Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Kladivo na čarodějnice

92%
5 710
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Kladivo na čarodějnice
 Všechny obaly
Kladivo na čarodějnice
 Všechny obaly
Kladivo na čarodějnice
 Všechny obaly
Kladivo na čarodějnice
 Všechny obaly
Kladivo na čarodějnice
 Všechny obaly
Kladivo na čarodějnice
 Všechny obaly
Kladivo na čarodějnice
 Všechny obaly
Kladivo na čarodějnice
 Všechny obaly
Originální název: Kladivo na čarodějnice
Poprvé vydáno celosvětově: 1963

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Český klub - 2011
ISBN: 978-80-86922-33-1
Počet stránek: 335
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 197x v oblíbených
v přečtených 1252x v přečtených
v knihovně 233x v knihovně
k přečtení 272x k přečtení
právě čte 12x právě čte
si přeje 9x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Český klub (2011) 978-80-86922-33-1 335
Český klub (2007) 978-80-86922-00-3 335
Český klub (2000) 80-85637-60-X 335
Erika (1995) 80-7190-000-1 303
Československý spisovatel (1987) 343
Československý spisovatel (1977) 348
Československý spisovatel (1970) 343
Československý spisovatel (1965) 343
Československý spisovatel (1963) 343

Vraždící losinská a šumperská bestie jménem Boblig, šílený inkvizitor a jeho ochránci, kníže Liechtenstein a olomoucký biskup téhož příjmení, vstoupili koncem 17. století do dějin jako tvůrci hrůzostrašného hororu monstrózních čarodějnických procesů, při nichž osobně fanatický mnohonásobný vrah Boblig fyzicky a psychicky zmasakroval, umučil, okradl o čest a majetek a nakonec zaživa upálil přes stovku nevinných obětí, včetně šumperského kněze, děkana Kryštofa Aloise Lautnera. Triumfující bestii nikdo nezastavil. Fanatismus a arogantní zvůle tehdejší moci vygenerovaly takovou institucionalizovanou hrůzu a davovou hysterii, že se nikdo nikoho nezastal. Vraždící triumfující bestialita změnila iracionalitu v realitu, v dokonalý horor o dokonalém zatmění rozumu. Tento sugestivní historický román, v němž se autorovi podařilo spojit faktografickou přesnost s vypravěčským umem, úspěšně zfilmoval režisér Otakar Vávra. Kaplického výpověď tak dostala to, o co autor vždy usiloval, lidovou dimenzi. (Založil/a: janettkaa)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Introvert
100% 100% 100% 100% 100%
  19. 2. 2014, 11:16
Velmi sugestivně psaná kniha... Není možné ji číst a nepociťovat přitom soucit, lítost nad nevinnými oběťmi i pocit bezmoci. Mistrně napsaný román, četla jsem jej opakovaně.
janeicka
100% 100% 100% 100% 100%
  17. 11. 2014, 17:52
Souhlasím s ostatními komentáři, opravdu sugestivní románové dílo zaměřené na šumperské a losinské čarodějnické procesy, až mi občas při čtení nebylo dobře... Václav Kaplický uměl skvěle nastínit dobu a myšlení jednotlivých lidí, jak obětí tak tvůrce všeho zla, inkvizitora Bobliga a jeho odporného pomocníka Ignáce. Mučení, naučené výpovědi, vynucená přiznání a udání - bohužel se s tím vším neshledáváme v dějinách poprvé ani naposledy.
Ariko
100% 100% 100% 100% 100%
  12. 9. 2014, 23:49
Kniha, která dokáže vzít u srdce, u mozku i u nervů. Čarodejnické procesy jsou černou kaňkou historie už i kvůli tomu, že byli tak nechutně zneužívány.
Keatin
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 2. 2012, 11:24
Skvělá kniha. Čarodějnické procesy jako na dlani, geniální přiblížení doby, lidského uvažování té doby, prostě ...úžasné počtení.
Peetuliska
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 4. 2014, 15:35
Již po prvních kapitolách čtenář pochopí, že v románovém příběhu nejde o konflikt jednotlivců, představovaných na jedné straně děkanem Lautnerem a na druhé straně soudcem Bobligem, ale že jde o konflikt mezi životní opravdovostí a lidskou důstojností na straně jedné a bezohlednou ziskuchtivostí a nelidskostí na straně druhé. Události, které jsou v románu vylíčeny, jsou vyjádřením odvěkého zápasu poctivých a čestných lidí proti temným silám, snažícím se omotat předivem svých úskoků, piklů a machinací vše čisté a zdravé. Tyto věty, které byly mimo jiné na konci knihy, vyjadřují přesně to, co jsem chtěla říci. Kniha se čte lehce, jazyk je srozumitelný, jediné, co jsem čekala, že vše skončí dobře, když se tak nestalo, bylo mi to trošku líto…
Skřítek
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 1. 2013, 19:43
Soudce Lynch v krajině středověkého Slezska. Jedná se o nadčasový román, pokud se zamyslíme nad zvůlí politiky a jejího lobbingu, každopádně to nás při čtení knihy a dlouho poté ani nenapadne, děj je strhující a děsivý a dlouho po čtení zůstává na srdci děs a smutek ze strastí prožívaných hrdiny. Náramně vydařená kniha vycházející z historických událostí.
anishta
100% 100% 100% 100% 100%
  3. 4. 2013, 14:56
Dost znepokojující, že se něco takového opravdu dělo. Pěkné nastínění tehdejší doby a její mentality.
stripped
100% 100% 100% 100% 100%
  11. 7. 2012, 16:56
Musím souhlasit s Prckem 1992, a zároveň trochu reagovat na safety: člověk se musí trochu od toho historického pohledu odpoutat, aby viděl, že je to opravdu dobře napsaná kniha. Samozřejmě, že čarodějnické procesy nejsou dílem jednotlivce, ale katolické církve, autor mnoho skutečností vynechal, nebo zkreslil, ale i přesto si myslím, že jde o dílo, které stojí za přečtení. Ostatně je to jen historický román, čerpající ze skutečných historických událostí, takže nepopisuje čarodějnické procesy jako takové a nezapomeňme, kdy byla kniha napsána, tudíž o otázce sexuálního zneužívání nemohla být v té době řeč, ale samozřejmě proti gustu...
Prcek1992
100% 100% 100% 100% 100%
  3. 7. 2012, 22:45
Pokud se člověk na Kladivo nedívá ryze z historického hlediska, je to opravdu brilantně napsané dílo, byť ze skutečných událostí je tady zpracováno, co by se sotva za nehet vešlo. Jak už jsem ale napsala, rozhodně to neubírá literární hodnotu knihy a myslím, že stojí za to si ji přečíst.
Rames
100% 100% 100% 100% 100%
  13. 7. 2014, 13:54
Výborné podání, hororově nepůsobí vyprávění samotné, autor nevyužívá temných mučíren pro mrazení v zádech ale spíše se snaží upozornit na jednání člověka v krizových situacích.
Husí kůže naskakuje při představě co dokáže fanatismus a strach.
Reetri
40% 40% 40% 40% 40%
  27. 2. 2012, 15:54
Moc dobře se mi tato kniha nečetla, i když je to téma pro mě velmi zajímavé. Ani filmové zpracování mě však nenadchlo.
Nedávno jsem však navštívila Losiny a sevřel se mi žaludek úzkostí a strach mi stáhl hrdlo. Atmosféra je tam pro lidi s citlivým vnímáním zřejmě těžko strávitelná. Jakoby tam negativní energie navždy ulpívala v ovzduší.
marta-b
60% 60% 60% 60% 60%
  5. 6. 2010, 22:45
Pro někoho možná dobře a sugestivně napsaná výpověď o dost šíleném přístupu k údajným čarodějnicím, ale mně tahle knížka přišla hrozně předvídatelná. Takže dávám 3/5.
PeťkaW.
60% 60% 60% 60% 60%
  3. 9. 2015, 13:26
Asi budu vybočovat ze zdejších víceméně opěvujících komentářů, ale mně se kniha četla opravdu špatně. Téma bylo zajímavé a na knihu jsem se těšila, ale nějak mi nebyla schopná přirůst k srdci. Do čtení jsem se musela nutit, děj neubíhal, opakující se motivy mi přišly zbytečně protahované, slovosled kostrbatý. Tím vším nechci říct, že je kniha špatná, i když to tak možná zní. Není špatná, jenom není pro mě. Při představě, že to takhle opravdu v minulosti vypadalo, mi není právě dobře a z historického pohledu je Kladivo na čarodějnice výborným románem. Ale kdybych ho měla hodnotit pouze jako knihu, tak za mě - bohužel.
Čtec
100% 100% 100% 100% 100%
  13. 9. 2014, 15:49
Jak neuvěřitelně podobné jsou osudy inkvizitora Heinricha Franze Bobliga z Edelstadtu a komunistického prokur- vlastně taky inkvizitora Karla Vaše. Obě tyto kreatury (zde bych se nebál použít označení "lidský odpad", jakkoliv zní strašně) se v pohodě dožily vysokého věku, zřejmě aniž by pociťovaly výčitky svědomí. Ještě bych k nim přidal Josefa Urválka, ten nebyl lepší... Je jen dobře, že se píší takové knihy (a točí takové filmy), jako je Kladivo na čarodějnice.
MargarethMatthews
100% 100% 100% 100% 100%
  29. 3. 2012, 16:38
Vždycky jsem měla ráda historické romány a i tento mne nezklamal. Strhující a přitom na pravdě založený příběh mne nutil číst dál a dál. Stále jsem čekala, jak to celé dopadne a právě to na knize oceňuji nejvíce. Jediné, co mne (ne)příjemně překvapilo byl závěr. Ačkoliv dobro vyhrálo nad zlem, čekala jsem od rozuzlení tak dlouho gradovaného příběhu více...
S.SALVADOR
100% 100% 100% 100% 100%
  15. 1. 2014, 20:26
Opravdový skvost. Moc se mi to líbilo. "Nejlepší" na tom je, že se to opravdu stalo. Stojí za to, po přečtení knihy, se podívat i na film, který je také velmi zdařilý.
Karliiina
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 1. 2016, 21:36
Geniální, velmi sugestivně napsaná kniha. Především obdivuji vyhraněné rysy obou stran, dobra (Lautnera) a zla (Bobliga), stejně jako skryté řešení teologické otázky, zda Bůh vůbec existuje, když dopouští utrpení nevinných.
teroosh
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 12. 2013, 0:16
Brilantní a nadčasový román, který je jedním z mých nejoblíbenějších románů vůbec. Přesto, nebo možná právě proto, že je to román založený na faktech a historicky doložených událostech, postavách a činech, ze kterých až mrazí.
Anett
100% 100% 100% 100% 100%
  3. 9. 2012, 14:15
Knihu jsem se rozhodla přečíst pro její zajímavé téma a taky proto, že mě podobné věci vždycky zajímaly. Kniha se mi četla dobře a občas mě zamrazilo v zádech, když jsem si uvědomila, že podobná hrůza se někdy v minulosti skutečně udála. Všem, kteří váhají s přečtením vřele doporučuji :)
eliza
100% 100% 100% 100% 100%
  2. 1. 2014, 20:59
Trýznivě znepokojivý příběh, který čtenáře přivádí až k vzteku nad bezmocností vůči zvůli a nespravedlnosti. Tím spíš, že je tento hrůzný proces, ze kterého není možné žádným způsobem uniknout, skutečná historická událost.
snedy
100% 100% 100% 100% 100%
  31. 3. 2015, 15:44
Výborně napsaný román, u kterého jsem často cítil až fyzický odpor vůči ději, který se v něm děl, bezmoc a pocit nespravedlnosti. Neberu ho jako obžalobu církve, křesťanství nebo inkvizice. Jde o urputné, zaryté a odhodlané odsouzení zneužívání moci, ideologie a na druhé straně i tichého mlčení a přivírání očí tváří v tvář nespravedlnosti.
olla
100% 100% 100% 100% 100%
  5. 6. 2014, 22:12
Analýza historie katolické církve ukazuje, že právě ona je nejen matkou evropského fanatismu, dogmatismu, netolerance, antiracionality, ale i pokrytectví a farizejství. Její hlavní morální příkazy z velké části vůbec nemají morální obsah, ale mají sloužit pouze k zajištění moci a stability. Vydává se za zastánce obyčejných lidí, ale ve skutečnosti vždy jednoznačně stála na straně těch nejbohatších a nejmocnějších, kteří tyto obyčejné lidí jen využívali a vykořisťovali. Neštítila se ohlupovat a balamutit právě ty nejprostší a nejchudší, kteří jí přitom nejvíce věřili a podporovali. V tichosti se vždy soustředila hlavně na hromadění majetku a bohatství, ať už vybíráním desátků, svatokupčení či darů (často vynucovaných), zábory a konfiskace majetku nepřátel nebo poražených a také inkvizicí. A aby se jí majetky nedej bože nerozptylovaly, vymyslela a prosadila celibát, aby svým kněžím, členům řádů a duchovenstvu vůbec zatrhla případnou chuť na nějaké podíly, dědictví nebo snad dokonce i na rozkrádání takto nahromaděného majetku. Je však pravda, že za takto získáváný majetek se lidu odplácela - dávala mu "duchovní" útěchu a zejména mu ukládala pokání. V boji o moc a majetek se neštítila využívat ty nejděsivější metody, které byla schopna bez skrupulí zapracovat do svých pravidel. A hlavně o tomto jsou losinské a šumperské procesy. Boblig z Edelstadtu sám by bez "požehnání" církve nebyl nic, byl to nedostudovaný právník, který se živil provozováním krčmy. Katolická církev a její instituce neustále, a to celkem bezostyšně, usiluje o to, aby si za každou cenu zachovala své místo na slunci. Ví, že na obnovu své předchozí moci nemá, ale usiluje alespoň o zachování a zajištění své organizace a své hierarchie shora dolů. O jejím zajištění s co největším majetkem a příjmy aniž by se starala, kdo to zaplatí, usiluje, aby ji opět všichni brali jako nejvyšší morální instanci. Jenže – chcete se vracet do 16.století?

pove
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 12. 2011, 19:01
DOPORUČUJI všem, kdo o tomto skvostu nikdy neslyšel nebo se k němu dosud nedostal. Nádherně, neskutečně nádherně popsané události a doba, která je zaplaťpánbu za námi. Vynikající jazyk, vynikající příběh, vynikající podání... nemám slov.
Bookworm
100% 100% 100% 100% 100%
  16. 9. 2011, 12:58
Velmi sugestivní přiblížení čarodějnických procesů, ale především sonda do dobové morálky různých vrstev společnosti. Pokřivené vidění světa, prospěchářství a zvůle menšiny je nezničitelná ....
Raggen
100% 100% 100% 100% 100%
  12. 10. 2012, 8:41
Podle mě výborná kniha. Čtivé a poutavé vyprávění o procesech, které zničily spoustu lidí a rodin.. Určitě doporučuji přečíst, pokud vás tahle tematika zajímá i pokud ne - po přečtení možná začne ;-)
Eumenida
100% 100% 100% 100% 100%
  19. 2. 2011, 15:40
Tahle knížka byla inspirovaná skutečnými událostmi. Takže předvídatelná ti mohla přijít... mimochodem dost šílený přístup existuje i dnes, jen není k čarodějnicím a není tak bolestivý. Ale instituce tě dokážou zmáčknout, ani nebudeš vědět jak.
Kladivu na čarodějnice dávám 4/5
Buřinka
100% 100% 100% 100% 100%
  19. 9. 2016, 14:31
Kladivo na čarodějnice jsem četla v rámci doporučené četby před maturitou a dílo předčilo mé očekávání. Rázem jsem pochopila odkazy na procesy v 50. letech. Jedná se o krutý příběh, při němž přijde o život mnoho nevinných lidí (stejně jako v 50. letech - viz. již zde zmiňovaná Milada Horáková). Při čtení jsem cítila vztek, že " toho" Bobliga nezastavil někdo dříve. A další vztek jsem měla, když jsem zjistila, že podle skutečnosti dožil Boblig v "klidu a míru", přesto všechno co napáchal...
MsAndy
80% 80% 80% 80% 80%
  23. 5. 2016, 20:32
Velmi dobře napsaná kniha, která popisuje čarodějnické procesy. Nutí čtenáře přemýšlet nad osudem bezmocných lidí, kteří se dostanou do této mašinérie a nemají možnost uniknout. Kniha rozhodně stojí za přečtení, ale pouze pro silnější nátury, místy byl popis opravdu až moc podrobný.
gofis
100% 100% 100% 100% 100%
  1. 2. 2012, 9:20
Velmi dobrý historický román. Člověku se ani nechce věřit, co dokáže moc, předsudky a lidská nevědomost. Doporučuji rovněž zhlédnout stejnojmenný film Otakara Vávry.
Emma89
100% 100% 100% 100% 100%
  18. 7. 2015, 15:38
Román o tom, jak zrůdný inkviziční tribunál zacházel s "čarodějnicemi" a jak fanatickým způsobem dokázal zničit a usvědčit nevinné lidi, jejich rodinné příslušníky a vyvraždit i celé rody. Kaplický svým mistrným jazykem dokázal to, že při čtení má čtenář husí kůži a skoro pociťuje fyzickou bolest mučených. Zároveň se v něm objeví nenávist ke zrůdě jménem Boblig, Gaup, kat Hay i jiných členů podílejících se na těchto zvěrstvech. Doporučuji shlédnout i film, který je stejně tak dobrý jako tato kniha.
Luciiies
  12. 7. 2012, 21:07
tuto knihu se chystám přečíst už delší dobu, ale najednou nevím jestli ji zvládnu..včera jsme byli v Šumperku na expozici čarodějnických procesů..kde je kniha zmiňována a i pouštěny ukázky stejnojmenného filmu = dost otřásající :p
safety
60% 60% 60% 60% 60%
  27. 4. 2012, 15:36
Nemohu si pomoct, ale mam pocit, že autor nebyl uplně objektivní. Připadá mi, že se uplně vyhnul tématu sexuálního zneužívání. Ženy, označené v té době za čarodějnice byly označovány hlavně pro jejich majetek a pro to, že je v žalářích zneužívaly, o čemž zde nepadlo ani slovo. I co se týče toho majetku tak sice zde bylo, že si vybíral ke konci už podle majetku, ale rozhodně na to nebyl kladen důraz a ani nebylo jasné, že zrovna církev po tomto majetku prahla. Měla jsem pocit, jakoby autor celý hon na čarodějnice zde hodil na jednoho - špatného člověka, jakože je to chyba jednotlivce, ale né na církev jako takovou. Ti vlastně jen mlčeli, ani nevěděli pořádně co se děje a nebo se báli, či prostě jen lenivěli se tím zabývat a všechno tam napáchala jedna osoba.
eormis
80% 80% 80% 80% 80%
  14. 9. 2015, 11:42
Dokážu si představit, že to tak jak píše autor doopravdy bylo. Kniha je psaná velmi realisticky, v určitých částech jsem měla chuť ji vzít a zahodit nebo zatřást postavami, ať to či ono nedělají.. Historicky velmi přesná (z toho co jsem se dohledala já).
Morgan81
100% 100% 100% 100% 100%
  18. 12. 2013, 13:31
Dnes jsem to dočetla, a musím říct, že mě to hrozně zasáhlo. První třetinou jsem se lehce prokousávala v nemocnici, přišlo mi, že to bude na jedno brdo.. Ale od druhé třetiny jsem se od knihy nemohla odtrhnout. A na konci jsem měla pocit, že dnešní den mě nebude těšit.. že nebudu mít klidné spaní, pokud se opravdu takové věci udály.. Skvěle napsaná kniha, rozhodně bude patřit mezi mé oblíbené.
hrosula
100% 100% 100% 100% 100%
  8. 11. 2012, 18:22
Výborná kniha, zajímavé, ač hrozné téma, velmi dobře napsané. První kniha, u které jsem na konci brečela.
diaaa
80% 80% 80% 80% 80%
  1. 5. 2013, 13:04
Jedna z mála z povinně četby, která je prostě parádní (sice jsem si ji vytáhla u maturity, ale nevadí :D ), skvělý popis tehdejší doby :)
Domenica
60% 60% 60% 60% 60%
  8. 10. 2011, 21:44
Když jsem knihu brala do ruky, doufala jsem, že se bude více zabívat samotnými procesy. Místo toho Kaplický spíše popisuje teologickou stránku a dlouhé rozhovory.
Mari.S.
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 7. 2011, 12:14
Dobrá kniha, po shlédnutí filmu, který je podle této knihy natočen, jsem byla trochu na rozpacích co je lepší....ale jak se říká, vždy je lepší knížka :-) Hned po jejím přečtení jsem jela na menší výlet do Velkých Losin a i tam doslova běhá mráz po zádech, když vidítě přímo ty dokumenty o čarodějnictví s pravými podpisy... a především místo, kde je upalovali... fakt mazec
Tuleník
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 7. 2011, 12:19
Surové a brutální svědectví doby. Pro mou bujnou obrazotvornost bylo čtení děsivým zážitkem. A nejhorší na tom všem je, že i v dnešní době se objevují podobné bestie, kterým jde byrokracie na ruku a brutální mašinérie institucí dokáže lidskou duši ztýrat neméně důkladně jako tělo při fyzickém mučení.
Děkan Lautner je tu vykreslen jako světec a maximální hrdina, přestože ukazuje i slabost a nerozhodnost pod tíhou strachu. A stejně jako dnes - většina dalších postav je připozaděných, přikrčených a doufajících, že jim se pohroma vyhne. Nikdo z nich nechápe, proč se Lautner taky nepřikrčí a nechá se semlít....
To je na té knize asi nejděsivější - lidská masa a jeji charakter zůstaly ve své syrovosti naprosto beze změn.

Výborná kniha.
Kordulka
100% 100% 100% 100% 100%
  31. 1. 2016, 20:16
Pro toho, kdo má odvahu zažít s hlavní hrdinkou bezmoc, prožít s ní hrůzy, které jak doufá brzy musí skončit a nekončí. Knihu už si pamatuji jen mlhavě, ale byla to velmi silná kniha.
čmelda5
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 12. 2015, 11:22
Obsahuje spoiler spoiler Není snad ani možné, že takové hrůzy se na našem území opravdu staly. Perfektní dílo. PS: Až do poslední chvíle jsem si myslela, že to s panem Lautnerem skončí dobře. Bohužel...
karolinka080497
100% 100% 100% 100% 100%
  5. 7. 2015, 15:18
Strhující román, který mě uchvátil. Mezi jednotlivými kapitolami, jsme si musela dávat přestávky, jelikož mi mi z praktik, které zde probíhají, bylo zle. Jsem ráda, že díky povinné četbě jsem si mohla tuto knihu přečíst!
Lenka Jeriova
100% 100% 100% 100% 100%
  18. 6. 2015, 13:15
Člověk knihu čte a stále doufá, že se přeci jenom něco stane a nevinní budou osvobozeni. Čekání je marné a velmi útrpné.
Kyselkap
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 10. 2014, 11:17
Dostatečně děsivé vzhledem k tomu, že se historie neustále opakuje a každé historické období mělo, má a bude mít svou dobu temna. Poučné a k ponaučení.
Veruli2
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 10. 2013, 8:54
Kniha ke které se často vracím. Procesy, které se děly v dávných časech jsou tak "skvěle" popsány, že se občas cítíte jako by procesy prováděly přímo na vás. Po návštěvě Losin opravdu doporučuji přečíst před i po návštěvě.
Rosta_J
100% 100% 100% 100% 100%
  26. 3. 2013, 16:40
Strhující příběh. který jsem četl asi před 10 lety. A shodou okolností jsem v přibližně v té době byl s rodinou během podzimních svátků v Sobotíně a okolí. Déšt bičuje střechy pokryté břidlicí, pošmourno, místo stromů jen jakési pahýly,vítr skučí. V parku oprýskaný kostel, hřbitom s náhrobky polorozpadlými.
V tom okamžiku jsem byl naráz v 17.století, v atmosféře baroka, kdy člověk byl maličký a vydán napospas vrchnosti a církvi. Ještě teď, když do toho kraje zavítám, tak mě mrazí v zádech.
Někdo tu psal, že navštívil Losiny a ta atmosféra tam ještě dodnes ulpívá v ovzduší. Naprosto souhlasím -na první pohled si člověk představí renesanční zámek plný veselí a smíchu. Ale co se opravdu skrývá za jeho zdmi?

Nyní tuto knížku čte má starší dcera, které je 15 let. Furt jsem si říkal, jestli to pro ni bude vhodné. Nakonec jsem jí tu knížku z knihovny půjčil. Snad je na to už dost dospělá. Když si člověk uvědomí, že jde o vyobrazení skutečné události, asi to vnímá přece jen jinak než módní Twilight či jiné podobné "horory".
MartanexXx
100% 100% 100% 100% 100%
  17. 1. 2013, 10:30
Hodně silné, děsivé, skličující pocity beznaděje. Skvělá atmosféra, všudypřítomné zlo a bezradnost. Filmový přepis taktéž.
Lenijka
80% 80% 80% 80% 80%
  1. 8. 2011, 23:59
Během čtení knihy i sledování filmu mi běhal mráz po zádech a měla jsem chuť zakřičet, že to snad není možné, co se dřív dělo za podrazy a nespravedlnosti. Postava Bobliga mi lezla úplně na nervy. Ke všemu přibývá fakt, že je kniha napsaná podle skutečných událostí, které se staly u nás. Děsivý. Knížka také odkazuje na dobu 50. let, kdy probíhala podobná zvěrstva proti lidem a nespravedlivé, nesmyslné procesy s nevinnými lidmi. Stojí za to si jí přečíst, ale nevím, zda bych měla žaludek na to, číst ji ještě po druhé.
monana03
80% 80% 80% 80% 80%
  19. 7. 2011, 8:56
Přemýšlím, jestli jsem se u nějaké jiné knihy dokázala tak rozčilovat, jako u Kladiva na čarodějnice. Přijde mi opravdu nepochopitelné, co dokázala (dokáže) způsobit hloupá pověra, chlapec žalobníček, strach a nezměrná hamižnost jediného člověka. Všechno! A jeden mučedník nic nezmůže..
Welman
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 5. 2011, 23:25
Kniha i film podávají dost brutální svědectví o neblahém vlivu církví na náš život.Těžko uvěřit,že těmto podvodníkům lidé stále naslouchají,ať už si říkají jakkoliv.