Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Nová filmová historie

67%
3 6
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Nová filmová historie Originální název: Nová filmová historie

Nejnovější vydání:
Herrmann & synové - 2004
ISBN: 80-239-4107-0
Počet stránek: 528
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 0x v oblíbených
v přečtených 4x v přečtených
v knihovně 10x v knihovně
k přečtení 3x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 1x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Herrmann & synové (2004) 80-239-4107-0 528

Antologie Nová filmová historie nabízí odpovědi na některé základní otázky historie filmu, médií a audiovizuální kultury.
Cílem knihy je představit českému čtenáři obor filmových studií jako rovnocenného partneraostatních společenských věd. K tomu má sloužit výběr vzorových textů reprezentujících nejdůležitější současné myšlenkové proudy a osobnosti filmové historiografie. Tyto proudy lze schematicky označit třemi termíny: nová filmová historie, socio-kulturní historie kinematografie a archeologie médií. Vybrané texty se seskupují do pěti skupin s pěti tématy: teorie filmové a mediální historiografie, raná kinematografie, přechod mezi klasickým a postklasickým filmem, filmový zvuk, intermedialita a dějiny médií. (Založil/a: swed)

(více)  
Petr Szczepanik Petr Szczepanik
*??.??.1974

Další díla
Zobrazit další díla autora  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

NinadeL
40% 40% 40% 40% 40%
  3. 2. 2013, 13:16
V praxi tento sborník znamená novodobou Bibli filmové vědy u nás. To si takhle jednou na filmovce v Brně udělali konferenci a to nastartovalo směr myšlení a celkovou změnu vedení filmového oboru ve všech hlavních centrech v Čechách a na Moravě. Nepopírám přínos zpřístupnění těchto textů v češtině, jen určitě nestojím za absolutní nadvládou jediného teoretického směru. Přeci jenom jsme pořád v české kotlině a celý pojem o filmu u nás by neměl stát zásadně jen na vývoji teorie v USA. Z druhé strany je to stejně pořád plné navazování na marxismus a na vliv evropské emigrace, což jsou naprosto extrémní skupiny lidí.