Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Teorie umění

76%
4 5
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Teorie umění Originální název: Art Theory: A Very Short Introduction

Nejnovější vydání:
Dokořán - 2011
ISBN: 978-80-7363-164-2
Počet stránek: 192
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 1x v oblíbených
v přečtených 6x v přečtených
v knihovně 0x v knihovně
k přečtení 2x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Dokořán (2011) 978-80-7363-164-2 192

Co je umění, jaký má význam a proč bychom ho měli oceňovat? Kniha, kterou právě otevíráte, se snaží nalézt na tyto i další otázky uspokojivé odpovědi. V rámci témat, která volně spadají do oblasti nazývané teorie umění, zkoumá mnohé odlišné přístupy k umění: teorii rituální i formalistickou, teorii nápodoby i výrazu, kognitivní teorii či postmoderní teorie. Teorie je však něčím víc než pouze definicí - je to systém, jehož pomocí můžeme konzistentně vysvětlit zkoumaný fenomén. Má sloužit k tomu, abychom věcem porozuměli, nikoli je zatemňovat nesrozumitelnou terminologií a mnohoznačnými pojmy. Teorie by měla stavět na jednoduchých základních principech a systematicky sjednocovat a třídit soubor pozorování. Soubor "dat" o umění je však natolik rozrůzněný, že snaha o jejich sjednocení a vysvětlení není právě jednoduchým úkolem. Mnohá ze současných uměleckých děl nás přímo vyzývají k tomu, abychom prostřednictvím jakékoliv teorie ospravedlnili fakt, že je vůbec považujeme za umění. (Založil/a: Torolfita)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Skřítek
40% 40% 40% 40% 40%
  8. 11. 2015, 14:42
Publikace nepřináší nic nového, autorka se dopouští řady žákovských chyb, které vedou k jednomu z mála kladů a to návodu, jak nemá vypadat odborná studie. Například u výkladu moderních uměleckých projevů nejde dále než k domněnkám a tvrzením bez argumentů či hlubší analýzy. Nedozvíme se ani, proč jsou některé teorie umění zmíněny a jiné zůstaly zamlčeny. Jako by po celou dobu text nerozlišoval mezi vědeckou studií o teoriích umění a vlastní interpretací umění samého, nerozlišuje ani mezi zážitkem a interpretací, a už vůbec text nerozlišuje mezi nejdůležitějšími pojmy, jako je umění, umění užité, suvenýr.