Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Agentura

82%
4 9
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Agentura Originální název: Agentura

Nejnovější vydání:
Šulc-Švarc - 2011
ISBN: 978-80-7244-294-2
Počet stránek: 384
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 1x v oblíbených
v přečtených 13x v přečtených
v knihovně 2x v knihovně
k přečtení 1x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Šulc-Švarc (2011) 978-80-7244-294-2 384

Bebe je zaměstnancem Agentury, která vyrábí skandály pro média i tajné služby. Nyní je vyslán do města s velkou nezaměstnaností, kde pomůže populistickému politikovi ve volební kampani, protidrogové centrále rozkrýt gang narkomafie a miliardáři při pátrání po únoscích manželky. Všechny tři případy spolu souvisí, ale ve městě začne řádit komando smrti, odstraňující nepohodlné svědky. Bebe a reportérka Květa Sluková mají zemřít taky, protože odhalili pravý důvod divokých a krvavých událostí.

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Eidalon
80% 80% 80% 80% 80%
  22. 3. 2014, 17:24
Pavel Frýbort (1946) patří k mým oblíbeným českým autorům, především pro své knihy napsané v devadesátých letech, bohužel svou sbírku již nerozšíří, zemřel v roce 2007.

Troufám si tvrdit, že jeho knihy jsou velmi přesným obrazem naší před a porevoluční společnosti se všemi neduhy a skrytými korupcemi, které spojuje řada společných prvků – politika, průmyslová lobby, policie a rychle zbohatnuvší novodobá oligarchie, představovaná a v reálném životě potvrzující skupinu lidí (stačí jen zavzpomínat, či se pozorněji dívat kolem sebe), kterým nebylo nic svaté a kteří využili systému politických změn k tomu, aby se "napakovali" a stali se novodobou vládnoucí silou za každou cenu (někdo to udělat musel, tak proč ne oni).

A jelikož na podobné chování potřebujete opravdu silný žaludek a nervy s odhodláním „jít přes mrtvoly“ bez ohledu na cokoli, prosadili se jen ti nejagresivnější. To vše postupně prorostlo a bylo uchopeno organizovaným zločinem a výsledek je, bohužel, dnešní realita, ať již v podobně vládních afér, postavě prezidentů, vojenských kauz, policejních rošád, či celostátní prohibice, když se míchači „trochu sekli“ a otevřeli pandořinu skříňku s tématem černý trh s alkoholem (cigaretami, pohonnými hmotami), který, nikým nepotírán, kvete, neb ti, co mohou rozhodnout jsou na výplatních listinách. A o všem ví prostý občan jen proto, že se do toho vložili ti, co na výplatních listinách nejsou a chtějí být.

A nebo zcela nepokrytým umělým navýšením kurzu koruny s odůvodněním deflace, které se až podezřele kryje s nákupem Telefoniky O2. Oněch 4 – 5 miliard získaných na kurzových rozdílech jistě neskončilo v kapsách prostých občanů, ale nejspíše právě na účtech těch, kteří rozhodli a ještě dnes se bijí v prsa, jak správně. A to představují autority v tomto státě nejvyšší. Je to hnus – velebnosti – jak praví klasik.

Aféry typu Nečas – Nagyová, MUS, Diag Human, Promopo, Lehké topné oleje, účty vrcholných politiků v zahraničních bankách, Open card, Rath, Rittig, Gross, Janoušek či půtky ve vrcholovém managementu policie, to vše v knihách Pavla Frýborta najdete. Je to věrně popsáno a odhaleno a to mnohem dříve a dle mne i mnohem lépe, než popsal např. pan Viewegh ve svým knihách Mafie v Praze a spol.

Pavel Frýbort měl „jen smůlu“ na dobu, kdy knihy vznikaly – předrevoluční období nedalo možnost psát o těchto tématech a doba těsně porevoluční byla značně nepřehledná, internet a sociální sítě v nedohlednu, sdílení mezi prostými lidmi jen velice omezeno a oficiální media byla pod patronací dvou vládnoucích stran, které si předem rozdělily sféry zájmu a před svými voliči hrály divadlo s názvem – hájíme Vaše zájmy, milí občané – voliči, ale jinak jde o koryta hodně plná, do kterých Vám nic není – vy musíte jen pracovat a odvádět daně, které my využijeme především k upevnění moci a svého bohatství a vše podpoříme životem na dluh, který Vy později zaplatíte.

A proto mnohem větší povědomí a znalost jeho knih možná široké veřejnosti zatím tak trochu unikají, což je určitě škoda.

Snad až dnes se některé „pravdy z minulosti“ rozkrývají, ale vězte, je to jen úplně vrcholová špička pomyslného ledovce, ale i tak se Vám z odhalovaných praktik točí panenky o 360 stupňů. A dle mého osobního pocitu si stejně myslím, že jsou zase jen obětovány ty nejprovařenější kauzy a umlčeni ti největší křiklouni, aby lidé nabrali přesvědčení, že se poměry mění.

Agentura je jedna z posledních knih pana Frýborta (2006) a plně odráží výše popsanou skutečnost. Bebe, hlavní hrdina nejedné z knih Pavla Frýborta, zaměstnanec Agentury – organizace těžící ze situace, která pod rouškou reklamních aktivit dovede zařídit vše a všechno, stačí mít jen hodně peněz a nebo dostatečný politický či jiný mocenský vliv, znovu rozehrává scénář dle zadání svých objednavatelů. Bebe umě využívá hrubou sílu i nitky zákulisních informací držící navzájem v šachu všechny aktéry. Je schopný manipulátor, klasický Frýbortův hrdina, muž, který se spoléhá především sám na sebe a který se v prostředí, kde vládne a vítězí silnější a bezohlednější pohybuje jako doma. A sám pod rouškou Agentury vytváří situace, které by jinak možná nevznikly, ale jsou tak potřebné pro vývoj událostí, jenž lze velmi dobře zpeněžit či využít . . . a neb sám vlkem v dračím doupěti.

V knize Agentura nejde o nic menšího, než využití sociálního napětí k prosazení sebe sama a získání ještě větší moci, vlivu a bohatství. A chcete-li vědět více, čtěte . . .

A pokud Vás knihy Pavla Frýborta minuly, neváhejte a doplňte si své knižní znalosti, Frýbort, to je český autor, píšící ryze v českých reáliích, které jsou reálné víc, než si myslíme.

Opět velmi poučné čtení, které možná pootevře oči všem, kteří ještě věří v to, že pravda a láska vítězí . . .

Přesto je Agentura až moc "přitažená za vlasy", věci se dějí až příliš snadno z pohledu hlavního hrdiny, dávám 3,5 hvězdy, nakonec tedy 4 ale spíše slabší . . .