Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

120 dnů Sodomy

59%
3 240
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

120 dnů Sodomy
 Všechny obaly
120 dnů Sodomy
 Všechny obaly
120 dnů Sodomy
 Všechny obaly
Originální název: Les Cent Vingt Journées de Sodome on l' École du libertinage
Poprvé vydáno celosvětově: 1905

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Levné knihy KMa - 2010
ISBN: 978-80-7309-391-4
Počet stránek: 387
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 28x v oblíbených
v přečtených 378x v přečtených
v knihovně 177x v knihovně
k přečtení 130x k přečtení
právě čte 10x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Levné knihy KMa (2010) 978-80-7309-391-4 387
XYZ (2009) 978-80-7388-158-0 460
Levné knihy KMa (2006) 80-7309-391-X 387
Návrat (1993) 80-85432-34-X 270

Slavný markýz měl život plný peripetií a dlouhá léta strávil v různých žalářích. V tom nejznámějším, v Bastile, vznikla jeho kniha 120 dnů Sodomy. Ve vězení neustále hrozilo zabavení popsaných papírů, proto de Sade pořídil kopii lépe uzpůsobenou ke skrývání v cele. Z listů papíru slepil přes 12 metrů dlouhý pás a takto vzniklý svitek pak z obou stran popsal. Roku 1790 byl markýz z Bastily propuštěn a jeho dílo se mu už nikdy nedostalo do rukou. Svitek byl v cele nalezen až později a po několik generací ležel v soukromých sbírkách. Teprve v roce 1904 byl vydán berlínským psychiatrem Iwanem Blochem. Přesný překlad do němčiny ale přineslo až další, třísvazkové vydání z let 1931 až 1935. Obsah 120 dnů Sodomy byl a dodnes zůstává pro mnohé čtenáře šokující. Románové vyprávění proslulého markýze o hrůzných děních na zámku Silling, kde týral své oběti se zvrhlými a krutými kumpány. Dílo, pocházející z 18. století, detailně popisuje všechny možné sexuální úchylky a anomálie, líčí bezmeznou lidskou krutost a morální zvrácenost. (Založil/a: Judyth)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

vladislaus
20% 20% 20% 20% 20%
  27. 9. 2012, 15:22
Tuto knihu jsem spíše prolistoval, než přečetl. Je to dílo chorého šílence a sexuální variace s použitím fekálií, špíny, násilí a dětí mohou inspirovat doufám jen 1% populace, které doufám pochytají také do ústavů.
s-reader
60% 60% 60% 60% 60%
  1. 7. 2010, 8:35
Nepovažuji toto dílo ani za převratné, ani za významné a už vůbec ne za popis všech sexuálních úchylek. V každém případě je to dílo, ze kterého k nám promlouvají lidé z nedávné minulosti a znovu si můžeme uvědomit, jak málo jsme se za tu dobu změnili. Vlastně vůbec.
Popravdě, 120 dní Sodomy není bůhvíjaké umění, ale stalo se podkladem pro film Paola Pasoliniho Saló aneb 120 dnů Sodomy. Měl jsem příležitost vidět ten film v rámci nějakého festivalu v kině. Mohu potvrdit, že v kině působil daleko více než když jsem jej později shlédl na DVD. Člověk, který film uváděl, použil slov „Ty, jež vcházíš … zanech naděje. Já osobně jdu domů“. Pro ty, kteří nevědí oč se jedná – 120 dni Sodomy jsou koncipovány na základě Danteho Božské komedie, de Sade byl vzdělaný a sečtělý člověk. Já doporučuji těm, které 120 dní Sodomy úplně nesrazilo na kolena, shlédnout Pasoliniho film. Alespoň na DVD. Pasolini tu knihu na umění povýšil.
Peetuliska
60% 60% 60% 60% 60%
  12. 5. 2014, 12:22
Kniha popisující lidské choutky a zvrácenosti. Bez příkras. V knize první se mi líbily jednotlivé příběhy, které se zabývaly druhy lidských vášní a neřestí. Popisy každodenních činností spíše nudily.
Romanka
100% 100% 100% 100% 100%
  26. 1. 2016, 10:13
Na toto kontroverzní dílo se dá hledět dvěma způsoby - buď jako na výčet myslitelných i nemyslitelných prasáren, nebo na výčet filosofických pojednání. Knihu jsem četla vícekrát, poprvé asi jako každý, jsem si všímala primárně těch, hezky řečeno, neřestí. Po druhé a dál jsem primárně vnímala filosofické pasáže (psala jsem na Sada diplomovou práci). 120 dní Sodomy i jiná jeho díla mají hlubší význam, který musí člověk hledat, knihy jsou plné filosofických pasáží. Sade ve svých dílech vytvořil jakéhosi absolutně svrchovaného člověka (který neexistuje, není to Sade a je to pouze výplod jeho literární fantazie), snažil se dovést svrchovanost až do těch největších extrému a svým způsobem se alespoň duševně takto osvobodit (dílo psal v Bastile). Doporučuji k tomuto tématu od Georgese Bataille dílo Svrchovanost, kde se právě v jedné pasáži markýzem zabývá.
Reetri
0%
  26. 2. 2012, 8:54
Četla (a nedočetla) jsem ji ze zvědavosti a marně v ní hledala jakýsi odkaz, něco (cokoliv!) v čem by to ke mně promlouvalo. Výsledku jsem však nedostála. Dle mého osobního názoru je to absolutně zbytečné dílo. Spíše mi to přišlo, jako kdyby si Markýz během psaní ukojoval své silně masochistické a perverzní choutky. No. Tak budiž. Raději takhle, než to pak páchat ve skutečnosti.
Abigor
100% 100% 100% 100% 100%
  9. 6. 2011, 12:19
Poprvé se mi stalo, že jsem si u knihy říkal: ať už to proboha skončí! Na tohle fakt nemám nervy! Ale s odstupem času si říkám, že je to jedna z nejlepších knih, které jsem kdy četl! Popisy deviací jsou čtivé, pravda, na koprofagii je zde kladen až příliš velký důraz, nicméně to zlo, které proudí celou knihou, prostřednictvím deviací, a krutostí oněch 4 pánů, je fascinujicí.
Celá kniha je čtivá, ale rozhodně není pro každého. Kdo se zajímá o zlo, a o podstatu lidství, případně o sexuální deviace, jen do toho, ostatní by se této knize měli zdaleka vyhnout, bude je buď nudit, nebo je zcela znechutí. Mě však kniha navýsost bavila!
Tojaheva
60% 60% 60% 60% 60%
  15. 2. 2016, 12:47
Už na začátku knihy se mi dělalo zle od žaludku, ale po pravdě jsem byla zvědavá, co všechno se tam ještě můžu dočíst a tak jsem pokračovala. A kde konci jsem knížku odkládala častěji a častěji. Nepamatuji ji, že bych některou knihu četla tak dlouho jako 120 dnů Sodomy.
G8
40% 40% 40% 40% 40%
  29. 1. 2013, 14:00
Celkem jsem se na čtení tohoto tabuizovaného díla těšil. Po celkem slibném úvodu se to ale zaseklo, nijak dál negradovala ani autorova fantazie ani míra perverznosti a já se začal nudit. Dočíst knihu dokonce už mě pak stálo značné úsilí. Rozhodně o stupeň horší něž Justina & Julietta.
lusk_lusk
40% 40% 40% 40% 40%
  8. 12. 2012, 19:48
Na zadní straně mého vydání jsem si přečetla „představuje vlastně první, byť nedokončený pokus o ucelenou sexuologickou studii člověka“ . Nemám nejmenší tušení, jak vydavatelství Levné knihy došli k názoru, že se jedná o STUDII, a už vůbec ne, kde přišlo na to, že by měla být UCELENÁ. Možná je jejich redakce plná zaměstnanců, kteří trpí poměrně těžkou sexuální deviací, a s pojmem studie se zřejmě ještě nesetkali, což usuzuji z toho že se u nich nikdo nenamáhal provést korekci překlepů (že by jejich korektor neuměl číst?). Vím, překlep se může vloudit, ale v jejich vydání jsou v některých místech tak hojné, že i kdyby měl tento titul zvlášť výrazné literární kvality, měla bych nutkání jím mrštit z okna. Nyní k titulu samotnému. Jedná se o mé první setkání s De Sade, jako pubertální výrostek jsem o té knize slýchala přímo legendy. Jenže já už dávno nejsem v pubertě a ani taková kadence jinak většinou ve starší literatuře řídce se vyskytujících slov se mnou moc nehne. Dejme tomu, že brutální vraždy a mučení v posledních částech knihy už s člověkem trochu pohnou, stále mi to ale připadá jako snaha šokovat, šokovat nejen brutalitou, ale také vynalézavostí. Je jisté že před hodnou dobou, kdy kniha oficiálně vyšla, nebo se šířila v jiných podobách, tuto úlohu splňovala na jedničku. O De Sade toho na obálce knihy také mnoho není, ale předpokládám že text sepsal především sám pro své „vybití“. Jako významnou postavu dějin filozofie (jak píší levné knihy) bych ho podle tohoto textu označit nemohla, filosofické myšlenky v něm, týkající se jedině morálky, by se daly shrnout při troše dobré vůle do jediné věty, kterou sám uvedl v úvodu. Její význam či pravdivost si ale na druhou stranu může ve svém nitru ověřit každý, kdo se nepovažuje za svatého. „Nikoho nic nevzpruží víc než první nepotrestaný zločin.“ Je pro mne překvapující, že po tolika legendách které jsem slyšela o této knize si z ní odnáším právě takové moudro, ale jsme přesvědčená, že je to jediná věc v celé knize, která skutečně o člověku něco vypovídá.
Jokolo
20% 20% 20% 20% 20%
  17. 9. 2013, 21:13
Pro vaše dvorní koprofágy, milovníky fekálního humoru, probodávání lidí a znásilňování to asi bude lahůdka. Pro mě ne. Jedna hvězdička za poutavou obálku.
MuMura
100% 100% 100% 100% 100%
  10. 4. 2013, 23:48
Je fakt, že jsem tuhle knížku nepřečetla najednou. Ne proto, že by mě nebavila, ale proto, že je to někdy fakt síla. Souhlasím, že jmen je tam "milion", ale tím jsem se nějak nezabývala. Doporučuju všem, kteří mají silnější žaludky.
Karolína.K
60% 60% 60% 60% 60%
  11. 10. 2013, 13:57
Tato kniha se nedá přečíst najednou. Musela jsem ji velice často odkládat a zase se k ní vracet. Některé pasáže jsou skutečně velice nechutné, ale co bychom chtěli od autora, po němž je pojmenován sadismus. Knihu rozhodně nedoporučuji slabším povahám.
eliza
  2. 1. 2014, 18:02
Celkem výstižný popis tohoto díla jsem četla kdysi kdesi.."...vrcholné dílo, o kterém každý mluví, ale nikdo jej nečte" (nutno říci, že to snad ani nebyl autorův záměr)....já dodávám, že málokdo z těch, kdo se odváží do jeho četby pustit, je schopen toto dílo dočíst do konce (můj případ). Možná může posloužit jako měřítko pro silný žaludek, či vlastní skrytou perverzi. Vždyť sám autor v knize říká, že "komu popis těchto událostí činí potěšení, či snad dokonce vzbuzuje chtíč, měl by vyhledat svého lékaře nebo zpovědníka." :-)
EdnaMoodnii
0%
  30. 3. 2016, 21:34
Vzdávám to. Dávám si to do přečtených knih, ačkoliv vím, že dál už se nikdy nedostanu. Ale myslím, že nic nového už bych se nedočetla. Resp. nic nechutnějšího a odpornějšího, než jsem do té poloviny přečetla. Já si ráda přečtu erotickou literaturu, i starší - ale tohle je moc, to už ani není erotika, to je... hnus. Ani můj silný žaludek si u tohohle nepočínal moc obstojně.
terrafelix
100% 100% 100% 100% 100%
  28. 6. 2016, 18:33
Jediná knížka, u které jsem se málem pozvracela. A to nemyslím obrazně. Těžko to hodnotit, ale jak můžou jedni ovládat druhé, je dost děsivé. Navíc se tam člověk dočte o deviacích, o kterých třeba v životě ani neslyšel, natož, aby je dělal :-) Jo a film Saló na motivy 120 Sodomy dost zklamal. Zbytečná prasárna o čtyřech zlých fašistech. Knižní předlohu nenapodobuje, nedoplňuje ani nerozvíjí.
edulla
80% 80% 80% 80% 80%
  5. 3. 2016, 20:35
Zajímavá sonda do lidské sexuality. Proč ne. Místy silné kafe, když se však člověk příliš nedojímá, rozšíří si přehled o tom, co by třeba ani do lidí neřekl.
NiNet
60% 60% 60% 60% 60%
  12. 11. 2015, 22:57
Markýz de Sade - opak romantika, opak gentlemana, opak dobrého muže. Dnešní historici, psychologové i jiní odborníci se můžou jen dohadovat, kým nebo čím byl. Inteligentním a všestranně vzdělaným excentrikem, který se provinil vůči společnosti jen tím, že měl poněkud delikátní nekřesťanské choutky; nebo prostým šílencem, jehož díla nejsou nic než výplody choré mysli naplněné zvrhlostí a vulgárností? Možné je obojí. Možná od obojího trochu.
Jedno je jisté - dílo 120 dnů Sodomy není kniha pro amatéry. Není to kniha pro dlouhé zimní večery u šálku čaje. Není to kniha do metra na cesty do práce. Zcela určitě to není kniha k předčítání v nedělním čtenářském klubu. Ne, 120 dnů Sodomy je kniha vyloženě NEVHODNÁ.
Je nevhodná vlastně ke všemu. Je nevhodné v ní hledat zábavu nebo inspiraci (na to je příliš zvrhlá). Je nevhodné ji komukoli doporučit, leda byste byli členem BDSM lóže. Je nevhodné na ni nahlížet jako na něco filosofického a morálně zušlechťujícího (nedej pánbůh!). Přesto má v dějinách literatury své místo.
Už třeba jen proto, že po jejím autorovi je pojmenována jedna z nejznámějších sexuálních deviací. A můžete se tvářit důležitě, když budete odříkávat "Donatien Alphonse Francois", ačkoli stejně nevíte, kde vlastně leželo to panství rodiny de Sade.
optimistick
60% 60% 60% 60% 60%
  2. 2. 2012, 10:13
něco pro silné nátury, je to neotřelý kus, který by snad alespoň jednou za život měl přečíst každý nebo se o to pokusit, pokud na to má žaludek. Ale jsem jejím obsahem obohacena o jiný způsob chápání literatury. Ne vždy je to ta krásná, ale někdy je to i druhá strana mince - ta zvrácená. Asi ji nikdy nebudu milovat,nenávidět ani nějak doporučovat, ale udělala jsem si u ní čárku v mém pomysleném seznamu knih.
John L. Flow
20% 20% 20% 20% 20%
  29. 4. 2010, 14:01
Dostává jednu hvězdičku, asi za ten nápad sepsání všech deviací. V knize se střídá nuda a sadismus, nic jiného. Narozdíl od ostatních děl, je toto propadák.
pepso
60% 60% 60% 60% 60%
  20. 11. 2016, 8:02
Souhlasím s tím, že kniha je nechutná. Hnus a zlo z ní přímo srší. První část vyprávění je celkem čtivá, i když se mi u ní občas zvedal žaludek. Další tři části jsou už pouhý stupňující se seznam drsných úchylek.Zajímalo by mě zda jsou tyto tři části takto stručné i v originále, nebo je to způsobeno překladem. Přemýšlím nad tím, zda má kniha nějaký filozofický přesah, nebo je to jenom bohapustá prasárna. Snad jenom si říkám, že lidé se nemění, jen kulisy v kterých žijeme. Kdepak se dnes asi nacházejí místa, kde se ukájejí podobní zvrhlci:)
Waya90
20% 20% 20% 20% 20%
  7. 9. 2016, 19:20
Nemám ráda přetvářku. A tato kniha se přetvařuje. Vydává se za "provokativní a šokující umění plné kontroverzí", přitom to není nic jiného než literární odpad... Příběh se zhruba v prní třetině knihy (ne-li dřív) vytrácí a nezbývá nic než hrouda hnusu, kterou na nás autor hází plnými hrstmi. Nevadí mi opravdové "provokativní a šokující umění plné kontroverzí", nevadí mi sexuální tématika ve filmech ani v literatuře, nevadí mi ani pornografická literatura (v případě že má hlavu a patu a podpírá ji alespoň průměrný příběh..) Vadí mi tato kniha, stejně jako Justýna a Julieta od stejného autora, která pouze variací na stejné téma ... Doufám, že ne mnho čtenářů se nechá nachytat a budou si myslet že kniha patří mezi "klasiku" a tudíž je třeba ji číst a nedejbože doporučovat dál ... Ať je takových mezi námi co nejméně. Amen ....
AnickaMa
60% 60% 60% 60% 60%
  1. 9. 2015, 14:20
Když mi bylo čtrnáct, byla jsem hispterka jak bič (i když jsem to nevěděla protože tehdy tohle slovo nikdo neznal). A tak mě mé srdéčko navedlo abych si přečetla tuhle knihu. Následující dvě noci jsem nespala a trnula hrůzou při představě, že existoval chorý šílenec, který něco takového vyplodil. Zvláště první a poslední část mě znechutily svým až detailním rozepisováním všech zvrhlostí. Prostředek se dal přežít protože tam se ty úchylárny srazily "pouze" do stručného seznamu.
O pár let později jsem dospěla a zmoudřela a do ruky se mi dostala verze ve francouzštině... A já rázem proklela všechny překladatele a redaktory nakladatelství, kteří knihu seškrtali a zmrzačili a připravili ji o většinu filosofického zamyšlení který byl v textu. Upřímně řečeno znám i lepší Sadeho práce, ale 120 dnům nemůžu upřít hodnotu a přesah. (Není všechno Sadeho dílo jenom o koprofagii a análním znásilnění...)
Lidusha
40% 40% 40% 40% 40%
  23. 5. 2012, 21:45
ve svém žánru zřejmě vynikající dílo,jinak ale brak a nechutnost nad nechutnost, nad některými pasážemi se mi tak zvedal žaludek, že jsem myslela, že se snad konce nedočkám, ostatně konec sám za sebe mluví za vše...
Shamus
80% 80% 80% 80% 80%
  27. 6. 2010, 23:46
Na tuhle knihu se dá pohlížet z mnoha úhlů. Tohle literární dílo bude vždy velice rozporuplné a kontroverzní. Kdo chce, jisté filozofické myšlenky si tam vždy najde, většina čtenářů však v tomhle díle vidí jen bohapustou snůžku těch nejdivnějších a nejodpornějších myšlenek a úchylných příběhů. Čemu se však divit, když Sade tohle dílo psal v Bastile, v místě, kde neměl zřejmě mnoho věcí na práci a tak si krátil čas vymýšlením takových bizarních příběhů. Jeho dílo si nezaslouží odsoudit, možná ani ne pochopit, na druhou stranu, tuhle knihu bych doporučil každému, aby zjistil, co vše si pod pojmem ''krásná literatura'' lze představit a co je lidský mozek vůbec schopen vyplodit za zvrácené představy. Je fakt, že kniha je přece jenom poměrně plytká, není zde prakticky žádný děj a pochopení či sžití se s hlavními postavami je naprosto nemožné (zaplatbánbůh!!!). Ke konci jsem dokonce po přečtení těch nejhrubějších scén dostával lehkou depresi a číst dále mi bylo až nepříjemné, což se mi nikdy dřívě nestalo. Pokud má někdo rád extrémy a nečeká žádné hlubokomyslné beletrické dílo, tato kniha je to pravé a může být chápána jako taková zajímavost. Víc nic.
Slaughter
40% 40% 40% 40% 40%
  21. 11. 2016, 1:32
Má první recenze a zrovna k takovému výkvětu. Obsahově neskutečný hnus, žaludek měl při některých pasážích co dělat. Prokreslení postav není žádná sláva, ale nenávist k nim zaručeně pocítíte. Při vyprávění "bordelmamá" Duclosové, kniha celkem utíká to jest 2/3 knihy. Neustálé opakování fekálních hodů a režimu na zámku mne unavoval a obracel vnitřnosti naruby. Konečná fáze je jen zrychlený seznam toho největšího odpadu a zvrácenosti autorovo fantazie. Celou dobu jsem si přál potrestání oněch čtyř zvrhlíků, ale jak to chodí všude na světě....
Ono celkově kniha je jen znázornění úchylek, mučení a fekálií, většina postav je jen "maso" bez duše, určeno k porážce.

Sade, Sade snad byla promítnuta jen tvá fantazie.
Michal Mašek (Anoran)
20% 20% 20% 20% 20%
  22. 10. 2016, 23:32
Tuto knihu jsem přečetl spíš z povinnosti než pro cokoliv jiného. Z obecného pohledu bych řekl že to rozhodně není kniha pro každého a působí dojmem, že ji stvořil mozek blázna než rozumně uvažujícího člověka.
Maahra
100% 100% 100% 100% 100%
  10. 7. 2015, 0:52
Kontroverzní kniha, která naprosto syrově a bez příkras servíruje ty nejzvrácenější lidské choutky a uchylky. Násilí, mučení, koprofilie a spousta nechutností. První část jsou příběhy, zbytek pak už jen stručný popis, kdo-co-jak-komu. Kniha mě fascinuje už jen dobou, kdy byla napsána. Je mi jasné, že jsem v značné menšině, ale četla jsem ji několikrát a určitě po ní opět sáhnu.
Raskolnikov
80% 80% 80% 80% 80%
  3. 1. 2015, 22:36
Říkal jsem si, že kniha nemůže být natolik drsná, aby se nedala číst. 120 sodomy mne přesvědčilo o opaku. Opravdu není pro slabé povahy a dost možná ani pro ty silné, leč nemohu zapřít její literarní odkaz.
Stresor
60% 60% 60% 60% 60%
  17. 5. 2013, 12:52
No zatim jsem jenom v pulce a vidim ze se jeste mam na co tesit.
Knizka je sice dost silena a uchylna ale kuli tomu bych ji nezatracoval. At si kazdej s teto knihy vezme co chce. Akorad me trochu zacla nudit , no jeste uvidime az ji doctu.

---------------------

Tak uz mam precteno a skouknul jsem i film. Film me nebavil a knizka taky moc ne . Vsechno se tam porad opakuje dokola az to prestane bavit. Jinak jsem asi nic hnusnejsiho ncetl. Uz se tesim az si prectu neco normalniho.
banan
80% 80% 80% 80% 80%
  30. 7. 2013, 15:01
cetl jsem knihu.. videl jsem film .. musim rici, ze film me tolik nezaujal, nejsem zvrhlik :) ale kniha pro me byla podstatne lepsi, pouzil bych trochu nezvyklych slov k tomuto dilu "stavnatejsi a zazivnejsi"
mijoukou
20% 20% 20% 20% 20%
  26. 4. 2013, 20:05
Musím říct, že je pro mě kniha velké zklamání...o podobných zvrácenostech a perverznostech existují mnohem lepší knihy.
Markchit
20% 20% 20% 20% 20%
  31. 3. 2013, 0:23
Šílené, šílené a šílené! Tahle knížka se nedá ani dočíst..přečetla jsem tak čtvrt knihy a zbytek jenom prolistovala. Kniha plná šíleností a nechutností.
andariel78
60% 60% 60% 60% 60%
  28. 3. 2013, 13:59
Velmi rozporuplná kniha pro ty, co mají silné žaludky. Vadilo mi ustavičné opakování, zklamal mě seznam. Kniha mě neurazila, ale ani nenadchla.
chessbeer
40% 40% 40% 40% 40%
  20. 10. 2012, 22:45
Naprosto uzasne a ojedinele dilo, kteri oceni vsichni uchylaci a jim podobni. Ale i pro temer normalniho cloveka je to velmi zajimave a poucne dilo. Samozrejme pribeh temer nulovy vetsinou se jedna jen o vycet prasaren.
nikien
80% 80% 80% 80% 80%
  16. 9. 2012, 16:19
Knížku mi doporučila kamarádka, která se zajímá o podobné knihy. byla mi doporučena s tím, jak skvělá je. Takže jsem od ní také očekávala hodně. Představování postav na začátku a v podstatě pořád jenom samé opakování jmen mě dost odrazovala a tak jsem tuhle pasáž úplně přeskočila. První měsíc se četl celkem dobře, ale následující měsíce už byl jenom výčet věcí, co se na zámku stalo, což už tak záživné nebylo. jak bylo řečeno, není to žádné převratné dílo, mnoho knih je lepších, ale přesto se to nedá řadit k spodině. určitě to není kniha pro každého, kdo se o toto zajímá, tomu se kniha stoprocentně bude líbit a mohu jen doporučit. Ten, kdo má slabší práh, měl by se knize vyhnout, zcela ho to znechutí nebo jí ani nedočte.
Nakonec bych ještě dodala to, že se kniha četla celkem svižně (až na některé pasáže), ale rozhodně bych si ji už asi nikdy nepůjčila. Jednou stačilo.
Cor
20% 20% 20% 20% 20%
  6. 3. 2011, 20:57
Do knihy jsem se pustila s chutí a nadšením, které však na konci zcela vymizelo. Příběhy první vypravěčky-šlapky byly dobré a čtivé a já se radovala, že takto bude vypadat celá kniha. Ale opět jsem byla zklamána. Bylo to jako číst nějaký seznam, což se mi vůbec nelíbilo, nehledě na to, že s přibývajícími stránkami vzrůstaly nechutné sexuální úchylky, ze kterých mi mnohdy nebylo zrovna nejlépe...
Gilmur
100% 100% 100% 100% 100%
  13. 1. 2011, 17:57
Před osmi lety mi pujčila tuto knihu moje expřítelkyně. Tehdy sem jí po pár stránkách zavřel a dál nečetl. Vrátil jsem se k ní asi před rokem poté, co jsem měl možnost shlédnout Pasoliniho film. Musim uznat že přes všechno nechutné a morbidní se mi prostě kniha zdá dost čtivá a já se svou průměrnou rychlostí kniha za měsíc, jsem jí dokázal doslova zhltnout za dva dny. Styl vyprávění, kdy se zvrácenost a nechutnost postupem příběhu stupňuje může člověka, který bude mít velký nadhled, vcelku dobře chytit. Pokud někoho dílo znechutí není nic jednoduššího než knihu zavřít a nečíst...
Cirila
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 6. 2010, 21:57
Možná zvrácená,nechutná,ale přesto podle mě hodnotná kniha,ve které jsou popsány snad veškeré sexuální úchylky.Přečetla jsem ji celou a občas se mi skutečně zhoupl žaludek.Sice ji znovu už nikdy číst nebudu,přesto její přečtení považuju za přínosné.
SlecnaSlicna
  2. 2. 2010, 21:17
No, tak dobře, nepřečetla jsem ji celou, to snad ani nejde, ale to, co můj žaludek vydržel, stačilo...