Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Čtenáři filmu – diváci časopisu

40%
2 1
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Čtenáři filmu – diváci časopisu

Podtitul: České filmové publikum v letech 1918-1938


Originální název: Čtenáři filmu – diváci časopisu
Poprvé vydáno celosvětově: 2012

Nejnovější vydání:
Pistorius - 2012
ISBN: 978-80-87053-71-3
Počet stránek: 132
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 0x v oblíbených
v přečtených 1x v přečtených
v knihovně 0x v knihovně
k přečtení 3x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Pistorius (2012) 978-80-87053-71-3 132

Monografie určená pro ty, kdo se hlouběji zajímá o svět filmu a jeho přesah do oblasti tištěných médií. Kniha se zabývá filmovým divákem v meziválečném období 20. století. K jeho ucelenému obrazu dochází důkladnou analýzou filmových periodik a mapováním situace v tehdy se rozmáhajícím kinematografickém průmyslu. Rozborem jednotlivých metod, jak oslovit masové publikum a udržet v něm další čtenářský i divácký zájem, se autorka dobírá k představě modelového čtenáře filmových periodik. Kniha současně přibližuje úzké propojení dvou spolu zdánlivě nesouvisejících médií – filmu a časopisu. Celkovou situaci tehdejšího časopisecko-filmového pole dokresluje přiblížením dobového kulturního kontextu, který rozmáhající se film i filmová periodika mnohdy přirovnával až k brakové literatuře. (Založil/a: al-ma)

(více)  

Štítky

#film 
více  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

NinadeL
40% 40% 40% 40% 40%
  1. 2. 2014, 21:48
Je to celkem zábavná studie, ve které se dozvídáme toliko překvapivých faktů, že už během 1. republiky byla redakce ráda, pokud měla čtenáře, kteří jí pomohli naplnit obsah, ať už svou kreativitou nebo vlastní blbostí. Ale protože je to studie psaná podle určitých pravidel, seznámíme se spíš s různými teoriemi a konkrétně nevíme nic. Naopak je možné polemizovat s tvrzeními, že ve své době byla fotografie s podpisem Vlasty Buriana podřadnou cenou v soutěži, případně proč by měla být Camilla Hornová hollywoodskou herečkou, když svou národností i tvůrčím zázemím náležela cele do Německa. Atd., atd., atd. Je až s podivem, že autorka na slovo vzatá netuší podobu herce Emila Janningse, kterého používá za příklad účelové montáže, které byly poměrně běžnou součástí zábavných filmových magazinů, takže určitě bylo možné jako ilustrativní vybrat montáž takovou, aby si autorka byla jistá původem fotografie z domácího i cizího filmu. Souhrnem zajímavé čtivo pro laika, akceptovatelný tvar pro potřeby určitého typu studie, leč nezajímavé pro proklamované zájemce o hlubší přesah. To by autorka musela býti více kovanou nikoli jen v teorii braku, ale také ve filmových reáliích, osobnostem a pojmech s tím souvisejících.