Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Informatorium (nejen) o právech dítěte

0%
0 0
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Informatorium (nejen) o právech dítěte

Podtitul: se zřetelem k otázkám výchovy a vzdělání



Poprvé vydáno celosvětově: 2000

Nejnovější vydání:
Univerzita Palackého - 2000
ISBN: 80-244-0054-5
Počet stránek: 170
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 0x v oblíbených
v přečtených 0x v přečtených
v knihovně 1x v knihovně
k přečtení 0x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Univerzita Palackého (2000) 80-244-0054-5 170

Dne 20. listopadu 1999 uplynulo 10 let od přijetí Úmluvy o právech dítěte. Toto výročí se jistě stane příležitostí k mnoha reflexím textu Úmluvy a přispěje k hlubšímu zamyšlení české společnosti nad skutečným postavením dítěte v ní.

Publikace přináší relativně netradiční zpracování práv dítěte u nás. Pohledem poznatků dvou základních oborů - práva a pedagogiky - ukazuje svět dítěte v jeho nejrůznějších modifikacích. Rodina, škola, volný čas a jejich aspekty jsou podávány v první části knihy jako soubor existujících právních institutů, aby ve druhé části nalezly odraz v řešení jednotlivých výchovně vzdělávacích situací. Tomu odpovídá i vnitřní strukturu díla. V první části každé kapitoly je podán přehled právních institutů vážících se k danému jevu a druhá část je zaměřena na pedagogický náhled problému.

Část knihy věnovaná právní úpravě se zabývá vybranými právními instituty dotýkajícími se práv dítěte. Každá ze sledovaných oblastí - kapitol je zde dále vnitřně rozčleněna na rozbor pojmu právní úpravu jevu, jeho vztah ke školství a na závěr jsou podány příklady (k řešení, zamyšlení, vysvětlení ...).

V části knihy věnované pedagogice nalezne čtenář obecnou reflexi práv dítěte a jeho postavení v situacích, jež přináší výchovu a vzdělávání. Pozornost je věnována i otázkám volného času dítěte, pedagogickým aspektům svobody projevu, názoru, myšlení a svědomí dítěte. Naštěstí je sociálně pedagogická charakteristika tzv. sociálních deviací, který je dítě vystaveno jako oběť či samo se stává jejich aktérem. Jedná se zejména o problematiku tzv. syndromu CAN tj. týraného zneužívaného a zanedbávaného dítěte a dalších eventuálních problémových oblastí: prevence zneužívání návykových látek, šikana atd. (Založil/a: Keatin)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace