Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Čarodějův synovec

77%
4 657
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Čarodějův synovec
 Všechny obaly
Čarodějův synovec
 Všechny obaly
Čarodějův synovec
 Všechny obaly
Čarodějův synovec
 Všechny obaly
Autor:
Originální název: The Magician's Nephew
Poprvé vydáno celosvětově: 1955

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Fragment - 2015
ISBN: 978-80-253-2324-0
Počet stránek: 208
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 119x v oblíbených
v přečtených 1391x v přečtených
v knihovně 396x v knihovně
k přečtení 94x k přečtení
právě čte 5x právě čte
si přeje 13x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Fragment (2015) 978-80-253-2324-0 208
Fragment (2005) 80-253-0160-5 208
Návrat domů (1999) 146
Orbis Pictus (1993) 154

Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte s námi do země zázraků a kouzel - do Narnie! Staňte se spolu s Digorym a jeho kamarádkou Polly svědky zrození pohádkové země! Seznamte se s bájným lvem Aslanem, který ji chrání, a poznejte zlou čarodějnici Jadis, která chce všechny ovládat. Nenechte si ujít fantasy bestseller, který nadchl miliony čtenářů po celém světě.

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Anael
100% 100% 100% 100% 100%
  31. 8. 2012, 18:13
Tato kniha se mi líbí, protože je hezkým začátkem celé této narniovské série. Lewise obdivuji, protože dokázal stvořil nový fascinující svět, který je tak trochu svým vlastním náboženstvím. Nevím, jestli to v tom vidím jenom já (a moje kamarádka, která mě na to upozornila), nebo to spatřuje více lidí. Kaspian je takový bůh, co chrání své ovečky a svou zemi. Na druhou stranu... proč ne.
CarolineS
60% 60% 60% 60% 60%
  14. 9. 2012, 11:02
Mně osobně tato kniha moc nenadchla. Jistě, druhý díl série potom dává větší smysl, ale to je tak jediné její plus. Vím, že Tolkien - autor Pána prstenů a Lewis byli přátelé, kteří se rozhodli napsat fantasy ságu, u mě ale v tomto "boji" vyhrává jednoznačně Tolkien, jehož Pán prstenů je taková pohádka pro dospělé, kdežo Narnie je vhodná opravdu spíš jen pro děti.
Shax
  28. 10. 2011, 23:34
No..popravdě, i když je tohle "první" díl, tak je celkem slabší, než Lev, čarodějnice a skříň. Ale..aspoň se tu pár vysvětlení najde.
Gustik5
80% 80% 80% 80% 80%
  26. 2. 2012, 15:21
Já Narnii prostě nemusím, zvláště díky přílišné "dětskosti," filmové podobě (za kterou však autor ani náhodu nemůže) a poslednímu dílu, kde Lewis čtenáři přímo vnucuje myšlenku křesťanství, nehledě na prapodivné zakončení celé série. Přesto se však jedná o kvalitní knihy se zajímavým nápadem (propojení světů) a příběhem. Čarodějův synovec se mi z celé sbírky knih líbí nejvíce.
ribička
60% 60% 60% 60% 60%
  14. 9. 2010, 21:20
Když mě tak nějak nebaví, že se ty postavy během série obměňují. Mně se prostě líbila ústřední trojce z prvního dílu a i když to má důvod, že se postavy mění, stejně mě to pak tolik nebaví.
Vikyna
60% 60% 60% 60% 60%
  3. 1. 2012, 21:03
Škoda, že jsem se k této knize nedostala jako dítě. Jde vidět, že autor měl úžasnou fantazii, ale jeho podání je opravdu pro děti - škoda, nápady má fantastický :)
Fešná Bleška
80% 80% 80% 80% 80%
  4. 8. 2014, 11:26
Úžasná pohádka. A nejen pro děti. Jak někteří píší, Lewis s Tolkienem byli přátelé, ale to neznamená, že to ovlivňuje jejich tvorbu. Nečekejte tedy temnou ságu jako je Pán prstenů.
Narnie je opravdu dětský svět, kde za každým rohem čeká nějaké překvapení. Není tak propracovaný jako Středozemě - nenaleznete zde jakýkoli umělý jazyk, což je na druhou stranu dobře, poněvadž děti z cizích jazyků moc moudré nejsou.
Ve chvilce nostalgie ale po Narnii sahám sama a tak má v mé knihovně vysloužené místo.
nana
60% 60% 60% 60% 60%
  20. 9. 2010, 9:33
Já nevím... tuhle sérii knih jsem si dlouho schovávala a dlouho se na ní těšila a teď jsem přečetla tenhle první díl a nevím... možná kdyby to bylo víc propracované.. ale je to holt určeno asi vážně především dětem.. no uvidím, co po dalších dílech...:/ rozhodně to ale pro mě prostě není taková ta fantasy kniha, jejíž svět vás naprosto pohltí...
VaclavB
80% 80% 80% 80% 80%
  22. 1. 2015, 13:58
Zajímavý díl, ve kterém se dozvíme, jak to vlastně bylo od počátku světa Narnie. Nechybí humor a výchovná část. Nicméně morální dilema hlavního hrdiny v zahradě (jasná parafráze Edenu) je jedním z nejsilnějších momentů v celé sérii. Jasně že konec je doják největší!
dollyk
60% 60% 60% 60% 60%
  25. 11. 2016, 1:50
První díl série. Bohužel mě občasné nelogické jednání postav nedonutilo, abych v tom hledal něco víc, než jen předehru a k tomu ještě špatnou.
Adenoid Hynkel
80% 80% 80% 80% 80%
  4. 11. 2016, 16:28
Narnii je těžké hodnotit - jako pohádka skvělý, napínavý příběh plný momentů a replik, které pobaví. Jakmile ale celou sérii dočtete a pochopíte jemné i méně jemné náznaky toho, co má celý příběh symbolizovat, záleží už pouze na tom, jestli věříte či ne. Protože chtě nechtě, ovlivní to celý váš pohled na věc. A já nejsem zastáncem, proto pro mě bude mít vždy nakyslou pachuť, bez ohledu na kvalitu a děj, které jsou s dnešními "pohádkami", vyrobenými na míru pro konzumentskou společnost a její dítka, naprosto nesrovnatelné.
monsulka
100% 100% 100% 100% 100%
  10. 3. 2012, 21:50
Je to podle mě zajímavá kniha z téhle série. Poněkud napínavá a dobrodružná, ale přesto se mi nejvíce líbí další díl a to Lev, čerodějnice a skříň.
Ještěrka Mollitiam
  6. 7. 2016, 12:59
myslím, že k přečtení této knihy jsem se dostala trochu pozdě, a tak na mě působila příliš dětsky. Nebavilo mě to. I když příběh byl zajímavý, bylo to podáno takovým stylem, že jsem se do toho musela trochu nutit.
kat
  3. 2. 2011, 12:10
Letopisy Narnie jsem začala číst poté, co jsem viděla v kině Lev, čarodějnice a skříň, což mě tehdy velmi nadchlo. Z tohohle dílu jsem byla ale zklamaná. Naštěstí jsem se pustila i do dalších dílů a některé se opravdu moc povedly.
Tumbik
80% 80% 80% 80% 80%
  23. 12. 2015, 0:10
Celkem dobrý rozjezd, i když to pro mě byla celkem nuda. Musím ale uznat, že autor začátek (této knihy) vymyslel skvěle, ale knížka jako celek mě nenadchla. 80%
fifakovaterka
100% 100% 100% 100% 100%
  28. 9. 2015, 23:05
Čtení jsme si naprosto užívala. Ponořila jsem se do světa fantazie a jsem ráda, že jsem si jí přečetla. Doufám, že seženu i ostatní díly, abych se pustila i do nich. Každou část knihy jsem si důkladně představila a Narnie se mi vyobrazila jako úžasná a krásná země. Doufám, že někde třeba existuje :)
c0udy
100% 100% 100% 100% 100%
  25. 11. 2013, 19:15
Tahle kniha vysvětlovala více než musela. Kouknul jsem se potom na Narnii: Lev čarodejnice a skříň a hned bylo vše jasné. Moc se mi líbily i ty ilustrace. Skvělé zpracování, no řekněte čekaly by jste něco jiného. No jo prostě Lewis.
vojtechadamcik
60% 60% 60% 60% 60%
  26. 12. 2010, 10:19
Ano ano, jeden z nejslabších dílů celé jinak vynikající série Letopisů. Při čtení jsem měl pocit, že se pořád dokola točím v těch samých nepřehledných kruzích děje o ničem.

---------------------

Ano ano, jeden z nejslabších dílů celé jinak vynikající série Letopisů. Při čtení jsem měl pocit, že se pořád dokola točím v těch samých nepřehledných kruzích děje o ničem.
Samuel
100% 100% 100% 100% 100%
  28. 5. 2013, 2:55
Moc pěkná knížka, nesouhlasím, že je jen pro děti. Myslím, že víc jsem si ji užil dokonce až teď, neboť vše mi do sebe více zapadá (však ono je tam i mnoho věcí, ze kterých si dospělí mají co odnést). S tím, že tu někdo tvrdí, že je nepřehledná, nesouhlasím. Vše je vysvětleno více než dobře, ale vzhledem k tomu, že skáčeme z jednoho světa do druhého, je třeba také trochu přemýšlet. Vznik Narnie je opravdu úžasným momentem, ty znalé minimálně filmového zpracování Letopisů jistě potěší vysvětlení odkud se vzala lampa, Jadis či proč právě tamta skříň slouží jako brána do Narnie. Kniha je kratičká, ale méně je často více a zde děj odsýpá celou dobu, knihu jsem podruhé přečetl asi za dvě a půl hodiny, určitě doporučuji. A na závěr bych dodal, že mě velmi zarazilo Aslanovo varování, že to jak zmizelo jezírko Charnu, může zmizet i náš svět, pokud někdo objeví něco stejně ničivého jako Osudné slovo. Myslím, že v dnešní době zbraní hrozivých možností to snad již nemůže být více pravdivé.
Czermy
40% 40% 40% 40% 40%
  4. 6. 2011, 15:17
Byla doba, kdy jsem brigádil v knihkupectví, sáhnul jsem ze zvědavosti po téhle knize, a během jedné dvanáctihodinové směny jsem jí dočetl, bohužel mě dostatečně přesvědčila, že nemá cenu pokračovat. Je to tak infantilní a nezajímavé, že bych to ani nedokázal. Škoda, že jsem se k tomu nedostal třeba v devíti letech, byl bych dost moudrý na to, abych se k tomu už nevracel, a měl jen příjemné vzpomínky. Takhle jde palec dolů hlavně za styl, nápad by byl i zajímavý.
Candyi
60% 60% 60% 60% 60%
  21. 3. 2016, 14:39
Čarodějův Synovec se mi docela líbí. Hezky zpracované, na můj vkus Lewis konec uspěchal a vkládal tam úvahy, co tam nemusely být, ale to je jen můj názor. Taky já jsem spíš na něco akčnějšího a nejsem si úplně jistá, ale malilinko více se mi líbí filmy.
James Bond
80% 80% 80% 80% 80%
  1. 1. 2016, 12:09
Kniha je prvním dílem série o říši zvané Narnie. Jedná se o fantasy literaturu pro děti od devíti let. Digory a Polly jsou děti, které se díky prstenům od strýce přenesly do kouzelného světa, kde prožily neuvěřitelná dobrodružství. Poprvé se zde setkaly s mluvícím lvem Aslanem a byly svědky vzniku kouzelné říše Narnie, která po odchodu dětí zpět domů žila vlastním životem. Příběh se mi líbil, postava lva Aslana je moje oblíbená. Lev je moudrý, laskavý a mírumilovný. Kniha má krásné ilustrace od Pauline Baynesové.
Fly
100% 100% 100% 100% 100%
  21. 2. 2015, 18:06
Nemyslím si, že by zde bylo tak ubráno na dějovosti, jak někteří tvrdíte. Je to především nastartování celé série a tento první příběh je nezbytnou vstupenkou do magického světa a všech jeho dalších příběhů. Mimo to už zde vidíme hlavní myšlenky a filozofii Lewise, který ji buď pomocí činů dokáže stravitelným způsobem vysvětlit dětem (což je přeci to hlavní), nebo pomocí lehkých metafor a alegorií dospělým. ;) Proto zastávám názor, že to není jen čistě kniha pro děti, protože každý z nás v ní najdeme pokaždé něco jiného :) Něco v 10 letech, něco ve 30, jiné pak v 60 ...

A nezapomeňme, v jaké době je dílo napsáno, a že jak svět Tolkiena, tak Lewisova Narnie je odrazem 2. světové války. Ať už u jednoho světem "temným" určeného spíše dospělým, tak u druhého světem "slunečním," určený spíše menším :) Jednou může být nacismus vtělen do Saurona a Sarumana, podruhé do zlé královny Jadis chtějíc si podmanit svět ...

"To, co vidíte a slyšíte, totiž do značné míry závisí na tom, kde stojíte, a také co jste zač" (Čarodějův synovec, s.142)
Tupounek13
100% 100% 100% 100% 100%
  31. 7. 2014, 11:16
Tato kniha je sice velmi krátká (Kniha má 90 stran, nevím, proč je nahoře napsán jiný údaj. Možná se to liší u samostatné knihy a mého kompletního vydání celé série, ale pochybuji, že by to ve Fragmentu nějak zkrátili.), ale čte se nádherně.
Zkrášlila mi prázdniny a skvěle odstartovala celou tuto sérii.
Velmi zajímavý byl ,Les mezi světy', u toho se moje fantazie vyřádila hodně, stejně jako ve ztichlém a poničeném Charmu.

Doporučuji všem, kterým se například zalíbylo filmové zpracování některých dílů. :-) 5*
Za případné pravopisné chyby se omlouvám, jsem ještě mrňous :-)
Daniel Šiftanc
80% 80% 80% 80% 80%
  25. 11. 2013, 23:18
Tato útlá knížečka je moc pěkné čtení do nepohody a má i několik opravdu zajimavých prvků, hlavně úžasně snadno se lze vžít a představit si situace obou hlavních hrdinů ale v celku je dost jednoduchá z čehož vyplývá pro jakou věkovou kategorii psal. Zatím jako nečtenář dalších dílů nemůžu posoudit s návazností na další díly.
morče
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 2. 2013, 7:27
nemyslíte že je fantasy super???????? já si teda myslím že je, ale to sem píšu jenom proto aby tady bylo alespoň 100 znaků!
tichošlápek
60% 60% 60% 60% 60%
  7. 1. 2012, 16:59
Mne oslnily všechny knihy Letopisů Narnie a to bez vyjímky. Ale pokud bych měla říct, která z nich byla nejslabší, asi to opravdu byla tato.
FailaG
60% 60% 60% 60% 60%
  23. 12. 2011, 18:20
Kniha je hodně pohádkově vypravována, ale děj mě nijak víc nezaujal.. Přečetla jsem jen první dva díly.
detskekonto
20% 20% 20% 20% 20%
  15. 10. 2011, 11:09
I když tato kniha dějově začíná celé narnijské dobrodružství, dějově je hodně slabá....Četl jsem ji svému synovi a do úplného konce jsme ani nedočetli....Takže celkově zklamání z knihy...
Moni33
80% 80% 80% 80% 80%
  19. 6. 2011, 14:23
Konečně jsem zjistila co dělá ta lampa v Narnii!! :) Sicě děj nic moc a jako film si to moc nedokážu představit, ale i tak to bylo zajimavé a dozvíte se i různé zajímavosti, jak to vlastně všechno začlo!
mollianna
  7. 3. 2011, 18:55
Myslím, že film jaksi zdeformoval představy o celé Narnii. Knižní příběh pojednává havně o zemi a různých dětech, které prožívají různé příběhy, ale filmové zpracování nutí navázat se citově na hrdiny jednoho dílu(Pevensovy děti) a tím i znemožňuje pokračování s někým jiným. Tohle mi přijde jako záporná stránka toho, že film přeskakuje díly. Člověk si pak automaticky vezme Pevensovi jako hlavní hrdiny, ale oni vlastně taky nejsou první. Jinak miluju všechny díly, každý trochu jinak.