Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Tvář toho druhého

74%
4 42
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Tvář toho druhého
 Všechny obaly
Tvář toho druhého
 Všechny obaly
Autor:
Originální název: Tanin no kao
Poprvé vydáno celosvětově: 1964

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Odeon - 2008
ISBN: 978-80-207-1268-4
Počet stránek: 223
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 4x v oblíbených
v přečtených 65x v přečtených
v knihovně 24x v knihovně
k přečtení 28x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Odeon (2008) 978-80-207-1268-4 223
Svoboda (1981) 222

Zdánlivě přímočarý a minimalistický příběh o muži, který přišel při vědeckém experimentu o svou tvář. Jak je u Abeho zvykem, postavy jsou bezejmenné a velká část knihy je ve formě deníku, v černém, šedém a bílém zápisníku. Muž je po nehodě znetvořen a vyhýbá se kontaktu s lidmi, jeho jediným společníkem je jeho žena. Jediné východisko a možnost smíření se se svým osudem vidí ve výrobě masky, avšak tato zdánlivě prostá snaha má naprosto neočekávané následky. Představa masky zcela ovládne mužovu mysl a postupně mění jeho charakter. Abe v této knize z extrémních poloh zkoumá lidskou identitu a mezilidské vztahy. Zásadní část díla, jak je předesláno deníkovou formou, tedy zaujímají úvahy na téma lidské osamělosti a zranitelnosti sebepojímání vlastního já v moderním odcizeném světě, kniha je však čtivá a stále velmi aktuální. (Založil/a: Lyn)

(více)  

Štítky

více  
Kóbó Abe Kóbó Abe
*07.03.1924 - †22.1.1993

Další díla
Zobrazit další díla autora  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

thefreakinside
  30. 5. 2014, 10:58
Po písečné ženě mnohem hlubší psychologická sonda do nitra hlavní postavy, která přijde po experimentu v laboratoři o značnou část své tváře. Po celou knihu sledujeme vnitřní monolog ve formě tří deníků, které popisují, jak dokáže vnější schránka přetvořit tu vnitřní, jak je naše chování determinováno nejen tím, v jakém světle se vidíme sami, ale především tím, jak nás vidí ostatní.

Monstra a netvoři jsou tvořeni až ostatními, svými oběťmi. Znetvořenému máme tendenci přisuzovat to nejhorší - tak jako krásným to nejlepší - až to nakonec jedinec absorbuje, uvěří v myšlenky ostatních, stane se myšleným (spíše smyšleným) a tím potvrdí původně mylné domněnky těch, již byli ovládáni předsudky.

Otázkou je, kdo dnes chodí bez masky anebo je schopen ji alespoň na chvíli odložit. Strach nám brání obnažit se před ostatními, ukázat naše pravé já, naše nejniternější pocity, představy, sny, touhy, pošramocenou minulost. Schováváme se za to, jací bychom chtěli být, za to, jak chceme, aby nás viděli ostatní, potřebujeme schválení, potřebujeme být součást něčeho většího, najít v něčem smysl, vyšší smysl proč tu vlastně jsme, ale našeho vlastního vnitřního netvora, toho si necháváme jen a jen pro sebe - a někdy ani to ne.

Pokud ovšem nedokážeme přijmout sami sebe jako to, co opravdu jsme, jak to můžeme chtít po někom jiném.

Nasaďte si masku, vyražte do ulic a buďte si jisti, že svět uvidíte jinýma očima, budete se cítit jinak, budete se chovat jinak, ale nezapomeňte, že svět uvidí jinak i vás.