Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Bojové legendy - Messerschmitt Me 163 Komet

0%
0 0
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Bojové legendy - Messerschmitt Me 163 Komet
Autor:
Originální název: Bojové legendy - Messerschmitt Me 163 Komet

Nejnovější vydání:
Vašut - 2007
ISBN: 978-80-7236-305-6
Počet stránek: 96
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 0x v oblíbených
v přečtených 0x v přečtených
v knihovně 0x v knihovně
k přečtení 0x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Vašut (2007) 978-80-7236-305-6 96

Jedno z nejkurióznějších bojových letadel světové historie, stroj, jemuž za oběť padlo více vlastních pilotů, než kolik si tento typ mohl na své konto připsat úspěchů na úkor nepřítele… A přesto letoun, který se stal po právu legendou. Vývoj bezocasého raketového přepadového stíhacího stroje můžeme sledovat od prvních krůčků, jež němečtí konstruktéři – letadel i motorů – začali dělat v třicátých letech dvacátého století, když odvážně vykročili do oblastí, kam se před nimi nikdo neodvážil. Do oblastí raketového pohonu, rychlostí blížících se rychlosti zvuku a do oblasti stratosférických výšek. Průsečíkem bádání se v kombinaci se zuřící světovou válkou stal právě typ Me 163. Letoun, který měl původně ukázat, co je v oblasti konstrukce letadel a motorů vůbec možné, a posléze se měl stát zázračnou zbraní, schopnou smést z oblohy mračna spojeneckých bombardérů ničících v posledních dvou válečných letech Německo. V tom prvním typ uspěl, v tom druhém již ne… Kromě historie letounu se seznámíme i s lidmi, kteří tuto historii psali – s konstruktéry, zkušebními piloty i bojovými letci, již měli novátorskou techniku zvládnout a ovládnout. Historii původní německé konstrukce pak doplňují i další osudy celého projektu, když se od původního Me 163A dostaneme k verzím B, C a D a konečně k nejdokonalejší modifikaci Me 263. Opomenuta není ani historie japonského „Kometu“, typu J8M1 a poválečná sovětská konstrukce I-270, která z německého typu přímo vycházela.

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace