Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Nemesis

81%
4 730
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Nemesis
Autor:
Originální název: Sorgenfri
Poprvé vydáno celosvětově: 2002

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Kniha Zlín - 2012
ISBN: 978-80-87497-07-4
Počet stránek: 517
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 87x v oblíbených
v přečtených 1355x v přečtených
v knihovně 377x v knihovně
k přečtení 252x k přečtení
právě čte 24x právě čte
si přeje 22x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Kniha Zlín (2012) 978-80-87497-07-4 517
Kniha Zlín (2011) 978-80-87497-01-2 504

Začal podzim. V jedné bankovní pobočce v centru Osla dostává vedoucí pětadvacet vteřin na to, aby otevřel bankomat, vybral z něj peníze a naházel je do připravené kabely. Limit o šest vteřin překročí. Bankovní lupič ukáže do bezpečnostní kamery šest prstů, zastřelí jednu ze zaměstnankyň a beze stopy se vytratí. Případ dostává na starost Harry Hole, jeden z nejlepších kriminalistů osloské policie, ale zároveň velmi svérázný chlapík, osamělý vlk s neuspořádaným osobním životem a alkoholik, kterému dělá problémy podvolit se jakékoli autoritě. Při vyšetřování mu sekunduje velmi zdatná policejní posila Beáta Lonnová, dcera známého zastřeleného kriminalisty, která zaujala místo Harryho zavražděné kolegyně Ellen Gjeltenové. Krátce po zahájení vyšetřování je ve svém bytě nalezena Harryho dávná láska Anna Bethsenová. Vše nasvědčuje tomu, že spáchala sebevraždu v ten večer, kdy u ní byl Harry na večeři. Téměř vše. Jenže Harry má naprosté "okno" a z návštěvy si nic nepamatuje. Co se vlastně v Annině bytě odehrálo? Když vyšetřování uvízne na mrtvém bodě, rozhodne se Harry využít pomoci Raskola, původem rumunského Roma, Annina příbuzného a legendárního bankovního lupiče, který se sám přihlásil policii a nechal se uvěznit. I z vězení však dokáže tahat za potřebné nitky. Harry uzavře s Raskolem dohodu: Raskol mu pomůže najít bankovního lupiče a Harry oplátkou za to odhalí Annina vraha. Kolotoč událostí se rozbíhá. A to podzim teprve začal... (Založil/a: Atomovka)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

vladislaus
60% 60% 60% 60% 60%
  14. 5. 2014, 16:44
Souhlasím s níže zvolenými komentáři: komplikovaný děj, cimrmanovský zapletenec, vysoký faktor náhody, Harry se chová jako blb ( doplňuji, že každý inteligentní člověk si při ztrátě mobilu, zablokuje SIM u operátora ). No ale přece jen, jako čtení na dovolenou doporučuji.
Barabura
60% 60% 60% 60% 60%
  16. 10. 2012, 18:32
Předchozí kniha Červenka nese smrt mě vyloženě nadchla. Svým příběhem, postavami, stylem jakým Nesbo píše, humorem, napětím, hloubkou... Řikala jsem si, že jestli se Nesbo v dalších dílech posunuje ve svém řemesle ještě dál, tak to nemá chybu. Bohužel, to ale nedopadlo jak jsem čekala. Jako by mu někdo řekl: "Hele fakt píšeš super, ale lidi sou blbý a potřebujou něco jednoduššího a víc čtivýho, napiš to tak a bude z toho bestseller pro větší masu." Nemesis je velice čtivá kniha, ale přišlo mi, že trochu na úkor kvality. Jako by Nesba někdo krotil v jeho rozletu. Mohl také vymyslet lepší motiv pro vraha, protože ten byl na celé knize nejslabší a zdál se mi přitažený za vlasy. Červenka je prostě mnohem kvalitnější čtení a má v sobě prostě NĚCO co ji zvedá nad průměrně dobrou detektivku. Jinak to neumím nazvat. Ta "zjednodušenost" stylu v Nemesis se mi nelíbí. Harryho jsem si oblíbila a jsem ráda, že jsem první četla Červenku, protože jenom právě proto jedu dál a chci číst dál. Kdybych začala knihou Nemesis, asi by to tak nedopadlo.
s-reader
60% 60% 60% 60% 60%
  9. 9. 2011, 14:57
Po překvapivě kvalitní knize Červenka nese smrt jsem měl hořký pocit zklamání. Nemesis je jen průměrná detektivka s velmi komplikovaným dějem. Motiv, který by měl přinést oživení a pozvednout detektivku k úrovni kvalitního románu, je nakonec kýčovitý a pohříchu tragicky romantický.
Fabienne
80% 80% 80% 80% 80%
  27. 1. 2012, 14:11
Møller povytáhl udiveně obočí a konstatoval, že Waaler musí být velmi rozčilený - poprvé ho slyšel mluvit s nadřízeným útočným tónem. "Ano. Kde je Harry?"
Waaler ukázal na červené otisky nohou na parketách.
"Byl tady. Jak vidíte, vloupání. Začíná toho být k vysvětlování docela dost, že?"
"Ptal jsem se, kde je teď?"
Waaler a druhý policista si vyměnili pohledy. "Harry očividně nemá zrovna zájem se ospravedlňovat. Když jsme sem přišli, ptáček už byl pryč."
"Aha? Měl jsem dojem, že jste celou oblast neprodyšně uzavřeli."
"To ano," odpověděl Waaler.
"Tak jak vám utekl?"
"Za pomoci tohohle." Waaler ukázal na telefonní přístroj na stolku. Na sluchátku byly stopy, které vypadaly jako krev.
"Utekl vám telefonem?" Møller pocítil - přes svou špatnou náladu a celkovou vážnost situace - iracionální nutkání se usmát.

Když jsem si četla ostatní komentáře, tak jsem dospěla k poznání, že musím přestat myslet na Milénium. Tedy aspoň tehdy, když budu číst jiné thrillery a detektivky. Protože jinak nemůžu objektivně hodnotit a vždycky bych skončila u věty : " Na Milénium to nemá..." Úplně skvělé mi to nepřipadne, dala bych tak 3 a půl hvězdičky. Když si odmyslím můj osobní problém s hrdiny, co se zpíjejí do němoty, tak dám 4. Teď mám doma Pentagram a Lovce hlav - uvidím, kam se kvalitativně Nesbø posune.
Rames
80% 80% 80% 80% 80%
  17. 6. 2013, 18:21
Časté střídání obrazů bylo zpočátku matoucí. V průběhu děje si na tento styl dá zvyknout. Po přečtení dopisu Lva Gretteho jsem se upřímně vyděsila ,to ne ,tak snadné to nemůže být! Nebylo.
Str.208 : Harry položil chodidla na studené lino. Obličej v zrcadle v koupelně evokoval pozdního Picassa.




VerenaLord
80% 80% 80% 80% 80%
  19. 11. 2013, 15:41
Děj Nemesis je zbytečně komplikovaný, i když postupem času se zjednodušuje a vybarvuje. Je škoda, že v příběhu se míchají dvě události - smrt Anny a přepadení bank.. Zbytečně to ubírá na kvalitě.
illy
80% 80% 80% 80% 80%
  12. 12. 2011, 19:08
Mno..první setkání s Jo-em a... docela dobré. Autor rozhodně umí pracovat s napětím, kapitoly i odstavce končí tak že vás nutí číst dále a i názvy kapitol budí zvědavost. Škoda jen maximální překombinovanosti a snahy o zvrat za každou cenu. Místy jsem se trochu ztrácel.
Pend
80% 80% 80% 80% 80%
  10. 5. 2016, 18:05
Čtvrtý díl mě nezklamal, ale kvality trojky nedosahuje. Navazuje na předcházející knihy. Děj je ještě komplikovanější, bohužel musím souhlasit s dalšími komentáři, že Hole jako kriminalista exceluje, ale jako běžný občan selhává (mobil...).
Venceslao90
80% 80% 80% 80% 80%
  19. 10. 2014, 19:25
Ale jo, to by šlo. Takové slabší 4 hvězdy. Nesbo neustále přešlapuje mezi dvěma případy - vyloupením bank a vraždou Harryho bývalé milenky, přičemž druhý případ se mi zdál na konci trochu useknutý. Celkově mi koncepce Nemesis nepřipadala celou dobu úplně šťastná, autor hodně často skákal z místa na místo, přidával nová a nová jména a čtenář se v tom všem snaží najít nějaké pojítko a udělat si přehled. Já jsem ale (bohužel pro mě) až dost pozdě zjistil, že je to vlastně zbytečné, protože dvě hlavní dějové linky spolu prakticky nesouvisí. Nevím, ale zdá se mi to takové trochu zavádějící a ne úplně fér vůči čtenářům. Jinak se knížka četla rychlým tempem, nenudila, měla napínavé okamžiky a spousty nepředvídatelných zvratů. V tomto ohledu mě ani tentokrát Nesbo nezklamal. Je pravda, že jsem od něj četl už lepší věci (Červenka, Pentagram), ale už i horší než je Nemesis (Švábi, Netopýr).
Majuska
60% 60% 60% 60% 60%
  15. 11. 2012, 18:48
Nemesis se mi líbila, ale po Července a Netopýřím muži jsem asi čekala trošku víc. Ne, že by to nebylo komplikované a propracované jako předtím, ale prostě mi to přišlo nějaké jednodušší, něco mi tam prostě chybělo. Ale zas nemůžu říct, že by se mi to nelíbilo, prostě taková průměrnější knížka asi. Teď už čtu Pentagram a ten vypadá líp :) Vzhledem k tomu, jak se mi líbí předchozí díly, jsem nevěděla, jestli dát 3 nebo 4 hvězdičky. Nakonec jsem se rozhodla pro tři, protože mi přijde, že další díl bude lepší, tak si chci nechat prostor :)
ondrasek
60% 60% 60% 60% 60%
  3. 6. 2013, 7:32
Po skvělých Lovcích hlav jsem trochu zklamán. Příběh je zbytečně dlouhý, překombinovaný a nejasný. Není čeho se chytit, dějových linek je hodně a sotva mi dá autor nějaké vodítko nebo směr, vzápětí ho vyvrátí, až jsou podezřelí téměř všichni a nakonec je mi skoro jedno, kdože to co provedl.
Na druhou stranu - ač komplikované, zároveň je to i čtivé, svižné a napínavé.
ROB33
80% 80% 80% 80% 80%
  30. 10. 2015, 7:52
Obecně severské detektivky jsou velmi čtivé, takové pohodové čtení, není potřeba u toho moc přemýšlet, občas trochu komplikace s dějem či postavou, ale jinak pohoda. Nemesis bych řadil mezi lepší průměr co se týká autorovo děl. Jak už tady někdo psal, Nemesis je lepší knihou než úvodní dva díly Netopýr či Švábi, ale zas horší než Červenka či Levhart.
Adele
80% 80% 80% 80% 80%
  30. 9. 2016, 0:05
Vždy po dočtení knížky, už přemýšlím co napíšu jako komentář na databázi. První co mě napadlo, a to už při čtení, bylo proč je ten děj tak strašně složitý? Po přečtení pár komentářů tady, koukám že to nebyl jen můj pocit. Ta zápletka, byla až moc zamotaná. Děj byl dobrý, Nesbův styl mám ráda, ikdyž jsem zatím přečetla jen Sněhuláka, který ovšem nasadil laťku velmi vysoko. Rozhodně se to dalo napsat na 300 str., kdy by byly vypuštěny určité pasáže a knížce by to spíše prospělo. ! ! ! ! ! ! SPOILER ! ! ! ! ! ! Pořád jsem čekala, že se ty dva případy vmísí do sebe, že to bude to "velké překvapení", že případy spolu souvisí a Harry nám připraví velké odhalení, to se ale nekonalo... škoda, sedělo by mi to víc, než se v jedné knížce zaobírat dvěma případy, možná proto byl děj takový komplikovaný a zapletený. ! ! ! ! ! ! KONEC SPOILERU ! ! ! ! ! ! Nicméně je to stále, dle mého názoru, nadprůměrná detektivka.
analphabet
80% 80% 80% 80% 80%
  12. 9. 2014, 19:32
V tomto díle jsem poněkud postrádal Harryho deduktivní genialitu, někdy mu to opravdu moc nepálilo. Vyvrcholení dějové linie kolem Anny však bylo geniální dost. To byl i vrchol celé knihy. Dořešení přepadení banky už bylo jen takové decentní zakončení. Nesbo nezklamal.
smajlinka
80% 80% 80% 80% 80%
  26. 6. 2014, 17:11
Tolikrát to vypadán že už víme, kdo je vrah a nakonec je to zase úplně jinak. To je zkrátka celý Nesbo. Tento díl bych zařadila mezi ty lepší, i když řekla bych, že nejlepší jsou ty poslední
miiichalka
60% 60% 60% 60% 60%
  16. 9. 2015, 9:07
Moje první nesböovka, kterou se mi podařilo dočíst... A nemůžu než souhlasit s předchozími komentáři. Příliš komplikovaná zápletka, překombinovaný děj a obojí dohromady brání vzniku spádu i napětí. Holt je na severu s krimi literaturou opravdu velká konkurence a se severským původem psát detektivku znamená překonat velmi vysokou laťku. Tady se to nepovedlo...
ilon-a
100% 100% 100% 100% 100%
  10. 2. 2015, 17:37
Napětí, propracovanost, důmyslnost, smysl pro detail, spousta nechuťáren... Prostě Nesbo jak má bejt. V knize mě baví psychologický pohledy a názory na řešený situace, psychologický rozebírání osobností, filozofický úvahy a smysluplný dialogy. Nechybí ani dávka humoru. I přesto, že se v knize prolínají v podstatě 3 případy, je děj přehledný a kniha je v pohodě čtivá.
Ne nadarmo je Jo Nesbo považován za krále krimi. Nemesis to jenom potvrzuje a osobně ji řadím mezi ty lepší Nesbøho romány.
ideal_alien
  13. 2. 2016, 20:01
Zajímavá zápletka, zatím asi nejlepší z úvodních čtyř knih s detektivem Harry Holem. Zajímavě se rozvíjí i jeho osobní příběh.
VaclavB
100% 100% 100% 100% 100%
  12. 1. 2015, 16:32
První dvě třetiny si příběh drží kvalitu předchozí Červenky. Nicméně s tím, jak se Harry zamotává do bryndy s vydatnou pomocí vlastních hloupých chyb, tak i příběh samotný začíná kulhat. Do cíle nicméně dorazí s ještě dobrou formou.
dalimoni
80% 80% 80% 80% 80%
  17. 12. 2011, 0:44
Kniha se mi líbila, je to první od Nesba, čtivé, sympatický hlavní hrdina i jeho spolupracovnice. Ale mírně mě zklamal konec. Souhlasím, že to bylo překombinované a taky určité věci nedořešené (zjevně si to nechává na příště). Určitě nadstandart, ale 100% to není.
DeviR1
80% 80% 80% 80% 80%
  19. 1. 2015, 1:35
Nemesis bych kvalitativně přirovnal ke Švábům. Jsou to takové horší 4 hvězdičky, přičemž děj byl velmi komplikovaný, ovšem přehledný. Bohužel série nemá vzestupnou tendenci, jak jsem se domníval (a doufal), protože u mě byla zatím nejlepší Červenka. S menší přestávkou budu pokračovat Pentagramem, je to velmi chytlavá série.
tomdra
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 1. 2014, 9:09
Po Sněhulákovi je to moje druhá kniha od Jo Nesba. Jako vždy pěkný příběh policisty Harryho Hola. Tentokrát se v příběhu odehrávalo vylupování bank.
spookee
80% 80% 80% 80% 80%
  24. 2. 2013, 22:01
Moje první Nesbovka. Ačkoliv me tématu znali odrazovali od "čtení odprostředka",kniha me chytla, neměla jsem problém porozumět postavám... I přes dost komplikovanou a složitou zápletku jsem zdárně spolu s Harym případ vyluštila a jsem nadšená! A pokud říkáte,ze oproti Července a ostatním byl toto slabší díl, tak se opravdu mám na co těšit!
delfinek
80% 80% 80% 80% 80%
  6. 5. 2012, 15:18
bohužel jsem jako první od Nesba četla Lovce hlav,a tak mi začátek knihy nějak nešel,ale po jeho překousání jsem dočetla až do konce a jak už psal kure91,po uležení je dojem z knihy dobrý plus :-))
kure91
80% 80% 80% 80% 80%
  1. 2. 2012, 21:05
no, musel jsem to nechat nějaký čas uležet, ale na 5* to není, viděl bych to tak na 4 a půl:) Děj je stavěn zajímavě a rozuzlení zápletky mi přišlo docela překvapivé. Jedinou věc, na kterou si budu muset u autora zvyknout, je přeskakování mezi dějem, zejména v závěru knihy mi to docela zkazilo napětí z děje...
bungalov
40% 40% 40% 40% 40%
  13. 2. 2016, 22:50
První setkání s Nesbem a moc mne to nechytlo. Podle ostatních názorů zde, kterým dám rád za pravdu, je to slabota. Silně závislý děj na velké náhodě. Moc jsem tomu neuvěřil.
Peeters
80% 80% 80% 80% 80%
  4. 8. 2012, 7:32
Jak už níže napsala Majdule, připomíná četba jednotlivých kapitol dosti často střih filmového záběru, v němž se musíte na krátkou chvíli zorientovat a pak už vás vcucne do děje. Kniha sice funguje jako volné pokračování, místy jsem ale litoval, že jsem nečetl předcházející díly o Harrym, protože kromě hlavní zápletky (která byla i nebyla svým způsobem originální a která byla i nebyla pro mne zklamáním) se zde paralelně odvíjí i táhlá dějová linka mezi jednotlivými protagonisty. V hodnocení poctivých 75%.
Majdule
80% 80% 80% 80% 80%
  2. 6. 2011, 23:41
Nástup téhle detektivky je ohromující, měla jsem pocit filmového střihu. Harry Hole, hlavní hrdina, působí trošku stereotypně: sympatický detektiv, který je napůl ztracený ve svém životě, bývalý alkoholik, který právě dostal další šanci, potížista, ale přesto rovný chlap. Tak trochu vlk samotář posedlý vyřešením vraždy své parťačky. Až mě napadá, proč jsou vlastně tak často správňáci v knihách ztracené existence a úspěšní chlápci pěkní hajzlové? Což je mimochodem klišé, které Nesbø naplní bezezbytku. Zápletka je vedená ve dvou zdánlivě paralelních liniích, které se na konci překvapivě (?) spojí dohromady. Karty jsou rozdány. První linie se mi zdála malinko předvídatelná, skutečný pachatel první vraždy se mi jevil podezřelý a od začátku jsem tušila, jakým směrem to povede. Tohle tušení se poměrně dlouho před koncem naplnilo. Zato druhá zápletka je komplikovaná, falešná řešení, náznaky, které nikam nevedou a pro mě skutečně překvapivé rozuzlení. Rozhodně je to důmyslný příběh. Autor si hraje s jazykovými prostředky i náznaky děje, někdy používá náhledy do budoucna jako prostředek zcizování. Pro mě srovnání s Larssonem neobstojí, ale je to skvělá kriminálka s pořádnou porcí existenciálního smutku a těším se na další pokračování.
L_O_U_S
80% 80% 80% 80% 80%
  7. 6. 2016, 19:07
Čtvrtému případu Haryho Hůle je ovykle vyčítána komplikovanost. Ano, případ je opravdu složitý a nejsem si jistý, jestli jsem všechno správně pochopil, ale Nesbøho vysokému standardu se to nevymyká.
Susan94
60% 60% 60% 60% 60%
  14. 1. 2016, 18:25
Očekávala jsem že to bude horší kniha, podle komentářů, recenzí a hodnocení, ale byl to takový zlatý střed. Rozčilovalo mě, že okolo Harryho téměř všechny ženy umírají, to mě přišlo vážně fádní. Nicméně mě více než zápletka této knihy zajímalo a bavilo dění okolo Toma Waalera. Nesbo není můj nejoblíbenější spisovatel, ale rozhodně mě tento díl neodradil číst dál.
Yggdrasil
60% 60% 60% 60% 60%
  27. 2. 2015, 7:44
Nemesis mi není sympatická asi v žádném případě, kdy jsem se s tímto pojmenováním setkala a takhle je to i s Nemesis Joovou. Příběh mi přijde příliš překombinovaný, zbytečně se zamotávající tak, že jsem měla pocit, že na další stránce najdu uzel a PS: Sakra zamotalo se to a už to nejde rozmotat. Harry mi tady taaak lezl na nervy, no na druhou stranu mám pocit, že se s každou další a další knihou stylizuji do postavy Moolera - ta potřeba "věřit" že je Harry Hole ještě na straně lidské. Každopádně tohle nebyl můj šálek kávy, tak trochu jsem očekávala od motivu vraha mnohem více. Když jsem dočetla - říkala jsem si .... tááááková škoda :/
drussila
  14. 2. 2014, 9:51
Velmi zručně napsané a místy chytré, leč, rozpletenec detektivní jako "z Járy Cimrmana"... hlasitě jsem se smála, opravdu karikatura. Nepovedené.
trpaslyk
100% 100% 100% 100% 100%
  11. 8. 2011, 14:53
Velmi čtivá, napínavá, strhující knížka, která mi (všichni kritici, co to neradi slyší, mi prosím prominou) opravdu velmi připomíná Millenium Stiega Larssona. Například tím, že hlavní hrdina záměrně není jednoznačně kladný. Je to spíš samotář, individualista, žije sám, ale přesto nemá nouzi o sexuální příležitost, je zvyklý spoléhat se sám na sebe a má spoustu, spoustu nešvarů a špatných vlastností. Přes to všechno mu ale fandíte a přejete si, aby to dobře dopadlo.
Už se moc těším na druhý díl téhle série.
Loxias
80% 80% 80% 80% 80%
  16. 12. 2014, 12:56
Zapletka mela docela potencial, ale bohuzel nevyuzity. Dej byl v prubehu stale neuveritelnejsi az k paradoxne predvidatelnemu konci. Po Cervence docela zklamani, pro priste by trocha realismu neuskodila.
DejnaDee
  6. 6. 2014, 13:10
První knížka, kterou jsem od Jo Nesbøho četla. Velice působivé čtení , napínavé od začátku až do konce a Harry Hole mi naprosto sedl.
Adys
  26. 9. 2013, 13:55
první knížka, která se mi od něj dostala do rukou. Nedávno jsem přečetla téměř jedním dechem Larssonovo Millenium a domnívala jsem se, že u této knížky to bude podobné. Bohužel mi vůbec nesedla. Na můj vkus velmi překombinované, často jsem se v ději ztrácela a konečné rozuzlení mě vůbec nenadchlo. Ráda bych autorovi dala ještě jednu šanci (bylo m iřečeno, že kniha Sněhulák je mnohem lepší), ale nevím, nevím..
Matěj
100% 100% 100% 100% 100%
  21. 1. 2013, 12:18
Četl jsem to jako první knihu od tohoto autora a...PECKA! Harry Hole je jedna z nejúžasnějších literárních postav! Celé je to tak neuvěřitelně zamotané, že když už si myslíte, jak je všechno uzavřené, tak na posledních stránkách se všechno otočí a výsledek je úplně jiný. Mohu jen doporučit všem milovníkům kvalitních detektivek!
Aadri
80% 80% 80% 80% 80%
  21. 9. 2012, 22:15
Nemesis. Tenhle díl mi přijde nejslabší z Holleovské trilogie, kterou jsem přečetla. Ačkoli děj čtenáře zajisté vtáhne, mám dojem, že občas je zápletka až příliš překombinovaná. Vyústění překvapí, ale cesta k němu je na můj vkus až moc klikatá. Trochu ubrat by v tomhle případě neuškodilo. Ale i tak nadprůměrná detektivka. Jestli jsem Spasitele a Pentagram hodnotila 100%, tady je to u mě tak 85%.
TeoCZE
100% 100% 100% 100% 100%
  16. 1. 2012, 22:04
Ze začátku mě kniha moc neoslovila, ale překousla jsem to a pustila se do toho. Od poloviny již začalo jít do tuhého a kniha mě konečně zaujala. Uvidíme, jak postaví druhý díl.
Janinnaa
60% 60% 60% 60% 60%
  6. 9. 2011, 18:18
Očekávání bylo jiné, než skutečnost. Obálka knížky mi napovídala, jak zažiju mrazivé, dech beroucí napětí, zatímco ponoření do děje mě pomalu odrazovalo. Zápletka je výborná, Harry Hole skvělá postava, Beáta Lonnová jakbysmet. Jen jsem čekala trošku víc propracovanosti jejich postav. I to by mi nevadilo, kdyby jen autor každou zajímavou zápletku tak bezcitně neusekl a neodvedl děj úplně někam jinam. Čtenář si místo vychutnávání napětí přečte jen jak to dopadlo v další kapitole. Tohle věčné usekávání mi vážně vadilo, nicméně z komplexního hlediska to bylo fajn počtení, ovšem s tím, že musím podotknout, že se mi dlouho nestalo, že bych nějakou knížku tolikrát odložila, než jsem ji dočetla. S Larssonem to má opravdu společného jen to, že autoři pochází ze severských zemí.
Jana M
80% 80% 80% 80% 80%
  8. 2. 2016, 22:00
Ač nezvyklé, řeší Harry dva případy a do toho nás seznamuje s Ráchel, popisuje děj a vztahy na policejním ředitelství. Někdo napsal, že je to taková omáčka k dalším knihám. Ano, je, ale vůbec ne nudná.
Pajky
80% 80% 80% 80% 80%
  16. 5. 2015, 19:56
Další super detektivka od Nesba s Harrym Holem v hlavní roli. Bavila mě, užil jsem si ji, ale tak skvělá jako předešlá Červenka nebyla. Možná je to hlavně tím, že děj a rozuzlení bylo opravdu neskutečně komplikované. Možná je to tím, že se vypráví dva příběhy najednou a tak žádný nemá tu "hlavní roli".
bousovka
60% 60% 60% 60% 60%
  14. 1. 2015, 8:55
Děj je natolik komplikovaný, že si nejsem jistá, jestli si pamatuji poslední správnou verzi úmrtí Anny. Nějak se mi nechce věřit, že by byl někdo ta neuvěřitelně rafinovaný... ale budiž. Nejraději bych dala 70%, což ale nejde. Po velice dobré Července musím dát jen tři hvězdy. Ale je mi jasné, že po další knize sáhnu co nejdříve.
kappa
60% 60% 60% 60% 60%
  8. 4. 2013, 8:52
nevím, neříkám, že to bylo úplně špatné,ale přišlo mi to celé nějak moc překombinované a Harry se tady chová jako blb.
monika100
80% 80% 80% 80% 80%
  3. 3. 2013, 18:25
Knihy Nesba čtu napřeskáčku, první jsem četla Sněhuláka,pak Lovce hlav,který nasadil vysokou laťku ... Nemesis je také velmi čtivé, ale chvílemi se mi příběh zdál "předimenzovaný", ke konci trochu nepravděpodobný a s tím já mám u detektivek problém ... přesto stojí za přečtení
problemchild
80% 80% 80% 80% 80%
  18. 1. 2016, 14:59
Po Července je to trochu pokles, protože děj je zbytečně překombinovaný, ale cítím zde rozjezd na dokončení hledání "Prince" v dalším díle, takže na Pentagram se moc těším.
kepank
60% 60% 60% 60% 60%
  23. 3. 2015, 22:20
Uff.Co k tomu říct?Byla to moje čtvrtá kniha od tohoto autora a bohužel musím říct,že zatím nejslabší. Jistě,ve svém žánru se stále jedná o vysoký standart ale mám pocit že autor se snáží za každou cenu děj zbytečně komplikovat a v závěru už jde tempo značně dolů.Určitě by jí,z mého pohledu,slušela kratší stopáž a zbytečně příběh netříštit do několika dějových linek. No,teď to chce chvíli od Harryho pauzu.
LeWis
80% 80% 80% 80% 80%
  7. 9. 2014, 20:33
Červenka nasadila laťku hodně vysoko, Nemesis jí nepřekonala. I Švábi mi přišli zajímavější. Nelíbilo se mi, že se zápletka až moc překombinovala - určitě si musím přečíst znovu, protože třeba mezi několika bratry jsem se ztrácela (Lev x Trond, Stefan x Raskol). Co stojí ale za zajímavost je to, že kapitoly jsou nazvané docela nezvyklými pojmy - určitě si chci vyhledat význam slov Spiuni gjerman, Gyrus fusiformis nebo třeba Pluvianus aegyptius.
tomma
80% 80% 80% 80% 80%
  26. 1. 2014, 0:13
Když je na konci vše vysvětleno a všechna kolečka do sebe krásně zapadnou, uvědomil jsem si, že tentokrát Nesbo operuje s tak vysokým faktorem náhody, že aby vše nastalo, jako bylo popsáno, musel by svět řídit Matrix. A divím se, že po skončení případu na něj Harry nezačal věřit.
Lenjaaa
100% 100% 100% 100% 100%
  24. 3. 2013, 11:19
Nemesis se mi opravdu líbila, především nejspíš proto, že jsem si od ní moc neslibovala a právě proto mě tak mile překvapila. Uznávám, že konec byl trochu překombinovaný, ale na kvalitě příběhu to příliš neubírá. Mám stále tendenci Nesbovi knihy srovnávat se Sněhulákem, kterého jsem četla jako prvního. A právě tady je ten protipól, kdy jsem od Sněhuláka čekala asi až příliš a proto mě trochu zklamal a od Nemesis jsem naopak moc nečekala a proto mě tak nadchla...


1 2