Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Cesta

87%
4 774
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Cesta Originální název: The Road

Nejnovější vydání:
Argo - 2008
ISBN: 978-80-7203-973-9
Počet stránek: 185
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 219x v oblíbených
v přečtených 1039x v přečtených
v knihovně 216x v knihovně
k přečtení 386x k přečtení
právě čte 7x právě čte
si přeje 10x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Argo (2008) 978-80-7203-973-9 185

Nevychází mnoho románů, kdy čtenář nabude pocitu, že čte něco naprosto zásadního o své existenci. O existenci člověka, lidstva, civilizace, planety Země. Román nejuznávanějšího současného amerického spisovatele Cormaca McCarthyho Cesta, který získal v loňském roce Pulitzerovu cenu, je právě tohoto druhu. Jak malicherné se zdají být vedle tohoto prostého a čistého „zálesáckého" příběhu o přežití v časech post-apokalypsy jinak také dobré romány jiných autorů o manželských nevěrách, komplikovaných sexuálních orientacích, rodinných válkách a honbě za postavením. Většina McCarthyho knih má existenciální a společenský přesah a zároveň je dobrodružnou literaturou pro muže v duchu krvavých rodokapsů. Celá jeho tvorba jako by se stylizovala do hrůzně věcné a poetické výpovědi temného vizionáře v téměř starozákonním duchu. „Bůh není a my jsme jeho proroci," říká jedna postava v Cestě.
Je to ďábelský, anebo hluboce lidský nápad napsat jakousi science fiction o světě několik let po globální katastrofě blíže neurčeného druhu, kdy na zplundrované a nehostinné zemi už nemá co růst a umírají na ní poslední zbytky zbědovaných lidí? Přes Ameriku, po silnicích, putuje nezapomenutelná dvojice otec a syn směrem k moři, aniž existuje důvod k nějaké budoucnosti. Aniž existuje jakýkoli důvod k jejich cestě. Nemají vlastně pořádně kam dojít. Román není doslova o ničem jiném než o holé naději zůstat naživu do příštího dne - nepromoknout a nezmrznout, sehnat jídlo, vyhnout se vrahům, přespat v bezpečném úkrytu -, pokračovat v životě, který by nikdo v dnešní době životem ani nenazval, jít dál. Je to jakási fiktivní šachová partie, rozehraná Bůh ví kým s člověkem, který je schopen toho nejhoršího i toho nejlepšího.

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

vladislaus
100% 100% 100% 100% 100%
  25. 6. 2013, 17:55
Tato kniha je hojně čtená a rozporuplně hodnocena. Já patřím k těm, kterým se líbila. Vynikající depresivní atmosféra, skvělé dialogy, které přesně k příběhu patří. Podívám se ještě na film, který byl dle knihy zfilmován.
Introvert
80% 80% 80% 80% 80%
  24. 3. 2016, 10:02
Cesta je moje druhá kniha od McCarthyho. Co se autorovi musí přiznat, to je jeho neobyčejná schopnost vytvořit atmosféru. Deprese z knihy úplně kape a několikrát se mi udělalo až fyzicky nevolno. Cesta táty se synem; kam vlastně, a za čím? Dobře vystižená myšlenka, že hranice, kde jsem ještě člověk a kdy už živočich jednající pod nadvládou pudů je u každého jinde.
Přesto mi při četbě k plnosti prožitku cosi chybělo...
janeicka
100% 100% 100% 100% 100%
  16. 12. 2014, 15:52
Nejdepresivnější kniha, kterou jsem kdy četla. Taky jsem si ji musela dávkovat po kouskách, protože číst ji na jeden zátah jsem nedokázala... Úžasný minimalistický popis, všudypřítomná beznaděj... Já bych to určitě zabalila daleko dřív, neměla bych sílu "žít" v takovém světě. Myslím, že oprávněně oceňované dílo, i když nemusí sednout každému.
ForFreedom
40% 40% 40% 40% 40%
  8. 8. 2010, 19:49
Neskutečně přeceňované. A film je snad ještě patetičtější než kniha. McCarthy je dobrý spisovatel, ale existenciální přesah nemá, to ani náhodou. Zábavné čtivé story, rozvážně a dobře napsané, silný nejlépe správně silácký, přesto stále lidský příběh, to je pravý McCarthy. Ne tyhle neoriginální výměšky varovně vztyčeného prstu, zapadající do všech těch současných klaustrofobních strašáků globálních změn.
togaf
100% 100% 100% 100% 100%
  27. 9. 2012, 11:41
Útlá knížka naplněná až po okraj depresí. Četla jsem ji dlouho, vždy jsem vydržela jen pár stránek a pak jsem s mrazením v zádech šla pro čokoládu, která mi zvedá náladu. McCarthyho úsporný spisovatelský styl se perfektně hodí pro vykreslení bezútěšné reality a smutné budoucnsoti. A pak tu jsou všechny ty detaily - bezejmenné postavy, nevysvětlení katastrofy, útržkovité vzpomínky...melancholické, ale krásné.
Prcek1992
80% 80% 80% 80% 80%
  11. 8. 2012, 21:57
"Tak jo." - Kdybych po téhle knize sáhla za dlouhých zimních večerů, patrně by ve mně zanechala těžce depresivní myšlenky. McCarthymu nemohu upřít schopnost působivě vylíčit beznaděj přeživších, nicméně trochu mi vadil až příliš minimalistický styl, jakým je kniha napsána.
Rames
60% 60% 60% 60% 60%
  19. 8. 2013, 18:23
Je zarážející jak lidé lpí na životě i když ten, nestojí za nic. Drží se posledním drápkem a doufají že se něco změní !
Autor hrdinům nedal jména, neřekl co se stalo s planetou a dokonce nám nedal ani naději.
Tak jo !
soniaf
100% 100% 100% 100% 100%
  27. 2. 2013, 14:49
Dávám knize pět hvězdiček, přestože souhlasím, že je místy trochu patetická. Děj je však dobrý a psychologie knihy skutečně silná. V tom asi vidím největší přednost knihy.Z pohledu "realismu knihy" musím ovšem napsat trochu kritiku. V postapo světě by to rozhodně nemohlo vypadat jako v Cestě-například mrtvé stromy by se neudrželi v zemi po dobu několika let, tudíž by ani hlavní hrdinové nemohli spát v lese apod.
Nechci McCarthyho nějak přeceňovat, ale psychologickou dokonalost této knihy jsem nadřadila všem nedostatkům, které jsem našla.
Ivulina
80% 80% 80% 80% 80%
  18. 4. 2015, 16:56
Na povídku moc dlouhé, na román neobsáhlé, ale přesto dobré čtení. Depresivní? Souhlasím, s tak velkou koncentrací slov jako "nic", "temno", "popel" a "smrt" Cesta opravdu umí navázat ten stísněný pocit beznaděje, samoty a ztracenosti. Myslím, že český překlad názvu o něco lépe vykresluje děj - zatímco originální "road" poukazuje primárně a převážně na tu fyzickou cestu, silnici, při které se postavy drží, česká "cesta" snadno nabírá ten přidružený význam (etymologové prominou) pouti, výpravy. Možná jednoduchý a konstantní příběh, ale s notnou dávkou myšlenek. Mně se líbila.

"People were always getting ready for tomorrow. I didn't believe in that. Tomorrow wasn't getting ready for them."

"Borrowed time and borrowed world and borrowed eyes with which to sorrow it."
Všivák
100% 100% 100% 100% 100%
  16. 1. 2012, 16:31
Přečetl jsem to jedním dechem za jeden den. Po dočtení jsem měl pocit, že jsem se díval na film, který v té době ještě nebyl.
jaryj07
60% 60% 60% 60% 60%
  19. 5. 2013, 15:52
Tato kniha byla pro mě velké zklámání. Vůbec jsem se nemohl do knížky začíst. Často jsem musel listovat zpět, neboť jsem si mnohokrát uvědomil, že vůbec nevím o čem bylo posledních pár stránek, které jsem právě přečetl. Vlastně teď ani nevím, co chtěl tou knhou autor říct nebo naznačit. Pro mě jedna z nejhorších knížek od tohoto autora. Přečetl jsem od něho vlastně vše, co u nás vyšlo. Ale jeho dřívější tvorba je rozhodně lepší. Proč je toto dílo oceněno Pulitzerem je pro mě záhadou.
LeaLea
100% 100% 100% 100% 100%
  1. 4. 2013, 17:33
Četla jsem různé thrillery i horory od uznávaných spisovatelů, ale nic mi nenahnalo takovou husí kůži jako toto. Ten příběh je hrozný. A to v tom nejuctivějším smyslu. Bylo to dobrodružství, zvrácenost i sonda do nejsyrovější deprese, jaká se v člověku skrývá. Velice obdivuju McCarthyho úsporný styl. Úžasná práce s popisy bez zbytečných sloves - stručně a atmosfericky. Dialogy, skvělé. Má to emoce, má to myšlenku, má to osobitost. Dostala mě kniha stejně jako film, který nezašel od své předlohy daleko. Autora rozhodně nespustím z očí.
Tojaheva
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 5. 2016, 13:56
Naprosto úžasná knížka, která mě okouzlila i přes svoji depresivní tématiku. Skvěle mi sedl i styl psaní, takže číst tento příběh byla radost. Jen mě moc mrzí, že knížka je tak útloučká a nemůžu si ji užívat ještě chvíli.
Rozhodně se kouknu i na filmové zpracování, na které jsem opravdu hodně zvědavá.
prkali
100% 100% 100% 100% 100%
  3. 2. 2013, 10:21
Taková hrůza a beznaděj. Den za dnem provázíme "naše hrdiny" a zoufáme si nad nimi; doufáme, že snad přece, ale tušíme, že s téměř absolutní pravděpodobností zbytečně... Tak strašnou a přece krásnou knihu jsem už dlouho nečetla.

"V kapse měl hrst rozinek zabalených do látky; v poledne seděli v suché trávě u silnice a jedli je. Chlapec se na něj podíval. Víc už nemáme, viď...
Nemáme.
Takže teď už umřeme.
Ne.
A co uděláme?
Napijeme se vody. A pak půjdeme dál po silnici.
Tak jo."
Venceslao90
60% 60% 60% 60% 60%
  11. 12. 2012, 18:08
No nevím. Nechci tvrdit že je kniha špatná, ale její zmiňovaná melancholická atmosféra se mě nijak nedotkla, a to ani v úplném závěru. Trvalo mi strašně dlouho, než jsem se do knihy konečně začetl. Povedlo se mi to až někde v polovině. V první půlce jsem se několikrát přistihl při tom, že obracím stránky, ale vůbec nevnímám o čem kniha je. Pro mě spíše zklamání, čekal jsem něco lepšího.
Tyet
80% 80% 80% 80% 80%
  21. 3. 2010, 12:27
Nepřišla mi slabá, krátký věty mi vyhovovaly, hodně depresivní dílko. Abych pravdu řekla, keců o Bohu jsem si nějak nevšimla :)) Četla jsem od něj ještě Dítě Boží a to se mi zdálo o chlup lepší.
Archangel_P
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 7. 2015, 9:14
Spíš než utopický román bych tuto knihu viděl jako dystopickou. Pesimistický obraz budoucí společnosti, který skutečně nepřináší nic dobrého. Ze začátku mě docela překvapila naprostá absence kapitol, naštěstí byla ale knížka dělená do jakýchsi "dějových odstavců", tak se dalo aspoň trochu orientovat, nešlo o jednolitý text. Každopádně to způsobilo to, že se od knížky nešlo odtrhnout. Stačily dva večery a už mi Cesta ležela na nočním stolku bez záložky a já plný dojmů a myšlenek usínal.
Úžasná knížka, konec sice maličko očekávaný, ale kdyby to tak neskončilo, celé to ztrácí smysl.
Psychika postav výborně rozpracovaná, pochopíte jejich beznaděj na popelem pokryté zeměkouli, kde bojují, aby si aspoň o den prodloužili své životy. V celé knížce se objevilo pouze jedno vlastní jméno, a to bylo ještě k tomu všemu vymyšlené, což je zajímavý nápad. A myslím, že při větě "Tak jo" (v originále pouhé "Okay") si od této doby už nevybavím vůbec nic jiného, než tuhle knihu.
Dávám pět hvězd a zařazuji mezi oblíbené.
domingo
40% 40% 40% 40% 40%
  8. 3. 2010, 21:57
Strašně slabé a přeceňované, ty filozofické kecy a patetické krátké věty mi začaly jít na nervy asi už na třicáté stránce. Tam žádná existencialita není, jenom hámoty o Bohu a prázdné úvahy, které vedou odnikud nikam. Ideální námět na film, takovej Cameron by do toho určitě vrazil 150 mega USD a stačili by mu na to dva herci... nebo Darabont, ten okecávací řečičky o Bohu a Prozřetelnosti a já nevím o čem ještě taky umí.
Jestli chcete post-apokalyptický román z americké postmoderny, přečtěte si Kolíbku od Vonneguta. Tohle totiž navlas odpovídá té anotaci nahoře - rádoby moudrá konina. (2/5)
ondrasek
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 2. 2013, 11:27
Úžasně smutné, smutně dojemné, dojemně krásné... Na tuhle knihu dlouho nezapomenu a doufám, že nikdy. Nejkrásnější na ní je láska mezi otcem a synem a především vnitřní čistota malého chlapce jako kontrast v mrtvém světě. Po dočtení jsem měl husí kůži - a to nepíšu jako frázy ale jako čistočistou pravdu.
vanous95
100% 100% 100% 100% 100%
  29. 8. 2012, 22:26
Asi před pěti minutami jsem knihu dočetl, a tak mé dojmy z ní jsou zcela čerstvé. Asi ještě u žádné předchozí knihy jsem neměl tak pochmurnou náladu jako právě u Cesty. Zpočátku jsem si říkal, že to na mě až tak nepůsobí, ale postupem času jsem se více a více vžil do děje a ten konec to jen dovršil. Nedokážu si představit, že by kniha měla být třeba dvakrát delší. Myslím, že tohle bohatě stačilo. Teď to bude chtít něco veselejšího...
ribička
80% 80% 80% 80% 80%
  2. 9. 2010, 13:56
Velmi depresivní kniha s postapokalyptickým dějem, kdy otec se synem putují, jen aby putovali. Je zde popisován vztah otce a syna a jejich boj o přežití. Co k tomu říct? Snad jen, že jsem nikdy nic podobného nečetla. Nemohla jsem se od děje odtrhnout a zároveň číst dál. Za mě je Pultzerova cena zasloužená.
Hledající
100% 100% 100% 100% 100%
  1. 9. 2016, 9:30
Pochmurná vize depresivního zcela zničeného postapokalyptického světa (dopad asteroidu ?, jaderná válka ? výbuch vulkánu ?). Nezáleží na minulosti, je tu jen děsivá přítomnost. Budoucnost jako by neexistovala. Beznaděj dvou osob v prázdnotě na cestě. Otec a syn. Nemají jméno, a když spolu mluví, je to jakoby bez větších emocí (dobře vymyšleno, přímá řeč zde nemá uvozovky, rozhovory „nevyčnívají“ z příběhu, takže postavy jako by vlastně nemluvily, možná jen polohlasem). Zoufalství, které z nich vyzařuje, je přímo hmatatelné. Ale mají cíl. A ten je drží při životě. Jít, to znamená doufat. Hledat znamená nevzdávat se. Všudypřítomný strach, zima, hlad a degenerace lidské rasy. Přežívá jen ten silnější, brutálnější nebo jen opatrnější. Když jsem knihu četl poprvé (2009), neměl jsem ještě děti. Teď mám dvě a představa, že bych byl na místě muže a probouzel se každé ráno s myšlenkou, že se o ně nepostarám, a tudíž budu myslet na to, jak je budu muset jednou sprovodit ze světa, aby netrpěly.. je prostě děsivá. Skvělá kniha v tom nejsmutnějším slova smyslu. Vím, že byl o knize natočen film, ale nechci ho vidět. Moje vlastní představy jsou děsivé ažaž.
NIPPON
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 9. 2012, 20:35
Jako první jsem viděl film, který mi navodil dokonalou postapokalyptickou náladu a právě proto jsem byl zvědavý, jestli bude kniha taky tak "náladotvorná". A byla. Stačilo necelých 200 pochmurných, šedých, popelavých stránek s otcem a synem, kteří se snaží přežít v mrtvém světě. A přežít znamená jít pořád dál, protože nic jiného jim vlastně ani nezbývá, pokud chtějí živit tu malou naději, že tam dál to bude lepší...
RockWagram
80% 80% 80% 80% 80%
  25. 8. 2015, 12:54
Velice zajímavé postapo. Neobvyklé. Líbila se mi jak formální stránka (např. vynechání uvozovek), ve které jsem se vůbec neztrácel, tak příběh postavený pouze na cestě a hlavně rozhovorech otce se synem.
Henkie
100% 100% 100% 100% 100%
  3. 12. 2012, 19:01
'Lidi se vždycky chystali na zítřek. Já to nechápal. Zítřek se totiž nechytastal na ně. Zítřek ani netušil, že existujou.'

Příběh mě naprosto vtáhl do děje a měla jsem ho přečtený během víkendu.
Konec mě trošku překvapil, čekala jsem to horší.
Naděje je vždycky.
irulan
100% 100% 100% 100% 100%
  8. 6. 2016, 18:35
Jsou knihy, u kterých časem zapomenu, ze jsem je četla, ale tahle to nebude. Bez zbytečnýho popisu a vysvětlování, domyslí se a představí samo. Neni treba rozebírat - naopak vžívám se do příběhu a příběh rozebere mě. Do mrtě. Je to o mně. O nás. O Sebehranicích. O odpovědnosti. A o nevinnosti v pekle. Nedokážu byt nad věcí..
MatesS
80% 80% 80% 80% 80%
  9. 11. 2012, 12:11
Mám rád post-apo, proto 4*, ale pravdou zůstává, že se to někdy vleklo až moc. Jenže... Jak jinak, než téměř nijak, vylíčit prázdnotu...?
mitote
100% 100% 100% 100% 100%
  16. 11. 2010, 9:13
Nejdepresivnější knížka, co jsem kdy četla. Jsem fanouškem McCarthyho ale pesimismu a hrůze kterou jsem četla tady se nevyrovnal ani Krvavý poledník. Velice mě toto krátké dílo zasáhlo a dohnalo k slzám. Perfektní knížka, která se čte jedním dechem ...
Pixx-73
100% 100% 100% 100% 100%
  23. 4. 2014, 13:34
I když je to poměrně krátká kniha, je velmi intenzivní a silná. Přispívá k tomu i syrový, jakoby strohý styl psaní. Film knihu celkem věrně kopíruje a líbil se mi úplně stejně.
snedy
100% 100% 100% 100% 100%
  15. 8. 2013, 20:57
Bez odpovědí na otázky jako Kdo? nebo Proč? a právě díky tomu tak úderné a depresivní. Nejlepší postapo, i když si sám uvědomuju, že dost možná díky své délce.
Plue
40% 40% 40% 40% 40%
  3. 3. 2016, 0:38
Že by mě to nějak nadchlo, to teda ne. Zdlouhavý popis cesty, bez děje, bez zvratů, bez překvapení, bez lidí, bez ústřední myšlenky. Zpočátku jsem se hodně nudila, pak jsem si zvykla. Nelíbily se mi dialogy mezi postavami, na větu: "Tak jo", jsem začala být alergická.
Ruffy
80% 80% 80% 80% 80%
  27. 4. 2013, 15:17
Opravdu neskutečné dílo.. Tak moc depresivní dílo jsem asi v životě nečetla a už snad v životě ani číst nebudu.. Velmi dojemný příběh, jen mě trošku mrzelo, že jsem nevěděla, jak nastal konec světa či z jakého důvodu..
nečik
100% 100% 100% 100% 100%
  24. 10. 2011, 12:45
Hodně, hodně ponuré čtení, ale sakra dobré. Ten postapokalyptický pohled do budoucnosti s pocitem takovým, že nevíte co se vlastně stalo, je naprosto fantastický. I filmové zpracování je parádní.
Halalí
100% 100% 100% 100% 100%
  25. 5. 2010, 12:33
Cesta otce a syna po postapokalyptických Spojených státech, jejichž jména nikdy nezjistíme, nezjistíme ani co hrůznou globální katastrofu způsobilo. Naděje, která umírá poslední, pro hlavní představitele zhynula již dávno. Cesta je vlastně bezcílná, jakýsi „imaginární cíl“ představuje moře, kam se chce otec se synem dostat, jde však jen o samoúčelný „směr“ cesty, aby mohli za „něčím“ jít, ale ráj tam asi čekají jen stěží. Záměrné užívání jednoduchého jazyka jen umocňuje depresivní pocit autenticity, emoce silně umocňuje částečná nedějovost knihy. Sugestivní zážitek, který vlije do žil depresi a melancholii, se z hlavy hned tak nevykouří…
Francesco
100% 100% 100% 100% 100%
  27. 1. 2014, 10:39
Já byl knihou unešen. Nikdo má třeba jiný názor ale na mě udělala velký dojem. Jedna z nejrealistějších zobrazení apokalypsy co jsem četl. Všem doporučuji k přečtení.
eugeene
60% 60% 60% 60% 60%
  13. 6. 2012, 23:40
rozhodoval jsem se mezi 3 a 4 hvězdičkami a nakonec končím u 3. Příběh je celou dobu smutný, čtivý, co mi ale vadilo, byly rozhovory, které znějí příliš monotematicky a jednoduše, nic se nedozvídáme a konverzace nijak nepřispívají k ději. Další věc, co mi docela vadila, byl styl psaní, který se ve zkratce dá popsat tak, že "oni šli, tam si sedli, něco si řekli, něco našli, šli spát, probudili se, šli dál, zas něco našli...." Nicméně kniha je v pohodě, osobně rád zkouknu film.
upppik
100% 100% 100% 100% 100%
  15. 1. 2012, 12:55
Nedá vám to a musíte to dočíst.. Ikdyž vám občas mrazí...Na tento motiv už se napsalo a natočilo hodně, ale CESTA podle mě patří mezi to nejlepší!
Daniel_852
100% 100% 100% 100% 100%
  14. 8. 2016, 14:52
Patří k nejdepresivnějším knihám co jsem kdy četl. Myslím, že tahle kniha není pro všechny, jde poznat, že si na ní dal autor hodně práce. Já mám v knihách rád krátké věty, takže mě potěšilo, když jich tam byla kupa. U každého skoro každého dialogu jsem se zamyslel. Za mě určitě super.
Slarque
80% 80% 80% 80% 80%
  15. 6. 2014, 14:16
Za co se vlastně uděluje ta Pulitzerova cena? Za celoživotní přínos literatuře? Protože Cesta je sice skvěle odvyprávěná jednoduchá postapokalyptická sci-fi, ale že by to byla zas nějaká super knížka, říci nemohu. A podobně si nejsem jistý, zda stojím o to vidět její filmovou verzi. Předchozí McCarthyho román Tahle země není pro starý mi osobně přišel lepší.
Hedgehog
100% 100% 100% 100% 100%
  4. 9. 2013, 22:58
Skvělé, skvělé, skvělé. Chování postav v krizových situacích je naprosto důvěryhodné, atmosféra katastrofického světa pohlcující a vztah dvou hlavních postav reálný. V napjatých situacích jim budete držet palce, aby zůstali spolu. Kdo někdy hrál akční adventuru ve videohrách, kniha mu může připomenout typické momenty z těchto her. The Last of Us apod.
centos
40% 40% 40% 40% 40%
  19. 10. 2012, 19:20
Nebyl jsem. To schopen. Dočíst. Blbě se. To čte. Snažil se tím. Asi navodit atmosféru. Ale spíš mě. Nasral..
Morloth
100% 100% 100% 100% 100%
  4. 4. 2010, 12:58
Postapokalyptická iniciační cesta, která nejen ukazuje krásu/zrůdnost lidské duše, ale zároveň velmi příjemným způsobem mentoruje, což je dle mého velkým uměním. Jeden z nejsilnějších současných zážitků.
skranak
40% 40% 40% 40% 40%
  13. 11. 2012, 20:20
Souhlasím s názorem ForFreedoma. Po přečtení knihy jsem byla dost zklamaná, čekala jsem, že kniha bude napínavá a působivější. Ale bohužel jsem se dost nudila, za sebe říkám nuda, nuda.
zelvicka
100% 100% 100% 100% 100%
  1. 4. 2010, 10:46
Tahle knížka mi přišla neuvěřitelně expresivní, a zdála se mi hodně dobrá. Nevím, jestli to taky není tím, že jsem ji četl na jedný brigádě s lidma, kteří prostě byli o dost jednodušší, nebo jestli byla vážně tak dobrá. Jednou si ji přečtu ještě jednou a pak se rozhodnu, kolik jí hvězdiček uberu.
haluma
100% 100% 100% 100% 100%
  9. 2. 2010, 22:55
Hooodně depresivní čtení. Jsem zvědavý na film. Připravte se, že při čtení uroníte slzu...
basa_Pitrs
100% 100% 100% 100% 100%
  29. 8. 2016, 19:37
Trefa do černého. Jsa fascinován postapokalyptickou "kulturou", hraje mi toto dílko na správnou strunu. Okolní prostředí je popsáno s bravurní, mrazivou přesvědčivostí (obzvlášť ta všudepřítomná tma a zima), osud hrdinů nelítostně determinován. Navíc ta stále se navracející otázka: "...být či nebýt..." Charakterově jsou hrdinové velmi zajímaví, až rozporuplní. V zásadě dobří, v reálu však především praktičtí (hlavně otec). Dialogy krátké, strohé, upřímně tvrdé. Prostě pro milovníky lehkých depek je toto solidní model.

Souhlasím s uživatelem "Ivulina", který krásně vykreslil dojmy z originálního i českého názvu.
georgin
80% 80% 80% 80% 80%
  3. 5. 2015, 11:10
Postapokalyptické čtivo mám velmi rád. Většinou je to ale boj, který můžou postavy dřinou, odvahou a vůlí vyhrát a nějakým způsobem znovu začít. Tady je to velký marast a beznaděj. Depresivní záležitost. Trochu mi vadila taková ta větová strohost a najednou bych knížku nepřečetl. Ale za přečtení určitě stojí.
dealer24
100% 100% 100% 100% 100%
  2. 1. 2013, 21:53
Člověk od počátku čeká, co se stane. V knize "cestujete" s otcem a synem, kteří prochází šedivým světem, jenž byl zasažen katastrofou. Ta však není (až na pár pohledů do minulosti) do větších detailů přiblížena. 2 hlavní hrdinové hledají jídlo, nikomu nemůžou věřit a ponurou atmosféru umocňují krátké dialogy. Nebude to trvat dlouho a budete si připadat, že žijete stejný život jako hlavní hrdinové. A pokud se vžijete do jejich kůže a představíte si, v jaké situaci jsou, nemůže vám přijít zvláštní, že kniha je pro někoho "jen" hledáním jídla, změnou pozice a opět hledáním jídla.
Zkrátka je dílo plné děje, který by klidně mohl v případě apokalypsy nastat. 100%
koriandr
80% 80% 80% 80% 80%
  6. 8. 2012, 16:32
Cesta je jedním z mála děl, která se konečně zabývá tím, co všechno je člověk ochoten snést v honbě za přežitím. Naprosto brilantní byla otcova postava, kterou držel ,,na Cestě” jen jeho syn. Líto mi pak bylo syna, který žádnou takovou motivaci neměl. Bylo to krásně smutné čtení.
Arequipa
80% 80% 80% 80% 80%
  4. 3. 2012, 23:15
Cesta u mě neporáží například Kingovo Svědectví. I tak ale obdivuji, jak málo slov/vět/stránek potřebuje McCarthy k navození té správné depresivní atmosféry. Že mě kniha vtáhla dokazuje i to, že jsem během čtení uvažoval, že by třeba nebylo od věci si jen tak projistotu pořídit zbrojní pas. A nebo třeba luk a šípy?


1 2