Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Korán

58%
3 37
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Korán Originální název: القرآن (Al Qur´án)

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Československý spisovatel - 2012
ISBN: 978-80-7459-080-1
Počet stránek: 797
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 3x v oblíbených
v přečtených 65x v přečtených
v knihovně 58x v knihovně
k přečtení 56x k přečtení
právě čte 11x právě čte
si přeje 4x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Československý spisovatel (2012) 978-80-7459-080-1 797
Academia (2000) 80-200-0246-4 804
Odeon (1991) 80-207-0444-2 794
Odeon (1972) 797

Základní text islámu. (Založil/a: NeutrinoX)

(více)  

Štítky

více  
Autor neznámý Autor neznámý
*? - †?


Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Potulný mnich
60% 60% 60% 60% 60%
  9. 3. 2016, 16:55
Korán hodnotím jako průměrnou knihu ( 3 hvězdy ), dost věcí se tam opakuje a protiřečí a než to člověk prostuduje a dočte, tak bude z těchto opakujících příběhů a pekelných plamenů znaven.
Korán mi také dal další poznatek na náboženství, nechci říkat přímo na islámské náboženství, protože je v knize napsáno, že Bůh seslal Písmo v podobě Tóry, Koránu a Evangelií a všichni mají stejného Pána....

Věru ti, kdož uvěřili, a ti, kdož vyznávají židovství, a sabejci a křesťané - vůbec ti, kdož uvěřili v Boha a v den poslední a dobré skutky konali, ti nemusí mít strach a nebudou zarmouceni.
moonchild
100% 100% 100% 100% 100%
  21. 10. 2013, 11:30
Korán jsem četla jen pro zajímavost a člověk se tam i poučí o jiné kultůře a zemi ve které to vzniklo.
jamalka
  26. 2. 2010, 21:46
Naprosto souhlasím s názorem TRYMa. Těžko můžeme hodnotit nějaké náboženství,či přesvědčení někoho jiného- každý je jiný a každý myslí jinak. Stejně tak můžeme říct, že Bible napáchala mnoho zla, což nemůže být pravda, protože zlo konají, bohužel, jen lidé. Každá kniha v sobě nese dobro i zlo a vždy záleží jen na lidech, co z toho v ní dokážou najít.
m4xp4yn3
0%
  8. 2. 2010, 22:15
FORMOSA OOLONG:
Zřejmě jsi narážela na mé hodnocení. Korán může být po formální stránce sebedokonalejší, ale jeho výklad a dopad na lidstvo JE čirá hrůza. Tedy alespoň z mého čistě subjektivního hlediska.
Literaturu tohoto typu se snažím hodnotit komplexně, nikoli jen z té umělecké stránky.

---------------------

Co takhle trochu číst mezi řádky? Ovšemže nikdo neříká, že ta či ona kniha páchá zlo. Zlo páchají lidé, kteří si její poselství mylně interpretovali. Poenta je taková, že kniha slouží ve špatném slova smyslu jako katalyzátor.
cmax
  5. 12. 2010, 23:16
Korán jsem přečetl (víceméně abych si doplnil vědomosti) ve výtisku s výkladem a pokusem o chronologické řazení súr. Přinejmenším už alespoň tuším, "vo co go". Hodnotit nemůžu, protože minimálně český překlad, který se mi dostal do ruky, je hodnoty spíše encyklopedické, ale na druhou stranu má tohle psaní tak neskutečnou moc, až se člověk bojí, že kdyby dal méně než 5 hvězdiček, sežehne ho plamen Saquaru.
maratach
  17. 11. 2011, 18:46
Korán je už třináct století neodvolatelnou autoritou pro celý islámský věřící svět. Zrodil se během asi dvaceti let Muhammadovy kazatelské činnosti a zůstal po celou dobu posledním slovem a duchovním těžištěm islámu. Z velké části přímo navazuje na rytmy, obrazy a jazyk předislámské beduínské poezie. Překlad z arabštiny, předmluva, komentář a rejstřík Ivan Hrbek.
MM1979
0%
  7. 5. 2016, 8:04
Tuto knihu jsem nedočetl a ani jsem si ji nepořídil do knihovny (na rozdíl od Bible, kterou vlastním a mám ji strčenou v knihovně mezi sci-fi a fantasy). Jakékoliv náboženství v dnešní době se mi zdá směšné… Ať je to „mírumilovný“ křesťan nebo „sebevražedný“ islámista. Pro mě to je prašť, jak uhoď – pouhý unik od reality, slabošství a projev zoufalství s přáním někam patřit, být součástí něčeho většího, v jehož jménu konám to, či nekonám tamto. A ty jednotlivci by mi ani tak nevadili jako ty organizace a představitelé, co zastupují jejich falešné bohy na zemi. Pupkouni v hábitech, co sami nevěří a mají to jen jako klasické zaměstnání. Dříve jsem tak vyhrazený nebyl, ale dnes je člověk obklopen církevními restitucemi a sebevražednými atentátníky a buď začne věřit, že je to boží plán nebo je musí „jen“ nenávidět. Ani nevím které z náboženství má nejvíce krve na svých ruchách, ve jménu které víry bylo povražděno více lidí? Možná nějaký statistický sborník zavražděných lidi dle počtu a náboženství by byla hodnotnější kniha než tato.
sourekm
0%
  25. 1. 2015, 15:29
Na Koránu jsem nenašel nic moudrého či obohacujícího. Celá kniha mi připadá jako směť iracionálních poznámek někoho kdo to neměl v hlavě v pořádku.
I pokud bych knihu četl s odstupem, tak nenalézám žádné obohacení, spíše ztrátu času.
Při zkoumání veršů které si přímo odporují se mi zdá, že kniha nemá ani okrajový informační přínos o islámu, poněvadž její nekonzistentní obsah je spíše srovnatelný s cílenou dezinformací.
V každém případě Bible není o nic lepší, poněvadž ve všech podobných publikacích tvořených na základě šíření viry se jedná o produkt pro společnost zcela zbytečný a mnohdy zneužívaný k šíření demagogie. Pokud bych měl Korán srovnávat s Biblí či jinou publikací, tak by se mi všechny publikace hnusily úplně stejně.
Podstata problému náboženství je hlavně v jeho šíření a to bez ohledu na to o jaké náboženství jde. Tudíž proto nemohu knihu hodnotit kladně.
xDirtyFrankx
0%
  28. 12. 2014, 18:18
Nemůžu hodnotit nezaujatě. Kniha ve mě vyvolala opovržení a hnus. Proto odpad. Básničky jsou to hezký, ale to je tak všechno. O tom, že Mohamed by dneska ležel v klecovym lůžku se snad nebudeme přít, ne? :) A je jedno, že jsem mizoteista a ateista a v islámu vidím nebezpečí pro celý svět... jinak, jako s jedinym komentem se ztotožňují s tím Huckovo.
Ondřej Havala
40% 40% 40% 40% 40%
  17. 11. 2016, 19:52
Český překlad muslimské bible - jak se dá nazvat je doplněn docela obšírným lokalizovaným výkladem, za což si zaslouží 2 hvězdy. Samotný obsah je pro běžné čtení od začátku do konce dost nepřístupný. Na rozdíl od Bible nemá ani základní strukturu a působí jak totální guláš.
cobykdyby
0%
  18. 8. 2016, 19:09
Kapka Přilnavá aneb Dneska budu řídit já! aneb Lžiláhh: poklona a Správný Směr!!! Za mne SamoSřejmě jasných pět pěticípých hvězd. Nový AVG 2016 AntiHnus!!! SodaStream...
Hucko
0%
  23. 10. 2014, 7:33
Nevím jestli jsem špatně četl ,nebo něco pochopil ,ale podle mě je to taková příručka jak a kdy se zachovat .
A je tam pár krásných vět co dělat s nevěřícími.Snad mi tady snad nikdo nebude tvrdit, že korán přímo nevyzývá k násilí a zabíjeni nevěřících - což je většina z nás.
Formosa Oolong
100% 100% 100% 100% 100%
  8. 2. 2010, 21:27
Autor neznámý? Autor je přece jasný - Bůh, ne? :} Než se někdo naštve nebo mi začne cokoliv podsouvat - nejsem muslimka, ale hodnocení náboženských textů hvězdičkami mi přijde srandovní (nebo blbé...), obzvláště pokud to hodnotíte podle svých sympatií/nesympatií k danému náboženskému směru. Ale z literárního hlediska - uznejte, přátelé, je to určitě krásný kousek pouštní poezie, cenný historický doklad a ukázka - na sedmé století v Arábii - velmi pokročilé etiky, ale opravdu :} Mno, a taky by mě zajímalo, kolik z případných hodnotících zde Korán vůbec četlo... alespoň pár těch zásadnějších súr. Každopádně hodnotit Korán "hrůza" je prostě neopodstatněné, áno? :}

---------------------

No a já si právě myslím, že to moc komplexní hodnocení nebylo, ale bez urážky. Tvůj názor na islám celkem chápu, mě osobně tohle náboženství taky moc sympatické není, ale určitě se nedá paušálně zavrhnout. A jestli to bereš podle toho, kolik tahle kniha způsobila zla, tak já dodávám, že způsobila taky hodně dobra. A proto by se tohle podle mě mělo z hodnocení vypustit...
nightlybird
  24. 5. 2010, 1:40
Líbí se mi přátelé, jak se snažíte okomentovat laicky knihu, o které vedou spory i odborníci - rozsáhlý a zajímavý rozbor Koránu je na wikipedii = Korán/+ diskuze - pokud by to někoho zajímalo. Jinak si osobně myslím, že pro mne jako nevěřícího ďaura je Korán vskutku jen knihou poezie (na rozdíl od bible, kterou vnímám jako knihu příběhů) a proto je hůře čtivá a navíc mi v Hrbkově překladu chybí melodičnost, kterou předpokládám u originálu. Asi by to chtělo umět arabsky. I když súra "Pádící" na mne působí i v češtině. A proto přidám souhlas k hodnocení FORMOSA OOLONG "Ale z literárního ....."
Trym
  26. 2. 2010, 17:50
Nevím, kdo z lidí je kompetentní "komplexně hodnotit" náboženství jako celek - či jen jeho stěžejní knihu. Spíš by nám prospělo zdržet se soudu, co myslíte? Mít na všechno "názor" je docela choré. A ještě jedna věc: kniha samotná, stejně jako náboženství samotné, světu sotva přinesly nějaká zla či dobra, to spíš jen vyznavači, interpreti a další... lidé.