Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Rohy

84%
4 137
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Rohy
Autor:
Originální název: Horns

Nejnovější vydání:
BETA Dobrovský - 2010
ISBN: 978-80-7306-419-8
Počet stránek: 301
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
BETA Dobrovský (2010) 978-80-7306-419-8 301

Kdysi si slušňák Iggy užíval bezstarostný život. Narodil se jako druhý syn známého hudebníka a mladší bratr hvězdy televizních nočních hudebních pořadů. Měl zázemí, bohatství a pevné místo ve společnosti. Měl všechno a ještě něco navíc - Merrin a lásku založenou na stejných snech, společných prožitcích a svatojánské magii letních nocí.
Merrinina smrt to však všechno změnila; za nevysvětlitelných okolností byla v ruinách staré slévárny znásilněna a zavražděna. Ig byl jediným podezřelým, nikdy však nebyl obviněn. Nebyl však ani očištěn a veřejnost ve městě má jasno: Ig je vinen, protože jeho bohatí rodiče zatahali za nitky a postarali se, aby vyšetřování skončilo. Je jedno, co Ig řekne nebo udělá. Zdá se, že ho všichni opustili, včetně Boha. Všichni kromě ďábla...
V kocovině, do které se probudil po prvním výročí té strašné události, si Ig nejdřív myslel, že rohy objevivší se na jeho hlavě jsou halucinace, produkt mysli poškozené vztekem a žalem. Celý uplynulý rok strávil ve svém soukromém očistci, bylo by celkem přirozené, kdyby se z toho zbláznil. Brzy se však přesvědčí, že na rozích není nic iluzorního a že jsou až moc skutečné.
K novému hrozivému vzhledem Ig ovšem získal i hrozivou moc - nadpřirozené schopnosti, s jejichž pomocí hodlá vypátrat zrůdu, která zabila Merrin a zničila mu život. Být hodný a modlit se mu nijak nepomohlo. Je čas na menší pomstu...
Je čas, aby ďábel obešel své dlužníky...
Joe Hill po úspěšném debutu Černá krabice opět napsal knihu, která se čte jedním dechem. Příběh o lásce, pomstě a temných stránkách lidské duše se vine jako cesta krajinou plnou překvapení a nečekaných zvratů, z nichž největší čeká na konci. Abychom pochopili přítomnost, musíme se někdy vrátit hluboko do minulosti... (Založil/a: Madao)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

HPL
100% 100% 100% 100% 100%
  5. 10. 2014, 23:58
Tak tohle byla velká pecka. Měl jsem takové tušení že Joe bude sázka na jistotu, a hle - má očekávání byla ještě překonána. Začátek je naprosto brutální (a svým způsobem i nejsilnější část - ikdyž to nevadí)!
Samozřejmě je znát inspirace Kingem, ale působilo to na mě v pozitivním smyslu. Hodně to připomínalo Kingovu ranou tvorbu a v něčem (ne ve všem) ji dokonce překonává. Čím? No v první řadě temnou ponurou atmosférou, promíchanou s notnou dávkou deprese (dvojitou prosím) a okořeněnou černým humorem (můžu si nadrtit trochu oxycontinu? :D). Zkrátka jestli jste si někdy mysleli, že jste na tom špatně, není to nic proti srandě, co si užívá Ig. Tím vším se táhne "romantická" linka, která i zapřisáhlému cynikovi nepřišla rušivá, spíše naopak (domek na stromě byl super, tajný vzkaz taky). Konec byl taky dobrý, sice jsem čekal větší temnotu (jak šlo nečekat), ale takhle to má zase poetičtější vyznění. No vážně, na to, že je kniha o tom, že týpkovi narostou rohy to není vůbec přepálený (což si dovolím rouhání, že taťkovi by se něco takového nepovedlo).
Jediné nedostatky spatřuji v tom, že děj jde až na 1-2 zvraty vždy předvídat, některé myšlenky mohly být více rozpracované a přes obstojné tempo kniha již nemá stejný tah jako v první části, ale to Joeovi rád odpustím. Jednoznačně materiál do oblíbených a od Hilla si brzy zkusím přečíst něco dalšího.

PS: našli jste narážku na osvícení? ;)
PPS: kniha má jeden z nejlepších překladů, co jsem za dlouho dobu četl, respektuje kontext a překladatel byl s látkou dobře seznámen - o to víc ale zamrzí překlad zdrobněliny Merrin (mimochodem zajímavé jméno) na Maruška... no wtf?
PPPS: film (na který jsem se těšil) bohužel stoji za prd (a nezachrání to ani bowieho we can be heroes), drtivá většina hlubšího významu je pryč, spousta point překroucena a hlavně postrádá zmíněnou atmosféru. O to víc zaráží, že některé scény jsou naopak přesné citace knihy, nicméně vyzní naprosto hluše, jelikož postrádají onen kontext.
Tereeeza
80% 80% 80% 80% 80%
  12. 12. 2015, 10:09
Rohy mě překvapily! Ne jen tím, že jsem konečně otevřela oči a zjistila, že 'ten Kingův syn, co píše' je Joe Hill, jo jo, Teri, to jsi zase chvilku zaspala :) Podle anotace mi to přišlo trochu přemrštěné, ALE ten začátek je naprosto perfektní, celá ta záležitost s rohy, co způsobují apod., opravdu výborná atmosféra! V řadě pasážích se vracíme do minulosti a zjišťujeme tak, co se stalo, to já miluju, flashbacků není nikdy dost, takže tohle já určitě chválím a rozhodně mi to nepřišlo jako zpomalení děje.
Atmosféra, prostředí děje, postavy, svižné dialogy a některé myšlenky byly fakt dokonalé, Hill píše čtivě, taky má jeden z nejlepších vzorů, co může mít. Ano, Stephen King je patrný ne jen zpracováním knížky od Bety, když ji otevřete, prostě musíte vidět Kinga, já ho viděla hned a byla nejdřív zklamaná, než jsem zjistila, že je to jeho syn a tím jsem to brala :) Ale samozřejmě to není jen vzhledově, já tam Kinga cítila častěji a sám Hill se tomu nebránil někdy přímo, odkaz na Carrie nebo městečko Derry se mi moc líbil :)
Konec byl za mě slabší, ale neubírá to celkově knížce, která je opravdu moc dobře napsaná.
scajo
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 3. 2015, 16:00
Je to King a není to King... Hodnocení Rohů je pro mě hodně těžký oříšek, protože je to přesně mezi 4 a 5 hvězdičkami. K plnému počtu tomu pomáhá originální ztvárnění věčného boje dobra se zlem a opravdu hutná atmosféra, umocněná tím, že až na retrospektivní pasáž, kdy sledujeme seznámení Igga a Merrin, čouhají z tohohle příběhu jako dva rohy všudypřítomné zlo a doslova hmatatelná beznaděj, a to v takové síle, že by se za tohle dílko nemusel stydět ani táta Stephen. Jenže právě s ním je spojených pár výtek. Zmiňované retrospektivní pasáže, a kromě nich i některá časová prolínání (nechci spoilerovat), totiž jako by sem utekly z mistrových knih. Což sice není úplně na škodu, protože Joe bude jednou Stephenovým důstojným nástupcem, ale knížka tím přichází o onu jinak báječnou originalitu. Takže jak? Nakonec se přece jen klaním k (slabším) 5 hvězdičkám, a to s pochopením, že inspirace tátovým stylem je logická, a s nadějí, že další Joeovy knížky už budou svébytné nejen námětem, ale i způsobem vyprávění.
ondrasek
100% 100% 100% 100% 100%
  2. 8. 2013, 6:57
Myslim, že Joe Hill zraje. Černá krabice byla dobrá, ale taková syrová a neučesaná. Rohy však jsou dotaženy téměř k dokonalosti. Perfektně propracovaný příběh, který ač vyprávěn z mnoha úhlů pohledů více postav a autor skáče ve vyprávění v čase, je srozumitelný a ani na chvíli jsem se v něm neztratil. Poslední třetina knihy mi přišla slabší a tempo jako by lehce uvadalo, závěr je ale zase rozjetý a jako celá kniha originální. 90%.
Zajdaanek
100% 100% 100% 100% 100%
  10. 9. 2014, 21:54
Wow! Jablko nepadlo daleko od stromu. Joe Hill mě hrozně překvapil. Nečekal jsem to. Říkal jsem si, že to bude pisálek, který měl vyšlapanou cestičku, ale chyba!, Joe Hill je pisálek co umí vážně psát. Táta Stephen musí být hrdý. Kniha Rohy se mi líbila už od samého začátku a Ig si mě prostě získal. No jo no, získal. Tohle mohu prostě jen doporučit!
DanielOsbourne
80% 80% 80% 80% 80%
  14. 3. 2013, 22:57
Kniha se zajímavým námětem a celkem překvapivým rozuzlením...i když již od půlky knihy víme, kdo je hlavní "bad guy". Naštěstí si kniha i tak udržuje svojí napjatou atmosféru. Co by mě nikdy nenapadlo, je to, že si přečtu dříve knihu od Kingova syna, o kterém jsem neměl nejmenší tušení, než od samotného Kinga. Ale možná to byla správná volba

Rád bych reagoval na komentář uživatelky "TrissRc" o zfilmování knihy. Ač byl skutečně dlouho s filmem spojován herec Shia LaBeouf, nakonec dostal hlavní roli Igga Perrishe představitel Harryho Pottera Daniel Radcliffe. Film by měl spatřit světlo světa v letošním roce 2013.
Ruxandra
60% 60% 60% 60% 60%
  21. 5. 2012, 15:12
Nemůžu si pomoct, ale i přes veškerou chválu, kterou jsem na knihu slyšela, mě osobně tak uplně nesedla. I když musím uznat, že konec byl impozantní a motiv domku z myšlenek na stromě se mi velmi líbil.
Aratar
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 4. 2015, 19:08
Nápad napsat o člověku, který se z ničeho nic probudí s rohy na hlavě, mi zpočátku přišel příliš extravagantní (šílený) a nedokázala jsem si představit, jak by někdo podobný námět mohl zpracovat v románu o 300 stranách, aniž by sklouzl ke klasickému klišé na téma bůh – ďábel (tj. dobro – zlo). A hle. Kingův syn to dokázal. Rohy zde jsou totiž sice nástrojem ďábla, ale díky jejich moci se dozvídáme nemilosrdnou pravdu o jednom zločinu i o tom, že všichni lidé jsou hříšní, a že schopnost číst lidem myšlenky není dar, ale prokletí. Tento originální příběh i zpracování všem doporučuji. Jediné, co mi zpočátku trochu kazilo dojem ze čtení, bylo hrdinovo křestní jméno (Ig ve mně totiž automaticky vzbuzoval asociaci prosťáčka), ale nakonec jsem si zvykla.
TrissRc
100% 100% 100% 100% 100%
  19. 3. 2011, 11:48
Byla to jízda!

"Bůh zachraňuje - ale ne teď a tady. Spasení se odložilo. Stejně jako všichni podvodníci i on po vás chce, abyste nejdřív platili a věřili, že se vám později dostane odplaty." (str.:182)
"Netvrdím, že Bůh je mrtvý. Říkám vám, že žije a má se dobře, ale nemůže nabízet spasení, protože je sám prokletý pro svou zločineckou nečinnost. Byl ztracený ve chvíli, kdy začal požadovat věrnost a uctívání, aniž by nabídl ochranu. Takhle to dělají gangsteři. Ale ďábel není nečinný. Ďábel je vždycky na blízku, aby pomohl těm, kteří jsou připraveni hřešit, což je jiný výraz pro život. Jeho telefonní linky jsou otevřené a operátoři čekají." (str.:184)
leprechaunek
100% 100% 100% 100% 100%
  15. 7. 2012, 19:19
Hlášce "Satan je člověku bližší než Adam a Eva" jen tleskám a souhlasím a Rohy mi naprosto padly do noty. Vidím svět a lidi podobně jako Joe Hill v Rozích, a i když je to spíš prokletí než co jiného, zastávám názor, že promítnout to do knížky je geniální věc.
Co může být lepšího než nějakou myšlenkou pobouřit nebo alespoň znejistit pár lidí? ;)) V mnoha případech to stejně smetou jako nereálné či nesmysl, ale safra... už jen to chvilkové vytržení stojí za to. ;)
Těmhle útokům na emoce a duše jen tleskám, to je to, co dělá lidská díla nesmrtelná... Rohům chybí pár procent k dokonalosti, ale už teď se děsím dalších děl Joe Hilla - a zároveň se na ně nepopsatelně těším. :)
Zlatokrt
60% 60% 60% 60% 60%
  7. 7. 2012, 12:55
Z knihy mám poněkud rozporuplné pocity. Filozoficky nesouhlasím už s mottem knihy (Satan je člověku bližší než Adam a Eva) a celou knihu mě to provázelo. Text byl čtivý, příběh většinou rychle ubíhal, až na pár nudnějších flashbacků. Ale podle autora je každý člověk taková malá sbírka hnusu a pokud nemá potřebu prznit panny, alespoň nenávidí svůj život a všechny okolo, což je docela smutné. Místy poněkud depresivní záležitost (musím souhlasit s komentářem od Haushinka). Navíc mi to občas připomínalo ne tak úplně podařený pokus o napodobení Stephena Kinga či Cliva Barkera.
EDIT: až teď jsem si přečetl, že autor je Kingův syn, čímž se ta podobnost docela vysvětluje.
Methat
80% 80% 80% 80% 80%
  9. 5. 2016, 20:31
Výborný psychologický thriller so zvláštnym koncom. Celú knihu ma zaujímalo, ako tento príbeh skončí a je veľká škoda, že autor trochu nepritvrdil - dal do príbehu viac z takého Barkera alebo Simmonsa. Kniha mala taký veľký potenciál, prvá kapitola čitateľa rovno hodila do vody a dokázala udržať napätie, v druhej ju stratila, pretože vrátila príbeh do minulosti. Rohy sa čítali jedným dychom, o Iggovi a ako bola zavraždená Merrin ste sa jednoducho chceli za každú cenu dozvedieť viac. Autor veľmi dobre dávkoval informácie - v častiach sa prelína prítomnosť s minulosťou, takže sa dozviete o Iggovom detstve (a tu mi to pripomínalo jeho otca a knihu To), ako spoznal svoju lásku a ďalších ľudí a pozrieme sa aj pod pokličku Leeho a odhalíme temné tajomstvá ostatných charakterov. Už od začiatku vieme, kto zabil Merrin, v knihe ide skôr o to, čo sa v ľuďoch skrýva pod falošnými úsmevmi.

Najväčší problém je v tom, že sa mi viac páčil obal slovenského vydania, no chcel som čítať v češtine a český obal sa mi vôbec nepáčil. Okrem toho som v českom vydaní našiel viacej preklepov, dokonca nadpis celej jednej kapitoly bol zlý - namiesto tretej kapitoly sú v knihe dve štvrté kapitoly. Každopádne, kniha nie je na plný počet, na konci mi niečo k spokojnosti chýbalo. Inak sa čítala veľmi dobre a aj menej napínavé pasáže boli zaujímavé. Ku koncu príbeh skĺzaval skôr k fantasy až cestovaniu časom, z čoho som bol zmätený. Lepších 8.
Wictarion
60% 60% 60% 60% 60%
  15. 9. 2014, 8:15
Ani nevím jestli se mi to líbilo nebo nelíbilo. Je to zvláštní příběh a ještě zvláštnější rozuzlení. Sice je to napsané čtivě a člověk to přečte poměrně rychle, to také díky menšímu počtu stránek, ale asi na tento druh příběhu jsem neměl náladu, proto mě to tolik nechytlo.
Slarque
80% 80% 80% 80% 80%
  28. 5. 2014, 17:19
Těžko říci, označení horor mi tentokrát přijde nadnesené, spíš to byl román s nadpřirozenou zápletkou, ale četlo se to skoro samo.
CreatorJH
100% 100% 100% 100% 100%
  31. 8. 2012, 18:06
Ke knize mě přivedla informace, že se má natáčet film právě dle knižní předlohy Rohy. Po přečtení krátké anotace jsem si říkal, že se do knihy určitě pustím. S jakou radostí jsem postupoval jednotlivými stránkami, to je opravdu těžké popsat! Nemyslím teď radost z toho, jak temná je linie příběhu, kolik zoufalství a bolesti člověk v tomto díle najde, ale radost z toho, že konečně se někdo podíval na svět jeho temnou stránkou. Představa ďábla vykonávajícího spravedlnost je uhrančivá a po několika stránkách prostě musíte začít s Igem sympatizovat. Závěr je velice povedený, osobně jsem si však nejvíce vychutnával "flashbacky" - zvrácenost mysli, která postupně nabývá na intenzitě a nakonec vrcholí aktem nejhorším, vraždou, je postihnuta až dechberoucně. Čtivá záležitost a pro mě jedna z knížek, ke které se určitě vrátím.
stavos
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 11. 2011, 15:56
Velmi zajímavý příběh,děj docela dobře ubýhal, ikdyž se občas trošku vlekl. A konec neměl žádnou chybu.
lolak656
20% 20% 20% 20% 20%
  28. 7. 2016, 12:59
Všichni tuto knihu vychvalují. Mě tato kniha zklamala. Jen na prvních 55 stránkách všichni lidi našemu hlavnímu hrdinovi řeknou, že ho chtějí zabít kvůli tomu co udělal. jako fakt??? Myslím si že jsou ohodnocení lepší knihy než tato a to i s reklamama od booktuberů nebo od jiných lidí na chatech atd. Zklamání
bricks
100% 100% 100% 100% 100%
  14. 7. 2014, 18:20
Nejdřív jsem si říkal: "Probudí se s kocovinou a bude mít rohy, blbost" ale pak mě to uchvátilo. Příběh je zajímavý, retrospektivní záseky zapadají do kontextu... No prostě mě to uchvátilo. Vřele doporučuji.
KuroHaru
100% 100% 100% 100% 100%
  12. 7. 2013, 20:51
Po dočtení této knihy jsem autora ihned zařadila mezi oblíbené. Jeho prvotina Černá krabice mě naprosto nadchla, dokonce jsem se u ní měla i trochu strach, který mi ještě žádná jiná kniha nenavodila, ani ty od mistra hororu, Hillova otce Stephena Kinga. Je celkem škoda, že napsal teprve dvě knihy, zřejmě asi nebude taková továrna na horory jako S.K.
I když Rohy nejsou tak děsivé jako Černá krabice, je to spíše takový thriller s prvky fantasy, přečetla jsem je jedním dechem. Obzvlášť se mi líbilo využívání retrospekce, díky které všechny věci postupně zapadaly jasněji a jasněji do sebe a vytvářely tak dokonale vykonstruovaný příběh.
LubikFCB
100% 100% 100% 100% 100%
  27. 1. 2013, 14:02
Kniha Rohy je velice čtivá, vtáhne Vás a nepustí ani po dočtení. Nejsilnější částí jsou pro mě Iggyho vzpomínky na Merrin, na dětství a na domek ve větvích. Jak už napsal předemnou leprechaunek, úvodní hláška je naprosto výstižná a kázání hadům je svým zaměřením (se kterým nezbývá nž souhlasit) téměř geniální. Vřele doporučuju, pokud bude mít budoucí tvorba Joe Hilla alespoň stejnou kvalitu jakou naleznete v této knize, máme se opravdu na co těšit.
haushinka
100% 100% 100% 100% 100%
  21. 6. 2012, 6:59
Už dlouho (pokud vůbec někdy) jsem nečetla něco tak surového a naprosto beznadějného jako Rohy. Pokud se dokážete do knihy opravdu ponořit a do příběhu se vcítit, je dost možné, že na chvilku také propadnete čirému zoufalství.
Tynka85
100% 100% 100% 100% 100%
  13. 4. 2011, 10:40
Včera jsem knihu dočetla a musím říct, že je úžasná, autor mě opravdu velmi zaujal příběhem, musím říct, že je to zatím nejlepší kniha, kterou jsem četla, jestli by tato kniha měla být zfilmovaná, určitě bych na ní šla do kina,