Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Dějiny ďábla

83%
4 7
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Dějiny ďábla Originální název: Une Histoire du Diable

Nejnovější vydání:
Argo - 2007
ISBN: 978-80-7203-958-6
Počet stránek: 380
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 2x v oblíbených
v přečtených 8x v přečtených
v knihovně 2x v knihovně
k přečtení 6x k přečtení
právě čte 1x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Argo (2007) 978-80-7203-958-6 380

Francouzský historik moderních dějin Robert Muchembled se ve své vědecké práci zabývá společenskými dějinami, antropologií moci, kriminality a materiálního života v období let 1400–1789, zejména v pařížské oblasti. Na úspěšné studie dějin čarodějnictví Muchembled navázal analýzou obrazu ďábla a podobami Zla v západní civilizaci 2. tisíciletí. Kniha Dějiny ďábla je originální rovněž ve zkoumání vztahů mezi kulturou, pojímáním těla, společenskými vazbami a zobrazováním Zla. Prizmatem obrazu ďábla autor pozoruje a probírá všechny kulturní a intelektuální projevy západní společnosti (literaturu, film, komiksy, výtvarné umění apod.) (Založil/a: NeutrinoX)

(více)  
Robert Muchembled Robert Muchembled
*04.03.1944

Další díla
Zobrazit další díla autora  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Jungolink
80% 80% 80% 80% 80%
  12. 7. 2014, 23:20
Vzhledem k obsahu knihy by bylo ideální, kdyby název v sobě nesl ještě slovo „Kulturní“, neboť některé prameny (zpovědní příručky, čarodějnické procesy z pohledu jiných než literární tvorby apod.) zůstaly autorem téměř nedotknuty. Co se však týče ďáblovy úlohy v kultuře druhého tisíciletí našeho letopočtu, jde o výbornou publikaci: Kníže temnot je probírán v kontextu s beletristickou literaturou a jejími předchůdci, s komiksy i „urban legends“ nebo v souvislosti s kinematografií či reklamou. Škoda jen, že se zaměřuje „pouze“ na románsko- a germánskojazyčné regiony; zbytek křesťanského světa je zachycen jen ve formě občasných exkurzů do problematiky.