Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Čtyři dohody

79%
4 534
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Čtyři dohody
Autor:
Originální název: Four Agreements

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
PRAGMA - 2000
ISBN: 80-7205-826-6
Počet stránek: 135
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 172x v oblíbených
v přečtených 968x v přečtených
v knihovně 279x v knihovně
k přečtení 204x k přečtení
právě čte 27x právě čte
si přeje 15x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
PRAGMA (2000) 80-7205-826-6 135
PRAGMA (1997)

Praktický průvodce osobní svobodou. Ve Čtyřech dohodách odhaluje don Miguel Ruiz zdroj omezujících názorů, které nás připravují o radost a vedou k zbytečnému utrpení. Čtyři dohody, založené na staré toltécké moudrosti, nabízejí silný kód chování, který dokáže rychle proměnit náš život v nový prožitek svobody, opravdového štěstí a lásky. (Založil/a: hortik93)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

jatox
60% 60% 60% 60% 60%
  23. 8. 2011, 13:16
První část, která vypovídá tak nějak o realitě a světě mi připadala dost protikladná. Taky často nakousne něco, co pak vůbec nedořeší. Z mýho pohledu mi přišla tahle kapitola trochu zbytečná, ale možná, že pro lidi zcela nepolíbený nějakým uvažováním o světě a tak, nezbytná.

Některý věty se tam omílaly dokola zbytečně, ale něco jsem tam naopak postrádala. Hlavně co se týče první dohody. Chybí mi třeba zmínka o ironickým humoru a větší rozepsání se o pomlouvání vs. konstatování faktu.
Jen mi přijde, že kdybychom vůbec nekomentovali ostatní a nevyjadřovali se ironicky v rámci humoru, asi bychom toho moc nenamluvili:)

Celkově, ty myšlenky asi nejsou převratně nový, určitě se objevujou v nějakejch starších textech, ale zase je to tady docela pěkně shrnutý. A je mi jedno, jestli to sou myšlenky Toltéků, mimozemšťanů, nebo Ruize. Hodnotim obsah.

Věřím, že kdyby se tím člověk opravdu stoprocentně řídil, bude určitě spokojenější. Kniha ale neřeší, co s lidským utrpením. To, že si to nebudu brát osobně je samozřejmě docela hovadina, pokud jde třeba o úmrtí. Ale dobře, tohle nebylo účelem knihy.

Někdo to hodně kritizuje, ale pochybuju, že to je nějaká konstruktivní kritika. Kdyby se tím každej aspoň snažil řídit, vypadalo by to tady úplně jinak. Ať o tom přemejšlim jakkoliv různě, prostě si nemyslim, že tam jde o egoistický chování, ale úplně naopak, takže mě tahle reakce docela překvapuje.

Poslechla jsem si Duškovo zpracování čtyř dohod a musim říct, že je to fakt úžasný. Hlavně tam dává dost příkladů ze života, kterejm se sice smějete, ale vzápětí si uvědomíte, že je to přesně tak, jen to najednou zní tak komicky...(:
Romanka
20% 20% 20% 20% 20%
  4. 7. 2016, 9:24
Slyšela jsem o této knize mnohé, tak jsem se k ní nakonec taky ze zvědavosti dostala. Ale musím říci, že asi nejsem ten správný typ čtenáře na takovou literaturu. Myšlenky a rady pro život v ní řečené mi nepřijdou převratné ani nové, jsou to věci, které tak nějak všichni víme a známe, byť se podle nich neřídíme. Když si budu chtít přečíst něco o životě sáhnu spíš po nějaké klasické filosofii. Podle mě velmi přeceňovaná kniha
HPL
80% 80% 80% 80% 80%
  22. 6. 2015, 0:52
Tak a teď vážně pozor - tohle skutečně není jeden z těch vymývačů mozků, tohle je dokonce víc než true-story a wake-up call dohromady! Přestože kniha není zrovna určena sobeckým jedináčkům (ehm, ehm), zaujala mě o dost víc, než bych býval čekal. Vlastně to není ani tak kýčovité, čekal jsem mnohem větší brainwash, klišé je kniha samozřejmě plná, ovšem ve snesitelném podání (aspoň většinou). Jenže to nejsou jen superlativy. Kniha je také plná velmi nekonzistentní úrovně myšlenek. Někdy opravdu skutečné a poučné, jindy skutečně až příliš pohádkové (sice pravdivé, nicméně trochu naivní a hlavně nepoužitelné).
Rozhodně jsem rád, že se mi kniha dostala do rukou, a už jen fakt, že jsem ji dočetl do konce (i když za poměrně dlouhou dobu) mluví za vše. Vůbec není na škodu, si některou dohodu občas (ve slabší chvilce) připomenout. Kvůli tomu dám nakonec 4* (objektivně by to měly být spíš 3* – poměr přidaná hodnota : hovnový vývar = 50:50), ale za ty myšlenky a podání si to zaslouží.

PS: Duškovo představení bylo rozhodně lepší. Doporučuji začít tam.
PPS: …prej: "nemějte předsudky" LOL :D
LeaLea
80% 80% 80% 80% 80%
  21. 1. 2013, 18:23
Čtyři dohody jsou zajímavým ponořením do podstaty lidského štěstí. Shrnuje moudrost, v jejímž souladu žili staří Toltékové a snaží se ji aplikovat do současného světa. O dohodách, které by měl člověk sám se sebou uzavřít, nemůže být pochyb. Jsou základním kamenem kladného vztahu k druhým i sobě samému. Nesouhlasím s autorem stoprocentně, ale z hezkým osmdesáti určitě ano. Například že láska je buď absolutní (bez snahy druhého měnit, tedy na něm patrně i pracovat), nebo nemá cenu dál držet pohromadě, je naivní a pro lidi, kteří se do takového učení ponoří, dokonce nebezpečná. Ano, člověk by měl přijmout nedokonalost, ale ne v ní sebe i druhé podporovat, protože nejsme kameny. Je to vlastně popírání vlastního tvrzení o přirozenosti nedokonalosti lidské. Neustálé opakování mi naopak nevadilo - čím jiným si člověk zmiňované zásady lépe vštípí? Úplně mi nesedla forma poselství. Pokud jde o tenhle druh knih, ocením raději věcnost než jakýsi snový obal kolem témat, kterými se zabývá i spousta jiných knih o osobním růstu. Je to jiný způsob oslovení lidí, ale bojím se, že dnešní společnost má právo být k němu skeptická, přesto by měl dát každý Ruizovi šanci. Může vám usnadnit život.
Ivet
60% 60% 60% 60% 60%
  6. 3. 2015, 20:03
Je to všechno strašně hezký, jak si tu budeme žít jako šťastná a dokonalá společnost bez lží, podvodů, pomluv a násilí. Opravdu lákavá představa, ale na hony vzdálená realitě.
Všechno tohle už tu bylo v několika podobách a vždy se chytlo pár optimistů, kteří věřili v nalezení smyslu života a nekonečného štěstí. Jaké zklamání pak muselo přijít při zjištění, že lidská povaha je zkažená a nenapravitelná. A jedna kniha plná rad pro šťastný život to nezmění, i když je napsaná vcelku dobře.
Pim
100% 100% 100% 100% 100%
  5. 9. 2013, 22:43
Svého času mě kniha hodně vzala a nadchla. Líbí se mi taky zpracování hlavních myšlenek Jaroslavem Duškem ve stejnojmenném představení. U něj jsem se zase hodně nasmála.
PiGiFr
80% 80% 80% 80% 80%
  27. 9. 2015, 23:02
Připadá ti kniha podbízivá? No, tak si to "neber osobně".
Ano, je psána poutavě, ale je to spíš tím, že je pravdivá, než vlezlá. Tipuju totiž, že každý z nás se v ní našel. A co víc, kniha nám ještě poradila, jak vlastní problém vyřešit. Jenomže to už pro nás zpohodlnělé dospěláky není úplně nejlehčí. Vylézt z té ohrádky. Mnohem jednodušší je knihu odsoudit, označit nálepkou "náboženství" nebo "podbízivé" a odložit. Ono by nás to něco stálo, museli bychom něco změnit, svoje vyjeté životní koleje.
Autor ani tak neodpovídá na smysl života, nejde o náboženství, ale o životní filosofii, jakýsi "návod" jak tento náš život žít šťastně, naplněně. Myslím, že každý, nezávisle na jeho náboženství si z knihy může vytáhnout opravdu velkou dávku moudrosti a rad.
Začal jsem a skončím druhou dohodou. Proč nám přijde "divná"? Ano, MUSÍME si brát věci osobně, to jinak nejde, protože žijeme v tomto světě! Ale tohle je argument pro i proti. Nejsme celý svět, jsme jeho součástí. Moje oko taky nefunguje jako ucho a nemůže si vybrat. Aby organismus fungoval, je potřeba i oko i ucho. Podle mě jde o mnohem větší přesah a proto se mi tato dohoda líbí asi nejvíc!
Luremaster
0%
  27. 12. 2011, 11:40
you serious?
Už se mi dostalo do ruky gdeco, ale toto je bez diskuse nejhorší z nejhorších.
Moudří staří toltékové byli zřejmě egocentričtí idioti.
Blueberry
80% 80% 80% 80% 80%
  2. 4. 2015, 20:50
Za každou dohodu jednu hvězdičku =) V druhé půlce knihy bylo hodně informací nahuštěných na málo prostoru, a tak se to četlo trochu hůře. Nicméně to nemění nic na tom, že všechno v této knize je nesmírně inspirativní a zajímavé, a že se s tím dá konstruktivně pracovat, pokud chceme. Tak a je to, docela se mi to líbilo =)
schumick
80% 80% 80% 80% 80%
  8. 6. 2015, 11:53
Popsané myšlenky jsou v podstatě normální věci, akorát jsem je neměl zvědoměné. To je pro mě klíčový objev této knížky.
Co se týče knížky, resp. stylu, tak to nebylo pro mě úplně jednoduché čtení. Musel jsem u toho hodně přemýšlet, co se mi snaží autor vlastně říct, ale jakmile si to člověk pojmenuje, je tomu celkem rozumět. Něco jsem četl dvakrát a vícekrát.
Inscenace Jaroslava Duška dává textu úplně jiný rozměr a dělá text daleko stravitelnější (byť jsem slyšel jen zvukový záznam).
ilon-a
60% 60% 60% 60% 60%
  20. 3. 2016, 21:40
Jako na jednu stranu krásně napsané. Ale na tu druhou... Lidi, vážně to potřebujete číst, abyste si všechny tyhle věci uvědomili a abyste zjistili, jak "být konečně štatní"? Myslim si, že všechno v tý knize je přece samozřejmost...
andilek666
  11. 10. 2012, 1:00
Tuhle knihu jsem dostala k narozeninám a dlouho jsem se k ní dokopávala. Za přečtení rozhodně stála. Nedá se podle toho řídit doslova, ale něco jsem si z toho snad i vzala =o)
Terůů
  6. 7. 2014, 20:22
V podstatě nic převratného. Druhá dohoda, tedy nebrat si věci osobně, mě doslova pobouřila. Obvzlášť ten příklad, kdy někdo vezme revolver a střelí mě do hlavy. No, vůbec to není osobní... Netvrdím, že všechno je nesmysl, v některých větách pravda určitě je. Člověk se podle těchto dohod řídit může, ale pokud bude ten člověk sám a nikdo další se k této filosofii nepřidá, nevidím v tom velký smysl.
dov
60% 60% 60% 60% 60%
  26. 4. 2014, 22:07
Těžko hodnotit knihu s níž nesouhlasím. Je to dobře zpracovaná etika s filosofií blízkou hnutí New Age. Samotné postoje dohod lze jen těžko napadnout, ale je mi bližší postoj života žitého na základě Boží lásky, který se ke mně sklonil a uschopňuje mne k porozumění sobě, světu a životu v něm, než snaha získat dobrý život svou dřinou podle čtyř dohod.

Čtyři dohody v Duškově provedení mi přišly výrazně stravitelnější než kniha.
Darwinista
40% 40% 40% 40% 40%
  29. 8. 2013, 20:03
Taková kniha osobního rozvoje a asertivně-citlivě-flegmatického chování, která stále opakuje jak se k sobě máme chovat a jak se chováme - kdyby to bylo napsáno lepší formou tak ok ale když se dozvím že za naše špatné chování mohou nehmotní parazité z vesmíru tak to docela koukám :-) ty 2* jsou za celkem pěknou vizi mezilidké interakce, ale jinak je to tedy síla a kniha se nedá brát moc vážně.
twiGGy88
60% 60% 60% 60% 60%
  6. 4. 2015, 15:39
Ke knize jsem se dostala po shlédnutí stejnojmenného divadelního vystoupení Jaroslava Duška, které mne doslova nadchlo a ve kterém jsem se ztotožnila se spoustou myšlenek. Kniha samotná už mě nadchla značně méně... Avšak nějaké střípky myšlenek jsem si vzala i z ní... Nemusíme souhlasit se vším, co autor v knize napsal, ale neměli bychom ji proto hned zatracovat... Je v ní hodně pravdy, inspirace...
lidus
20% 20% 20% 20% 20%
  15. 8. 2016, 15:27
Hezká myšlenka. Jinak spíš nic moc, otřepané fráze. Autor pořád dokola omílá totéž, přitom všechno už bylo řečeno na začátku. Možná prostě nepatřím do cílové skupiny; každopádně jsem čekala něco víc.
aubergine
20% 20% 20% 20% 20%
  4. 12. 2014, 16:59
Zklamání roku, tahle kniha mi život nezměnila. Myslím, že člověk, který chce žít dobře a šťastně tak nějak ví, co má dělat, jak se má chovat k druhým a sám k sobě. Nic převratného a o literárním stylu ani nemluvím (vzhledem k tomu, že je to spíš příručka). Omílání jedné myšlenky stále dokola silnější poselství nepředá. Dám ještě šanci Duškovi, ale kniha mě rozhodně zklamala.
b.w.
60% 60% 60% 60% 60%
  19. 3. 2014, 13:22
Přijde mi, že knihu ani není potřeba číst celou, v podstatě stačí jen přečíst obálku... Je to jen neustálé omílání čtyř myšlenek naprosto nepoutavým způsobem.
Phorbo
20% 20% 20% 20% 20%
  8. 9. 2012, 10:44
Jedna z mála knih, která mě opravdu nesedla. Ze začátku mě celá myšlenka filosofie docela zaujímala. Přišla mi rozumná a zkoušel jsem ji v praktickém životě. Jenže ona se tak ani nedá užívat permanentně. Kor jestli na to opravdu nemáte předpoklady - jste flegmatičtí, jste nucení změnit postoj k životu na totální zeleninu, která si nechá sr*t na hlavu a neřeší to. Asertivita je pěkná ale todle je moc. Todle nění pro každého. Ať se každý rozhodně zda to je pro něj nebo ne. Už u první dohody se můžete rozhodnout jestli budete pokračovat nebo ne. Ono to je stěejně všechno na jedno brdo. Slohovou stránku neřeším. Ruíz se stejně snaží narvat to do hlavy každému, kdo je potencionální obět jeho filosofie.
Luci-ye
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 2. 2015, 16:18
Souhlasím se Ziggy - dohody jsou jednoduché (zní jednoduše), přitom tak složité (dodržovat je). Úvodní část o světě a jeho vnímání (mlha, zrcadlo) se mi velmi líbila, pohled jiné kultury je pro mě dost zajímavý. Možná je kolem knihy zbytečná bublina, nicméně mně se líbila a určitě může pomoci. Jsem ráda, že jsem si ji koupila, mohu po ní kdykoli sáhnout a přečíst si to znovu, neboť právě v tomto případě platí, že opakování je matka moudrosti. :-)
katheriin
80% 80% 80% 80% 80%
  28. 2. 2014, 22:28

Tato kniha, kterou napsal Miguel Ruiz, je sice hodně krátká, ale přesto si z ní můžeme hodně odnést. Pokud se budeme snažit to dodržovat, tak to opravdu může pomoct k osobní svobodě, duševní vyrovnanosti a štěstí.
Eventful
60% 60% 60% 60% 60%
  8. 7. 2012, 12:27
Pointa dobrá, ale napsané je to hrozně. Autor neustále opakuje to samé, v jednom odstavci stejná věta 5x jako bychom byli naprostí idioti. Něco na tom rozhodně je, ale asi neumím být tak lhostejná k lidem co jsou mi blízcí, takže to jak si věci nemáte brát osobně a že záleží jen na vás mi příjde dost nereálné..
Ziggy
80% 80% 80% 80% 80%
  27. 8. 2014, 16:13
Tuto knihu jsem si sehnala na doporučení kolegy, několikrát jsem ji chtěla otevřít, ale asi po dva roky jsem se neodhodlala. Sáhla jsem po ní až v jedné hodně těžké chvíli, a ačkoliv jsem se bála, že jako ateista si z ní nic neodnesu, opak je pravdou. Čtyři dohody jsou tak jednoduché a přitom tak složité, ale uvědomila jsem si, kolik věcí v životě dělám špatně, a že tím ubližuju hlavně sobě.

Kniha na mě nepůsobí kazatelsky, a ano, často se opakuje, ale účelem toho je nezapomenout ty nejdůležitější části. Přiznejte si to, čtete a za chvíli nevíte, o čem jste četli tři stránky zpátky. Proto jsem si poslechla i audio záznam v podání Jaroslava Duška. Také mi trochu uniká, proč někdo v této knize hledá příběh?
magdii
60% 60% 60% 60% 60%
  22. 9. 2013, 17:28
zajímavá knížka se spousou velmi dobrých postřehů a tvrzení, bohužel pro mě nebyla moc čtivá díky zbytečné historii Toltéků
Lindice
100% 100% 100% 100% 100%
  4. 7. 2012, 18:45
Když napíšu, že tohle je recept na šťastný život, bude to znít jako klišé, ale já si to stejně myslím. V knize jsem našla hodně podobností s hlavními myšlenkami východních nábožensko-filosofických systémů. Jednoznačně doporučuji.
Amanita
80% 80% 80% 80% 80%
  21. 12. 2015, 13:59
Pokud přečtete více knih na podobné téma, zjistíte, že se nosné myšlenky ve většině tradic a náboženských směrů opakují. Na této knize se mi líbila myšlenka uzavírání dohod sama se sebou. Na druhou stranu, dílo je napsáno velice ospale, nemyslím si, že by obstálo jako impuls pro změnu života (v tomto ohledu je mnohem víc razantnější např. Bdělost od A. de Mello).
antiKamenjak
80% 80% 80% 80% 80%
  19. 12. 2012, 15:18
Rozhodně jsem si z knihy vzal hodně. Nemohu však říct, že by byla tak úžasná jak se o ní tvrdí. Je však pravda, že jsem si nějaké věci vzal k srdci a řídím se jimi, což si myslím, že mě přeci jen dělá šťastnějším.
lyttos
60% 60% 60% 60% 60%
  27. 7. 2016, 17:20
Nic nového pod sluncem. Na to, jak o knize všichni básní, to žádnej převrat není. Prostě všechno co všichni víme, jen se tím neřídíme..
Monika Houšková
100% 100% 100% 100% 100%
  16. 6. 2016, 10:08
Raději mám divadelní představení s J. Duškem, protože v těch slovech je tolik praktických životních věcí, že mi spíše vyhovuje, když mi to někdo naservíruje slovem a já se tak můžu naplno věnovat myšlenkám. Řekla bych, že tato kniha by měla být zařazená do povinné četby, jakožto praktický návod na život.
Forestova
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 3. 2016, 11:38
Nadherna kniha ukazujici moudrosti tolteku, napsana velmi srozumitelne, dej primo vtahne. Nektere dady a dohody se snazim praktikovat a sledovat zmeny ktere se deji v mem okoli. Doporucuji! Velmi vtipne je i divadelni ztvarneni Jaroslava Duska, ne téma této knihy.
3CooLiN
80% 80% 80% 80% 80%
  9. 3. 2016, 23:40
Super kniha s jasnou myšlenkou, nejvíce mě zaujala druha část knihy, která byla nejvíce zajímavá ... 4 dohody se budu snažit aplikovat ve svém životě i když nějaké již aplikuji a úspěšně. Doporučuji všem koho téma zajímá ... i když něm každy ji může pochopit.
Cattaclysm
100% 100% 100% 100% 100%
  19. 2. 2016, 18:30
Kniha v podstatě říká, že nemá smysl se rozčilovat. Snažila jsem se o to už předtím, ale po přečtení knížky to jde mnohem jednodušeji - už jsem si za jediný den stihla vyzkoušet "střet s blbcem" a nebrat si nic z jeho hlášek osobně. Takže super, funguje to a hned je mi lehčeji :)

Další filozofické věci o fungování světa a o tom, jak jsme všichni lidé propojeni, říká většina náboženství i další knihy jako je třeba Moc přítomného okamžiku od Eckhart Tolleho. Osobně mi to dává smysl, vysvětluje spoustu věcí a všechno to do sebe zapadá. A věřím tomu, že každý z nás má moc takhle se chovat a tím přispět tomu, aby náš svět byl lepší.
Kordulka
100% 100% 100% 100% 100%
  28. 1. 2016, 23:24
Už je to pár let, co jsem knihu četla, ve své době se mi velmi líbila. Myšlenky mi přišly pravdivé, akorát je neumím vždy žít.
Monilla
80% 80% 80% 80% 80%
  7. 1. 2016, 0:45
Přečetla jsem si ji přesně tehdy, kdy jsem to moc potřebovala... a prostě mi sedla. Dá se přečíst za jeden přemýšlivý večer jako nic. Ačkoliv hodně lidí s jejím obsahem souhlasit nemusí, zamyslí se u ní snad každý. :)
nytekk
20% 20% 20% 20% 20%
  22. 11. 2015, 11:28
takze moudre myslenky se knize nezaprou bohuzel zpracovani naprosto silene...do te doby nez jsem se pustila do cteni teto knizky jsem netusila ze kapitoly se daji tvorit i kolovratkovskym zpusobem omilani jedne vety na x strankach jen se zlehka poupravenymi slovy ac je myslenka naprosto zrejma po jejim prvnim vykladu...
Ivett.H
80% 80% 80% 80% 80%
  9. 1. 2015, 12:21
Myslím si, že kniha Čtyři dohody by měla být povinnou četnou pro všechny. Mě osobně moc pomohla, dívám se na všechno trošku jinak, takže pokud by si jí přečetla převážná část z nás, tak by svět mohl být i o trošku lepší :)
Dan Kočko
20% 20% 20% 20% 20%
  26. 9. 2014, 22:04
Pseudoesoterická kniha (prý Tolteckých moudrostí) Čtyři dohody je absolutně špatná, zdlouhavá, opakované fráze, příklady vytržené z reality...

Prosazuje naprostou nezodpovědnost pod pláštíkem osobní svobody.
Je to bible egoismu, odůvodníte si jí jakékoli své nezodpovědné chování vůči jiným, rodině, partnerovi, rodičům atd.
A to, že ji doporučují i tzv. Vesmírní lidé, je snad nad všechny recenze...

Totální škvár. Už jen proto, že o Toltécích historikové skoro nic nevědí, a to, co je nám známo, nám zprostředkovali Aztékové, kteří toho o nich sami zjevně také skoro nic nevěděli.

Takže jen další novodobý výtvor vychytralého mozku, komerčně bohužel úspěšný...

sl1411
80% 80% 80% 80% 80%
  10. 8. 2014, 23:33
Ale jo. Proc ne. Hodne veci mi nebylo cizich, hodne jich mi i otevrelo hlavu. Kazdopadne si myslim, ze se nic nema prehanet. Docitam ted i jeho pracovni knihu a myslim, ze si od Miguela Ruize dam na cas pauzu. Casem jeho knihy na me zacaly pusobit az moc kazatelsky a hodne casto opakujici se. Ale i to je mozna ucelove...
Jedine, co mi trochu vadi, je, ze se vse jaksi zacina menit v komerci, coz bude mit tak akorat efekt "davoveho syndromu".
Aloha
100% 100% 100% 100% 100%
  15. 2. 2014, 17:39
Kniha obsahuje tak velkou sílu pravdy.,chápu že 90% z nás ji nepochopí.Ale je jen na nás jestli žijeme v nebi nebo v pekle.Je jen jedna dohoda a to je Láska k celému světu.
Lukinho2
100% 100% 100% 100% 100%
  5. 3. 2013, 23:21
Tuto knihu bych se nebál označit za rozporuplnou,neboť názor na ni se člověk od člověka liší.Záleží na charakteru čtenáře,jestli si z ní něco vezme.Trochu nahrává flegmatikům,kteří,dle mého názoru,nebudou mít takové problémy přijmout fakta v ní obsažená.Nicméně pokud se někdo zajímá o osobní rozvoj,neměla by tahle kniha ujít jeho pozornosti.Na mě osobně měla určitý vliv a musím říct,že se můj život,nebo možná přístup k životu,změnil k lepšímu.
kráska
100% 100% 100% 100% 100%
  18. 4. 2012, 11:20
Kniha se mi velmi líbí a protože se takovými věcmi zabývám, četla se dobře. Myslím, že autor krásně vystihl naší celosvětovou epidemii založenou na strachu a dal nám návod jak tuto epidemii léčit. Geniální objev a jsem za něj moc ráda. I duchovní záležitosti mají své místo pod sluncem a neměli by se odsuzovat, ale měli by se respektovat. Spousta lidem duchovní cesta pomáhá a nikdo nemá právo jí hanit. Každý máme zde svojí roli a potřebujeme k uskutečnění svých niterných potřeb různé prostředky. Mě třeba velmi pomohla a pomáhá kniha Čtyři dohody a nejen ta i více autorovo knih.
varchar
100% 100% 100% 100% 100%
  17. 3. 2012, 21:19
Kniha je napsaná tak jak je napsaná, pro někoho dobrá, pro někoho špatná. Pro mě osobně výborná :-) Moc nerozumím lidem, kteří tuto knihu odsuzují. Kdo by si o tom chtěl se mnou pokecat, tak klidně může :-) Jak si nebrat věci osobně? Pro mě to bylo v knize dostatečně vysvětleno. Nikdo nemá právo soudit druhého, protože má o něm minimální informace. Každý člověk má o tom druhém člověku jen otisk informací, který zdaleka není kompletní. Plus je tento otisk deformovaný domněnkami, které si o něm první osoba domýšlí. Čili pokud mi někdo řekne ať už něco dobrého, nebo špatného, vždycky bude hodnotit otisk, který má on v hlavě a rozhodně nehodnotí mě. Toto si asi nestačí uvědomit, ale v knize je dále popisovaný sen o druhé pozornosti, což se myslím shoduje s integrální jógou, o které je na Internetu dostatek informací. A koho zaujala kapitola s názvem "Kouřové zrcadlo" může si třeba přečíst knihu "Tajná stezka" od "Paul Brunton" - Moc hezká kniha určená i pro skeptiky :-) Takových knížek je mraky. A také rozhodně doporučuji poslechnout si přednášku "Čtyři dohody" od Jaroslava Duška, která koluje někde na netu. Dušek se snaží tuto knihu popularizovat a jde mu to velice dobře a hlavně zábavnějším způsobem :-)
efa
  4. 1. 2012, 9:27
Kniha velice špatně napsaná, autor skáče z jednoho tématu k druhému, někdy jsem se úplně ztratila a neměla chuť knihu dočíst, ale dočetla jsem. Byla jsem zvědavá, co přijde...leč nepřišlo nic. Autor shrnul obecné zásady, věřím, že kdyby se jimi člověk řídil, měl by život lehčí...ale jak si věci nebrát osobně?Podle mého je to hovadina, protože když se to týká mě , nebo člověka blízkého, osobně si to samozřejmě budu brát, tak jako každý normální!atd, atd..