Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Muhammad

40%
2 1
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Muhammad
Autor:
Originální název: Muhammad

Nejnovější vydání:
Leda - 2009
ISBN: 978-80-7335-184-7
Počet stránek: 232
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Leda (2009) 978-80-7335-184-7 232

Edward Rehatsek vytvořil v devatenáctém století velmi přesný překlad, který ovšem má přes tisíc stran. Text byl posléze zkrácen Michaelem Edwardesem, jehož verzi vám zde v převodu do češtiny představujeme. Český čtenář, který se zajímá o islám, dostává nyní možnost seznámit se ve svém vlastním jazyce s postavou zakladatele islámu, a to z hlavního zdroje, který používají věřící muslimové.

(více)  

Štítky

více  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Myrddin33
  2. 1. 2015, 18:43
Vlastně příliš nevím, jak uchopit své hodnocení této knihy. Myslím, že je nemožné ji hodnotit a jakékoliv hodnocení by mi přišlo zcestné a proto se zdržím za sebe udělovat hodnocení.
Jistě je jedním z důležitých bodů autentičnost této síry proroka Muhammada. Osobně se k ní stavím kriticky a i když v ní bude mnoho vybájeného, věřím, že mnohé je v ní uvedeno, alespoň z části, pravdivě. Knihu tedy beru jako určitý vhled do událostí, které se udály v době vzniku islámu. Nutností je samozřejmě vždy mít určitý nadhled, který jsem se snažil celou dobu mít.
V doslovu Zdeněk Müller uvádí, že je těžké přijmout postavu Muhammada jako proroka. Západní člověk těžko přijímá násilí jako součást osoby spojené s prorokem a zde je prorok přímo spjat s násilím, které sám povoluje. Pro mne je to jeden s aspektů, který je opravdu špatný a jakákoliv vražda je pro mne neospravedlnitelná. Nemyslím si, že lze dělit v náhledu na osobu proroka (myšleno v obecném smyslu) na člověka kultury Západní a Východní, protože v zásadě určité aspekty, myslím, jsou všem kulturám vlastní, protože jsou zakódované v člověku jako lidské bytosti.
A jedním z dalších bodů, které se těžko akceptují, je způsob, jakým je prosazována víra. Pokud má být víra opravdová, myslím, že nesmí být vynucená a vynucená víra je pouze pokrytectvím. Dělat víru volbou mezi věřit anebo být zabit je něčím, co nedokážu pochopit, protože víra získaná zahnáním do kouta, nemůže být pravá a opět je pokrytectvím. A totéž je víra koupená. V knize jsem narazil na vše, co jsem vyjmenoval a pokud je to pravdivé a dějiny pozdější ukazují, že nějaká pravda tam bude, tak to opět nemohu akceptovat jako něco správného.
Jsem asi velmi negativní, ale takto na mne kniha zapůsobila a proto jsem byl tak kritický. Je jistě zajímavým vhledem pro toho, kdo studuje islám. Nechci, aby můj komentář vyzněl tak, že jsem nějaký odpůrce islámu. Vyjadřuji se pouze k této knize a faktům, jež v ní byly uvedeny a které mi z ní vyplynuly. Jistě svádí k dedukci nějakého názorového postoje, ale dělat si názor na víru pouze z jedné knihy, u které je autentičnost těžko dokladatelná, by bylo hloupé.