Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Na cestě

79%
4 788
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Na cestě
 Všechny obaly
Na cestě
 Všechny obaly
Na cestě
 Všechny obaly
Autor:
Originální název: On the Road
Poprvé vydáno celosvětově: 1957

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Argo - 2015
ISBN: 978-80-257-1683-0
Počet stránek: 318
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 271x v oblíbených
v přečtených 1398x v přečtených
v knihovně 240x v knihovně
k přečtení 457x k přečtení
právě čte 36x právě čte
si přeje 22x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Argo (2015) 978-80-257-1683-0 318
Argo (2005) 80-7203-719-6 318
Argo (1997) 80-7203-151-1 286
Odeon (1994) 80-207-0471-X 283
Odeon (1980) 282

Nový překlad románu z roku 1957, který autorovi přinesl obrovskou popularitu i uznání kritiky a učinil z něj legendu. Kerouac zde nachází své osudové téma i vlastní hlas a metodu: horečně chrlený text odráží autenticitu svobodného života, nesvazovaného konvencemi průměrnosti. Takový život a lidé, kteří jej dovedou žít, jsou pro něj ideálem, jejž se neustále pokouší naplnit a zachytit v postavách svých knih. Na cestě je strhující a přesvědčivý amalgám fikce a autobiografických prvků, dodnes inspirující čtenáře k nalézání vlastní svobodné cesty. (Založil/a: Mirko King)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

ForFreedom
100% 100% 100% 100% 100%
  5. 7. 2010, 19:48
Je to patetické, ale On the road mi tak nějak změnila život, přehodnotila moje tápající priority, změnila pohled na svět, na život, společnost, ,,přivedla" k beatníkům... Nechť tuhle knihu přečte každý pod 20 a opájí se jazzem té nekonečné svobody, ještě než ho nekonečné množství deziluzí života stráví jako Kerouaca v jeho pozdější tvorbě. Která je mimochodem lepší, ale On the road je Bible, manifest zběsilosti života, víry v něj, manifest mládí, tudíž neobjektivně 5/5
jehlaspichlas
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 7. 2012, 16:08
Kerouacova kniha "Na cestě" patří mezi jeho nejstěžejnější díla, která rozjela tzv.
hnutí hippies. Je to cestopis ale zároveň autobiografická zpověď autora založená
na absurdních záležitostech vyjímečné postavy Deana Moriertyho, nezničitelného
cvoka, blázna, poživače různých drog, bohéma ale i chytrého člověka, který několikrát křížem krážem z jednoho konce na druhý objel USA, člověka, který se chtěl vyhnout konvenčnostem, nezodpovědného člověka, který neměl mít nikdy rodinu. Bohužel ji však
měl, a proto za to i zaplatil... několikrát rozvodem...
Kniha se čte velmi rychle, zejména díky dobré slangové, hovorové dnešní řeči, kterou
se dnes mluví téměř všude.
Rames
20% 20% 20% 20% 20%
  27. 11. 2014, 16:59
Večírky, chlast, drogy, popojíždění z místa na místo, rozsévat děti jako koťata a jednoduchý styl projevu. Nedivím se, že se to stalo biblí pro každého muže!
Pend
60% 60% 60% 60% 60%
  9. 2. 2013, 8:08
Tuhle knížku jsem měl číst před dvaceti lety. Teď už mě minula. S žádnou z hlavních postav jsem se neztotožnil a Dean mi byl dost nesympatický. Navíc nemusím tenhle styl psaní. Přesto jsou v knize nezapomenutelné momenty - zážitky z vystoupení hudebníků, první cesta napříč Státy, cesta do Mexika.
Elleyne
20% 20% 20% 20% 20%
  11. 11. 2012, 13:58
Tuhle knihu jsem měla hodně dlouho v plánu přečíst. Konečně se stalo a já jsem byla strašně zklamaná. Ačkoliv jsem matně tušila, o čem knížka bude, přesto mě zklamala. A myslela jsem, že jí nebudu schopná dokoukat do konce. To věčné poflakování, hulení, atd...nuda, forma hrozná...a konec vlastně žádný...a to nemám nic proti otevřeným koncům, ale ono to vlastně nijak neskončilo, protože to vlastně bylo o ničem.
borntolive
20% 20% 20% 20% 20%
  23. 7. 2011, 1:40
Nekonečně "cárat" autem z jednoho konce Ameriky na druhý (navíc, když na to vlastně nemám peníze), hulit a promést kdejakou postel. Ách, to je svoboda...
domingo
60% 60% 60% 60% 60%
  6. 3. 2010, 13:48
Jedna z nejpřeceňovanějších knih 20.století, jejíž kult do značné míry tvoří autorovo charisma, jeho na tehdejší dobu ikonický životní styl a postoj a také fakt, že ji napsal za rekordně krátkou dobu.
Příběhově slabé, stylisticky taky, přeplácané, překombinované a nesourodé, přesto nesmírně okouzlující. Je důležité nahlížet na On the Road jako na prozaické dílo, ne jako na prostředek pozérského vyjádření vlastní identifikace, což se bohužel poměrně často děje. A jako prozaické dílo jde o knihu lehce nadprůměrnou, která Kerouakovu vrcholně surreálnímu románu Big Sur sahá, řekněme, tak po kolena.

---------------------

(3/5)
LadysR2
20% 20% 20% 20% 20%
  28. 1. 2013, 9:38
Dal jsem do přečtených, ale nedočetl. Beatník ze mě prostě nebude. Nechápu, čím si to zasloužilo takovou pozornost. Nudil jsem se. A můj názor : Vatanen nepochopil, co čte, ale to, co v knize našel waltrk, jsem prostě minul
Melian
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 1. 2016, 15:28
Na cestě pro mě byla zlomová kniha - okamžik, kdy jsem se do Beatniks dokonale zbláznila... Pamatuju si, když jsem ji poprvé četla (random úlovek z knihovny) a neměla ani tucha, že existovala nějaká Beat generation, že mě to stejně naprosto dostalo, hltala jsem každé slovo a měla chuť křičet a jásat nad tou jiskřivou energií (a hlavně jsem chtěla okamžitě hodit bágl na záda a vyrazit). A stejně tak, když jsem Cestu četla znova a znova... Je to perla a Jack je největší andělskej blázen, že to všechno dokázal takhle sepsat.
Seňorita Eskimo
60% 60% 60% 60% 60%
  31. 8. 2013, 21:11
Na mě tam toho chlastu, drog a nevázaného sexu bylo málo. Nebo jsem si to prostě představovala jinak. Nebo jsem to nepochopila. Nehádám se. Všechno je možný. I to, že mi bude tak líto, že se mi to nelíbilo, že si to přečtu znova.
Zajdaanek
100% 100% 100% 100% 100%
  4. 8. 2014, 2:39
Když už jedním dechem, tak pořádně. Začal jsem - skončil jsem. Mezi tím jsem si dal oběd, a vlastně i večeři. No nějaká svačina byla také. Jen já, Sal, Dean a ostatní. Nikdo jiný neměl VIP vstupenku do tohoto fantastického zážitku. Ani nevím pomalu kolik je, ale musím sem psát tenhle komentář. Je mi 24, mám chuť si zabalit, vykašlat se na všechno a na všechny, zamávat a dát všem sbohem. Jen jít a jít, žít. Možná to s odstupem času uvidím jinak, momentálně však ne. Nevím, někdo tu píše, že osloví hlavně mladší čtenáře, do těch 20, ale to je blábol. Jsem přes a účel splněn. Cesta tam, sem, tam a sem. Ach ta svoboda ... and nobody, nobody knows what's going to happen to anybody besides the forlorn rags of growing old, I think of Dean Moriarty, I even think of Old Dean Moriarty the father we never found, I think of Dean Moriarty.
Henkie
80% 80% 80% 80% 80%
  14. 12. 2012, 18:03
"... a dnes večer vyjdou hvězdy a cožpak nevíš, že Bůh je medvídek Pů?"
Věta na poslední stránce, která naprosto utvrdila můj dojem z ní. Celý týden, co jsem tu knihu četla, jsem cestovala napříč Amerikou. Dala mi dost. Například poznání, že 'cesta je cíl'.
eliza
100% 100% 100% 100% 100%
  1. 1. 2014, 20:48
Stejně asi jako většinu lidí tady, mě tato drobná knížka zasáhla v šestnácti a "změnila můj pubertální život" :-)) ať je to jak chce....je to kult, symbol.... tady nemá smysl vést učené disputace nad literární kvalitou 8-)
VaclavB
20% 20% 20% 20% 20%
  2. 2. 2015, 15:29
Připojuji se k těm, pro které je tato kniha přeceňovaným dílem. Vím ale, že je to dáno do velké míry věkem, kdy jsem knihu četl. Kdyby se mi dostala do rukou v patnácti, byla by to možná bomba. Na druhou stranu jsem rád, že se mi dostala do rukou "až" po pětadvacítce, kdy má člověk urovnaný pohled na životní priority. Možná mě ukamenujete, ale nevidím žádnou cenu v díle, které popisuje život bez ceny.
Sunny.69
60% 60% 60% 60% 60%
  6. 1. 2011, 15:50
Skvělá kniha, ale myslím, že více zaujme mladší generace, kdy jsme všichni ještě plní ideálů, nadějí a snů... A spíše uvěříme, že se něco takového někdy uskuteční i v našem životě. Člověk by ji měl přečíst tak do těch 20let. Myslím, že později už to člověka tak moc neosloví.
Taylor
100% 100% 100% 100% 100%
  17. 8. 2014, 21:08
Knížka mě moc bavila. Přečetl jsem ji na dvakrát. Tempo knížky mě nutilo číst stále dál. Pokud bych se chtěl pozastavit nad obsahem, tak dnes nikoho určitě šokovat nebude ( na to je tam moc málo drog, sexu a násilí ). Ve své době to ale muselo být něco pro americké puritány.:)) Jinak kniha je jak již název napovídá o cestování, ale taky o přátelství, svobodě a hledání sebe sama. Doporučuji všem milovníkům beat generation, ale i všem ostatním svobodomyslným lidem.:))
waltrk
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 10. 2011, 0:36
VATANEN: kdo vas plati, vy grafomani?! Kecas blbosti, tohle je jasna BIBLE cislo jedna. Zkus to aspon jednou v zivote pochopit. JAck je ikona, modla, BUH. Nikdo nemuze bejt vetsi spisovatel.
Artep524
20% 20% 20% 20% 20%
  7. 7. 2012, 14:39
Pro mě nezáživné a příliš zdlouhavé čtení. Forma, jakou je dílo napsané, to znamená dlouhá souvětí, tok myšlenek...mi nevyhovuje.
SallyZen
60% 60% 60% 60% 60%
  5. 8. 2012, 21:13
Docela dobrá roadmovie book, ale když mě se tak špatně četla, nikdy jsem takhle dlouho knížku nečetl. Dean Moriarty je ale skvěle vymyšlená postava, to se musí nechat a celkově se to neslo v celkem příjemným duchu.
EdnaMoodnii
20% 20% 20% 20% 20%
  2. 8. 2012, 12:05
Tuhle knihu mi spousta lidí vychválilo, mě přinesla ale jen zklamání. Čtení mě vůbec nebavilo a způsob, jakým to bylo napsané, se mi nelíbil.
Sherylis
40% 40% 40% 40% 40%
  4. 3. 2012, 18:09
Souhlasím s komentářem honzajh. Celá ta myšlenka se ztratila někde mezi 5. avenue a stánkem s hamburgery...
venculinek
80% 80% 80% 80% 80%
  19. 2. 2015, 20:34
"...myslím na Deana Moriartyho, myslím dokonce na starého Deana Moriartyho, na tátu, kterého jsme nikdy nenašli, myslím na Deana Moriartyho."
Achája
100% 100% 100% 100% 100%
  10. 11. 2012, 19:32
I am a passenger, and I ride and I ride....Ztrácím iluze o generaci, které přijde Na cestě nudný, divný a tak. Lidi tohle je jeden ze základních kamenů toho, proč jsem ráda člověkem. Nejde vždy o slova ale o myšlenky. Seberte se, sbalte si pas, kartáček a spacák a hned NA CESTU! Všechno co žije, hýbe se.
honzajh
60% 60% 60% 60% 60%
  24. 11. 2011, 20:38
Tohle a bible číslo jedna, tak s tím nesouhlasím...psát o cestování, chlastu, sexu a půjčování si peněz od tety je možná pro někoho zajímavé, ale tahle knížka se mi nelíbila, přečetl jsem s velkámi obtížemi...znám 10x lepší knížky než je tahle.
Vatanen
  3. 10. 2011, 6:40
Upřímně řečeno, knížka mě zklamala. Na to, jaká je to kultovka, jsem očekával něco jiného, než je přes 300 stránek popisů neustálých cest křížem krážem Amerikou, půjčování peněz od maminky, chlastání a nevázaného sexu. Na té cestě se vlastně nic neděje. Pochopil bych, kdyby knížka měla 100 stránek, pak by na mě tahle revolta třeba i zapůsobila, ale takhle jsem to dočetl jen silou vůle.
Arnien
80% 80% 80% 80% 80%
  9. 4. 2014, 22:24
K tomuto dílu jsem se dostala na střední v rámci povinné četby. Jako většina školáků jsem ke knihám z povinné četby přistupovala, jako že to bude hroznej "vopruz" a nuda. Byla jsem ale velmi mile překvapená. Zaujal mě už samotný styl, kterým je knížka napsaná, to, jak Kerouac umí popisovat krajinu a hlavně neskutečný tok myšlenek a názorů, které se v knize objevily. Nyní čtu Na cestě s odstupem času již potřetí a stále mě ten román baví.
Jan_Makula
80% 80% 80% 80% 80%
  27. 3. 2012, 18:22
Rozhodoval jsem se, jaké hodnocení k této knize dám. Spoustu lidí říká, že zrovna kniha "Na cestě" patří mezi Kerouacovi nejhorší díla. Ze začátku to byla pro mě nuda, nic zajímavého, ale postupně se mi to líbilo více a celkově je to taková kniha "zážitků" na které nejde zapomenout. Dávám tedy 4 hvězdičky.
kat
20% 20% 20% 20% 20%
  16. 1. 2011, 21:43
Já jsem tuhle knížku musela číst jako povinnou četbu a nemohla jsem ji dočíst. Nic se pořádně nedělo, nuda, nuda, nuda, pak se chvilku něco stalo a zase nuda. Už bych jí znovu nepřečetla.
dollyk
100% 100% 100% 100% 100%
  10. 9. 2016, 12:51
Myslím, že soudit tuhle knížku z pozice děje nejde. Tady nejde o cesty skrz Ameriku, ani o žážitky, ale celkově o životní styl. Více než kde jinde tady platí, že cílem je cesta. Poprvé jsem ji četl v sedmnácti, díky bohu v tom nejlepším věku.
S velkou chutí jsem si dal po několikaleté pauze repete. Všiml jsem si, že jde o hledání hloubky v poměrně povrchních vztazích. Dean nebyl Salovi opravdovým přítelem, ale to nebyl Dean vlastně nikomu. Idoly a bozi zůstávají často moc osamělí.
Rychart
20% 20% 20% 20% 20%
  8. 11. 2014, 21:17
Mé první setkání s beatníky. Není to můj šálek kafe, vlastně abych řekl pravdu, s kávou to nemá společného vůbec nic, ta kniha je hmota, která běžně vychází z odvrácené strany úst. Podobně, jako mě nebavilo Kdo chytá v žitě, podobně jako mě neoslovil Bukowski, prostě ne, nikdy nepochopím a nikdy ani nebudu chtít pochopit, co je na tom tak super.
long.tall.sonny
60% 60% 60% 60% 60%
  23. 6. 2012, 17:29
Občas trošku nuda kvůli opakování pro mě velmi podobných situací, ale co. Dnes už klasika amerického písemnictví, která se mi v zásadě líbila. Přesto nejsem takovej hipík, abych mohla dát víc jak 3 hvězdičky .)
pavleek
100% 100% 100% 100% 100%
  4. 5. 2012, 10:49
On the road mám spojenou s představou oprýskané dodávky, na jejíž korbě dovádí při zapadajícím slunci ve vlahém vzduchu partička týpků s flaškou whisky v ruce. Není to má nejoblíbenější kniha od Kerouaca, přesto patří v mém žebříčku hodně vysoko. Úžasný styl psaní.
“the only people for me are the mad ones, the ones who are mad to live, mad to talk, mad to be saved, desirous of everything at the same time, the ones who never yawn or say a commonplace thing, but burn, burn, burn like fabulous yellow roman candles exploding like spiders across the stars.”
cholstik
40% 40% 40% 40% 40%
  19. 7. 2011, 23:10
Kniha mě moc nebavila i bavila, první část knihy se četla přijatelně, ale pak už mě to připadalo stále stejné a stejné, že už jsem byl rád až jsem došel na poslední stránku.
pupini
60% 60% 60% 60% 60%
  17. 7. 2011, 12:14
Tahle knížka by se mi líbila, kdyby skončila přibližně ve své první čtvrtině. Potom už je to akorát pořád to samé dokola. Jestli jsem byla na začátku nadšená z "manifestu svobody, života a nespoutanosti", na konci už jsem toho měla akorát tak dost a těšila jsem se na návrat do prohnilé reality.
Cattaclysm
60% 60% 60% 60% 60%
  26. 8. 2016, 11:18
Nemá to moc příběh, prostě jen takový horečný proud situací. V tom proudu se objeví pár myšlenek, ale jsou tak rozpuštěný mezi chlastáním, hulením, holkama a autama, že to vlastně celý působí bezmyšlenkovitě. No, takový ten jejich život asi byl. Ok, bylo to zajímavý, ale bohatě by mi k pochopení stačilo 50 stránek, těch dalších 250 už se to jenom opakovalo a nic mi to nedalo. Dočetla jsem to jen proto, že jsem čekala nějakej dramatickej konec - a on se nekonal...
Chestery
80% 80% 80% 80% 80%
  4. 8. 2016, 21:13
Dostala se mi do ruky v pravý čas, bylo mi 15. A bylo to naprosto neskutečné, ten pocit z ní nezapomenu. Ale pouze ten pocit, když jsem si ji přečetla o hodně let později, už jsem tak nadšená nebyla. Ale čtyři hvězdičky za to, jak se mnou v mládí zamávala..
Gábina Vorlová
  28. 2. 2016, 9:09
Tato kniha mi přinesla důležitou zkušenost - život je příliš krátký na to, aby ho člověk trávil nad zbytečnými knihami. S velkým úsilím jsem ji dočetla a pro podobně nerozhodne - pokud Vás nezaujme prvních 30 stran, nebojte se odložit. Konec knihy v ničem nepřekvapí...
Pavel Raus
60% 60% 60% 60% 60%
  14. 1. 2016, 0:14
Kerouac oslavuje sám sebe ale spíš nevědomky do knihy vkládá také poselství o velké nezodpovědnosti své generace. Pro večírky, drogy, sex a alkohol určitě mám pochopení pokud jde o demonstraci svobody a generačního boje. Nejsem nicméně schopen překousnout vztah hrdinů ke svým milenkám a zejména k dětem, které s nimi plodí. Jedna věc je žít svobodně a neuspořádaně pokud jde jen o mně, ale druhá věc je přijmou odpovědnost za mé jednání, které má důsledek i osoby na mě závislé...
mash4077
100% 100% 100% 100% 100%
  12. 1. 2016, 17:05
Jedna velká, šílená jízda, neskutečný životní styl. Kerouaca mám opravdu rád, jeho knihy se mi velmi líbí. Myslím že nejsem jediný kdo měl chuť po přečtení téhle knihy někam vyrazit jen tak.
nytekk
60% 60% 60% 60% 60%
  22. 11. 2015, 11:06
co vam budu povidat vyklestena cajickova verze puvodniho tak nespoutaneho romanu co jack vytvoril. cetla jsem ji jako prvni a nasledujici dva roky stravila tim ze jsem shanela jeji jmenovkyni s privlastkem rukopisny svitek, dokonce jsem se pustila i do anglicky verze az tak sem byla zoufala :D. Zmenena jmena postav by mi ani tak nevadili (kdo se o beat generation zajima stejne okamzite vi o koho se jedna) ale orezani obsahu skoro az na kost uz mi vadilo ponekud vic. Jinak se pro mne jako vasnivou stoparku roman na ceste radi do top 5 knih vytvorenych touto pozoruhodnou skupinou spisovatelu (teda ta jeji verze s koulema samozrejme :P)...
Ivana_M
60% 60% 60% 60% 60%
  29. 10. 2015, 11:04
Čekala jsem mnohem víc, ale asi už nejsem cílová skupina. Ani jeden z hlavních hrdinů mi nebyl příliš sympatický. Je mi ale jasné, že ve 20 bych byl nadšená. I tak rozhodně stojí za přečtení, už proto, že je to taková klasika.
savid
60% 60% 60% 60% 60%
  29. 11. 2014, 13:29
Knížku mi doporučili kamarádi, byli z ní nadšení. Já jsem ale trochu zklamaný čekal sem něco hlubšího. Celá kniha je vlastně o tom jak jezdí od východu na západ a poflakujou se všude, kde to jde. Z Deana se stává v průběhu knížky čím dál větší magor a přímo definuje slovo nezodpovědnost. Sal mi zas připadá, že je trochu Daenův ocásek. Zase na druhou stranu cesta do Mexika a konec jako takovej mě vážně dostal.
Ester.K
40% 40% 40% 40% 40%
  22. 4. 2014, 21:09
Tuhle knihu jsem četla někdy na střední, do konce jsem ji přelouskala pouze z povinnosti, aby mě náhodu u maturity učitelka nevydusila na něčem zásadním, co se stane dál...zbytečně nic zásadního se dál nestalo. Bezcílné bloumání napříč USA kradeným autem u toho se občas sjet, mít pár dolarů v kapse a většinou ani to ne a absolutně nevědět, co přinese zítřek, mě nijak neoslovilo. Beatnický styl života a uvažování mi nesedí. Kdyby kniha měla polovinu stránek, tak by to bohatě stačilo a to jí možná ještě přidávám. Plusové body má za jazz.
vlcina
40% 40% 40% 40% 40%
  16. 12. 2013, 21:36
Knihu jsem si chtěla dlouho přečíst, líbil se mi styl, ve kterém je kniha psaná, avšak pointa téměř nulová. V knize jsou zdlouhavé popisy stereotypního Kerouacova života, které po několika stránkách začnou nudit. Kniha mne zklamala, poněvadž jsem od příběhu očekávala napínavější a dobrodružnější děj.
starecka
80% 80% 80% 80% 80%
  9. 10. 2013, 13:57
V mysli jsem utekla od dětí, od manžela, od splátek. Zabalila si baťoh, vyrazila do světa a páni byla jsem zas mladá holka.
Magor
100% 100% 100% 100% 100%
  15. 9. 2013, 23:30
"Koukej na ty před náma. Jak jsou plný starostí, počítaj kilometry, přemejšlej, kde budou v noci spát, kolik musej vyklopit za benzín, jaký bude počasí a jak se vůbec dostanou tam, kam chtěj - jenže voni se tam přece stejně dostanou, že jo. Ale potřebujou ty svý starosti, musej klamat čas falešnejma a převrácenejma požadavkama, jsou celí netrpěliví a ukňouraný, neměli by pokoj, kdyby se neuzamkli do svý pěkně zavedený vyzkoušený trudnomyslnosti, a když už jsou v tom, rovnou si začnou štelovat i správnej a odpovídající výraz ve ksichtě, což je, jak vidíš, výraz ryzího neštěstí, a zatím jim všecko ubíhá pod rukama a oni to věděj a z toho jsou taky podebraný a tak pořád dokola. Hele, hele, teď poslouchej! - Poslyšte, vy," pitvořil se na ně. "Já nevím, ale snad bysme tady u pumpy neměli brát benzín. Nedávno jsem totiž četl v Národním petrolejářským zpravodaji, že tu maj benzín s takhle vysokým oktanovým číslem, a pak mi ještě jeden kámoš vyprávěl, jak tu jednou zajížděl k pumpě a píchnul, až mu rupla guma. No teda, pánové, jestli se tady píchá tímhle způsobem, nezlobte se na mě, ale jaksi, necejtím se zrovna… že ano! - Hele,vole, koukni na ně!" - V této knize se člověk dostane do pozice toho vtipálka Deana, aby se po dočtení musel smířit s nepříjemnou realitou vystřízlivění a návratu do pozice vysmívaného... tuto knihu jsem přečetl dvakrát a už nikdy více, vždy na jejím konci upadnu do nepříjemné deprese, poněvadž nemám odvahu, ani prostředky, a ani pocit, že by to byl dobrý nápad, změnit od základu svůj život. Mám jenom tu touhu popadnout ruksak, stopnout nejbližší kamion a vydat se na cestu.
geofre
80% 80% 80% 80% 80%
  8. 10. 2012, 21:49
Obecně je Na cestě považována za Jackovu nejlepší knihu, ale já nemohu souhlasit. Rozhodně se jedná o stěžejní dílo, určitě toho má spoustu v sobě, ale mě osobně mnohem více oslovila kniha Dharmoví tuláci, která mi byla a je bližší. Nechci však Na cestě nikterak shazovat nebo zatracovat. Naopak. Jsem jejím příznivcem a mám ji rád. Imponuje mi také skutečnost, že si Jack stál za svým a neustoupil nátlaku vydavatelů, kteří ho nutili aby knihu rozdělil do "normálních" vět, odstavců a kapitol (proto je šestiletá propast mezi napsáním a vydáním knihy). Ačkoliv některé stylistické úpravy byly jistě nezbytné, bylo jich uděláno jen minim a kniha i Jack si mohli zachovat svou nespoutanost a také svoji tvář. (Na počítadle 4/5 ve skutečnosti 4,5/5.)
vykur!
60% 60% 60% 60% 60%
  8. 10. 2012, 19:41
"Jediní opravdoví lidé, co znám, jsou blázni, blázni do života, ukecaní blázni, cvoci k spasení, ti, kteří chtějí mít všechno - a hned!, kteří nikdy nezívají a neříkají věci - co - se - sluší, ale hoří, hoří, jako báječná rachejtle...“
Phantomass
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 8. 2012, 18:39
Krásně tu jde vidět, jak je tento server plný introvertních křesťanů a moralistů, kteří všechno to hulení, chlastání a šoustání prostě nedokážou překousnout. A ano, je to bible#1
Binaural
60% 60% 60% 60% 60%
  9. 4. 2012, 19:46
No, slyšel jsem na knihu spoustu chvály od svého času "volnomyšlenkářského" bratrance... Některé pasáže se trochu vlekly, jiné mě ale hodně chytly a trochu jsem si u nich zavzpomínal na časy strávených na čundrech. Kdybych si ji přečetl dřív a ne až teď ve 30-ti bylo by hodnocení výš. Jedno otázku to ve mě ale vyvolalo, začínám už být usedlý...? :-)


1 2