Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Člověk v situaci

20%
1 1
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Člověk v situaci
 Všechny obaly
Člověk v situaci
 Všechny obaly
Autor:
Originální název: Člověk v situaci

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Akademie múzických umění - 2016 Nové vydání
ISBN: 978-80-7331-382-1
Počet stránek: 194
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 0x v oblíbených
v přečtených 2x v přečtených
v knihovně 0x v knihovně
k přečtení 1x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Akademie múzických umění (2016) 978-80-7331-382-1 194
ISV (2000) 80-85866-67-6 144

Divadelní teoretik a pedagog divadelní fakulty AMU, Jan Císař, zkoumá v této knize divadlo především jako médium přenosu informací a komunikace ,,o člověku v situaci". Hledá onu trvalou divadelní hodnotu, ,,která zajišťuje divadlu existenci i uprostřed světa nebývalých komunikačních technik". Pozoruhodné je, že tak činí v historických souvislostech nejen dějin divadla, ale také vývoje myšlení o divadle, a to v kategoriích estetických i filozofických. Poutavá kniha zaujme nejen divadelní teoretiky, ale také tvůrce samé - režiséry, dramaturgy, scénografy, herce a každého, koho vzrušuje nenahraditelný, podivuhodný svět divadla. (Založil/a: Cimr)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Cimr
20% 20% 20% 20% 20%
  6. 1. 2012, 23:31
Ačkoliv jsem zažil přednášky pana Císaře na vlastní kůži a velmi si ho vážím, číst tuto knihu pro mě bylo čiré utrpení, přestože je útlá a dá se přečíst za dva dny. Kniha pojednává o úplně jasných věcech neskutečně složitými obraty, např: ,,Trojúhelník ontologie v této koncepci je ,úběžníkem´ trojúhelníku morfologie (,intencí struktury tvarové´), ale zpětně je tato morfologie tvarována i recipientem - Mathauser píšící o literatuře říká ,čtenářem´- ,významovými interferencemi čtenářem vnímaných či představovaných předmětností´; trojúhelník geneze dává trojúhelníku reference ,ochutnávat ozón zrodu´, v opačném směru pak referenci ,připadá úkol vyvázat genezi z přízemní empirie, nadlehčit ji gestem výrazně semiotickým´."
Chápu, že text na zadní straně knihy by ji měl prodat, ale nemusel by při tom lhát. Tohle opravdu není poutavá kniha (mimo prvních pár obecných stránek) a přestože mě vzrušuje svět divadla, nezaujala mě. Chápu, že je to způsobeno mojí nedostatečnou duševní vyspělostí - přiznávám, že spoustě věcí jsem zkrátka nerozuměl. Nicméně nemám pocit, že by mě byť jedinou věcí obohatila.
Knihy tohoto typu mě nejen nebaví, ale dokážou mě až rozčílit - proč má pořád někdo tendence divadlo (a poezii a další umělecké disciplíny) spočítat, definovat, vyjádřit v grafech?