Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války

85%
4 630
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
 Všechny obaly
Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
 Všechny obaly
Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
 Všechny obaly
Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
 Všechny obaly
Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
 Všechny obaly
Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
 Všechny obaly
Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
 Všechny obaly
Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
 Všechny obaly
Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
 Všechny obaly
Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
 Všechny obaly
Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
 Všechny obaly
Originální název: Osudy dobrého vojáka Švejka

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
BETA Dobrovský - 2013
ISBN: 978-80-7390-035-9
Počet stránek: 618
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 182x v oblíbených
v přečtených 1108x v přečtených
v knihovně 381x v knihovně
k přečtení 149x k přečtení
právě čte 15x právě čte
si přeje 2x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
BETA Dobrovský (2013) 978-80-7390-035-9 618 2. svazky
Knižní klub (2008) 978-80-242-2179-3 653
XYZ (2008) 978-80-7388-094-1 656
Petit Press (2005) 84-9789-937-7 Svetová knižnica SME; zv. 16
Baronet (1998) 80-7214-144-9 638
Československý spisovatel (1983) 510 díl 1,2
Československý spisovatel (1983) 368 díl 3,4
Práce (1954) 766

"Každá generace si musí pořídit svůj vlastní překlad Shakespeara", praví literární doktrína. Tento okřídlený výrok je však třeba ještě rozvést dále: každá česká umělecká generace, která se chce duchovně osamostatnit, by si měla nalézt svůj vlastní pohled na ústřední dílo naší literatury, Haškovy Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války. Nový zorný úhel překvapivě po dlouhá léta scházel, snad proto, že kresby Josefa Lady se všeobecně považovaly za klasické a v Čechách tudíž za posvátné a nedotknutelné. Nová edice nejčastěji vydávaného českého literárního díla je proto příjemným překvapením. Čtenáře jistě potěší padesáti vynikajícími moderními kresbami Karla Klose, které posunují geniální Haškovu klasiku na úroveň dneška.

(více)  
Jaroslav Hašek Jaroslav Hašek
*30.04.1883 - †03.01.1923

Další díla
Zobrazit další díla autora  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

alča87
80% 80% 80% 80% 80%
  26. 11. 2012, 13:03
Myslím, že tato kniha je spíše pro muže a to nejvíce pro ty, kteří zažili vojnu (a je jedno v jaké době). Vtipné a pravdivé.
Keatin
60% 60% 60% 60% 60%
  16. 1. 2016, 18:44
Přečíst Švejka mi trvalo asi půl roku. První dva díly byly fajn, svižné. Další dva díly pro mne byly utrpením. Celkově však Haškův román hodnotím kladně, zatím jsem nic tak popisného a podrobného asi nečetla.
ForFreedom
100% 100% 100% 100% 100%
  14. 3. 2015, 11:19
Číst Švejka jen v antimilitaristické rovině je samozřejmě zjednodušování; ono ho nakonec nelze číst ani jako čistě humoristický román: zpod téhle komické slupky se totiž odchlipuje daleko hlubší, řekněme až jakási existenciální absurdnost (zde dovedená právě do humorných poloh), která se takovému pohledu prostě vzpírá. Švejk vůbec stojí na absurditě, válkou počínaje a nesmyslnými rozhovory konče a právě nad tím se vyjímá postava Švejka: ta totiž tuhle absurditu jednak zveličuje, zároveň jí tím ale také zlehčuje, zesměšňuje, odporuje jí. Nelze pak jednoduše říct, zda je chytrý či mazaný, nebo je to prostě jenom blb, o to kým vlastně Švejk doopravdy je, tu nakonec ani nejde, záleží spíš na efektu, který svým chováním v rámci nějaké vyšší mocí organizované struktury vytváří. Švejk je v podstatě takovou osobitou vzpourou proti celé téhle nelidské mašinérii, proti síle, která si nad člověkem uzurpuje moc a chce ho ve jménu jakýchsi pseudohodnot využít ve svůj prospěch. Je to prostě daleko složitější a rafinovanější kniha než se může na první zběžné čtení zdát, škoda jen, že se asi tak od třetího dílu stává zbytečně rozvleklou a začíná se tak nějak opakovat... 4,5/5
Antonín
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 7. 2014, 16:53
Těžké rozhodnout, zda je Švejk blbem nebo vychytralým géniem. Spíše spojuje obě tyto charakterové polohy. Pro mě je Švejk géniem. Dokáže vybruslit z každé situace, a ještě si z toho vůbec nic nedělá. Až teda na situaci ... viz. citace ... No jelikož, román nemá jednotnou zápletku, děj se skládá z volně řazených epizod a vyprávěnych historek, tak se snad nic nestane když tu něco budu citovat. Když tak nečtěte.

"Ten muž je naprostý idiot," řekl generál majorovi. "Převlékat se na hrázi rybníka do nějaké ruské uniformy, kterou tam bůhvíkdo zanechal, dát se vřadit do partie ruských zajatců, to může udělat jenom blbec."

Tady musím souhlasit s generálem! Jinak úžasné čtení, všem doporučuji k přečtení. Román je bravurně napsaný. Bude se mi stýskat po Švejkovich historkach kde koho zná a co se mu přihodilo. Rozhodně plné hodnocení.
Jan.S.Harold
100% 100% 100% 100% 100%
  2. 6. 2014, 2:01
Nejkrutější obžaloba člověka za zvěrstva války a zatím jediná kniha v mém životě, u které jsem se na několika místech nedokázal ubránit pláči.
rt12
100% 100% 100% 100% 100%
  3. 9. 2014, 9:22
Když je mi nejhůř tak si jdu do knihovny pro Švejka vždy mi zvedne náladu. Různorodé povahy figurek Rakouska Uherska, které jsou stále aktuální. Hrůzy a nesmyslnost války o to víc krutější o co víc je Haškem zlehčována. ,,Nestřílejte jsou tu lidi"!
Kukpiss
100% 100% 100% 100% 100%
  14. 3. 2012, 20:16
"A kdesi v dálných dálavách historie snášela se k Evropě pravda, že zítřek rozboří i plány přítomnosti."

"Přípravy k usmrcování lidí děly se vždy jménem božím či vůbec nějaké domnělé vyšší bytosti, kterou si lidstvo vymyslilo a stvořilo ve své obrazotvornosti...
V Prusku vodil pastor ubožáka pod sekyru, v Rakousku katolický kněz k šibenici, ve Francii pod guillotinu, v Americe kněz na elektrickou stolici, ve Španělsku na židli, kde byl důmyslným přístrojem uškrcen a v Rusku bradatý pop revolucionáře atd."
svobodka
100% 100% 100% 100% 100%
  12. 6. 2015, 17:25
Na Švejka jsem tak trochu koukala, že trochu dobrý humor, ale zase nic tak moc. A sprostá slova, která nemám ráda. Pak jsem si ale uvědomila, že znám jen úryvky, filmy, že hodnotím knihu, aniž bych ji vlastně celou přečetla. Tak jsem se do ní pustila ... a byla jsem nadšena. Já nevím, jaký je Švejk, jaký byl záměr autora, ale čím déle jsem ho četla, tím mi ta postava byla sympatičtější. Jsem moc ráda, že jsem se ke knize nakonec přeci jen dostala.
G8
80% 80% 80% 80% 80%
  20. 9. 2015, 9:41
Možná je trochu škoda, že se o podobný druh antimilitaristické literatury nepokusilo více českých autorů. Právě absurdní humor je totiž Čechům poměrně vlastní. Přiznám se, že po shlédnutí filmu jsem neměl ani nejmenší chuť pustit se do Haškova stěžejního díla, nicméně zpětně jsem rád, že jsem mu dal šanci. Ačkoli oproti obdobné světové literatuře nabízí stále jen jednu a tutéž jednoduchou šablonu, kterou neustále opakuje, celkové vyznění myšlenky knihy je dost jiné, než v případě filmu.
domingo
60% 60% 60% 60% 60%
  15. 3. 2010, 14:02
"každá česká umělecká generace, která se chce duchovně osamostatnit, by si měla nalézt svůj vlastní pohled na ústřední dílo naší literatury, Haškovy Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války"

Fajn, tak já si to vezmu na starost :) strašně přeceněná knížka, vyžívající z kultovního statusu a kromě trefného definování průměrných českých vlastností (ze kterých je mi většinou na blití) nenabízí zhola nic. Z úcty ke klasice 3/5.
Hledající
80% 80% 80% 80% 80%
  28. 12. 2015, 21:14
Proč tvořit vlastní komentář, když někdo jiný to už zcela trefně udělal přede mnou ? Zcela souhlasím s ForFreedom, není to jen o humoru, ten to možná jen celé zastřešuje anebo je pouze slupkou na povrchu, pod kterou je pro mě spíše smutek a rozčarování nad lidskou absurditou.
vandrak
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 1. 2015, 17:00
Musím přiznat, že četbu této knihy jsem dlouho odkládal. A to ze strachu, že po opakovaném shlédnutí filmů o Švejkovi mne již ničím nepřekvapí. Teď jsem ale rád, že jsem ji nakonec přečetl. Kniha (ostatně jako téměř vždy) má mnohem vyšší vypovídací schopnost, mnoho historek je ve filmu vynecháno či překrouceno. Nechci se na tomto místě pouštět do diskuse, byl-li Švejk "ouřednim" blbem či vychytralým géniem. Je otázkou, zda-li to byl Haškův záměr, takto své čtenáře zmást. Nesporně ale sepsal dílo, které o protivenstvích, záludnostech a nešvarech války, stejně jako o vlastnostech těch, kteří se jí účastní, vypráví vtipným a svěžím stylem. Čtenář tak téměř zapomene, že je prolévána krev a často se i hlasitě směje. To je ta obrovská přidaná hodnota této knihy - poučí, poukáže na lidskou hloupost a malost, zároveň ale nabídne katarzi. Stojí za opakované přečtení.
vanous95
60% 60% 60% 60% 60%
  4. 5. 2012, 19:38
Bohužel jsem se u četby této knihy nudil. Ocenil jsem jen místy vtipné pasáže, u kterých jsem se od srdce zasmál, ale většinou jsem se musel nutit k tomu, abych knihu definitivně nezavřel. Ale to je věc názoru, určitě se jedná o knihu kvalitní!
Martin_cz
60% 60% 60% 60% 60%
  11. 7. 2015, 14:50
Svérázně milé a přetáhlé vyprávění o osudech vojáka Švejka. Vtipné a zajímavé příběhy se veskrze opakují a dějová linka se tím nahušťuje. Je to velmi dobrá knížka v mnoha ohledech. Škoda, že svou délkou velmi brzo unaví.
irulan
100% 100% 100% 100% 100%
  31. 5. 2013, 19:06
jj satira....a jestli se v této knize někdo skutečně bavil, tak to byl právě Hašek v podobě Švejka, protože ten ač považován za blba, dovede si svým nenapadnutelným stylem udělat srandu právě z blbosti těch "normálních" a "vážených". Geniální...
ronynka
100% 100% 100% 100% 100%
  15. 10. 2011, 15:46
Nejlepsi ceska knizka! Stoji za precteni a i shlednuti filmu. Svejk je perfektni blb :-D Ale on je mazanej ;)
schumick
80% 80% 80% 80% 80%
  24. 9. 2015, 10:51
"Každej nemůže bejt chytrej, ti hloupí musejí dělat výjimku, poněvadž kdyby byl každej chytrej, tak by bylo na světě tolik rozumu, že by z toho byl každej druhej člověk úplně blbej."
Militarismus, militantismus a fanatismus a vlastně jakýkoli -ismus je prostě zlo. Na druhou stranu si myslím, že se ty ismy tak nějak vzájemně drží pod krkem a tvoří určitou společenskou rovnováhu. Účinná obrana je všechny takovéto fanatiky neustále zesměšňovat, což Hašek prostřednictvím Švejka umí velice dobře.
P.s. je až neuvěřitelné, jak se knižní atmosféru povedlo zachovat i ve filmovém zpracování a to včetně doslovného přepisu prostředí a dialogů.
Paity
100% 100% 100% 100% 100%
  5. 9. 2013, 3:12
Hašek vystihl tehdejší dobu naprosto skvěle, zároveň ale udělal své dílo nadčasové, takže každý si v něm může i po sto letech najít to své, což je neuvěřitelné.
V.Silver
80% 80% 80% 80% 80%
  21. 11. 2011, 12:14
Na jednu stranu skvěle napsaná knížka, u které jsem se mnohokrát od srdce zasmál, na stranu druhou mi "švejkovství" není moc sympatické a v knize bylo i několik pasáží, přes které jsem se málem nedostal...
SADS
100% 100% 100% 100% 100%
  4. 9. 2016, 8:55
Knihu jsem přečetl a nemůžu si pomoct zanechala ve mě dojem na dlouhá léta. Není to jenom o válce, ale taky o šílenosti systému, zrůdnosti úředního šimlu a pokud někdo náhodou dělá ve státní správě tak ho podobnosti fackují každý druhý den. Osoba vojáka Švejka není slabomyslná, někdy je nejnormálnější ze všech kolem.
Princ Eugen
  16. 9. 2011, 18:39
"Tak nám zabili Ferdinanda!"
"..když spolu umřeme za císaře pána a jeho rodinu" Výbornej začátek, výbornej konec, celý je to pecka.
Bifftekk
80% 80% 80% 80% 80%
  16. 1. 2015, 13:25
"Tak nám zabili Ferdinanda" Celou dobu jsem si lámal hlavu, jestli je Švejk takový blb a nebo "génius". Rozhodně to musí posoudit každý z nás. Myslím si, že je Švejk obrazem našeho národa.
Ryan
80% 80% 80% 80% 80%
  3. 11. 2013, 18:22
Legendární Švejk aneb skvělý první díl, trochu nudnější druhá část a pak zase velmi dobrá trojka. Je velká škoda, že to Hašek nedokončil, pocity z (ne)závěru uprostřed čtvrtýho dílu jsou takový divný.
StepanHrouda
80% 80% 80% 80% 80%
  12. 8. 2013, 20:30
Dokonalé vykreslení lidské blbosti a všelijakých (nejen českých) špatných vlastností, které je i po 100 letech zcela aktuální. Nicméně od určitého bodu ztrácí román šťávu a už je to jen nekonečné Švejkovo žvanění... Polovina lidí považuje Švejka za kravinu, druhá polovina za geniální dílo...já jsem někde mezi.
Nakonec 4 hvězdičky za ilustrace Josefa Lady a úžasné filmové zpracování.

"To se nám to hoduje, když nám lidi půjčují peníze"
zelvicka
100% 100% 100% 100% 100%
  29. 3. 2010, 17:47
To teda nevím proč?
Podle mého knížka, která trhá na kousky veškeré úřady a vojenský aparát tehdejšího Rakouska-Uherska. Mimo jiné navíc neuvěřitelná legrace, historky které Švejk vypráví jsou parádní (můj děda má obdobný styl vyprávění, a i když tu historku povídá už asi popáté nikdy ani neceknu), a i některé jiné postavičky jsou jen svými vlastnostmi k popukání.
Knížka, na kterou se těším, až si ji přečtu znovu.
happyness
100% 100% 100% 100% 100%
  15. 2. 2014, 22:41
Klasické dílo Jaroslava Haška, které - zařazené do povinné četby - mě minulo velkým obloukem. (Či já jej.) Po několika letech jsem dostala Osudy v novém vydání, všechny díly v jednom svazku. Zlákána novotou jsem se vrhla do čtení. A ono "to" zafungovalo.
Ono "to" hodnotím dnes již zcela jinak. A to na výbornou. Pro mě příjemné, odpočinkové čtení.
cizinec
60% 60% 60% 60% 60%
  24. 6. 2013, 16:43
Konečně jsem si přečetl stálici našeho knižního nebe, téměř modlu české literatury 20. století - Dobrého vojáka Švejka. Upřímně, byl jsem tím poněkud zklamán. Za autorova lepší díla považuju např. "Pod věchýtkem humoru" nebo "Velitelem města Bugulmy", ovšem knížce se nedají upřít některé světlejší chvíle (u některých pasáží jsem se smál tak nahlas, že mě bylo slyšet po celém paneláku), průhled do tehdejší doby, vzorců chování a protiválečný náboj. A - upřímě - jsem rád, že nás ve filmech ušetřili té záplavy přirovnání a "To vám žil v *doplňte* nějakej *doplňte*...", jinak by se na něj asi nikdo nedíval.
Tato knížka mě ovšem potěšila v tom, že zde češtinářky nemohou použít ono slavné: "Co tím chtěl autor říci?", jelikož (alespoň v mém vydání) je několik stránek autorem věnováno přímo tomu, co tím vlastně říci chtěl.
BAADRAAM
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 2. 2013, 18:12
Svejk je legendarni postava, ktera nema v literature (ale ani ve skutecnem svete) obdoby. Uz jen z tohoto duvodu bychom si meli Svejka velice vazit. Svejk je jednoduse receno inteligentni blb. Trochu paradox, trochy oxymorom...ale ono to funguje...alespon v knizce.
cholstik
80% 80% 80% 80% 80%
  20. 7. 2011, 11:35
Jo Švejk to je pořádná česká klasika, která ukazuje jednoduchost a hloupost české povahy, která se prolíná i do našeho současného života a je viděna každodenně.
dwarfik1
80% 80% 80% 80% 80%
  8. 12. 2010, 8:31
Zcela poprvé jsem četl jako 14-ti letý u babičky při obědech - vycházelo na pokračování v jakýchsi novinách. Byl jsem zcela nadšen. Podruhé jsem četl už jako dospělák v knižní podobě.Úžasné !!!! Docela nedávno jsem zkusil číst znovu a přiznám, tentokráte nechytilo mě to. Z nostalgie 4/5 .
vegas
20% 20% 20% 20% 20%
  11. 4. 2016, 11:40
přečíst tuto knihu, jako povinnou četbu, pro mě bylo utrpením... když Švejka zahlédnu v Tv ihned přepínám :D
adakraj
100% 100% 100% 100% 100%
  13. 11. 2013, 15:40
Dobrý voják Švejk od Jaroslava Haška je velice zábavná kniha i v dnešní době. Švejk, který zná na všechno odpověď je prostě geniální.
Silas
100% 100% 100% 100% 100%
  10. 10. 2013, 21:49
Kdysi jsem někde slyšel, nebo četl, že v Bibli je téměř všechno, ale ve Švejkovi je úplně vše... Hašek byl geniální!
Welman
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 5. 2011, 23:44
Po přečtení Švejka jsem jsem z hrůzou zjistil,že lidé i po témeř 100 letech jsou stejne blbí,neboť poměry v C.K. armádě jsou naprosto stejné jako u nás ve fabrice.
tomashr
100% 100% 100% 100% 100%
  19. 4. 2011, 13:41
Já si myslím, že rozpory kolem hodnocení Švejka jsou dány tím, že dneska většina lidí ví o době WWI a obecně Rakouska-Uherska s odpuštěním prd. Sám se věnuji historii hodně a proto chápu, že to je vlastně naprosto dokonalá satira tehdejší situace jak z hlediska Čech, tak i R-U obecně. Pokud ale někdo tento historický základ nemá, tak docela chápu, že mu to místy může připadat jako hloupá nadsázka - jenže ona ani moc není. V zahraničí to místy chápou paradoxně lépe než my - třeba v respektované práci o WW1 od britského autora Warrena je Švejk zmíněn jako dokonalá satira hned vedle Remarqua. A jedna poznámka - paradoxně možná knize trochu uškodila skvělá mluvená podoba od p. Wericha, v jeho vynikajícím pojetí je to totiž opravdu spíš humoristická satira. Když ale čtete přímo knihu, tak vám na dost místech úsměv trochu zmrzne na rtech.

A ještě jedna poznámka, která se asi leckomu líbit nebude - dost souhlasím s názorem, že nemálo lidí Švejka odmítajících je ve skutečnosti spíš potrefeno...
Prousan77
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 8. 2010, 1:18
Nechci být nikterak neurvalý, ale právě ony vlastnosti české povahy, které se ve Švejkovy slévají a tvoří osobu řekněme až schizofrenní, protože tolik různých povah a typů človeka se nemůže v jednom jediném lidském tvoru slévat, ho činí naprosto geniálním. Ten, kdo onu knihu nedokáže řádně docenit nebo se cítí kompromitován, to je přesně ten, kdo je Švejkem zesměšňován a kdo nevybředl z české přihlouplosti a nedovedl se smířit s tím, jaký je jeho obraz.