Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

10 zlatých pravidel překonávání nejčastějších komunikačních bariér

0%
0 0
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

10 zlatých pravidel překonávání nejčastějších komunikačních bariér Originální název: 10 zlatých pravidel překonávání nejčastějších komunikačních bariér

Nejnovější vydání:
Management Press - 2007
ISBN: 978-80-7261-166-9
Počet stránek: 170
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 0x v oblíbených
v přečtených 0x v přečtených
v knihovně 0x v knihovně
k přečtení 0x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Management Press (2007) 978-80-7261-166-9 170

Slova, která chce mluvčí někomu sdělit, jsou výsledkem čtyř funkcí našeho vědomí – vnímání, myšlení, cítění a intuice. Na straně posluchače pak tyto funkce vyvolávají jeho reakci na to, co je mu sdělováno. Pokud je výsledkem působení těchto funkcí ve vědomí účastníků rozhovoru taková verbální komunikace, která je sémanticky koherentní neboli obsahově srozumitelná a syntakticky kohezivní, tj. slova jsou řazena podle všeobecně platných pravidel, potom existuje reálná šance, že se účastníci rozhovoru nejen dorozumějí, ale že se také shodnou. Pokud tomu tak není, znamená to, že zmíněné čtyři funkce vztyčily v jejich vědomí komunikační bariéry, které brání mluvčímu v tom, aby jeho verbální projev splňoval dvě výše uvedená kritéria, a posluchači v tom, aby sdělení mluvčího dokázal dešifrovat. V takové situaci je shoda obou aktérů dialogu prakticky nemožná.
Komunikačních bariér je šest:

– ne vždy říkáme to, co si myslíme;
– co je řečeno, nemusí být vždy slyšeno;
– slyšenému nemusí být vždy porozuměno;
– rozumět neznamená vždy chápat a ztotožnit se;
– myšlenka, kterou všichni pochopili, nemusí být vždy uvedena v život;
– to, co je uvedeno v život, se nemusí vždy stát zažitou rutinou.

Kniha obsahuje 32 příkladů a trochu nezbytné teorie, jejichž účelem je čtenáři ukázat, jak dodržováním 10 „zlatých“ pravidel lze tyto komunikační bariéry překonat, tj. jak volit ta pravá slova na pravém místě a v pravý čas. Příklady nejsou uměle konstruovány, naopak vycházejí z dlouholeté odborné praxe obou autorů, takže je vskutku psal sám život. Jsou tedy živou ukázkou toho, jak vhodné slovo dokáže nejen přesvědčit, ale také pohnout posluchače k činu mnohem efektivněji než prázdné fráze, zmatené věty nebo mocenský diktát. Trocha teorie pak ukotvuje pravidla do racionálního rámce. Čtenář bude překvapen, jak jejich dodržováním zvýší přesvědčivost a efektivnost svého verbálního projevu. (Založil/a: Leafbower)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace