Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Xenocida

81%
4 100
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Xenocida
 Všechny obaly
Xenocida
 Všechny obaly
Originální název: Xenocide
Poprvé vydáno celosvětově: 1991

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Laser-books - 2002
ISBN: 80-7193-123-3
Počet stránek: 424
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 18x v oblíbených
v přečtených 160x v přečtených
v knihovně 33x v knihovně
k přečtení 25x k přečtení
právě čte 4x právě čte
si přeje 1x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Laser-books (2002) 80-7193-123-3 424
Classic (1995) 80-85782-48-0 295

Xenocida - pokračování úspěšných knih Enderova hra a Mluvčí za mrtvé. Ender a Valentina Wigginovi: bratr a sestra, jejichž životy formovaly historii. Valentina je Démosthénes, jehož podvratné, štvavé články bojují proti nestvůrné moci Hvězdného kongresu, pána Sta světů. A Ender... Ender jako dítě velel válečné flotile, která zničila termiťany. Triumfem jeho života by bylo, kdyby dokázal zabránit, aby se to stalo znovu. A jeho tragédií by se mohlo stát, kdyby neuspěl. Kongers vyslal válečnou flotilu proti Lusitanii, která je domovem Endera, jeho rodiny, dvou mimozemských druhů - a nejsmrtonosnějšího viru, jaký byl kdy znám. Flotila má rozkaz planetu zničit. Spáchat xenocidu. (Založil/a: Tanmut)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

vladislaus
60% 60% 60% 60% 60%
  2. 4. 2012, 14:23
Tak toto je opravdové zklamání po vynikajících dvou dílech této série. Autor chtěl vytvořit své životní dílo, popsal obrovské množství stran, ale je to spíše odborné dílo pro fyziky a genové inženýry. Děj se proto táhne jak smrad. Další díl nečtu.
janeicka
80% 80% 80% 80% 80%
  19. 6. 2014, 11:52
Uznávám, že zpočátku byl rozjezd knihy hodně pomalý, ale i tak mne uchvátilo naroubování čínské kultury do Enderova příběhu :-) V druhé polovině knihy se už dovídáme víc a vše nám do sebe zapadne. Také jsem se musela přes některé pasáže složitě pročítat, ale i tak byl nakonec dojem z celé knihy i příběhu pozitivní. Další díly si určitě přečtu.
HPL
100% 100% 100% 100% 100%
  17. 7. 2015, 0:54
Hned na začátku tu máme místo portugalských příval pro změnu jmen čínských (plno nadšení). Tato linie vyzní (hlavně ze začátku) přinejmenším na obtíž a i trochu protivná. Co se mého názoru k ní týče, ve finále svoji přítomnost sice obhájí, nicméně to nic nemění na faktu, že se jedná jednoznačně o nejslabší linii příběhu knihy, navíc jsou Nádherně-jasná a (bohužel i) Matka-západu často neskutečně otravné! Na stranu druhou se mi líbila myšlenka "božstev" a hlavně jejich "odhalení".
Ale teď už zpět k hlavnímu ději, do kterého přicházíme nedlouho po událostech min. dílu (roční pauza mezi knihami nebyl dobrý nápad). Ender nám zestárl, ale já si stejně nemohl pomoct, a pořád ho vnímal jako malýho kluka – naštěstí. Měl jsem z jeho věku poněkud strach, naštěstí zbytečně. On (i všechny ostatní postavy!) se totiž chovají naprosto korektně s ohledem jak na vývoj jejich, tak knihy minulé (po přečtení 2 finálních dílů Duny zkrátka musím podobné věci u pokračování ocenit). Shledání s oblíbenými postavami byl jeden z nejlepších aspektů knihy. Jako nejlepší na knize ovšem shledávám její odpovědi na nastolené otázky z min.dílů (kniha by sice měla otázky spíše vyvolávat, ale mně to nevadilo). Samotné filozofování je tak trochu na hraně, mohlo být lepší i lépe podáno, na druhou stranu je v duchu Enderovi ságy a navíc jsem už viděl hůře stravitelné. Pěkně to na konkurenčním webu vystihuje uživatel Ence. A přes všechny výhrady je to i zajímavé (snad až na tu část s "přáním"!). Hl. myšlenka s filotickými vlákny na mě byla taky příliš pohádková, jinak však nemám výhrad (super myšlenka např.: jazyk vs. telepatie, nebo názor jiných druhů na lidské sny). Části s osvětlováním Janiny minulosti, další pohled do života Úlu a Prasečíků (ne, nejsou to vepříci!), a jistí 2 "černí pasažéři" byly ale rozhodně top. Taky se mi moc líbili rozhovory na začátcích kapitol (trochu evokující Dunu), nicméně seděli parádně.
Takže můžu knize vlastně vytknout pouze trochu nudy na začátku Cesty, jinak se mi četla velmi (přes protichůdné recenze) příjemně. Po přečtení souhlasím s názorem, jak úzce je příběh spjat s min. dílem – po Mluvčím by mělo jít o nutnost. Ano, mohlo to být lepší, přesto je to příliš konzistentně věrné samo sobě (Card má prostě ten svůj styl). Nemyslím si, že je kniha překombinovaná (i když jsem čínské lince moc neholdoval, ty rituály byl dobrej nápad!) a v pozdějších fázích rozhodně přidává na atmosféře (i když stín Mluvčího bohužel nepřekročí). Poslední kapitoly jsou na vysoké úrovni (rodinné schledání na výpravě v neprostoru naprostá bomba), navíc název dalšího dílu dostává nový rozměr. Konec samotný je zároveň brutální i nedořešený (takový pocit jsem ještě neměl), takže na Děti se musím vrhnout brzy.
Verdikt tedy někde mezi 4 a 5* Dám ale 5, protože to mělo hloubku a moc jsem se bavil (i když to svým způsobem není fér k 1. dílu). Nesouhlasím s názorem, že Card selhal! Nesouhlasím ovšem ani s tvrzeními, která Xenocidu vyzdvihují jako vrchol. Mluvčí je DALEKO lepší! Na druhou stranu s ním ale tato kniha velmi blízce souvisí, a co ztrácí v napětí, doplňuje osvětleními věcí minulých. Pro někoho fail, pro mě v rámci mezí logický vývoj ságy. Ty zbytečnosti vlastně ani nejsou zbytečné. Snad jen se toho mohlo na těch stránkách stihnout odehrát víc.

A teď ještě něco, za co Card nemůže: překlad je jiný (rozuměj horší) než minulé díly (to počeštění Valentine je divný). Navíc je zajímavý, že většina názvů byla přeložena jinak (z prasečíků jsou vepříci – to neodpustím), či rovnou vůbec (je to divné, většinou nadávám na české překlady, ale tady mi tam nějak ta hláska a jména prasečíků seděly).
Sakra, proč se nedrželi překladu min dílů, když byly tak povedené?! Třešničkou pak už bylo jen přeložit spacetime jako prostoročas (připomnělo mi to star-trek cz dabing z raných let 90.), za což odpovědná osoba půjde do bibliografického pekla!

PS: obálka (ta s "dračí lodí" či jak-to-nazvat) krásná, ale absolutně nechápu její smysl.
Jasanek
60% 60% 60% 60% 60%
  4. 11. 2012, 16:41
Card to nezvládl, snažil se nám podat další rovinu příběhu, ještě více rozvést předešlé dva díly, bylo to však nad jeho síly. Že má autor pomalejší rozjezdy, jsme se už naučili, ale tento je nejen pomalý, ale hodně slabý, téměř do poloviny knihy se skoro nic neděje a ani pak kniha nedosahuje kvalit předchozích dvou dílů.
ondrasek
  28. 9. 2015, 15:21
Knížka mě strašně zklamala, tedy knížka, 120 stran, dál jsem se prostě nedostal.
Enderova hra byla skvělá a Mluvčí snad ještě lepší, ale v Xenocidě se neděje lautr nic, jenom žvaní a žvaní.
Většinou dávám knize prostor kolem 60 stran, aby mě zaujala. Xenocidě, s ohledem na první dvě knihy, jsem dal prostor dvojnásobný, ale bohužel.
Mám po sérii. Pochybuji, že na ní ještě někdy navážu.
Tu jednu hvězdu sem ani dávat nebudu, když jsem nedočetl.
HELLBOY-DB
40% 40% 40% 40% 40%
  23. 12. 2014, 18:43
Tentokrát je to přímé pokračování, ale to jak se tu vařilo z vody a zbytečně natahovalo, bylo místy až na hranici únosnosti, kdyby se rozsah stáhl o polovinu, hned by to bylo o něčem jiném. I když příběh už nedosahuje kvalit předchozích částí, nemusela kniha dopadnout tak špatně, jen kdyby se autor nenechal tak unášet a nosnou linii neobaloval v hromadách nezajímavého a hodně nudného textu. ===40%
irulan
100% 100% 100% 100% 100%
  21. 1. 2016, 20:34
Me ta genetika bavila. Stejne tak i Jane a filoticka teorie. Pro me to je posun zase do jinych moří, ale enderovská etika je stále zachována.
Trochu mi vadil nenavazujici jiný preklad.
Aratar
80% 80% 80% 80% 80%
  21. 8. 2014, 16:03
Pomalejší úvod, kdy se seznamujeme s vnitřně rozervanou rodinou, u které bude Ender hostem a jeho úkolem je vlastně dát ji zase do pořádku. Pak se vše ale rozjede na plné obrátky. Opět se mi líbilo, jak Ender umí jednotlivé členy rodiny číst a přesně vystihnout jejich nejbolavější místa. Také se více dozvídáme o minulosti Jane. Navíc její rozhovory s Enderem (a poté i celé finále) jsou pro mě jedny z nejemotivnějších scén celé knihy.
Bruffie
100% 100% 100% 100% 100%
  26. 12. 2014, 10:56
Xenocida a Mluvčí za mrtvé k sobě patří nerozlučně a jsou úžasné. Líbily se mi snad i víc než Enderova hra, která je vlastně příběh úplně jiného Endera, mladšího, ještě plně nechápajícího důsledky války.
4.díl zatím nemohu sehnat, ale máme doma půjčeno paralelní řadu "Stínů " a vypadají prý velmi dobře - ještě že si doma víc nespoilerujeme.
Ale chápu lidi, pro které je to zklamání - každý jsme nějaký a někomu něco nedochází, že ?
Methat
60% 60% 60% 60% 60%
  9. 6. 2015, 12:59
Ender je využitý vážne len minimálne, pôsobí ako taký starček s demenciou. Kniha je prehnane tučná a prehnane ukecaná a Card sa prehnane upol na filozofovanie, aj keď sa veľmi dobre číta a čitateľ má možnosť dumať spolu s Cartom o odpovednosti človeka a božstvách všeobecne. Pomaličky, veľmi pomaly sa príbeh celou knihou tiahol a problémy pribúdali a pribúdali... a flotila stále v nedohľadne... a nakoniec všetky problémy Card vyriešil v pár kapitolách, aj keď osud Čching-čao (Nádherně jasnej) ma prekvapil. Inak, súhlasim s Cardom o jeho uvažovaní s filotami, no čo Ender vyvolal, bolo na mňa moc. V Xenocide sa vyjasní veľa vecí, no pribudne aj množstvo ďalších otázok. Škoda. Xenocida mohla prekvapiť viac - zatiaľ najslabší diel zo série. Každopádne som zvedavý, čo Card vymyslí v poslednej knihe.

"Budoucnost je sto tisíc nitek, zatímco minulost je tkanina, kterou nelze utkat znovu." - Wang-mu
velkyrobik
80% 80% 80% 80% 80%
  14. 8. 2014, 19:33
Kniha je dějově opravdu pomalejší... avšak myšlenky v ní jsou hloubavější, odhaluje hluboké, bizarní až kontroverzní filozofie. Což mne nepřekvapuje, už jsem si zvykl, že to je autorův styl a gro této ságy. V příští knize očekávám ještě větší gradaci v tomto směru. Ale zárověn se toho obávám. Jistá fakta v knize jsou pro mne těško přijatelná, až fantasmagorická. Genové inženýrství, molekulární sloučeniny descolady a Jane jsou ještě na hraně úsudku. Ale přijmout za fakt filoty, aiúa, vnější vesmír, prostorové skoky, tuto metafyziku je prostě skoro jako připustit v reálném světě kouzla.
Rabb
60% 60% 60% 60% 60%
  25. 7. 2014, 10:30
Místo toho, abych si přečetl dobré sci-fi z Enderova světa, přečetl jsem si místo něj xenobiologickou učebnici a učebnici zabývající se filoty a nadsvětelnou rychlostí.. Přidám-li ještě místy příliš hloubavé pasáže, odcházím nepříliš spokojen. Myslel jsem, že čtu beletrii, ne odbornou literaturu.
eoj
40% 40% 40% 40% 40%
  14. 3. 2012, 22:29
ze slušnosti k autorovi jsem dočetl, ale ke konci jsem usínal po třech přečtenych stránkách. Viditelný nedostatek tempa i smysluplných nápadů oproti přecházejícím dvěma dílům.
teddik
100% 100% 100% 100% 100%
  10. 1. 2016, 22:00
Ač chápu, proč má kniha nižší hodnocení než předchozí díly, nemyslím si, že by byla nikterak špatná. Čtenáře si najde i etiketa na zadní straně vložek, knihy bych se nebál skrz hodnocení a určitě ji vyzkoušel. I když v knize převažuje "vysvětlování" Cardova, ovšem výborně vymyšleného vesmíru, ani chvíli jsem se nenudil. Kniha je spíše hloubavější, filozofičtější a techničtější, děj nijak zvlášť neodsýpá, ale na škodu to není.
Rozjezd byl taky pomalejší, ale za to zajímavý, takže mě bez problémů u knihy udržel.
Karlos3344
40% 40% 40% 40% 40%
  8. 4. 2013, 8:52
Jako by celé dílo (Enderova hra, vyhnanství...) trpělo nemocí pokračování.
Zatím co první kniha byla naprosto vynikající, velmi čtivá a dramatická, ty další jsou horší a horší. Xenocida je v pořadí 4 a člověk se až chvilkama diví, proč to vlastně čte? Kde jsou ty dramatické zvraty a nečekaná odhalení?
Místo toho těžké, místy až nečitelné filosofické kompozice, které děj natahují, ničí a čtenáře nudí.