Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Mistři japonského filmu

80%
4 3
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Mistři japonského filmu

Podtitul: Třináct esejů


Originální název: Mistři japonského filmu
Poprvé vydáno celosvětově: 2012

Nejnovější vydání:
Paseka - 2012
ISBN: 978-80-7432-198-6
Počet stránek: 240
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 0x v oblíbených
v přečtených 4x v přečtených
v knihovně 7x v knihovně
k přečtení 1x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Paseka (2012) 978-80-7432-198-6 240

V polovině padesátých let 20. století nastává zlatá éra japonského filmu. Přední český japanolog, překladatel a pedagog věnuje tomuto slavnému období, delšímu než jedno desetiletí, knihu třinácti esejů.

Na příkladu filmů nejvýznamnějších režisérů této doby – Akiry Kurosawy, Kona Ičikawy, Kendžiho Mizogučiho, Jasudžiróa Ozua, Hirošiho Tešigahary, Masahira Šinody a Šóheie Imamury – si autor všímá úzkého vztahu japonského filmu k literatuře a k japonskému divadlu. Vedle pečlivého rozboru filmové techniky se soustředí i na kulturní zvyky a životní styl a přibližuje tak svět japonského filmu optikou samotné kulturní tradice, která ho zrodila. (Založil/a: al-ma)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

s-reader
80% 80% 80% 80% 80%
  26. 9. 2012, 9:44
Pochopit symboliku japonského filmu není pro evropana snadné. Uvědomíte si to, pokud si přečtete kterýkoliv z Límanových esejů, nejlépe o filmu, o kterém si myslíte, že ho dobře znáte. V jednom krátkém záběru je japonský režisér schopný vyjádřit pomocí symbolů více myšlenek, než celý průmětný americký film.
Je škoda, že autor v závěrečné kapitole tolik brojí proti moderní japonské kinematografii, ale chápu, že estetika násilí, sexu a hnusu nemusí být pro každého.