Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Mé roky s Ferrari

80%
4 13
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Mé roky s Ferrari
Autor:
Originální název: Protokoll - Meine Jahre mit Ferrari

Nejnovější vydání:
Mladá fronta - 1983
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 2x v oblíbených
v přečtených 19x v přečtených
v knihovně 9x v knihovně
k přečtení 9x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Mladá fronta (1983)

Tématem této knihy jsou události, které prožil Niki Lauda jako jezdec formule 1 u firmy Ferrari. Ze spousty téměř rovnocenných událostí vybral jen některé; mnohým přidal na významu a mnohé vypustil - podle toho, jak je hodnotil ve vzpomínkách, a podle citového vztahu k nim. Není to tedy "objektivní" zpráva, ale pohled ze subjektivního zorného úhlu. (Založil/a: Cejny)

(více)  

Štítky

více  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Čtec
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 10. 2013, 14:56
Nemám ve zvyku číst knihy vícekrát (hlavně proto, že čtu hrozně pomalu a tak si raději přečtu něco dalšího..), ale v případě Nikiho Laudy jsem tuhle "skorozásadu" porušil. Jednak miluju formulky a zvlášť ty ze 70. let, a dále mi Laudův suchý, věcný, ale přitom neuvěřitelně sdělný (a pro mne i poutavý) styl sedí. A pro ty, jimž se líbil Howardův film Rivalové (Rush), bych Mé roky s Ferrari viděl jako povinnou doplňkovou četbu :-)
Mili232
100% 100% 100% 100% 100%
  17. 4. 2016, 21:36
Tohle je povinnost pro vsechny milovniky rychlych formuli, 70. let a samozrejme Nikiho Laudy. Supr vyliceni zakulisi sportu a doby.
Mágr
  20. 10. 2013, 23:10
Jochen Rindt, Ayrton Senna, Ronnie Peterson, Gilles Vilneuve, Niki Lauda - jen jednen z těchto mistrů volantu nezaplatil za převoz přes řeku Styx. Možná snad proto, že žárem rozžhavená mince je jako platidlo k nepotřebě. Jméno Lauda je v Rakousku synonymem finančníka již po několik generací a v Nikim z něj cosi zůstalo. Stejně jako finančík mohlo být toto jméno spjato s hazardním hráčem, který šel, jak by řekl- "over the limit". Zadlužen závazky v hodnotě dva a půl miliónu šilinků se o něm uvažovalo jako o maximálně hodntotném jezdci pro testování formulí stáje BRM. Neměl takový talent, pouze víru v sebe sama. Nebyl více než fanoušek moto sportu, který hodněkrát přistal před svodidly a naučil se vnímat riziko, přičemž odmítal jít přes únosnou mez. Proto dnes žije. Pochopil, že štěstí není hazard, že jeho největší schopností je umět poznat špatný vůz, špatné podmínky na trati, dobrý tým, který minimalizuje riziko technické závady, právě takové, která nastala prvního srpnového dne 1976. Není materialistický, ale věcný. Jeho myšlenky jsou stručné, rychlé, úderné. Aby se stal mistrem světa potřeboval špičkovou techniku a špičková tehnika potřebovala jeho poctivý přístu pro nekonečné hodiny testování. Čím více testování, tím lepší materiál a lepší Lauda. Agresivní způsob financování vede většinou k značnému úsěchu, ovšem se značným rizikem. 3 x titul mistra světa, úspěšný podnikatel v leteckém průmyslu, jenž by měl mít vlohy pro to, sedět v bance a pracovat s úvěry vkladatelů, odbočil v rodovém stromě do hodně ostře řezané šikany.