Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Ghazálího Výklenek světel

80%
4 1
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Ghazálího Výklenek světel

Podtitul: (Miškát al-anwár) a význam osvícení v islámské filosofii


Originální název: Miškát al-anwár

Nejnovější vydání:
Academia - 2012
ISBN: 978-80-200-2109-0
Počet stránek: 218
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 0x v oblíbených
v přečtených 1x v přečtených
v knihovně 1x v knihovně
k přečtení 6x k přečtení
právě čte 1x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Academia (2012) 978-80-200-2109-0 218

Přední myslitel islámského klasického věku Abú Hámid al-Ghazálí (1058–1111) ve svém díle originálním způsobem spojil téměř všechny duševní disciplíny své doby. Studoval islámské právo, byl profesorem islámské teologie a soukromě bádal v řecké filosofii. Po své konverzi, jež se stala historickou, nakonec zakotvil v súfismu. Na sklonku života zachytil podstatu náboženství v nedlouhém, hutném, ale přístupném textu nazvaném Výklenek světel (Miškát al-anwár). Kniha nese jméno podle koránského Verše světla, jehož je komentářem, jakož i podle svého tématu poznání osvícením. Pro svůj netradiční pohled na duchovnost na pomezí filosofie a mystiky vyvolává Výklenek už několik století údiv. (Založil/a: al-ma)

(více)  

Štítky

více  
Abú Hámid Al-Ghazzálí Abú Hámid Al-Ghazzálí
*??.??.1058 - †??.??.1111

Další díla
Zobrazit další díla autora  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Myrddin33
80% 80% 80% 80% 80%
  18. 1. 2014, 12:54
S al-Ghazálím jsem se poprvé setkal u ibn Tufajla a musím říci, že jsem knihu četl s mírným skepticismem k jeho osobě. Ale v průběhu úvodu, jsem se dokázal odpoutat od nějakých předčasných předsudků. Samotný úvod je na můj vkus moc dlouhý - k samotné knize o přibližně padesáti stranách je téměř 150 stran úvodu. Dle mého názoru by polovina byla dostačující a některé informace mi přišly až zbytečné.
Samotná kniha se těžko hodnotí. Rozhodně al-Ghazálí je podivín. Mnohdy jsem cítil hlubokou filosofii, proti které byl odpůrcem. Cítil jsem z toho i prvky zoroastrismu a súfismu, i když třetí kapitola mi dost rozhodila, kým vlastně mohl být. Nejednou mě napadlo, jak by asi reagoval na teorii velkého třesku a co by k ní pověděl.
Knihu hodnotím čtyřmi hvězdičkami - jednu dolů za přehnaně dlouhý úvod. Ovšem překlad Zory Hesové shledávám jako kvalitní a určitě nemohl být jednoduchý, za což má můj obdiv. Nevím, zda mohu knihu doporučit, jelikož její téma nemusí být blízké každému, ale určitě ji shledávám zajímavou a zamyšlení hodnou.