Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Dallas 63

92%
5 340
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Dallas 63
Autor:
Originální název: 11/22/63
Poprvé vydáno celosvětově: 2011

Nejnovější vydání:
BETA Dobrovský - 2012
ISBN: 978-80-7306-516-4
Počet stránek: 736
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 109x v oblíbených
v přečtených 428x v přečtených
v knihovně 207x v knihovně
k přečtení 157x k přečtení
právě čte 19x právě čte
si přeje 24x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
BETA Dobrovský (2012) 978-80-7306-516-4 736

Dne 23. listopadu 1963 otřásly Dallasem tři výstřely. Prezident Kennedy zemřel a svět se změnil. Kdybyste měli možnost změnit dějiny, udělali byste to? Stály by ty důsledky za to?

Stephen King zve čtenáře na cestu časem do 50. let minulého století – pryč ze světa i-podů a mobilních telefonů do světa Jamese Deana a obrovských bouráků až ke dni, kdy bude JFK zastřelen, ledaže... Jake Epping je pětatřicetiletý učitel angličtiny na střední škole v Lisbon Falls, stát Maine, který si přivydělává učením v jednom vzdělávacím programu pro dospělé. Netrvá dlouho a Jake dostane od jednoho ze studentů slohovou práci – pochmurný, drásavý příběh vyprávěný v první osobě o jisté noci před padesáti lety, kdy se otec Harryho Dunninga vrátil domů a kladivem zabil svou matku, sestru a bratra – a přítel Al, který vede místní bistro, Jakeovi prozradí tajemství: jeho skladiště je portálem do roku 1958. Vyšle Jakea na šílenou – a šíleně nemožnou – misi, při které se má pokusit zabránit vraždě Kennedyho. A tak začne Jakeův nový život pod jménem George Amberson v novém světě, kde žije Elvis, JFK, neklidný samotář Lee Harvey Oswald a krásná středoškolská knihovnice Sadie Dunhillová, která se stane láskou Jakeova života – života, který porušuje všechna běžná pravidla času.

King svou neobyčejnou sugestivní mocí spřádá reálie a kulturu jiné doby do příběhu, který čtenáře pohltí eskalujícím napětím.

Kniha patří k vynikajícím románům typu CO KDYBY? Kombinuje to nejlepší Kinga: sugestivní napínavé vyprávění a epickou šíři záběru. (Založil/a: Moreanne)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

barbiegrrrl
80% 80% 80% 80% 80%
  4. 5. 2015, 21:49
První dvě části knihy (Předěl a Školníkův otec) byly naprosto úžasné, jednoznačně za pět hvězdiček. S návratem do Derry trefil King do černého a zajisté potěšil každého fanouška, včetně mě. Nálepku bestseller si ale zajistil už aktraktivním tématem atentátu na Kennedyho a samotnými šedesátými léty. Příjemným překvapením bylo, že tu autor nerozvíjí nejšílenější konspirační teorie (což se zajisté nabízelo) a místo toho jde téměř najisto po Oswaldovi. Nejzajímavější postavou byl pro mě jednoznačně záhadný a svým způsobem děsivý Muž se žlutou kartou, který mě nakonec možná zajímal víc, než celý atentát.
Přestože mě kniha bavila, pár výtek by se našlo. Po hodně slibném rozjezdu jsem byla poněkud zklamaná, že se autor ze všeho nejvíc soustředí na vztah Jakea/George a Saddie. Dále souhlasím s HPL, že to neustálé omílání vícehlasu je jak ohraná deska a leze to na nervy.
Celou dobu jsem byla hodně zvědavá jak to všechno dopadne, v tomto případě se to totiž nedalo dost dobře předvídat (což je samozřejmě dobře), těch možností bylo prostě příliš. Na zakončení si nemůžu stěžovat, ale vzhledem k tomu, že ho vymyslel Joe Hill (což je dost možná ku prospěchu věci), nabízí se otázka, jaký měl ten konec být původně, podle Kinga. Taky by ho nezabilo, kdyby to v doslovu nám zvědavcům prozradil... Na plný počet to nakonec nebude, ale i tak to byl velice příjemně strávený čas.
lensha95
100% 100% 100% 100% 100%
  31. 3. 2013, 23:37
Už první strana, nebo vlastně už i první věta napovídá, jak skvělá bude tato kniha. King nás zavádí do historie, do dob, kdy lidé ještě byli docela přátelští a život byl tolik odlišný od toho dnešního. Potěšilo mě, že v celé knize nebylo, pro Kinga tolik typické, tlachání o ničem, které mi na něm vadí. Trochu mě zklamal konec, který mi připadal takový nepropracovaný, jako by King spěchal knihu rychle dopsat. Ale i přesto je to velice dobré počtení a rozhodně všem doporučuji.
HPL
100% 100% 100% 100% 100%
  28. 7. 2014, 1:38
Tak a je to za mnou. A překvapivě docela rychle na ten počet stran. Kde začít? Nejlépe od začátku - ten je dost klišoidní (dokonce více než je u Kinga zvykem). Také z pohádku připomínajícího pojetí temporálního cestování jsem nebyl příliš nadšen. Naštěstí se knize povedlo navodit výbornou atmosféru a moje reptající část se stáhla do ústraní.
Odtud mě kniha přímo strhla. Jsem moc rád, že se děj neodehrával pouze ve městě uvedeném v českém názvu knihy - dokonce si dovolím tvrdit, že nejlepší část knihy je právě ta, mezi skokem v čase a cestou do Dallasu.
Největším bonbónkem pro mě však byly všemožné narážky (velké či menší) na několik Kingových děl (napočítal jsem minimálně 5).
Z hodnocení Vám musí být jasné, co si o knize myslím, ale jsou tu i určité zápory. V pár místech jsem se skutečně nudil - hlavně uprostřed knihy při sbližování romantického párečku. Sadie (přesto, že jsem později svůj názor přehodnotil) mě ze začátku hrozně štvala a nudila. Dále, jak již napsal "Eidalon", ubrat knize 200 stran by jí jenom prospělo. Poslední věcí, co mě chvílemi už štvala bylo, jak autor (Epping, ne King :P) neustále žvaní o vícehlasu - možná to v angličtině znělo líp, ale já si přišel jak při poslechu ohrané desky. Poslední věcí, která ovšem není "chybou" autora je, že při překladu se ztratí drtivá většina slovních spojení, užívaných v současnosti a přitom v roce 58 naprosto neznámých.
Ale to je jenom pár vad na kráse. Z knihy byste poznali, kdo ji napsal, i kdyby Vám to obálka neříkala - styl, jak už psaní, nebo příběhu je zde velice čitelný a zřejmý. Zaujala mě poznámka v doslovu, že konec (původně měl být jiný) vymyslel Kingův syn Joe. Když jsme u toho konce - musím říct, že se mi moc líbil. Na Kinga byl dokonce možná až příliš dobrý (viz. minulá věta :D), přišel mi, jak to jenom říct... dospělý.
Ještě musím pochválit postavy! Ty co jsem si měl oblíbit, jsem si oblíbil a ty co ne jsem nenáviděl. Jsou sice klasicky Kingovské - Jake připomínal Bena Mearse hadra, Sadie taky totální archetyp, o Leeově matce rači nemluvit :D, ale ono to už má svoje kouzlo.
Takže jednoznačně plný počet, ikdyž k dokonalosti mistrových veledíl tomu přece jenom něco chybí.
PS: Jimla už jde!
Ivulina
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 6. 2013, 8:05
Až návykově čtivé a opravdu povedené dílko. Konec? - možná jemně zidealizovaný, jakoby rušivý, ale smysl to dává. Narážka na To mi také neunikla a ohledně kompozice, myslím, že na tak velký román je akce požehnaně, a já se nenudila prakticky nikdy (určitě ne natolik, že bych Dallas 63 zatoužila odložit!!) Určitě jsem nesáhla vedle, respektive ten, kdo mi knihu daroval! :)
illy
100% 100% 100% 100% 100%
  21. 2. 2013, 16:25
Kdo sedí na trůnu? Opět Král. Perfektní příběh, zpracování, popis minulosti. Knížka dokáže dojmout i takového cynika, jako jsem já. Podíváme se nejen do Dallasu a jeho okolí, ale i do Derry kde tančí Richie a Bevvie a jen čekáme, kdy nás za nohu chytí klaun. Přidejte dokonalou atmosféru let šedesátých, propracované postavy, trochu hrůzy a spoustu napětí. Tohle bylo počteníčko!!
VerenaLord
100% 100% 100% 100% 100%
  28. 1. 2013, 1:31
Dallas je poměrně zdařilé, leč na mě trochu moc opírající se o historická fakta. Ke Kingovi to prostě moc nesedí. Ale když se odprostím od zažitých předsudků, jedná se o velmi zdařilý román s velmi zajímavou tématikou. Překvapení pro častého čtenáře je jistě v románku hlavního hrdiny a slečny Sadie, která má ovšem rysy typické kingovské ženy (týraná, bez sebevědomí, smutná...).
Venceslao90
60% 60% 60% 60% 60%
  20. 4. 2013, 15:08
Závěrečné stránky knížky vás tak trochu donutí být naměkko (hrají dost na city) a vy tuhle knížku zaklapnete s krásným pocitem a dojetím. Jakmile jsem se však zamyslel nad knihou jako celkem, tak musím dát zatím nejnižší hodnocení, které jsem kdy Kingovým knihám dal. Začátek mi přišel takový moc hrrr a překotný. Potom přišla malá nostalgie v souvislosti s příjezdem do města Derry a s jeho proslulým prohnilým kanalizačním systémem. Tam mě čtení bavilo, ale ani ne tak kvůli příběhu, ale spíše kvůli tomu s jakými dalšími narážkami King ještě přijde. Po odjezdu z Derry se však začne kniha táhnout jako smrad. Příběh se nikam neposouvá a je plný tlachání o ničem. Na chvilku jsem musel knihu dokonce odložit, v což jsem nikdy u Kingových knih nedoufal. Znovu se začne příběh odvíjet někdy na straně 400 (díky zajímavým odposlechům), ale pak to zase upadá. Snad až závěrečných 100 stran mě jakž takž pohltilo. Zejména pak závěr, který je určitě jeden z těch povedených v rámci Kingovy tvorby.
Celkově moc nevím co si o knize myslet. Zaujatost příběhem u mě stoupala a klesala, dost často jsem se nudil a listoval stránkami, které byly v knize úplně zbytečné a děj nikam neposouvaly. Samotný atentát na JFK je v knize odsunutý na "x"tou kolej. V 70% knihy se jen rozebírají dobové reálie 60. let a milostný románek hlavního hrdiny, což každému nemusí sedět. Nic tajemného, napínavého ani hororově laděného v knize nečekejte. Pravděpodobně si teď dám od Kinga trochu pohov.
Eidalon
80% 80% 80% 80% 80%
  25. 3. 2014, 10:11
Dallas 63 a neb 11/22/1963, jak zní původní název Kingovy knihy, v sobě spojuje několik fenoménů. Předně je to Kingovo literární nadání, které již po řadu let „plodí“ jedno dílko za druhým, z nichž mnohá se stala bestsellery a filmovými předlohami. Již to je záruka kvality a pokud jste Kingovými fanoušky, kniha Vás určitě nezklame.

Dále jsou to; cestování v čase, či na události překotná padesátá léta v USA a nebo stále citlivé americké téma – atentát na Johna Fitzgeralda Kennedyho (JFK) a v neposlední řadě Kingovy vize, co by bylo kdyby . . .

Přestože kniha „láká“ na situaci kolem osudného 22. listopadu 1963 v Dallasu, kdy padly výstřely znamenající smrt mladého amerického prezidenta, je samotný atentát v knize jen významnější epizodou v závěru knihy.

Mnohem více prostoru autor v díle věnuje životu a myšlení Američanů koncem padesátých let zasažených „komunistickými čistkami“ ve vlastních řadách, silným dolarem a hospodářským růstem, karibskou krizí, studenou válkou; ale hlavně předkládá srovnání, jak se změnila morálka, rasová segregace, nahlížení na svět, technologie a samotná hospodářská situace USA za posledních padesát let. King padesátá léta zažil, a tak ví, o čem píše a jak sám uvádí, téma mu vrtalo hlavou již několik desetiletí, ale teprve nyní se mu jej podařilo zrealizovat.

Kniha je rozsahem nadprůměrná, 730 stránek je na daný příběh více, než bylo třeba. To je ale trend posledních Kingových děl, kdy se děj odehrává ve vlnách, které v určité části naprosto strhnou čtenáře až po pasáže poklidného čtení mnohdy sklouzávající k nudnosti. Myslím si, že kdyby kniha měla o 200 stránek méně, vůbec by to příběhu neuškodilo a nic by se neztratilo z myšlenek a námětu. Jako by se King snažil do knihy dostat všechna fakta především o postavě a rodině vraha JFK – Leea Harveyho Oswalda, které se mu podařilo shromáždit.

Základní myšlenkou celého příběhu je možnost návratu do minulosti se znalostí věcí příštích. Autor zde pracuje s prvkem sci-fi románů zcela vyváženě, dodržující základní předpoklady žánru – příčina - důsledek. Nastavuje si zde pravidlo pevného data návratu do minulosti, přechod oběma směry přes pomyslnou časovou bránu, kdy další a další návrat zpět znamená reset předchozích událostí. Jak se má ale hlavní hrdina knihy v závěru přesvědčit, vstupuje vždy na stejný startovací bod v minulosti a další vývoj událostí je vždy nová cesta vedle sebe existujících „alternativních budoucností“. To dává autorovi nekonečné množství kombinací jak příběh rozvíjet a postavit a nakonec i důstojně a logicky uzavřít.

Hlavním hrdinou je pětatřicetiletý rozvedený středoškolský profesor angličtiny žijící v současnosti (2011) - Jake Epping, kterému je svěřeno tajemství časové brány a předáno poslání – zamezit atentátu na prezidenta Kennedyho na podzim v roce 1963. Jake se vypraví do minulosti celkem čtyřikrát, aby se nejdříve přesvědčil, po té si dokázal, že lze minulost změnit, pak prožije svoji hlavní misi a nakonec se vrací ještě jednou v pokoře a pokání a poznává, že nikdy nelze vstoupit dvakrát do stejné řeky.

Hlavní rozsah knihy popisuje třetí, nejdelší misi Jake Eppinga, která začíná vstupem do minulosti od času 11,58 – 09. září 1958 – to je onen vstupní časový a datový startovací bod. Hlavní postava zde jako George Amberson až do 22.11.1963 prožívá svůj život člověka z budoucnosti ve zcela jiném duchu doby. Cestuje z amerického severu až do Dallasu, prožívá celé období na americkém maloměstě, připravuje se na svůj úkol a při tom vnímá vše, co tato doba nabízí a co naopak postrádá oproti jeho původnímu životu v roce 2011. Poznává nové lidi, přátele, svou životní lásku Sadie Dunhillovou, ve staré době nachází své zalíbení, ale stále myslí na jediné – zachránit JFK. Zda se mu to podaří či ne a co to vše přinese, to si již přečtěte sami.

V hodnocení jsem trochu rozpolcen, určité pasáže knihy mám na čtyři a půl hvězdy, určité tak maximálně na tři, také „vize nové budoucnosti“ se mne zdají až moc dystopické. Nakonec dávám čtyři hvězdy za krásný příběh, srovnání, trochu těch vizí a hlavně i za Kingův spisovatelský fenomén . . .
ondrasek
100% 100% 100% 100% 100%
  12. 4. 2013, 7:04
Cestování časem + významná historická událost + Stephen King = tady jsem nemohl šlápnout vedle. Vyjímečná kniha, která mě přinutila zajímat se o historii, o pozadí atentátu na JFK.
Ve vyprávění je King opravdu King, hltal jsem každé slovo a konec (Kingova achilova pata) je přímo skvělý!!! (Tedy aspoň pro mě, dle komentářů si to dobrá polovina uživatelů nemyslí). Mimochodem, ten konec vymyslel jeho syn Joe Hill.
Kniha jde do oblíbených a já jdu ještě vygůglit pár informací o JFK.
Draconian
100% 100% 100% 100% 100%
  24. 1. 2013, 14:15
Asi už jsem "Kingofil" a sežeru mu všechno, co napíše. Minulá bichle "Pod kopulí" byla skvělá a Dallas se také povedl.
Přitom začíná tak obyčejně. Samotná zápletka je jednoduchá a podstatně ohraná...ale to King nezastírá. Popisy toho, jak prochází do minulosti jsou skvělé a doslova vás autor vtáhne s sebou. Muž se žlutou kartou je znervoznující a tejemný.
Je tu i románek se Sadie....ten se mi dost líbil. Čtenář "červené knihovny" nikdy nebudu, ale vůbec mi nevadí, že tomu dal King tolik prostoru. Protože hl. hrdina si v minulosti prožil dost dlouhou dobu, muselo něco takového přijít. Moc mne však nebavily ty odposlechy a spíš jsem se těšil na samotná listopad 1963. Konec knihy není špatný, ale ani úžasný....prostě takový normální. Dočetl jsems pocitem, že jsem si dobře početl a prožil dobrý příběh.
Ailees
60% 60% 60% 60% 60%
  22. 2. 2016, 8:25
Asi se začínám dostávat do kategorie "věčně nespokojený čtenář" :-) Podruhé jsem se u Kinga právě... nebavila. Do příjezdu George Ambersona do Dallasu bylo vše, jak má být: zubatá příšera číhala ve spadlém továrním komínu, nelítostná minulost byla připravena znepříjemnit život každému, kdo by se odvažoval ji měnit, a Derry působilo dostatečně temným dojmem. Pak George potkal Sadie a minulost zazněla vícehlasy - a znovu, a znovu... Celý atentát na JFK pak proběhl jaksi na pozadí románu téměř jak z červené knihovny. Postupem času mě těšily už jen různě podstrčené odkazy na další Kingova díla a swingové partie (které bych právě u Kinga nikdy nečekala - a o to víc se mi líbily).
MolkoZuzka
  9. 7. 2013, 22:22
Knihu jsem teprve začala číst. Začátek je úžasný a stránky mi plynou ani nevim jak. Miluji Kingovi knihy a jejich autora. Jak mu některé příběhy zasahují do jiných. Při čtení pasáže, která se odehrává v Derry a setkání s hrdiny z knihy To jsem přečetla s blazenym úsměvem na tváří ;-)
Casey
100% 100% 100% 100% 100%
  28. 3. 2014, 14:36
Tak toto dilo je neco!!! Nenechte se odradit poctem stranek, protoze dej vas pohlti takovym zpusobem, ze ani nebudete vedet, jak jste to precetli!:-) Od Kinga jedna z nejlepsich, ne-li nelepsi knizka. Vyborne je kratke propojeni s To, to me fakt dostalo. Davam 5*
venison
80% 80% 80% 80% 80%
  30. 5. 2013, 22:24
Když jsem si přečetla, že King píše o atentátu na Kennedyho, tak jsem byla trošku skeptická.. Dopadlo to netradičně, ale dobře.. V podstatě "obyčejný" příběh dvou zamilovaných lidí, kterým trošku komplikuje život cestováním v čase.. A cestuje se do let šedesátých, což je moje nejoblíbenější období - auta, hudba, atmosféra, atd. Konec byl na Kinga poněkud přesládlej doják, ale líp to snad ani skončit v tomto příběhu nemohlo.. Horor to rozhodně není, akční thriller na pár stránkách, spíš klasická beletrický román s prvky sci-fi, kterém mě tam snad i rušili :-) Jo a pobavila mě nostalgická narážka na začátku filmu jako odkaz na román TO :-)King není jenom Mistr hororu, ale i Mistr slova..
Jokolo
60% 60% 60% 60% 60%
  17. 9. 2014, 21:51
Já mám asi s Kingem trošku problém. Příběh je postaven na mnohokrát omílaném nápadu cestování v čase, proto by měl King přijít s něčím novým, tak zachraňuje JFKeje.
Má to skvělý rozjezd, i když jsou tu podle mě nějaké logické nesrovnalostičky. Když George prozkoumává kdysidávnou Ameriku, je to skvělé a má to hmatatelnou atmošku, crossover s Tím je skvělý, ale jakmile dojde ke sledování Oswalda, které trvá asi milion a půl stránek, tak je to nuda. Bohužel. Předkonec je ale skvělý. Napíná to, potily se mi z toho záda, ale byl jsem naštěstí na pláži, tak jsem to měl na co svést. Ale ten úplný konec.. no, já nevim, já mám pocit, že King si tak nějak dělá srandu a chce ukázat, jak umí výtečně napsat 90% knihy a pak nás vytrollit v posledních ujetých kapitolách. Zatím se mu to povedlo v každé knize, kterou jsem od něj četl. Tak doufám, že příště už mě zklame.
MuMura
80% 80% 80% 80% 80%
  15. 3. 2013, 14:50
Asi jsem od toho neměla tolik čekat. Začátek a konec perfekní. Jak už se tu víc lidí zmiňuje, tak odposlechy mě taky dost nudily. Ale popis šedesátých let se mi moc líbil a románek se Sadie taky. Zasmála jsem se, sem tam skoro slza ukápla, takže svůj účel nejspíš kniha splnila. Bohužel ji nezařadím mezi ty nejlepší Kingovky.
petshop
100% 100% 100% 100% 100%
  4. 5. 2015, 8:08
Na horory moc nejsem, takže jsem doposud četla od Kinga jen dvě knížky a pak mi padla do oka tahle. Díky za tu náhodu! Byl to famózní zážitek. Pane Kingu, kašlete na horory, pište tohle! :-D
Alaglesia
80% 80% 80% 80% 80%
  10. 2. 2014, 20:28
Kniha se mi líbila. Téma cestování v čase je moje oblíbené a románek George a Sadie byl velice silný. Tajně jsem doufala, že vše dopadne dobře, Kennedy bude zachráněn, Sadie se aklimatizuje v současnosti a všichni budou šťastni až do smrti. Realita byla ale jiná, pravdivá a je dobré, že King nakonec ukončil příběh takto. Knihu hodnotím mezi ty zdařilejší Kingovy výtvory, ale stále u mě vede Temná věž.
Streamline
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 5. 2014, 14:47
Jake Epping, resp. George Amberson si vás okamžite získa, hneď ako sa objaví na scéne. Skvele vykreslená, charizmatická postava. Od samého začiatku Vás skvelý dej v tejto knihe pohltí a na slobodu Vás pustí až na úplnom konci. Dobrovoľne nedobrovoľný cestovateľ v čase George začína boj o záchranu JFK! Podarí sa mu to? Bol Lee Harvey Oswald jediným páchateľom atentátu? Zmení George okrem záchrany amerického prezidenta aj smerovanie svetových dejín? Budú so Sadie nakoniec žiť šťastne až do smrti? Nechajte sa prekvapiť, toto dielo Vám však určite odporúčam. Táto kniha by si zaslúžila filmové spracovanie. King sa opäť vrátil na trón! 95%
kingmaker
80% 80% 80% 80% 80%
  7. 1. 2013, 17:38
Tak tohle je King jako za starých časů. Tedy téměř. Měl jsem problém s jeho novými knížkami, byly příliš dlouhé a vlastně jaksi prázdné. Rozsah nebyl problém, aspoň myslím, vždyť třeba takové To, The Stand, Nezbytné věci, jsem zhltl a ještě jsem litoval, že už je konec. Jenže tyhle knihy byly výjimečné, kdežto v poslední době se stalo sedm set stránek Kingovým standardem. Až teď jsem dostal do ruky Dallas 63 a byla to mňamka. Stačily mi pár hodin a knihu jsem přečetl. Je to čtivé, King se vrací do Derry, ale především se brací do svých milovaných padesátých a šedesátých let a to mu moc svědčí. Čtenáře opravdu zajímá,jak to s atentátem na Kennedyho dopadne, oblíbí si i vedlejší postavy, včetně ženských (a to si myslím, že v popisu ženských charakterů King pokulhává). Prostě fakt dobrý King. Jenže je jen téměř tak dobrý, jako dřív. To „téměř“ spočívá v tom, že se snaží do knihy nacpat své politické názory a to je podle mě to, co jeho nejnovější knížky sráží. Protože King není žádný politický věrozvěst, je to autor po čertech dobré zábavné literatury a takovým měl zůstat. Dumas taky necpal do svých dobrodružných děl současnou politiku.
DeviR1
100% 100% 100% 100% 100%
  2. 8. 2015, 20:37
Jednoduše dokonalé, ta kniha má úplně všechno, co od kvalitní knihy očekávám. Příběh je perfektní, od námětu až po každý jednotlivý detail. Atmosféra padesátých a šedesátých let minulého století je skvělá a když se poměrně krátce ocitneme v Derry, temná atmosféra z To je téměř hmatatelná. Při čtení se u mě vystřídaly všechny emoce a to všechno je napsáno tak, že příběh svižně ubíhá, nemá žádná hluchá místa a těch více než 700 stran uběhne strašně rychle. King má bezpochyby knihy, které by snesly radikální zkrácení, ale Dallas 63 mezi ně nepatří, naopak bych si velmi rád přečetl něco ze stejného "světa", dejme tomu sequel alespoň v rozsahu novely. Pro mě jedna z nejlepších knih od Kinga, kdybych musel sestavovat nějaký žebříček, tak by bez pochyb byla mezi prvními třemi.
Kosac
100% 100% 100% 100% 100%
  2. 11. 2016, 21:40
Výborná kniha! Celou dobu mi táhlo hlavou - dokáže to, nedokáže to? Nemohl jsem se dočkat rozuzlení a nebyl jsem zklamaný. Trochu "jiný" King než jsem zvyklý, ale vřele doporučuju.
ready19
100% 100% 100% 100% 100%
  3. 4. 2014, 9:34
Tohle se povedlo, skvělé téma spojené s cestování časem. I když mám jiný názor to, co se tehdy vlastně stalo a King píše podle oficiální vládní verze, která se všem nejvíc hodila, tak jde přece jenom o román. Skvělá atmosféra.
pospa27
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 8. 2013, 10:30
Jednoznačně za posledních pár let nejlepší Kingův román. Skvěle napsané, vůbec mi nevadilo, že se tentokrát King opírá o historická fakta. Zajímavý začátek ... napínavý prostředek...a skvělý konec. :)Doporučuji a dávám plný počet :)
SaraG
80% 80% 80% 80% 80%
  4. 1. 2013, 18:21
Od Kinga jsem toho četla poměrně dost a tenhle příběh mi přišel něčím jiný, odlišný od ostatních. Tím vůbec neříkám, že byl špatný, právě naopak! Nápad je podle mého názoru geniální, příběh nikde nezadrhával, moc se mi také líbilo propojení s jinou knihou...jediné, co mi trochu vadilo bylo, že se King hodně věnoval románku, který si začne hlavní hrdina. Bude to asi tím, že na románky u Kinga nejsem vůbec zvyklá. Jinak jsem z knihy nadšená a všem fanouškům tohoto autora rozhodně doporučuji! :)
Mili232
100% 100% 100% 100% 100%
  3. 1. 2016, 1:36
To byla jizda! Moje prvni setkani s autorem - cekala jsem hodne, ale rozhodne to predcilo moje ocekavani. Skvely dej, u ktereho se nebudete nudit.
upppik
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 7. 2013, 10:07
Mistr King opět nezklamal. Hned na začátku vtáhne do děje a na následujících stránkách si připadáte, jako byste v tom roce 1958 - 1963 byli s ním. Genialita vyprávění a dokonale zpracovaný příběh, nelze hodnotit jinak než VÝBORNĚ!
Janiska
80% 80% 80% 80% 80%
  26. 9. 2014, 17:18
Střídavě nuda a napětí. Konec byl zvláštní. Během četby jsem si představovala různé konce. Ani jeden jsem netrefila :-) ale počteníčko pěkné
Plisek
100% 100% 100% 100% 100%
  24. 3. 2014, 11:00
King tak trochu jinak. Celou dobu co jsem tuto knihu četl, mě velmi zajímalo zda King viděl Pekelně ostrý výlet. Moc mě potěšilo setkání s Richiem a Bev v Derry. A i přesto, že se nepovažuji za měkotu tak jsem Jakeovi (Georgovi) se Sadie držel palce ať jim to vyjde navzdory prostoru a času.
edulla
40% 40% 40% 40% 40%
  2. 11. 2016, 20:27
Buď stárnu, nebo jsem překingovaná, nevím, tato kniha patří pro mne osobně k těm slabším. Zhruba první polovina mne zajímala, bavila, úvod do zápletky a první momenty v nové staré době jsou skvělé. Poté jsem si začala všímat sílícího pocitu nudy. Konec mne zklamal. Nicméně "nuda" v mistrově podání je pořád dostatečně kvalitní čtení pro každodenně dojíždějící lid (a to vůbec nemyslím zle).
marphy78
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 1. 2014, 23:42
Samotný atentát na JFK hraje podřadnou roli v ději. Nejedná se o typickou "Kingovku", založenou na horroru, i když o napětí není nouze. Některé stopáže jsou v knize zbytečné a nemají na děj vliv, ale za tu atmosféru 60 let to rozhodně stojí. Přímo se vidím s panem Ambersonem, jak se procházím po ulicích Jodie, ikdyž jsem z opačné strany polokoule. Na knize mě nejvíce zaujal příběh George & Sadie. Nečekal jsem, že by konec dokázal takhle zahrát na citech - nečekal jsem, že by mě tento velmistr dokázal více dojmout než v Pustinách. Celou dobu jsem si přál, aby platila rovnice George + Sadie = FOREVER. Závěr je podle mě správný, jediné logické vyustění příběhu, které Vám při čtení možná rozklepe bradu a zvlhne víčka. "Neznámé se odněkud? Možná z minulého života" a hudba začala hrát.
stavos
100% 100% 100% 100% 100%
  1. 1. 2014, 19:11
Ano!!! tak tohle se opravdu povedlo! od první stránky jsem byl naprosto pohlcen dějem! Doma mi neustále hrála píseň In The Mood od Glenna Millera a stále jsem myslel na to jak se do ni zase začnu a jak bude asi děj pokračovat..
Mágr
80% 80% 80% 80% 80%
  30. 8. 2013, 15:56
Eskalace napětí, alespoň podle mě, nastává v období kubanské krize. Jednoho "ouřadu" z washingtonu potře partner nejen z učitelského sboru, s nímž je Sadie rovněž v blokádě.
Jake sype střípky, které si pamatuje z dějepisu a dostane otázku..Jsi z budoucnosti? Nikdo jiný ji nemá právo položit, nikdo to nemá právo chápat a také níkdo jiný by tomu měl nevěřit více, než právě středoškolská knihovnice..Minulost se tvrdošíjně brání nejen lásce..
veselice
80% 80% 80% 80% 80%
  17. 3. 2013, 14:41
Knížka je super. Sice jsem ji rozečítal s obavami, ale ty vzaly za své. King je prostě mistrný vypravěč a dokázal se podívat na tak profláklé téma (atentát na JFK) z nového úhlu. Doporučuju všem, kteří mají rádi dojemné a silné lidské příběhy, řízlé trochou toho sci-fi. :-)
hero_bk
100% 100% 100% 100% 100%
  28. 11. 2015, 11:26
Skvělá kniha, v níž je paradoxně atentát na Kennedyho to nejslabší. Úvod vás neskutečně vtáhne, hlavně návrat do Derry mě nabudil, abych si znovu přečetl To. Nejlepší z celé knihy však byl románek mezi Georgem a Sadie - a to jsem nikdy nebyl fanouškem žádné romantiky. Je však vidět, že King dokáže napsat skutečně cokoliv tak, aby to bylo poutavé!
Petr747
100% 100% 100% 100% 100%
  25. 2. 2015, 8:00
Dallas 63 je zatím to nejlepší, co jsem četl a to nejen od S. Kinga. Téma s atentátem na JFK bylo vlastně hlavním důvodem proč sem po této knize sáhl (mám rád konspirační teorie). Teď asi po dvou letech, co sem knížku četl mám pocit, že sem hned na poprvé trefil jacpot. První knížka od Kinga kterou sem četl a hned taková bomba. Napínavé, nervydrásající dílo od úvodu až do konce.
HellFire
80% 80% 80% 80% 80%
  27. 11. 2014, 14:50
I když jsem byl zprvu nevrlý z toho, že budu muset číst asi z 80% příběh o čemkoliv než atentátu na Kennedyho, byly z toho nakonec příjemně ztrávené chvíle a skvělá vize možné budoucnosti, kde se celá země povraždí.
Childe
80% 80% 80% 80% 80%
  11. 1. 2013, 22:36
Ne že by to bylo špatné, americké reálie přelomu padesátých a šedesátých let jsou přímo úžasné. První část je čtivá ale pak už to trochu kulhá a závěr mě osobně zklamal. Jak kdyby někdo spěchal tuhle knihu dopsat a nevěděl jak na to. Tak pomohl Kingův syn, no když už to Stephen přiznal, tak jsem tu změnu žánru postřehl.
Celá ta nuda kolem atentátu, dusné texaské podnebí, ruské manželky, zlí bookmakeři a ti muži s žlutými, černými a bůhví jakými ještě kartami, moc jsem tomu už nevěřil.
Ale zase jedno pozitivum to má, objevil jsem Zapruderův film (:-)) a obdivuji jak je na Youtube populární, po všech těch letech....škoda, že nám nenatočili Ferdinanda.
slizzing
100% 100% 100% 100% 100%
  25. 5. 2016, 18:12
Hned od začátku je znát, že je kniha napsána Kingem. Musím ovšem uznat, že je skvělá, opět jsem se rychle začetla a i rychle dočetla. Mile mne překvapil konec, který byl pro Kinga jaksi netypický, což se ovšem vysvětlilo v doslovu. Tento konec je "tak pro mne" - osobně mám s některými konci knih u Kinga problém, ale tento mi i sedí do celého kontextu příběhu. Původně jsem se obávala, že kniha bude vyžadovat alespoň nějakou znalost událostí okolo Dallasu 63, což se zdálo jako obava lichá. Knižka je čtivá a někdy až zbytečně zdlouhavě zavádí mimo děj, ale pro dokreslení celkové atmosféry, to není na škodu.
wendel
80% 80% 80% 80% 80%
  20. 3. 2015, 17:17
Na tuhle knihu jsem se hodně těšil. Cestování v čase je pro mě vždy atraktivní téma , a navíc ještě zabránění atentátu na prezidenta Kennedyho a ovlivnění budoucnosti. King mě určitě nezklamal, i když se mi nejvíc líbila první třetina knihy. Přestože má kniha opravdu mnoho stran, nejsou zde vysloveně nudné pasáže, snad pouze když si Epping- Amberson nemůže vzpomenout na Oswaldovo jméno. Byl jsem zvědavý jak se King popere se závěrem. Zvládl to slušně , ale i mě se zdálo jako by to chtěl mít už hotové. A poučení ? Nechat minulost minulostí.
vencamf
100% 100% 100% 100% 100%
  29. 10. 2014, 8:26
Marně přemýšlím, jestli jsem od Kinga četl lepší knihu... Jak to tak vypadá, mistr je v posledních letech na svém vrcholu!
Máťa71
100% 100% 100% 100% 100%
  10. 6. 2014, 12:32
S vypůjčenou knihou jsem chvátal domů a když večer zavládl klid a mír začetl jsem se. Pobavil jsem se tak dalších pět večerů a po dočtení si liboval, jak jsem se zase jednou vytratil do světa příběhů mistra vypravěče.Závěr se mi líbil, vlastně se mi na knize líbilo všechno. A CD s hudbou Glenna Millera, včetně In the Mood, jsem ohrával dokola kolem. Stephen King je žijící legenda. PAN SPISOVATEL !
Little Brick
100% 100% 100% 100% 100%
  27. 1. 2014, 15:43
Já miluji tyhle příběhy "Co by se stalo, kdyby..." Začátek knihy vás okamžitě vtáhne do děje a celou dobu se užíráte zvědavostí, jak to vlastně dopadne. Samozřejmě střed děje je více utahaný, jak už to bývá u Kingových obsáhlejších knih zvykem, ale nic bych nevynechala. King drží i v nejnudnějších pasážích čtenáře mírně v napětí, jak to umí jen on. Dle mého názoru jedna z nejlepších knih, co jsem od něj četla.
Planturel
100% 100% 100% 100% 100%
  15. 1. 2014, 11:36
Na rozdíl od některých recenzentů oceňuji historickou věrnost zachycení události, která tvoří linii příběhu. King, dle mého názoru, navíc skvěle vystihl atmosféru 60. let v USA. Další kniha od tohoto autora, která mě rozhodně nezklamala. Všem doporučuji!
Lihusiatko
100% 100% 100% 100% 100%
  11. 7. 2013, 21:57
Maestro King proste vie čo píše a je si toho aj vedomý. Neskutočne skvelé majstrovské dielo. Celú dobu som si myslela, že sa mi ku Kingovi proste historické fakty a história ako taká nehodí, veľmi som sa mýlila. Stephen dokáže pracovať so všetkým, aj s historickými faktami. Kniha je napísaná spôsobom jeden nádych na jednu noc. Avšak absolútne jej to neuberá na genialite. George je môj platonický knižný hrdina.
Gaspi_CZ
80% 80% 80% 80% 80%
  29. 4. 2013, 21:23
Zase mne nezklamal. Hezky popsaná doba šedesátých let. Trošku sci-fi , trošku romantika no prostě mistr King.
dupa
80% 80% 80% 80% 80%
  9. 3. 2013, 9:25
prvních 100stran a posledních 200stran super!!! Ale ten prostředek bych trochu osekala.. Jinak perfektní kniha! :) Doporučuji
Joseph
100% 100% 100% 100% 100%
  27. 2. 2013, 20:41
Skvělý příběh. Jedna z nejlepších knih od Kinga. Velmi čtivý začátek, který okamžitě vtáhne do děje. Konečně kniha, která nemá pokažený závěr - ba naopak, po tom co jsem to dočetl jsem měl chuť začít číst knihu od začátku. Románek mě nepřekvapil, vždyť to není u Kinga tak neobvyklé (viz Pytel Kostí, Prokletí Salemu apod.) Souhlasím že část odposlechů byla trošku táhlá, ale jinak se střídaly emoce jako na houpačce.
1*