 2. 1. 2013, 21:37
Moc pěkná pohádka plná neuvěřitelných dobrodružství. Vhodná kniha, pokud chcete přijít na jiné myšlenky a odreagovat se. 100%
UŽIVATEL cguio - 29. 12. 2012, 15:54
Zpočátku jsem byl k této knize skeptický, protože jsme ji měli přečíst v páte třídě a já se na to vykašlal, ale když jsem se dozvěděl, že se připravuje film, nechtěl jsem zůstat pozadu a knihu jsem si přečetl. Je to příjemné čtení bez zbytečných a zdlouhavých popisů psané čtivým jazykem. Už se těším na druhý díl (samozřejmě myslím film).
UŽIVATEL Henkie - 27. 12. 2012, 17:45
Nádherná fantasy knížka. Já prostě miluju Středozem!
Tolkien mě nikdy nezklamal (až na jeho zdlouhavé boje v Pánovi Prstenů).
Tolkien mě nikdy nezklamal (až na jeho zdlouhavé boje v Pánovi Prstenů).
UŽIVATEL antiKamenjak - 19. 12. 2012, 14:52
Četl jsem ho až po přečtení trilogie Pán prstenů, ale nebyl jsem nijako zklamán. Hobit je nádherný, pohádkový příběh, krásně vynikající ve Středozemi. Je to opravdu odlišný styl než Pán prstenů, ale to mu naprosto nijak neubírá na kráse a řadí se mezi jednu z mých nejoblíbenějších knih.
UŽIVATEL kubas45 - 14. 12. 2012, 18:33
Nádherná kouzelná kniha, která vždy pobaví. Film, který vešel včera do českých kin, a který já měl čest shlédnout, se knize rovná :) Takový milý, hodný a nesmrtelný dědeček fantasy žánru
UŽIVATEL Hydra - 12. 12. 2012, 16:09
Pro mne srdeční záležitost, čekám jen na to až potomci dorostou do odpovídajícího věku, abych předal dál :).
UŽIVATEL Plechpetr - 12. 12. 2012, 15:31
Tak takhle to tedy bylo s panem Bilbo Pytlíkem? Wow, už se těším až si to někdy přečtu znovu. Nejlepší pasáž celého Hobbita je rozhovor s Glumem a ještě rozhovor se Šmakem :)
UŽIVATEL honzajh - 7. 12. 2012, 10:12
Mě osobně se to snad líbilo víc než knižní trilogie Pána prstenů. Krasný příběh ve kterém jsem se vůbec nenudil. Jasných 100% ode mě.
UŽIVATEL LoriMyers - 4. 12. 2012, 10:48
Tuto knihu jsem si přečetla až po přečtení trilogie Pán prstenů. Ve srovnání s Pánem prstenů je to kniha méně náročná, více pohádková a tak i vhodnější pro mladší čtenáře. Jen škoda, že kniha nemá více stran. :)
UŽIVATEL Bernadette - 4. 11. 2012, 18:31
Krásná knížka. Přijde mi odlehčenější a humornější než celý Pán prstenů (jízda na sudech, dýchánek) a proto ji mám taky možná o kapánek raději :) Pán prstenů je plný statečných hrdinů co se berou hrozně vážně, zatímco Bilbo v Hobitovi je takový malý strašpytel, lpící na svém pohodlném životě, ale se srdcem na pravém místě... Nemůžete si ho nezamilovat :)
UŽIVATEL Luky.Pet - 11. 9. 2012, 8:39
Četl jsem, budu číst znova a moje děcka budou taky. Inteligentní pohádková fantasy. Kdoby čekal, že se z toho vyloupne tak úžasná trilogie?
UŽIVATEL alfonik - 5. 7. 2012, 11:32
Tolkienovo psaní je prostě úžasné, od začátku dokonce zábavné a akční narozdíl od prvního dílu Pána prstenů, kdy mě začal bavit až děj v Roklince.
UŽIVATEL nopud - 25. 5. 2012, 18:41
Nejlepší pohádka, jakou jsem kdy četl. Výborný strhující příběh, který je prokládán naprosto úžasným anglickým humorem. Určitě si ji ještě několikrát za život přečtu.
UŽIVATEL Mon nom est Ver - 7. 5. 2012, 9:52
jednodušší pro mne bylo si hobita poslechnout jako audio knihy, neboť jsem se jím knižně prokousat nedokázala. Rozhodně je to ale skvělý příběh.
UŽIVATEL katchenka - 6. 5. 2012, 16:31
Knihu mi ještě jako dítěti doporučil tatínek jako nejlepší pohádku. Měl pravdu, od té chvíle je mi Hobit nejmilejší a nejlepší pohádkou.
UŽIVATEL Janinnaa - 27. 4. 2012, 9:49
zamilovala jsem si jejich dialogy typu: "Ó, ať váš plnovous nikdy nevypelichá!" ... :) dokonalá knížka!
UŽIVATEL Aeteria - 22. 2. 2012, 15:18
Ač mě teď mnozí nebudou mít rádi, tak tato kniha oproti jeho ostatním pro mě byla naprosto neuvěřitelná nuda... "za sedmero horami, byl jeden kopec, na kopci bylo stéblo, stéblo bylo zelené a vedle něj rostlo druhé stéblo, které bylo ještě zelenější", tímhle stylem na mě převážná část této knihy působila :)
UŽIVATEL MáraK - 6. 2. 2012, 19:23
Opravdu nádherná pohádka od istra Tolkiena...jen mě šte, že jsem si nejdříve přečetl sérii Pána Prstenů a až poté hobita ( díky tomu jsem postrádal v hobitovi tu kyprost a množství jmen ), ale i tak je to pro mě jedna z nejlepších knížek.
UŽIVATEL optimistick - 1. 2. 2012, 14:42
Toto je kniha, kterou se poprvé dostala do ruky před 10 lety...vážně už je to 10 let.Všechny trpaslíky už z hlavy asi neřeknu, ale tohle byl začátek mé lásce k Tolkienovi. Jeho fantazie mě provedla světem, který nikdo nikdy nespatřil, kde byly bytosti, o kterým jsem v životě neslyšela a co víc? Byl to příběh, který žil spolu se mnou, každým obratem stránky jsem byla vtažena do tohoto přenádherného světa, kde byla jen má fantazie.
UŽIVATEL Cairo - 8. 1. 2012, 8:28
zprvu mi vadilo takové dětsky naivní pojetí, ale... nakonec... prostě bez Hobita není Pán prstenů :-)
UŽIVATEL miklasek - 7. 12. 2011, 22:54
Tolkien není můj favorit, moc keců a nikde nic, ale lepší než Pán prstenů, aspon se to dalo přečíst, ale už asi nikdy víc ;-)
UŽIVATEL Erestor - 1. 11. 2011, 23:56
Oproti Pánu Prstenu je Hobit laděn značně pohádkověji ,ale to mu neubírá vubec nakráse a zasněnosti naštestí sem se kněmu dostal před Společenstvem a před filmem takže sem ho čet nepředpojatě a vychutnával ho plnými doušky ..BiBlo jde s Trpasličí bandou a starým Carodějem na poklad do Hory osudu .. :D Snít a Snít je potřeba jinak člověk zpustne ,-)
UŽIVATEL TomášM - 1. 11. 2011, 22:13
Narozdíl od pána prstenů je to knížka mnohem čtivější, pohádka jak pro děti tak i pro dospělé. Nic tu Tolkien zbytečně neprotahuje a příběh odsípá a perfektně se u ní dá odpočinout.
UŽIVATEL zichisek - 12. 10. 2011, 12:57
Poprvé jsem četla Hobita snad v 10 letech a pokaždé když ho čtu znovu, najdu v této knize něco nového.Rozhodně doporučuji!
UŽIVATEL Danielek - 9. 10. 2011, 17:25
Naprosto úžasné čtení. Hobit mě chytl, vtáhl do děje a vypustil mě změněného fantastickým světem a užasným dobrodružstvím pana Pytlíka. Můžu jen doporučit
UŽIVATEL Danielek - 9. 10. 2011, 17:24
Naprosto úžasné čtení. Hobit mě chytl, vtáhl do děje a vypustil mě změněného fantastickým světem a užasným dobrodružstvím pana Pytlíka. Můžu jen doporučit
UŽIVATEL Luccineccka - 7. 10. 2011, 13:35
Hobita sem poprvé četla když mi bylo asi 11 a už několikrát sem se k němu vrátila je to čtivá kniha a bavila mě víc než Pán Prstenů.
UŽIVATEL EndrjuS - 3. 10. 2011, 21:11
Oproti známějšímu Pánu Prstenů je Hobit více pohádka, avšak v tomto případě to vůbec není na škodu. Hobit je uvolněnější, kouzelnější a více seznamuje se Středozemí. Samozřejmě Hobit není jen kniha pro menší (to rozhodně ne), na své si přijdou snad všechny generace a doufám, že si knihu užijí alespoň stejně jako já.
UŽIVATEL Dalas Šindler - 3. 10. 2011, 16:35
Nemůžu se hodně dočkat na film.Příběh byl ůžasny a celkem napínavy.Autor mohl napsat mnohem víc knih,škoda že to nestihl.
UŽIVATEL VLucinkaV - 18. 9. 2011, 8:43
Já jsem se bohužel dostala k této knížce až poté, co jsem přečetla úžasnou a jedinečnou trilogii Pána prstenů. Čekala jsem, že mě Hobit nadchne stejně,jako ostatní Tolkienovi knihy, ale je pravda, že tato knížka pro mne byla určitým zklamáním. Chybělo mi tam jaksi kouzlo. je to určitě dobrá knížka, ale kdybych jí přečetla před Pánem Prstenů, asi by se mi líbila víc.
UŽIVATEL Cheny - 11. 9. 2011, 15:02
Moje první knížka, kterou jsem od Tolkiena před lety četl a nutno říci, že i nejoblíbenější, co se týče Středozemě. Prostě mi ta "pohádkovost" ke Středozemi víc pasuje, než temnější atmosféra Pána prstenů a rád se k ní občas vracím. Dokonce jsem se donutil ji přečíst v originále. Jen doufám, že ten film moc nepokazí.
UŽIVATEL boboking - 13. 8. 2011, 19:48
Nejsem žádný velký fanoušek Tolkiena. Pána prstenů miluji jako filmovou trilogii, ale knihy jsme třikrát zkoušel a třikrát po cca 150 stranách prostě skončil. Ale Hobita, toho miluji, četl jsem asi 3-4 krát. Nádherný, až pohádkový příběh, přesto klasická výpravná fantasy. Jsem zvědavý na filmovou verzi. Asi po xxx letech by mne to donutilo jít opět do kina.
UŽIVATEL Mavell - 7. 8. 2011, 21:44
Opravdu moc hezká kniha. Dokonce jsem ji měla v povinné četbě. Až po přečtení jsem se konečně dozvěděla, jak se vlastně hobiti dostali k prstenu... To mi znovu přesvědčilo, že knihy jsou o hodně lepší než filmy :)
UŽIVATEL Kubig - 5. 8. 2011, 8:52
Knihu jsem sice četl již před více než 10-ti lety,ale stále mám spoustu zážitků a dojmů,které mi vydrželi do teď.Kniha je strhující a ihned vás vtáhne do děje a nedovolí vám odložit knihu na delší dobu či dokonce nedočíst.Pro mne určitě jedna z přelomových knih a nejoblíbenější od J.R.R. Tolkiena.
UŽIVATEL Tongueo - 11. 7. 2011, 22:40
Překrásná fantasy pohádka která nedovolí žádnému čtenáři odložit knihu stranou . Prostě povinnost pro každého čtenáře který má rád trochu vzrsušení :) .
UŽIVATEL linhartka - 15. 6. 2011, 19:28
Dlouho po zhlédnutí filmů a přečtení trilogie, jsem se konečně dostala k té teď už podle mě nejdůležitější čtvrté (přitom první) části trilogie - Hobitovi.
Četl se jedním dechem jako pohádka pro malé děti, tak nádherně Tolkien umí vyprávět, zároveň mi však běhal v některých chvílích po zádech takový mráz, jaký bych u dětské knížky jen těžko někdy poznala. Příběh mě nadchnul a to tak, že převelice :). Z velké části za to také mohl vševědoucí vypravěč, který věděl, co se děje, co se dělo a co se bude dít, ale nikdy neprozradil víc než návnadu nutící mě číst stále dál a dál, i kdyby nastal konec světa,... xD
Četl se jedním dechem jako pohádka pro malé děti, tak nádherně Tolkien umí vyprávět, zároveň mi však běhal v některých chvílích po zádech takový mráz, jaký bych u dětské knížky jen těžko někdy poznala. Příběh mě nadchnul a to tak, že převelice :). Z velké části za to také mohl vševědoucí vypravěč, který věděl, co se děje, co se dělo a co se bude dít, ale nikdy neprozradil víc než návnadu nutící mě číst stále dál a dál, i kdyby nastal konec světa,... xD
UŽIVATEL Sparhawk - 11. 5. 2011, 21:19
Někdo říká, že je Hobit příliš jednoduchá kniha. Rozhodně nesouhlasím. Tolik větviček a schůdků sem JRRT vložil, neboť již tehdy sepisoval dějiny Ardy (později vydané v Silmarillionu), aby si připravil půdu pro vydání svých textů. (Nakonec je nikdy díky svému proslulému perfekcionismu nevydal - Silmarillion, popř. Húrinovy děti vydal jeho syn Christopher). Kniha je psána dostupným jazykem, který však nečiní žádné ústupky soudobé kultuře. Velebení českého překladu,(ač kvalitního), není právě na místě, protože přečtete-li si tuto knihu v originálním jazyce (vlastním originální vydání od Harpera-Collinse), zjistíte, že František Vrba pouze sice přeložil Tolkienovy věty téměř slovo od slova, ale ty nejzajímavější slohové obraty do češtiny přeložit nemohl. Zato v básních se JRRT téměř vyrovnal, ale překlady Tolkienových básní od Stanislavy Pošustové v Pánu Prstenů jsou v tomto směru nepřekonatelné!
K ději není víceméně co dodat, Tolkien je světově proslulý svým výborným líčením a prokresleností příběhu. Když si jeho příběhy porovnáme s moderními autory fantastické literatury, zjistíme, že vlastně svým způsobem recyklují náměty jeho díla (jež už samo bylo inspirováno severskými legendami), ale základní princip už tak výborně neopíší - rychle ubíhající, strhující děj, mnoho podrobností, ale světe div se, kniha nemá rozsah 800 stran a přece dokáže vylíčit více věcí než knihy některých současných autorů. (bystří již pochopili, že narážím na současnou "fantasy" vyměklou literaturu pro dospívající - fanynky Twilightu nepochopí...) V kostce: "Tolkienovo první vlastní dílo položilo základ modernímu žánru fantasy (dnes zneužívaného díky své popularitě k tučným penězům pro vydavatele). Svou neopakovatelnou jednoduchou krásou je i dnes Hobit výjimečným dílem. Vydrž Bilbo v dnešním světě, kdy to knihy nemají proti televizi a počítači v dětských srdcích zdaleka jednoduché!
K ději není víceméně co dodat, Tolkien je světově proslulý svým výborným líčením a prokresleností příběhu. Když si jeho příběhy porovnáme s moderními autory fantastické literatury, zjistíme, že vlastně svým způsobem recyklují náměty jeho díla (jež už samo bylo inspirováno severskými legendami), ale základní princip už tak výborně neopíší - rychle ubíhající, strhující děj, mnoho podrobností, ale světe div se, kniha nemá rozsah 800 stran a přece dokáže vylíčit více věcí než knihy některých současných autorů. (bystří již pochopili, že narážím na současnou "fantasy" vyměklou literaturu pro dospívající - fanynky Twilightu nepochopí...) V kostce: "Tolkienovo první vlastní dílo položilo základ modernímu žánru fantasy (dnes zneužívaného díky své popularitě k tučným penězům pro vydavatele). Svou neopakovatelnou jednoduchou krásou je i dnes Hobit výjimečným dílem. Vydrž Bilbo v dnešním světě, kdy to knihy nemají proti televizi a počítači v dětských srdcích zdaleka jednoduché!
UŽIVATEL Neferit - 10. 5. 2011, 17:47
Každá kniha má své klady a zápory. Ale zatímco u Pána prstenů jsem se místy naprosto šíleně nudila, tak tohle dílko mě chytlo. Že je to pohádka? No a co? Proč mají mít všechnu legraci jenom děti?
UŽIVATEL tomashr - 19. 4. 2011, 15:32
Faktická poznámka - Hobit není začátkem k pánu prstenů, tím základem je Silmarilion! Hobit stojí spíš trochu stranou - vlastně ho s pánem prstenů spojuje jen to, že se pri něm k hobitům dostatne prsten moci, ovšem přímo v této knize se to nijak neprojeví.
Kniha je to dobrá a čtivá, ale s pánem prstenů se srovnávat nemůže.
Kniha je to dobrá a čtivá, ale s pánem prstenů se srovnávat nemůže.
UŽIVATEL Stirecka - 10. 4. 2011, 19:01
ACEPTS: Souhlasim, ze by clovek mel mit urcity respekt k autorum, ale porad je to Akretin nazor, ktery tu muze svobodne projevit, kdybychom si tu hrali na to, kdo ma a nema na to koho kritizovat, asi by nikdo nekomentoval, s nejvetsi pravdepodobnosti ani nehodnotil. A ani ty nemas pravo hodnotit, zda je neci nazor dobry nebo spatny, hold je rozdilny od toho tveho, ale to porad neznamena, ze je spatny. Zda-li je jednou z nejlepsich je diskutabilni, mne to zas takova bomba taky neprisla, je fura kvalitnejsich a uzasnejsich knih. (A jestli ti zvednul mandle komentar Akret, vyraz cist prispevky Dominga:)
UŽIVATEL acepts - 10. 4. 2011, 18:50
Akret to je sice tvuj nazor ale spatny toto je jedno s nejvetsich literarnich del jedna s nejlepsich knih na svete a ty ji tak s kritizujes zkus ty neco napsat co se stane svetovym bescelerem a potom kritizuj tolkiena na kritizovani tolkiena ma pravo jenom par lidi a ty to nejsi
UŽIVATEL kopalis - 1. 3. 2011, 17:34
Co k této knížce dodat, fantasy pohádka od Tolkiena se už ani líp povéct nedala. Až možná na trochu pomalejší začátek se této knížce nedá nic vytknout. Povinnost pro všechny čtenáře.
UŽIVATEL TheDuke - 9. 2. 2011, 14:08
Moje snad nejoblíbenější kniha, lepší než Pán Prstenů. Tolkienovo opravdu mistrovské dílo, které vás po trochu slabším konci vtáhne do děje a do poutavé Středozemě.
UŽIVATEL Azrael515 - 28. 1. 2011, 2:30
Čítal som to prvýkrát až po Pánovi prsťenov, čiže som ocenil rozsah knihy. Síce som sa do dnes po 6. prečítaniach nezorientoval v celej bande,s touto knihou budu vyrastať moje deti ;)
UŽIVATEL jackie6 - 25. 1. 2011, 23:24
Vynikající. Tolkienovo vyprávění je neuvěřitelně poutavé a má svoje osobité kouzlo. Paráda, paráda, paráda. Hodně čtivé a ne zbytečně zdlouhavé nebo natahované. Pro mě srdeční záležitost. DOPORUČUJU
UŽIVATEL akret - 9. 1. 2011, 19:20
Ne že bych to chtěla kritizovat ale... chci. Všechno příliš roztáhlé, kniha typu : na kopečku byl domeček, domeček byl fialový, v domečku byl stoleček, na stolečku hrníček s růžovými puntíky, ... atd. Ne, nabavilo mě to, ale já na knihy od Tolkiena prostě nejsem.
UŽIVATEL colossus - 28. 11. 2010, 21:53
Dva jsem byl zavřený v místnosti a objevoval Tolkienův skvostný svět. Jak moc jsem v něm chtěl žít snad ani nedokážu popsat. Chvílemi jsem tam snad i byl po boku Bilba jako další člen výpravy..pro mě srdeční záležitost
UŽIVATEL setler - 18. 7. 2010, 21:37
Příběh o výpravě 13 trpaslíků a jednoho Hobita jsem sice znal dřív,než když jsem otevřel knihu,ale přesto se mi kniha velmi líbila. Ve srovnání s trilogií Pán prstenů není příběh Hobita tak napínavý,ale o to je kouzelnější.
UŽIVATEL JennyHcz - 12. 5. 2010, 21:41
Milé dílo, které je takovou slabou předehrou k určitě zajímavějšímu ději Pána Prstenů. Příběh vypráví o prvním dobrodružství pana Bilba Pytlíka - opravdu veselý a napínavý děj je však občas zbytečně natahovaný.
UŽIVATEL tektek - 10. 3. 2010, 0:58
Moje první seznámení s Tolkienovým světem mě zcela pohltilo, takže navazující Pán Prstenů byla jasná volba. Hobit má svoje kouzlo, jak dobrým příběhem, tak i úžasným světem ve kterém se odehrává. Pro fanoušky fantasy určitě stojí za to strávit čas přečtením této skvělé knihy.
UŽIVATEL Lukin413 - 9. 3. 2010, 8:20
Krásná pohádka, ke které se určitě ještě několikrát vrátím. Netrpí neduhy trilogie PP (viz. tam), příběh je poměrně svižný a konec krásně hořce happyendový.
UŽIVATEL gagoona - 3. 2. 2010, 23:30
Jako malá jsem ve třetí třídě musela číst Hobita povinně. Jak já jsem tuhle knihu nesnášela. Po osmi letech jsem se ke knize vrátila a musím uznat, že jsem tehdy byla slepá. Kniha mě naprosto uchvátila a přečetla jsem jí snad jedním dechem. :)
UŽIVATEL Fi1618 - 17. 12. 2009, 9:04
Vynikající pohádka, příběh, který je neskutečně bohatý a přitom má spád. Přečetla jsem si jej v češtině a něco víc jak rok na to i v angličtině a znovu se mi to moc líbilo. Popravdě mne tenhle "začátek" zaujal mnohem více, než Pán prstenů. Doporučuji :)


