Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Vliv

92%
5 5
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Vliv

Podtitul: Síla přesvědčování a manipulace




Nejnovější vydání:
BizBooks - 2012
ISBN: 978-80-265-0041-4
Počet stránek: 288
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
BizBooks (2012) 978-80-265-0041-4 288

Co způsobuje, že říkáme „ano“? Které techniky jsou nejefektivnější, potřebujeme-li dosáhnout souhlasu? Jak sebou nenechat tak snadno manipulovat? Ve své nejprodávanější knize Robert Cialdini zkoumá teorii i praxi přesvědčování, manipulace a dosahování souhlasu. Za pomoci čtivého vyprávění předává autor poznatky získané seriózním vědeckým výzkumem i osobní zkušeností. Kniha je užitečným čtením pro všechny, kteří potřebují přesvědčovat, ale také pro ty, kdo chtějí umět rozpoznávat manipulaci a ubránit se jí. (Založil/a: al-ma)

(více)  

Štítky

více  
Robert B. Cialdini Robert B. Cialdini

Další díla
Zobrazit další díla autora  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

nevermore
60% 60% 60% 60% 60%
  19. 2. 2015, 23:12
Vliv poodhaluje, jak na nás působí některé manipulativní taktikya proč jim podléháme. Některé věci mi přišly zajímavé, spousta příběhů a příkladů moc podrobných a zbytečných. Styl mi celkově spíš nesednul. 60%
LUCIE A KNIHY
100% 100% 100% 100% 100%
  24. 3. 2016, 14:51
Cílem knihy je informovat čtenáře o různých způsobech manipulace a přesvědčování. Autor neradí jakým způsobem ovlivňovat, ale naopak radí, jak těmto intrikám nepodlehnout. Kniha je rozdělena do osmi kapitol.

V každé kapitole se autor věnuje jednotlivým vlivům a popisuje různé situace, které v dané oblasti mohou nastat nebo již nastaly. Vše je podloženo vědeckými studiemi. Sám autor se v některých případech sám vžil do role „manipulátora“. Například se nechal zaměstnat jako prodejce automobilů a zkoušel na zákazníky jednotlivé metody, kterými je donutil ke koupi vozu (samozřejmě s vyšší cenou a mnohdy i s nepotřebnou výbavou). Nebo pouhým přidáním jednoho slova do obyčejné věty „donutil“ studenty vysoké školy, aby ho pustili ve frontě na tiskárnu před sebe. Někdy se však sám autor vžil i do opačné role. Například se nechal ovlivnit krásou mladé slečny nabízející členství v kulturním klubu (mimo jiné toto členství nebylo vůbec výhodné). Slečna se zprvu dotazovala, zda autor rád chodí do divadla, kina či na jiné kulturní akce a jak často. Cialdini chtěl samozřejmě na mladou dívku udělat dobrý dojem, a tak si své odpovědi trošku „přibarvil“. Když pak zjistil, co tím vlastně způsobil, použil proti slečně opačnou zbraň a členem klubu se samozřejmě nestal. V každé kapitole je věnován prostor pro ohlasy čtenářů, kteří popisují, jak se díky knize v dané situaci zachovali a nenechali ovlivnit. S úvodem nové kapitoly je vždy spojen obrázek a krátký citát známé osobnosti vztahující se k tématu. Text je proložen obrázky či vtipnými krátkými komiksy. Na závěr kapitoly autor umístil shrnutí a úkoly ke studiu.

Díky tomu, jakým způsobem je kniha napsaná, si udržuje vysokou míru čtivosti. Cialdini často odkazuje na dřívější kapitoly a donutí tak čtenáře být neustále ve střehu. Mě osobně kniha bavila od začátku až do konce. Autor si mě získal svým osobním přístupem k jednotlivým situacím.



Knihu bych doporučila každému, kdo se nechce nechat ovládat svým okolím, chce zjistit více o manipulačních technikách či se chce jen dozvědět něco nového ze světa psychologie.