Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Kinematografie zapomnění

94%
5 10
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Kinematografie zapomnění Originální název: Kinematografie zapomnění
Poprvé vydáno celosvětově: 2011

Nejnovější vydání:
Academia - 2011
ISBN: 9788020020413
Počet stránek: 476
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 1x v oblíbených
v přečtených 9x v přečtených
v knihovně 2x v knihovně
k přečtení 4x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 1x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Academia (2011) 9788020020413 476

V úvodu knihy zachycuje autor krátkou etapu pražského jara a úspěchy, jichž se domácím filmařům podařilo v této době dosáhnout nejen přímo na poli uměleckém, ale i v širší oblasti společenské. Popisuje, jak konkrétně se vpád okupačních armád a následné změny ve vedení strany a státu podepsaly na filmové výrobě – věnuje se řadě tzv. „trezorových“ filmů, které už ve své době nesměly být uvedeny do kin, stejně jako snímkům rozpracovaným, ale ve své době již nedokončeným, nebo dokonce vůbec nerealizovaným autorským záměrům slavných tvůrců. Zachycuje konec „nové vlny“ i osudy jednotlivých filmařů řazených do tohoto proudu v prvních normalizačních letech, popisuje mechanismus čistek v domácím filmu na počátku sedmdesátých let a vykresluje portréty novému režimu loajálních tvůrců. Podává také obraz tohoto „nového“, „obrozeného“ československého filmu spolu s konkrétními filmovými tituly charakteristickými pro první etapu normalizační éry. (Založil/a: postkf)

(více)  

Štítky

více  
Štěpán Hulík Štěpán Hulík
*26.05.1984


Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Tosim
100% 100% 100% 100% 100%
  10. 5. 2012, 16:59
Další příklad toho, jak je úsloví "je to jenom film" mylné. Filmy jako příklad toho umění, které naprosto každodenně zasahuje a mění naše životy a jako příklad propagandy. Normalizační kinematografie jako symbol změny náhledu na poslední dekádu socialistické historie, symbol zapomínání, které právě zažíváme. Poučné, hluboké a historicky velmi cenné. Vše logicky završují rozhovory s tehdejšími tvůrci v dnešní době. Režisér Antonín Kachlík cituje Ježíše Krista. Zajímavost - autor Štěpán Hulík je scénáristou nového filmu Hořící keř, který pojednává o událostech okolo činu Jana Palacha. Těším se.