Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Sedmikostelí

81%
4 175
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Sedmikostelí
 Všechny obaly
Sedmikostelí
 Všechny obaly

Podtitul: Gotický román z Prahy


Autor:
Originální název: Sedmikostelí
Poprvé vydáno celosvětově: 1999

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Argo - 2014
ISBN: 978-80-257-1163-7
Počet stránek: 291
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 43x v oblíbených
v přečtených 266x v přečtených
v knihovně 48x v knihovně
k přečtení 83x k přečtení
právě čte 1x právě čte
si přeje 2x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Argo (2014) 978-80-257-1163-7 291
Argo (2001) 80-7203-350-6 327
Argo (1999) 80-7203-220-8 327

Sedm kostelů a série děsivých vražd. Nad Prahou se skláněl stín podzimu, když podle tajného rozpočitadla začali umírat lidé. Odpovědnost padla na nevinného – člověka bez zaměstnání a bez budoucnosti, jen s nadáním, které neuměl prodat, a láskou k městu, které mu hynulo před očima. Utrpení ho rozdrtilo na jeden a tisíc kus, ale našel se někdo, kdo kousky posbíral, vyčistil je a přetavil na střepy: slepil z nich skleněného muže, golema, zjevovatele pravdy, v němž lze číst jako v křišťálové kouli. Kdo je vrah a kdo oběť? Kdo se provinil a kdo přivřel oči? Kdy sešli dějiny z cesty a kdy ji opět najdou? Odpověď skrývá Sedmikostelí, existenciální horor o městě ve městě nad Vltavou, román regotizující jeden starobylý žánr. (Založil/a: Tanmut)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

vladislaus
80% 80% 80% 80% 80%
  15. 6. 2013, 13:56
Nejvíce na této knize oceňuji styl vyprávění. Připomíná mi mé oblíbené spisovatele: Kafka, Meyrink, Bulgakov. Konec knihy je sporný. Myšlenka, že demokracie je zhoubná, je pravdivá, jak vidíme v dnešní době. Neurození si neumí vládnout, tvrdí jedna z postav. Ale zrovna feudalismus, že by byl nejlepší?
Keatin
80% 80% 80% 80% 80%
  17. 2. 2013, 7:44
Opravdu zvláštní román a ačkoliv mi chvíli trvalo, než jsem si zvykla na vypravěčský styl autora, jsem ráda, že jsem k této knize usedla. Sice nejsem architekt, ani nijak zvlášť kovaná v různých stylech a ani mě památky neberou tak, jako všechny hrdiny knihy, nicméně i tak jsem si knihu moc užila a můžu jen doporučit. :) I když pravdou je, že to není čtení pro každého.
yarghoul
40% 40% 40% 40% 40%
  16. 4. 2013, 8:03
Po první čtvrtině jsem knihu odvážně přirovnala ke stylu Dana Browna. Další tři čtvrtiny jsem se Brownovi omlouvala. Nechytlo mě to tak, jak jsem čekala. Kniha vyvolala (alespoň u mě) spoustu otázek a dala minimum odpovědí. A navíc, jak už bylo zmíněno, o topografii Nového Města nemám ani tušení a hledat si podobu každého gotického kostela, o kterém je v knize zmínka, se mi také nechtělo.
Pend
80% 80% 80% 80% 80%
  8. 7. 2016, 20:23
Budu se opakovat. Tohle je něco mezi Ecem a Brownem. Pseudohistorické, lehce mysterózní. Urban rozhodně psát umí, jen těch slov je někdy zbytečně mnoho. Ovšem atmosféra je parádní.
Tyet
60% 60% 60% 60% 60%
  7. 2. 2014, 21:49
Knížka poměrně graficky zdařile vyvedená, musela jsem si sice docela dlouho zvykat na písmo (baskerville?), ale sazba byla nakonec to jediné, co mi utkvělo v mysli. První dojem z ilustrací byl lepší než ten druhý a nakonec jsem usoudila, že se mi nelíbí. Co se týká samotného děje a stylu vyprávění, zdá se, že autor se utopil v množství slov a nicneříkajících detailů, které asi měly děj ozvláštnit a vytvořit atmosféru gotického románu, tísně a tajemna, ale nezdařilo se. Abych nebyla jen negativní, docela pěkně se to četlo a i když jsem se do toho musela občas nutit, úplná trága to nebyla. Autor přes svou fascinaci gotickou architekturou zdá se trochu pozapomněl na nosnou myšlenku, kterou jsem v knize zoufale postrádala. Touha vrátit se do minulosti a zavrhnout ošklivou současnost to pro mě neutáhla, byla totiž málo přesvědčivá a ideje klouzaly po povrchu, maskovány nabubřelým slohem, krví a bizarnostmi. Jediná, ale doopravdy jediná osamělá myšlenka, která mě vyburcovala z mechanického čtení spočívá v tom, jak Matyáš mluví o obráceném čase, o tom, že čas stárne stejně jako lidé. To jediné mě vlastně na knize zaujalo. Tahle knížka mě bohužel nedonutí sáhnout po nějakém dalším autorově dílku.
VenDulin85
100% 100% 100% 100% 100%
  27. 2. 2016, 22:13
Topografii Nového Města nemám v malíčku, ani v žádném jiném prstu, ale i tak mě díky architektuře a historii příběh vtáhl a já ho měla přečtený za úžasně krátký čas. To ovšem neznamená, že souhlasím s tím, co se v knize píše a že sympatizuji s postavami (zdá se, že si to tu někteří uživatelé krapet pletou :).
Sedmikostelí je podle mě oslava gotického románu se vším, co do něj patří- tajemno, hororové prvky, nejistota a rozhodně více otázek, než odpovědí. Není to o tom, že řešíte, kdo je vrah (protože to není jádro pudla). Je to o jazyku a odkazech na další podobná dílka (tu Radcliffovou už si vážně musím sehnat). Sečteno a podtrženo- nesouhlasím s hlavní myšlenkou knihy, ani s postavou vypravěče, kterého mi bylo po většinu času líto, ale díky trefnému popisu jsem kráčela Prahou a viděla kostely a cítila tu atmosféru.
Hledající
60% 60% 60% 60% 60%
  9. 11. 2015, 15:46
Miluji starou Prahu, obdivuji gotiku a těšil jsem se na stará známá místa, kde jsem se i já rád toulal jen tak nebo s foťákem v ruce. Obvykle moc nečtu historické romány, vadí mi právě ta "vymyšlenost" (přestože je zasazena do kontextu skutečně proběhlé doby, událostí či postav atd.), ale naopak mě přitahuje filozofická či vůbec nadčasová linka, která se příběhem může táhnout, takže dostanu naservírováno víc, než jen co čtu na řádcích. Proto jsem se na tento román hodně těšil, ale po skončení jsem trochu zklamaný. Ne že by byl špatný, rozvíjí se slibně, ale .. něco mi tam chybí. Spád ? Dramatičnost ? Nebo naopak rozvleklost ? Jednoznačně se mi nelíbil závěr. Nemyslím si, že by tu měla být jen gotika, přestože je krásná a jako jediná (tedy spolu s románským slohem) nabízí i vyšší duchovní rozměr architektury (baroko opravdu je megalomanské, nabubřelé, ale zas neházet vše do jednoho pytle), a návrat zcela do té doby z 21. století mě opravdu nepřitahuje (nechtěl bych ve stínu krásných kostelů zažívat třeba mor). Demokracii bych taky neodsuzoval, to, že s ní neumíme "nakládat" v naší zemi, neznamená, že nefunguje jinde. Souhlasím, že necitelné stavební zásahy dokáží poškodit ducha místa či památky, ale i celé město je rostoucí organismus, který se vyvíjí, a problém tudíž není v tom, jestli se má vyvíjet, ale je v těch, co ovlivňují a formují růst. Díky tomu se nemohu zcela ztotožnit s postavou rytíře Matyáše z Lübecku a jeho úsilím, naopak je mi ta postavu nesympatická.
gabin
100% 100% 100% 100% 100%
  17. 5. 2011, 14:38
Tak jsem chtěla napsat komentář, ale uživatel HEEPEE to udělal za mě. Líp bych to nenapsala. Taky to byla první kniha, kterou jsem od Urbana četla, taky mě nadchla. Hastrman mě ještě nezklamal, ovšem Stín katedrály hrozně, ani jsem nedočetla, nejzajímavější a nejlepší tam pro mě byly popisné pasáže katedrály...
eliza
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 3. 2014, 17:31
První Urbanův román, který jsem četla a od první chvíle mě pohltila poetika i vypravěčský styl. Narozdíl od yarghoul mě naopak bavilo paralelně hledat informace o zmíněných místech a stavbách a díky moderním vymoženostem (tedy ne úplně v souladu s poselstvím románu ;-)) jsem na fotografických mapách putovala naším hlavním městem společně s hrdinou...uznávám, že to zní podivně a bloumat Prahou s Urbanem v ruce v reálu by vyznělo rozhodně intelektuálněji, bohužel by to ale bylo dost časově náročné - jsem z Vysočiny :-D...každopádně jednou vyrazím :-)
Vojtik69
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 10. 2014, 8:54
Ohromně čtivá kniha, která i přes to, že nemám příliš rád nadpřirozené věci v literatuře, mě neskutečně bavila. Detektivková část příběhu je nepředvídatelná a ač člověk dokáže zhruba odhadnout, kdo je vrah, nedokáže si odvodit celý jeho motiv. Co se mi na knize líbilo nejvíc, je její zasazení do kulis reálné současné Prahy, konkrétně Nového města. Tato skutečnost mě i nepřímo donutila si o popisovaných místech dohledávat další informace a ověřovat, zda je pravda to, co se o nich v knize píše. Všechna popisovaná místa (až na jedno) si člověk může projít, prohlédnout a cítit jejich atmosféru. Trošku jsem se bál, že kniha bude mít otevřený konec bez vysvětlení všeho, co se v ní odehrává, ale bál jsem se zbytečně. Konec je třešničkou na celém tomto knižním dortu.
drussila
0%
  2. 8. 2015, 13:03
Opravdová a naprostá SRAČKA! Je to tak mizerné, až je to úsměvné. O nějaké mystice a profesionalitě, o níž cancají hodnotitelé, nemůže být naprosto žádné řeči. Žkvár napsaný někým, kdo mocmocmoc potřebuje penízky. Ještěže jsem ji měla zapůjčenou. Již nikdy Urban!!!!!!!!!!!!!!!!
hero_bk
0%
  5. 11. 2015, 19:36
Otřesná sračka. Dočetl jsem to jen proto, abych zjistil, jestli bude pointa tak moc průhledná, jak jsem si myslel. Byla. Od třetiny knihy jsem přesně věděl, kdo a proč vraždí. I když přiznávám, že ten závěr byl ještě komičtější, než jsem myslel. Jedna z nejhorších věcí, co jsem četl.
Ignis
40% 40% 40% 40% 40%
  7. 4. 2013, 18:12
Ne, ne a ne. Nelíbilo se mi to. Snad nikdy jsem ještě nečetla knížku, kdy jsem víceméně nesnášela všechny důležité postavy. Fakt, že jsem to dočetla se dá přičíst mé zvědavosti co z toho bude a opravdu působivému stylu psaní. Protože atmosféru to má, to musím uznat. Ale tím taky končí výčet pozitiv. No, nemůže se to líbit všem :-)
strakapoud
100% 100% 100% 100% 100%
  28. 6. 2011, 21:22
Sedmikostelí je vynikající čtení, jen mám pocit, že lidem bez vztahu k architektuře a bez znalosti topografie Nového Města dá mnohem méně, než by jinak mohlo.
Saphir lune
60% 60% 60% 60% 60%
  6. 6. 2015, 9:33
Ta mystická atmosféra na prvních pár stránkách mě okouzlila, ale první dojem bohužel postupně opadával. Ke konci už jsem byla docela ráda, že mám tuhle knihu za sebou. Možná za to mohl hlavní hrdina, který mi vůbec nesedl, navíc vyprávěný v první osobě a celková dějová roztříštěnost. Hodně věcí je pozitivně divných, tohle mi přišlo jenom divné.
Maku
60% 60% 60% 60% 60%
  18. 7. 2014, 20:31
Milošovi Urbanovi člověk musí přijít na chuť. Od tohoto románu jsem čekala nejvíce a zklamal mě. Dílo je těžké na pochopení. Nepohltilo mě a neužila jsem si ho jako například Hastrmana nebo Stín Katedrály.
Heepee
100% 100% 100% 100% 100%
  5. 5. 2011, 22:30
Jednoznačně nejlepší Urbanova kniha a román, kterej spolu s pár dalšími v záplavě porevoluční český prózy působí jako zjevení. Dá se čist opakovaně a pořád mě baví. První kniha, kterou jsem od Urbana četl. Okamžitě si mě získal fantastickým vypravěčským podáním a prací s prostředím. Rozehrát na omezeným prostoru Nového Města tak rozmáchlej a tajemnej příběh, jakým Sedmikostelí bezesporu je, to chce opravdu hodně talentu i řemeslnýho umu. Bohužel, další Urbanovy knihy pro mě byly spíš zklamáním a s výjimkou Hastrmana a Lorda Morda bych s hodnocením nešel nad 70%. To jen abyste si nemysleli, že jsem jeden z těch fanatických Urbanových fanoušků. Jsem jen fanatickým fanouškem Sedmikostelí.