Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Hunger Games: Síla vzdoru

82%
4 1136
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Hunger Games: Síla vzdoru
 Všechny obaly
Hunger Games: Síla vzdoru
 Všechny obaly
Originální název: Mockingjay
Poprvé vydáno celosvětově: 2010

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Fragment - 2013
ISBN: 978-80-253-2047-1
Počet stránek: 334
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 429x v oblíbených
v přečtených 1921x v přečtených
v knihovně 480x v knihovně
k přečtení 258x k přečtení
právě čte 15x právě čte
si přeje 27x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Fragment (2013) 978-80-253-2047-1 334
Fragment (2011) 978-80-253-1238-4 342

Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. Proti všem očekáváním, přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo postání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo… Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká... (Založil/a: TrissRc)

(více)  
Suzanne Collins Suzanne Collins
*10.08.1962

Další díla
Zobrazit další díla autora  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

vladislaus
80% 80% 80% 80% 80%
  22. 3. 2015, 19:54
Série pro mne měla vzestupnou tendenci kvality, i když si stále myslím, že neměla být vůbec napsána. Tento díl se zabýval především psychologií Katniss. Bylo to podáno uvěřitelně. Katniss byla přece jen dítě v nenormálním světě a nechápu , jak kdokoli z nás by si tam dokázal vést lépe.
Magyana
60% 60% 60% 60% 60%
  16. 7. 2013, 18:36
Po výborné jedničce i dvojce mě třetí díl zklamal. A to nejen dějovou linií a useknutým koncem, ale obzvláště hlavní hrdinkou, která se z odvážné a obětavé dívky změnila v sebelítostnou, otravnou trosku.
Celkově mi tento díl připadá uspěchaně napsaný a nedotažený.
Barabura
60% 60% 60% 60% 60%
  30. 11. 2016, 10:35
Obsahuje spoiler spoiler SPOILER!!! Čtěte jen pokud už máte opravdu dočteny všechny díly!!! No, tak jak do toho. Z celé série, hlavně od druhého dílu, jsem měla dva rozporuplné pocity. Na sf-fantasy je pro mě kniha prostě moc reálná. Vzikly ve mně dva pohledy. Pokud se na příběh dívám jako na sf-fantasy musím říct, že jsem velice zklamaná. Hlavní "hrdinka" vlastně není ani moc hrdinka. K hrdinství se dostává náhodou a pak je vláčena a používána okolím k politickému převratu. Já mám ráda fantasy právě kvůli opravdovým a samozřejmě většinou nereálným Hrdinům. První díl v aréně je jasně nejlepší. Všichni vědí o co jde, proč se tak děje a tak nějak díky šikovnosti Katniss s lukem, náhodám, spojenectví, "šaškárnou" s Peetou a podpoře celého týmu a konečnému aktu (který vlastně ani Katniss po zbytek příběhu pořádně neví, proč udělala) vyhraje a děj se posune do druhého dílu, kde se pokračuje v lásce, kterou Katniss hraje a chudák ten kluk opravdu prožívá. Je mi ho líto celou dobu. Do toho druhý nápadník, který je taky jenom zklamáván a uprostřed rozpolcená, psychicky naprosto nevyrovnaná a postupnými zážitky ještě víc drásaná holčina, která se mění (a ne svojí vůlí) z výherkyně her v tvář (bohužel ne duši) povstání. Následuje další akce v aréně, která končí připravovanou vzpourou skupiny povstalců a následně přechází do války proti hlavnímu utiskovateli. To už se děj přesunuje do třetího dílu. Katniss stejně jako ostatní výherci Hladových her jsou různě používáni v intrikách, přípravách a boji proti Kapitolu a hlavnímu padouchovi Snowovi. Katniss dokola a dokola řeší svoje nitro a rozpor mezi tím, že se necítí být hlavním tahounem a vlastně ani nechce. Nebo chce, nebo nechce, člověk už neví. Každopádně (na můj vkus) se chová jako trotl. Každé svoje rozhodnutí nebo skutek řeší ve svém nitru a skoro nikdy nedochází k jasné a jednoznačné pohnutce svých činů. Buď je zraněná v nemocnici nebo se někde schovává a je nasraná ne všechny okolo nebo se snaží nějak zapojit. No jako chvílema se vzchopí a občas pronese něco chytrýho a povzbudivýho pro povstalce řízena televizním týmem. Postupně se dozvídáme, že povstalci ji mají opravdu za hlavního tahouna a ona se opravdu zapojuje do závěrečných bojů, i když tak trochu zbrkle, bez pořádnýho plánu. Umírá pár jejích přátel a přijde mi, že někteří tak nějak mimochodem. Čekala jsem větší emoce a trochu pozastavení u smrti Finnicka, který mi byl hodně sympatický. Naštěstí Katniss celou dobu žene nenávist vůči Snowovi a Kapitolu a tak bojuje až do konce. No když je dobyto co mělo být. Plácá se zase v psychu svého nitra. Dostává poslední důležitý úkol, který tedy asi zvládne dobře, dle toho co víme. Konec je takovej nemastnej neslanej "happyend". Po takhle rozsáhlý sérii mám ráda, když mi autor dá víc času na rozloučení s hrdiny. Z velké "lásky" s Hurikánem není ani poslední setkání a její výběr Peety mi přišel tak nějak chladnej. Čekala jsem, že se v ní aspoň nakonec probudí nějaká vášeň a láska, ale nějak jsem to nepocítila. Kluk se tak moc obětoval a ona tak nějak k tomu přišla jak slepej k houslím. Po dočtení jsem měla mírnou depku.
Ovšem, když se člověk na celý příběh podívá reálnýma očima hned je celá osobnost Katniss pochopitelnější. Je to prostě jenom malá/mladá holka, ze které se nádohou při boji o svůj život, ke kterému byla násilím donucena, stane hrdinka a duše povstání celého světa, i když o tuto roli vůbec nestála. Jsou do ní zabouchnutý dva kluci a ona neví co chce. Do toho je zde vidět trochu odpor k zbytečnému válčení mezi lidmi a to jak se takový věci dotýkají lidí a jak mění jejich duše. Vlastně je dost to reálný stav.
janeicka
100% 100% 100% 100% 100%
  3. 2. 2014, 12:49
!!!Můj komentář může obsahovat SPOILERY!!!

Nejprve mi trvalo, než jsem si zvykla na naprosto odlišný koncept třetího dílu a chvilku jsem se musela do čtení i nutit. Všechno mi přišlo moc depresivní a negativistické, taky mě ze začátku mnoho postav štvalo. Naštěstí se zase do příběhu vrátil náboj, poslední boje v ulicích Kapitolu jsem doslova hltala, opravdu spousta akce, ale i mnoho úmrtí v řadách postav. K tomu zamyšlení nad vedením útočné války opravdu všemi prostředky, "spravedlnost vítězů". Mezi řádky se vlastně dozvídáme, jak se Kapitol choval k bývalým vítězům (Finnick), jak je to vlastně s Třináctým krajem a ten konec s padáčky, no to mě dostalo... Epilog bych klidně vynechala, ale i tak skvělá knižní série, na kterou budu ještě dlouho vzpomínat.
Tiwala
80% 80% 80% 80% 80%
  1. 10. 2012, 19:08
Kniha se mi líbila, ale jediné co bych autorce vytkla je nepromyšlený konec knihy, který Hunger Games poněkud zkazil.
zoro2
80% 80% 80% 80% 80%
  3. 10. 2016, 16:43
Podle procent i podle většiny nejslabší díl série, ale za mě byla nejslabší dvojka, která mi přijde přidaná jen proto, že první díl jaxi taxi neskončil tak, aby mohla autorka navázat a potřebovala si připravit živnou půdu pro trojku. Co kvituju, je dějový posun o level jinam, než v předchozích dvou dílech a poměrně zajímavý konec.
Bastet
40% 40% 40% 40% 40%
  24. 9. 2012, 17:50
Jednoznačně nejhorší díl série. Předchozí dva díly jsem zhltla jedním dechem, ale k dočtení tohoto dílu jsem se musela nutit. Už v druhém díle mi "vnitřní bouře" v Katniss lezla na nervy, ale tady to autorka vygradovala do totální absurdnosti a z hodně zajímavé postavy tak udělala něco hrůzostrašně nepopsatelného. Našla bych asi dva světlé body celé knihy - Aréna v Kapitolu a politické intrikaření. Kdybych měla zhodnotit celou sérii jednou větou, tak by to dopadlo takhle: Měla skončit u prvního dílu.
anishta
100% 100% 100% 100% 100%
  19. 12. 2013, 20:07
Hodně lidí tady píše, že se jim to nelíbilo... U mě je to přesně naopak... Líbilo se mi dost zvratů, úmrtí hlavních postav... :D Zní to divně... Akorát mě trochu zklamal ten "hepyend"... Ten epilog to moc "zkrásněl"... :D A navíc jsem asi celou dobu fandila Galeovi (Hurikánovi)... :D Ale jako celkově se mi to líbilo, jsem spokojená, kniha putuje do oblíbených...
Rames
60% 60% 60% 60% 60%
  25. 6. 2015, 13:44
Celý příběh vrcholí a my dostáváme přesně to, co jsme chtěli. Tedy šťastný konec. Katniss je opět smrtelně zraněná a závislá na Morfionu, opět se zázračně vyléčí a hledí vstříc své šťastné budoucnosti.
Mám odkliknout Spoiler? Je to snad pro někoho překvapení?

achilles
80% 80% 80% 80% 80%
  15. 10. 2013, 20:13
Ano, asi neslabší díl z trilogie, už tam nejde o Hunger Games. Ale mohu říci, že ta trilogie stála za to a autorce se povedla.
Bloodym
  30. 11. 2013, 1:16
Ze začátku jsem z posledního dílu nebyla nadšená. Pak se mi to rozleželo v hlavě. Po všem co Katniss prožila, se prostě nedá očekávat, že by si vesele pobíhala po okolí a říkala si, je super, že mě dostali ven. Pocuchané nervy by z toho každý normální člověk měl do konce života, tak jako ona. Možná konec by si zasloužil víc rozvést. Ale i tak jsem spokojená.
LeaLea
80% 80% 80% 80% 80%
  18. 7. 2012, 8:51
Dočteno ve tři ráno. Konec. Byla jsem tak plná dojmů, a teď nevím, odkud začít. Pustila jsem se do posledního dílu hned po dočtení Vražedné pomsty. Původně jsem mezi ty dva díly chtěla vtlačit jinou knihu, ale nakonec mě Hladové hry stejně přitáhly zpátky. První půlka slušná. Prostředek mě nudil - tolik stran o věcech, které vlastně v nic překvapivého neústily. Výcvik, strategie, "Peeta". Bylo to na mě přehnané a mnohdy opravdu natahované čtení. Po mnohem čtivějších bojích o život přišla politika a mocenské intriky, což bylo sice obdivuhodně propletené, ale oproti předchozím dílům nastal tématicky velký skok. Síla vzdoru mě strhla vlastně až v srdci Kapitolu. Potom už to stálo za to. Nemám slov. Jsem rozčilená, mrzutá, nevyspalá, v rozporu. A zároveň neskutečně šťastná. Přesně tuhle směs pocitů u mě musí navodit opravdu silný příběh. První díl si určitě přečtu znova. Druhý nevím. Ze třetího se každopádně budu často vracet k posledním kapitolám. Suzanne nám ukázala válku takovou, jaká skutečně je.
Jadelaine
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 11. 2015, 22:05
Obsahuje spoiler spoiler První polovina knihy mě zas až tak moc nebavila, ale konec opět nabral na spádu. Některé momenty- jako například smrt Finnicka se daly snadno předvídat. Ale i tak mám z konce knihy spíš smíšené pocit. Vývoj některých postav mě vysloveně překvapil. Chybí klasický šťastný konec.
Shax
100% 100% 100% 100% 100%
  24. 11. 2013, 1:52
Dívka v plamenech. Jiskra, která zažehne oheň. A každý oheň nakonec musí vyhasnout. Dost čtenářům se nelíbí, že se Katniss ze statečné, praktické a prostě ,,své" stává rozpolcenou, emocionální troskou. Jenže takoví my lidé jsme. Jen se nám nelíbí o nás číst. Potřebujeme ty statečné, obětavé a prostě skvělé hrdiny, abychom po přečtení knihy aspoň na chvíli cítili ten šimravý pocit v hrudi, touhu být jako oni. Tahle Katniss mi vyhovuje stejně jako ta ,,stará".
Zakončení trilogie bez přehnaného happy-endingu mi vyhovuje. Skvělá série, kterou rozhodně chci mít v knihovně.
Potulný mnich
60% 60% 60% 60% 60%
  26. 3. 2013, 7:08
Autorka měla určitě vynikající nápad, který nedokázala,ale plně využít. Síla vzdoru, děj se mi zdá chaotický ( ne, že by se v tom nedalo vyznat ) ,ale zdá se mi, že Suzanne Collins chtěla mít tuhle knihu rychle napsanou, samé vraždy, pasti, psychika postav...zdá se mi,že to nebylo prostě úplně doladěné, škoda.
ondrasek
100% 100% 100% 100% 100%
  10. 1. 2016, 12:04
Suprová trilogie, i když tento díl mi přišel jako nejslabší. Asi pro ten zvláštní konec.
Ale prožil jsem u Hunger Games krásné Vánoce, všechny díly jsem přečetl asi za 14 dní a jsem spokojen.
Cílová skupina čtenářů mi není moc jasná, autorka se neštítí vyvraždit ohradu dětí a krev teče proudem, ale vrcholem sexu v knize je pusa??? A bez jazyku??? :-)
Tady to chtělo přitlačit, ale jinak parádní knihy. Díky.
Bernadette
40% 40% 40% 40% 40%
  18. 8. 2014, 23:09
Obsahuje spoiler spoiler Z Katniss se definitivně stal sobecký protivný zoufalec ("je to sice kruté budit ho z drogové říše snů do kruté reality, ale nezbývá mi nic jiného, protože tomu všemu nedokážu čelit sama" nebo "Konečně mě vidí takovou, jaká jsem. A já ho za to nenávidím."), který po většinu času leží v nemocnici a nebo se poflakuje někde okolo a fňuká. Antihrdinka která nedělá nic podstatného (symbol revoluce? pche...), krom toho, že nesnáší všechny kolem, když jí někdo řekne pravdu, hned se urazí nebo se cítí ponížena a vždycky si najde čas soudit a kritizovat ostatní, kteří si prošli tím samým nebo daleko horším...
Romantická zápletka: Twilight jako vyšitej... jen je tu možná ještě vygradovanější neschopnost rozhodnout se, kterýho že to vlastně chce (tleskám, nevěřila bych, že to ještě víc jde!)
Co se děje týče... podivně rozkouskováno a poslepováno dohromady. Nějak to ztrácí spád i dech. Brutální vyvražďovačka, jen aby se něco dělo, pasáž se smrtí Finnicka jen tak mimochodem suše zmíněná, bez emocí. Konec celé knihy mi přišel tak nějak nedotažený, nedokončený, nic neříkající... Nejhorší díl série.
scajo
40% 40% 40% 40% 40%
  15. 5. 2014, 14:53
Bohužel o dost slabší než první dva díly. Čekal jsem velkolepý závěr, ale poměrně useknutý konec jen tak prošuměl a celá cesta k němu byla dost rozpačitá. První dva díly prakticky neměly hluchá místa, třetí jich měl spoustu. Ani ty akční scény už neměly šťávu, což se autorka snažila dohnat větší brutalitou, která mi ale tentokrát přišla trochu samoúčelná. Takže zklamání, hlavně s přihlédnutím k tomu, jak skvělé byly dva předešlé díly.
wwwhisk@s
20% 20% 20% 20% 20%
  17. 2. 2013, 14:56
Po dočtení Vražedné pomsty jsem zjistila něco, co mě velice překvapilo a ohromilo: že mě Katnisss začíná jít na nervy. To se mi ještě u žádného hlavního hrdiny - alespoň v takovéhle míře - nestalo. Jakmile jsem se dostala do poloviny Síly vzdoru, změnilo se to. Uvědomila jsem si, že fandím těm, kteří by ji nejraději rozmáčkli jako odporný hmyz. Poslední díl jsem dočetla s největším sebezapřením, protože nesnáším nedočtené knihy. Nad koncem, který byl spíš k pláči, než k smíchu - nejsem si však vědoma toho, že by mi tekly slzy - jsem jen povytáhla obočí. Souhlasím většinou názorů - naprosto nejhorší díl série, která měla skončit prvním dílem.
Ajka13
60% 60% 60% 60% 60%
  3. 3. 2013, 11:17
Tak nakonec musím i já zklamaně souhlasit, že poslední díl série rozhodně nebyl nejlepší. Ani zdaleka. Jak už zmínila Bastet, Katniss mi v určitých situacích lezla až na nervy, a i když chápu, že by se po událostech v závěru knihy zhroutil asi každý, už mi to přišlo přehnané. Protože jednání Katniss v tomto díle by se dalo shrnout do pár vět. Buď brečela, psychicky se hroutila, s nikým nemluvila nebo, dobře, sem tam trochu bojovala. ale rozhodně se nevyrovná té dívce z prvního dílu. To je fakt. A i když jsem ráda, jak to nakonec skončilo (viz. epilog), celkově mi to tam nějak nesedělo. Takový umělý happy end. Nevim, no. Jednička pro mě zůstává nejlepším dílem. Doufejme, že to tak nedopadne i u filmu.
Gereth
80% 80% 80% 80% 80%
  8. 12. 2012, 17:01
Závěrečná část trilogie přináší život mimo arenu. Stále jsem ho měl raději než plochý první díl, ale zde bohužel budete muset překousnout i nějakou tu vatu. Katniss zmítají city a začíná se často chovat iracionálně. Na jednu stranu jí to dělá lidštější, ale na tu druhou sem tam i otravnější. Navíc se více a více řeší typické ženské dilema, jestli si vybrat hodného kluka odvedle nebo horkokrevného odvážného jinocha vrhajícího se střemhlav nebezpečí. Protože samozřejmě všichni jsou do naší hysterky až po uši zabouchnutí. Ach. Vyprávění z první osoby tak začíná být občas spíše prokletím než výhodou. Přál bych si nějakou tu kapitolku např. z pohledu Haymitche, Coinové nebo třeba i Snowa, protože spousta věcí zůstává na domyšlení čtenářovi. Pořád se to ale čte dobře a narozdíl od ostatních jsem měl rád i ten doslov, kdy už hlavní děj je pryč a my dostaneme i trochu ze života po "té vélké věci". Mimochodem si všimněte jak většina v reálném světě převážně můžských rolí (zejména pak vojáci) zde připadá ženskému pohlaví. // 80%
Veronika
40% 40% 40% 40% 40%
  16. 11. 2014, 13:32
Som sklamaná. Príde mi to nedotiahnuté, nedomyslené a odflaknuté. Po výbornom druhom diele som čakala grandiózny záver... ten prišiel len v podobe bojov. Čo sa týka postáv a politikárčenia, som sklamaná. Chápem, že Katniss je mladá, neskúsená a chce len ochrániť seba a svoju rodinu, ale takto spackať postavu...
Alyss Mainwaringová
100% 100% 100% 100% 100%
  1. 12. 2013, 14:36
Sohlasím s Bloodym... Mistrně napsané, i když jednodužšího rázu. Konec je překvapivý, ale zároveň očekávatelný, smutný i veselý...
Vikyna
80% 80% 80% 80% 80%
  9. 10. 2013, 22:59
Tento díl byl jiný než předchozí. Nemůžu souhlasit s ostatními, že horší. Nezobrazil černobílé postavy s charaktery, které jsme jim přisoudili během prvních dvou knih, ale ukázal, co s lidmi dělá válka. Opravdová válka. Nedočkali jsme se sice romantického happy endu, jak jsem od takového díla čekala, ale překvapivě jsem byla hluboce zasažena reálností válečných hrůz.
wendieta
80% 80% 80% 80% 80%
  22. 5. 2012, 15:42
Tak jako předchozí díly je i tento velmi čtivý a je tam hodně zvratů. Konec je ale ponurý a smutný. Byly tam i pasáže kdy mi tekly slzy. Tento díl mi příjde nejslabší právě svým koncem. Zakončila bych ho jinak...
Florence
20% 20% 20% 20% 20%
  25. 6. 2014, 19:38
První dva díly jsem viděla poměrně nedávno, takže jsem nepokládala za důležité je číst a rovnou přešla na knižní podobu třetího dílo, ze zvědavosti. Ano, čte se rychle... Ale kde je nějaká pořádná úroveň? Děj se tak neuvěřitelné vleče, myslím, že chudák autorka se to tak nějak snaží gradovat, gradovat a nakonec neví, jak to "dogradovat". Nejvíce jsem se těšila na samotný závěr, ten je bohužel střižen ve dvou nebo třech kapitolách... Zajímalo by mě, jak chtějí z této knihy udělat film na dvě části.. Inu, četla jsem i horší knihy, ale přeci jenom jsem od veleslavného Hunger Games čekala mnohem, mnohem více..
Ange014
60% 60% 60% 60% 60%
  20. 11. 2012, 10:59
Určitě nejhorší díl série. Postava Katniss tady dosáhne neskutečné otravnosti, hlouposti a sobeckosti, a navíc se nikdy nebojí (což je nepřirozené, a proto to nemám u knižních charakterů ráda). To, že se skvělé sérii nedostalo alespoň stejně skvělého pokračování, je mi moc líto.
svenny
40% 40% 40% 40% 40%
  12. 11. 2012, 0:57
No, mam to za sebou... Tenhle dil se mi cetl o chlup lepe, nez predchozi dva (ze by proto, ze tam bylo mene satu a jidel?), nicmene co do obsahu je to bida (pozor, mohou nasledovat spoilery):

* Valecne hruzy popsane nekym, kdo si je ocividne neumi poradne predstavit (mozna by si autorka mohla precist neco od Remarqua, aby videla jak vypada valka - jeji popis je jak z pohadky).
* Naprosto nelogicke pasti v hlavnim meste (proboha proc, jestli posledni valka byla pred 80ti lety?).
* V (marne) snaze udelat pribeh drsnejsi nechava autorka umrit posledni zbytky sympatickych hrdinu (tim to opravdu nezacalo byt drsne, spis napinave - byl jsem napnuty, jestli necha na posledni chvili umrit oba Katnissiny napadniky nebo se tomuhle klise vyhne).

Jako kladne body by se dalo pocitat to, ze Katniss si nakonec prece jenom VYBERE JEDNOHO ZE SVYCH NAPADNIKU (tomu jsem od zacatku neveril!) a ze (jako v kazde spravne pohadce) zaporaci umrou.
Bred
100% 100% 100% 100% 100%
  24. 5. 2015, 23:27
Ve většině knihoven řazeno mezi literaturu pro mládež? Velká chyba! Opět vynikající čtenářský zážitek, celá trilogie se mi prostě líbila, a s velkou chutí jsem neviděl filmy... Doporučuji milovníkům psychologických thrillerů.
Doporučení: Nečtěte zbytečně infantilní epilog...
Rumbelle
80% 80% 80% 80% 80%
  24. 3. 2015, 14:14
V prvním díle jsem si připadala jako cizí nějak mě to nebralo, ale bylo to zajímavé a tak jsem četla dál. Jsem ráda, že jsem to udělala, protože se mi to nakonec zalíbilo. Postavy jsou v tomhle díle výraznější, a tak jsem si jich i pár oblíbila. Konec byl takový zvláštní, hlavně smutný. Z této knihy jsem si vzala to, že když zemře osoba kterou na celém světě jedinou milujete a chráníte ji, i tím že ji zachraňujete život a nasazujete ten vlastní a přesto umře, celý svět se nezboří, i když to tak v prvním roce vypadá, nakonec se dáte nějak do kupy za pomocí přátel. I když ta bolest nikdy úplně nezmizí, můžete žít dál.
RenataHopsinka
100% 100% 100% 100% 100%
  23. 11. 2014, 19:15
Řekla bych, že tento díl je z celé série nejslabší a trošku sklamání po dvou tak famózních dílech. Nelíbili se mi jak dopadl život hlavních hrdinů a jejich rodin.
Nikolka001
100% 100% 100% 100% 100%
  8. 9. 2013, 13:47
Od posledního dílu jsem moc nečekala. Spoustu lidí mě upozorňovala, že je ze všech tří nejslabší. Určitě je to pravda, ale nic se nemění na kvalitě děje. Byl strhující jako oba předchozí díly. Občas jsem byla bez dechu,občas jsem plakala.Konec mě absolutně dostal. Kdo triologii nečetl, tak ať to napraví. :)
Poison_Ivy
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 8. 2013, 9:58
“You love me. Real or not real?"

Celá natěšená z druhého dílu jsem se pustila do tohohle. Částečně jsem nechtěla číst, protože jsem nechtěla, aby to skončilo, ale byla jsem příliš zvědavá na to, jak to skončí. První emoční rána přišla pár stránek po začátku a to byla jen malá ochutnávka, toho co nás v průběhu celé knížky čekalo.

Poté co se Katniss opět podaří utéct Kapitolu, je převezena do 13. kraje, který k překvapení všech přežil bombardování a teď se snaží o vzpouru proti Kapitolu. Katniss musí přijmout roli, o které si není jistá, že je na ni připravená.

Byla to napínavá a dechberoucí knížka. Byla odlišná od předchozích dílů, takže nemusela každému sednout. Mě rozhodně nesednul ten konec, ale to nemění nic na tom, že na tuhle sérii nedám dopustit.

Bez nadsázky mě tahle kniha psychicky odrovnala, což se ještě žádné jiné nepodařilo. Teda ano, podařilo, ale ne takovým způsobem, aby mě to nechalo hystericky paralizovanou na podlaze, neschopnou se zvednout ještě hodinu po dočtení. Posledních sto stránek jsem probrečela a ono se to pořád stupňovalo a zhoršovalo. To nemluvě o tom, že když jsem to četla po druhé, projistotu jsem brečela už od půlky.

Tahle autorka mě zničila, ale nemůžu ji nesnášet, protože mi dala nejlepší knižní sérii, co jsem kdy četla.

90%
Ruxandra
80% 80% 80% 80% 80%
  11. 5. 2012, 15:15
Ačkoli jsem čekala asi něco malinko velkolepějšího, i tak se mi konec líbil. *SPOILER* Obzvlášť smrt prezidenta Snowa. Celou dobu se všichni dohadují o tom, že musí zemřít, zaplatit za všechno a jak ho zabijí a on si ve finále umře tak nějak mimochodem:)*KONEC SPOILERU* Jediné co mi vadilo, byli moje rozporuplné pocity k jednání hlavní hrdinky. Nemůžu říct, že bych si ji oblíbila, spíš naopak, i když jako tahoun knih obstála. Na každý pád, nad tímto příběhem se dá zamyslet a to je u knih vždycky plus.
XZvire
80% 80% 80% 80% 80%
  8. 4. 2012, 22:48
Moje pocity jsou trochu rozporuplné.. Na jednu stranu mě tato celá trilogie strašně strhla ke čtení a měla jsem potřebu číst dál a dál, ale na druhou stranu má své mezery. První díl pro mě byl asi nejzajímavější, druhý zvláštní a třetí zmatený.. V posledním díle jsem měla chvíle kdy mne kniha nebavila, ale také chvíle kdy mne naprosto strhla.. Druhou polovinu knihy jsem přečetla během odpoledne a konec mě dorazil snad nejvíc. Pravda je, že mi příjde, že některé úseky autorka moc natahovala, některé naopak zase rychle přeskočila. Určitě to není špatná trilogie, ale co mě pobuřuje nejvíc, že jí spojují s takovým brakem jako je Twilight (dějově, stylem psaní, ani věk pro čtenáře to pro mne nemá společný).
Ruffy
60% 60% 60% 60% 60%
  29. 1. 2014, 21:05
Tak se shodnu nejspíš s většinou, neboť toto byl vážně nejhorší z dílů série. První a druhý díl jsem přečetla jedním dechem, bavili mě a měla jsem je přečtené za tři dny. Do tohodle jsem se až musela nutit a konec mi tedy také připadá odfláknutý. Nicméně řadím tuto série mezi velmi vydařené, i když už to vypadalo, že u třetího dílu to autorka chtěla mít, co nejrychleji za sebou.
Lilithen
100% 100% 100% 100% 100%
  18. 7. 2013, 8:26
Mně se naopak poslední díl líbil snad nejvíce, i když se mi to vcelku těžko posuzuje vzhledem k tomu, jak velký časový odstup jsem měla při čtení Vražedné pomsty a Síly vzdoru. Nepřijde mi, že by byla hlavní hrdinka přehnaně depresivní, já bych tak možná reagovala také, kdybych prožila to, co ona. Překvapením byl pro mne konec, který byl sice poněkud useknutý, ale i tak jsem zlikvidovala několik papírových kapesníčků. Líbilo se mi i to, že epilog nebyl vůbec happy-endový. Byl to takový hořkosladký konec, nadějný i beznadějný zároveň, což si myslím, že autorka provedla dobře, protože kdyby Katniss na všechno zapomněla, hodila to za hlavu a žila dlouhým a spokojeným životem, bylo by to... divné a nereálné.
mitote
60% 60% 60% 60% 60%
  24. 9. 2012, 0:23
Tahle trilogie mi přišla velmi zvláštní. Byla neuvěřitelně čtivá, všechny tři knížky jsem zhtla během dvou týdnů, plná dojmů. Dokáže vyvolat soucit, smutek, vzrušení, ale i hněv, což se mi u knihy stalo asi poprvé. Byla jsem opravdu často naštvaná na hlavní hrdinku (neustálé vnitřní monology o pocitu viny mi vážně lezly krkem) a onem hněv ve mne převládl natolik, že Katniss je mojí úplně nejméně oblíbenou postavu celého příběhu (abych nesnášela postavu, co děj vypráví, to se mi opravdu ještě nestalo).
Škoda jen, že děj nebyl vyprávěn i z pohledu jiných účastníků děje, možná by to mohlo být zajímavější a nepřišlo by mi tak nemístné dělat dramatická místa ohledně života hlavní hrdinky tam, kde jsou zbytečné - Těžko totiž můžete věřit tomu, že může umřít, když vás čekají ještě dvě další knížky, které taky vypráví Katniss....

Ale jinak, knížku opravdu doporučuju, je to skvělé odpočinkové čtení po kterém vám zůstane opravdu silný dojem toho, že to tak jednou opravdu může být....
honzik10
60% 60% 60% 60% 60%
  21. 12. 2014, 9:42
První dva díly byly úžasný, bez konkurence. Ale třetí díl byl jiný. Byl jiný a to v negativním. Velké mínus je za useknutý konec a taky za to, že tu hlavní bitvu proti Snowovi prospala v nemocnici, to je jak Hobit. Ten konec je jasně úplně odbytý, měla si s ním autorka víc pohrát.
Gigant
40% 40% 40% 40% 40%
  22. 4. 2014, 17:41
Obsahuje spoiler spoiler
Pokud byla v předchozích dílech hlavní hrdinka Katniss místy těžko pochopitelná a mírně nesympatická, tak v tomto díle se stala naprosto nesnesitelnou - nerozhodnou, nelogickou a neuvažující. Bohužel bylo jasné, že se jí, jako hlavní hrdince, nic nestane. Co autorce rozhodně nezapomenu, je zcela hloupé a prakticky neodpodstatněné zabití Primrose, která se v těch pár větách co pronese jeví výrazně sympatičtěji, než Katniss. Bohužel vše ostatní v knize nestojí za řeč. Kniha je již evidentně určena pouze pro ženské publikum a s Hunger Games nemá nic společného.

2* - 30/100.
Plue
80% 80% 80% 80% 80%
  21. 11. 2013, 20:41
Docela mě zklamalo, že se v knize znovu opakoval motiv "arény", což mi přišlo ohrané a přitažené za vlasy. Katniss mi začala lézt na nervy, protože neustále řešila, kterého chlapce má radši. Postrádala jsem akci. Co se mi nejvíc líbilo na tomhle dílu, byl konec! Až se mi tajil dech. Žádný trapný happy end ala Harry Potter!!!
Lerenika
100% 100% 100% 100% 100%
  28. 5. 2011, 14:50
Když jsem to dočetla, neměla jsem sílu sem něco psát. Byla jsem absolutně citově vyždímaná. Kniha je absolutně absolutní. Je mi až líto, že je to poslední díl, ale kdyby jich bylo víc, už by bylo jen komerční. Ale děj zde jel na plné otáčky, prožívali jste osudy všech postav, sílu jejich charakterů a moc když se spojili. To jak je to psané, jen přidává na strhujícím čtení. Má to všechno, napínavý děj, spád, rozhodně se nebudete nudit. Je to velkolepé finále této trilogie.
Já to ani nedokážu obsáhnout ve slovech, proto mi asi tak dlouho trvalo než jsem sem vůbec něco napsala. Musíte si to přečíst, cítit to, "zažít" to.
Artep524
40% 40% 40% 40% 40%
  11. 11. 2016, 9:46
Závěr knihy ve mně zanechal spíše negativní pocity. Očekávala jsem jiný konec. Domnívám se, že smrt některých postav byla zcela zbytečná. Ano, z anotace jsem věděla o čem trilogie Hunger Games je a nikdo mě nenutil, abych jí četla, ale dle mého názoru je na světě až moc smrti, válek a utrpení, než abych o tom ještě musela číst. Ráda jsem poznala příběh Katniss Everdeenové, ale už se k němu nevrátím.
spitfirehaga
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 4. 2015, 17:42
Pro mě osobně je třetí díl nejlepší. Po dvou knihách postavených na násilí a brutalitě se alespoň závěr série zabývá vážnějšími tématy jako je psychika postav během války jak vojenské tak politické. Celý vývoj děje a závěr, kteří tu mnozí kritizují, protože je temný, depresivní a smutný, mi přijde mnohem reálnější než hrdinský a kýčovitý happyend.
TrissRc
100% 100% 100% 100% 100%
  29. 7. 2011, 16:50
Souhlasím s Cris, v podstatě už k tomu není co víc dodat. Tato trilogie patří ke knihám, které mne natolik zaujaly, že nezapadnou do zapomnění, jak se (bohužel) stává u některých jiných příběhů. Troufám si říct, že se tato kniha bude líbit všem, kdo má rád 1984.
GODZILA
80% 80% 80% 80% 80%
  9. 4. 2014, 9:50
hrozně se mi líbila jednička a dvojka možná ještě o krapet víc, ale trojka byla takříkajíc dost zvláštní...sice jsem to přečetla poměrně rychle, ale zůstala mi na patře pachuť...mrzí mě jak má oblíbená Katniss dopadla a vlastně mě mrzí i to, že jsem čekala nějaký ten happyend...kdo ví..
Sherylis
60% 60% 60% 60% 60%
  16. 6. 2013, 12:45
Souhlasím s většinovým názorem, který zde byl vyjádřen - že Síla vzdoru byl nejslabší díl Hladových her. Potenciál, který třetí díl měl a nápady autorky prostě nebyly využity v plné síle (Kapitol jako Aréna, dilema mezi Peetou a Hurikánem atd.), z Katniss se stala jen nesympatická, otravná loutka obou nepřátelských stran, což vygradovalo na konci příběhu, který byl tak nějak vyprázdněný, nicneříkající, nicneřešící...nezvítězil nikdo. Vlastně ano, nenávist. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit, že Katniss a spol. souhlasili s dalšími Hladovými hrami, tentokrát s kapitolskými dětmi. Takže slovy Peety, všechno, proti čemu bojovali, nakonec podpořili. Nevím, jestli to mám brát za konec, který je zklamáním nebo jako výstrahu do budoucna co se týče reálného světa na Zemi. Epilog byl děsný. Rozporuplné pocity.
jithushka
40% 40% 40% 40% 40%
  12. 5. 2013, 11:59
Po celou dobu čtení posledního dílu jsem si říkala: stane se už konečně něco? Až na poslední stránce jsem zjistila, že i když je děj neskutečně rozvleklý, se vlastně nic nestane. Klidně by se celý příběh dal zkrátit na 20 stran.. Navíc jsem měla naprostý odpor k hlavní hrdince Katniss, nevím jestli to byl autorčin záměr, ale její postava se stala až téměř nesnesitelnou.
tomdra
80% 80% 80% 80% 80%
  8. 9. 2012, 16:16
Tak jsem to konečně dočetl. Bylo to od začátku docela napínavé a plné zvratů. Spousta blízkých přátel od Katniss umřelo, ale konec je dobrý :)
yanniss
20% 20% 20% 20% 20%
  4. 9. 2012, 16:06
Knihu mám teprve rozečtenou, ale musím říct, že mi to přijde jako naprostá fraška. Podle mě bohatě stačil první díl. Je tam spoustu divných věcí, nechápu jak se z obyčejné 17ti leté holky zničeho nic mohla stát velká bojovnice zachraňující svět. Tento díl mě nudí a kolikrát se přistihnu, že při čtení knížky myslím na úplně něco jiného. 1.díl Aréna smrti je nádherný díl, ale dalšími díly příběh úplně pokazili. Toť můj názor ;)


1 2 3