Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Co je vidět a co není vidět

97%
5 7
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Co je vidět a co není vidět Originální název: Ce q'on voit et ce q'on ne voit pas

Nejnovější vydání:
Liberální institut - 1998
ISBN: 80-902270-6-6
Počet stránek: 181
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 2x v oblíbených
v přečtených 8x v přečtených
v knihovně 0x v knihovně
k přečtení 0x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Liberální institut (1998) 80-902270-6-6 181

Recenze ze zadní strany:

Stát je velká fikce, jejímž prostřednictvím se každý pokoušší žžít na
útraty všech ostatních.
Frédéric Bastiat (1848)

Socialismus je systém, v němžž všše držží pohromadě: jeho
východisko, kterým je popření harmonií vzcházejících ze svobody;
jeho výsledek, kterým je despotismus a otroctví; jeho prostředky,
které spočívají v nemorálnosti.
Frédéric Bastiat (1850)

„Petice výrobců svíček“ je zničující. Je to záblesk ryzího génia, je to
reductio ad absurdum, kterou již nikdo nikdy nepřekoná a která sama
o sobě postačuje k tomu, aby zajistila Bastiatovi nesmrtelnou slávu mezi ekonomy.
Henry Hazlitt (1964) (Založil/a: Choronzon)

(více)  

Štítky

více  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Bruncvik
100% 100% 100% 100% 100%
  10. 7. 2015, 11:38
Bastiat patří se svou dávkou ironie, jejíž prostřednictvím podává základní ekonomické principy, jednoznačně mezi nejčtivější a nejzáživnější autory. I přes to, že je dílo více jak 150 let staré, neztratilo (bohužel) nic na své aktuálnosti.

Co mě trochu mrzelo od posledního překladu a vydání knihy Liberálním institutem, je více než 100 stránková předmluva. Nepochybně se jedná o kvalitní práci a je velmi zajímavé mít možnost přečíst si o kritice, metodologii a teoretckém zázemí Bastitata, ale tento text je psán snad až napůl filozofickou formou. Což možná nezaujatého čtenáře odradí od toho, aby se vůbec prokousal až k samotným Bastiatovým textům, které jsou, narozdíl od předmluvy, psány naprosto odlišně, tedy čtivým a jednoduchým jazykem. Sám Bastiat také deklaroval, že se svými texty chce především ovlivnit veřejné mínění ve prospěch logiky a rozumu, prezentovat informace přístupně pro všechny a bojovat proti hlouposti a zavedeným ekonomickým sofismatům. Proto je, alespoň podle mě, takto zvolená předmluva naprosto nevhodná.