Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

My děti ze stanice Zoo

92%
5 2430
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

My děti ze stanice Zoo
 Všechny obaly
My děti ze stanice Zoo
 Všechny obaly
Autor:
Originální název: Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
Poprvé vydáno celosvětově: 1978

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Oldag - 2015
ISBN: 978-80-7411-094-8
Počet stránek: 267
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 866x v oblíbených
v přečtených 4594x v přečtených
v knihovně 523x v knihovně
k přečtení 520x k přečtení
právě čte 13x právě čte
si přeje 34x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Oldag (2015) 978-80-7411-094-8 267
Oldag (2010) 978-80-7411-034-4 293
Oldag (2005) 80-86508-69-2 293
Oldag (2003) 80-86508-28-5 293
Oldag (1998) 80-85954-59-1 293
Oldag (1996) 80-85954-18-4 293
Oldag (1995) 80-85954-07-9 293
Mladá fronta (1987) 287

Dnes již dospělá Christiane F. se poprvé ve svých dvanácti letech setkala v evangelickém centru pro mládež s hašišem, ve třinácti na diskotéce s heroinem. Brzo se stala na drogách závislou, přes den chodila do školy a odpoledne si spolu se svými přáteli-narkomany vydělávala na stanici Zoo peníze na drogu prostitucí. Její matka skoro dva roky netušila nic o dvojím životě své dcery. Christiane F. vypráví s obdivuhodnou snahou o přesnost a odzbrojující otevřeností o osudech dětí, o kterých se veřejnost dozvídá až z titulků novin, jež oznamují jejich smrt. Příběh Christiany F. se denně opakuje kdekoli na světě.

(více)  

Štítky

více  
Christiane F. Christiane F.
*20.05.1962

Další díla
Zobrazit další díla autora  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

s-reader
100% 100% 100% 100% 100%
  24. 8. 2010, 7:13
Ať u je tato kniha autentická nebo není, rozhodně autenticky působí. Nejsem si však jistý, působí-li odstrašujícím způsobem jak byla myšlena. Ano, pro rodiče, kteří mají děti v pubertálním věku je to něco jako noční můra, děs, o to větší, že, podle knihy, se tento problém nemusí vyhnout ani jim a on to JE problém. Naopak na děti ve věkové skupině, která je v knize zachycena, to nemusí působit vůbec. V tomto ohledu podává kniha dvě informace: heroin je návykový, můžete (ale nemusíte) i umřít. Nic, co by Christiane nevěděla ještě před tím, než si píchla první dávku. Shrnuto: knihy tohoto typu působí odstrašujícím způsobem na ty, kteří by s fetem stejně nikdy nezačali.
Přesto dávám výborné hodnocení, protože přes veškeré výhrady je ZOO o něčem a čte se téměř samo.
Anael
100% 100% 100% 100% 100%
  31. 8. 2012, 16:24
Film jsem ještě neviděla a to od mého přečtení uplynuly již čtyři roky. Knížku si stále ještě dobře pamatuji. Četla se sama a byla a je a bude pro mě drogovým strašákem.
alča87
60% 60% 60% 60% 60%
  26. 7. 2014, 15:40
Nějak jsme čekal víc. Spíš mi to připadá jako návod - na tripu je to skvělý, když jsme si píchla bylo mi konečně dobře,svět je tak ošklivý, ale já jsem cool, protože jsem hašišák nebo herák. Jelikož jsou feťáci chorobní lháři, nevěřím jí ani to co psala, příběh na mě bohužel nepůsobil moc upřímně. Nebo spíš jsme měla pocit, že nebyla Christina v té době zcela upřímná k sobě.
Christina mi lezla strašně na nervy, vůbec mi jí nebylo líto, to spíš lidí kolem ní. Nejvíc mě asi štval postoj úřadů, to jediné ve mně vzbudilo emoce.
Peetuliska
80% 80% 80% 80% 80%
  24. 2. 2014, 19:18
Příběh 13leté německé dívky, která kvůli nudě na zdejším sídlišti začala experimentovat s drogami, až se dostala k heroinu. Silný příběh Christiane a Detlefa, který se spolu snaží zdolávat závislosti,společně si vydělávají na drogy prostitucí na stanici metra Zoo.

Myslím, že tento příběh všechny osloví, ať už je od drog odvábí či naopak přivábí. Podle posledních zpráv jsem četla, že dívka, podle níž byla tato kniha napsána, opět spadla do drog..
Tiwala
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 9. 2012, 15:48
Knížka, kterou mi doslova vnutila známá se slovy "že si ji za každou cenu musím přečíst". Vůbec se mi do toho nechtělo, ale jelikož jsem neměla žádnou knihu, kterou bych si mohla vzít na dovolenou, přibalila jsem ji do kufru s tím, že se s tím zkusím za ten týden poprat. Měla jsem ji přečtenou za jeden jediný den. Mám ráda drogovou tématiku a takhle knížka je společně s Requiem za sen, jedna z nejlepších, co se tímto problém zabývá.
Kůstka
80% 80% 80% 80% 80%
  16. 3. 2012, 10:48
No, nevím, možná to bude tím, že jsem pár dní předtím četla Memento, ale.. My děti ze stanice ZOO mi přišly takové míň.. realisticky zobrazené? Jenom takové odvyprávění.. Asi jako kdybych poslouchala nahrávku z pásky no. U Mementa jsem měla každou chvíli husí kůži, tady jsem jen zírala, že 13ti letá holka si píchá heroin.. toť asi vše.. Tahle knížka je hodně známá, hodně doporučovaná, ale asi taky hodně přeceňovaná.. Ale lidi by ji znám měli, to určitě.
Lecter
80% 80% 80% 80% 80%
  9. 4. 2015, 13:06
Všechny knihy zabývající se drogovou tématikou jsou pro nás drsné,šokující tady tomu není jinak.Pro mne asi nejvíce šokující nízký věk Christiane a všech okolo ní.Nedokážu si dost dobře představit ,jak shání prachy na fet prostitucí,to
je drsné,ale tak to je.Myslím vzhledem k věku.Každá taková kniha je psaná určitou formou,tady je to styl můj milý deníčku
a myslím,že je vhodná především jako četba pro - náctileté.
LeaLea
100% 100% 100% 100% 100%
  27. 8. 2012, 10:10
Kniha, kterou jsem teď přesně potřebovala. Příběh, který mě od první chvíle zaujme tak, že vůbec nezáleží na tom, jak je napsaný, kde se co dalo napsat líp, kde je co špatně popsané. Během čtení jsem se neubránila husí kůži a to je dobře, protože kniha o drogové závislosti musí přesně takový dojem vyvolat. Já věděla o drogách dost. Potkávala jsem dost lidí, co s nimi přišli do styku nebo na nich stále byli závislí. Není to legrace a tato kniha mě na prvních stranách svou otevřeností a popisy slasti při jejich užívání poněkud šokovala. Následky byly ale dostatečné, aby člověk pochopil, kam až může mladické experimentování zajít. Odrovnaná játra, prostituce, krádeže - ve čtrnácti! A chvilkový svět dokonalosti, který splaskává jako duhová bublina a člověk zase klečí v šedi a ve sra*kách. Síla vůle už nepomůže, protože tělo si žádá přídavek a mozek s tím nic nenadělá. Příkladem toho byla už Christianina nutkání přepočíst každou utrženou minci na počet dávek. Neustále. Do roztrhání. I když překonala absťák. A přitom byl celý její drogový život jen sprostá iluze. Bez lásky, bez přátel, prázdno. Nejstrašlivější ale není samotný ten příběh, jak ho pánové Hermann a Rieck sepsali, protože konec nabízí čtenáři jistou malou naději. Zkuste si ale dát tu práci a hledejte, jak to s Christianne bylo dál, v jednadvacátém století.
estrellita
100% 100% 100% 100% 100%
  16. 8. 2011, 21:19
Jedna z nejlepších knih na dané téma, jakou jsem měla možnost číst. Přečetla jsem ji už několikrát a děsí mě znovu a znovu. Myslím, že po jejím přečtení by každého měla přejít chuť na různé drogové experimenty. Kniha se Vám zaryje hluboko pod kůži.
Shax
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 1. 2013, 19:40
Strhující, dechberoucí, šokující. Sepsáno bez žádných příkras, jenže kde by se také v drogovém světě vzaly... Před přečtením jsem ke knize měla odpor, protože jsem si říkala - proč číst o někom, kdo je natolik hloupý, že začne fetovat? Nesnáším feťáky, celou drogovou tématiku a upřímně je mi jedno, jaké problémy je k fetu dohnaly..ale po přečtení nemůžu upřít, že tento příběh dost pohne srdcem. Ať už je to věkem Christiane nebo tím, jak je kniha surově realistická, rozhodně stojí za přečtení.
Scathach
80% 80% 80% 80% 80%
  27. 10. 2012, 21:05
Velice dobré zpracování knihy a zajímavá tématika, mě přímo donutily tento svazek zhltnout za jediný den. Odstrašující, ale zároveň tak pravdivé, rozhodně mě po přečtení této knihy vážně neláká si to zkusit na vlastní kůži.
Tojaheva
100% 100% 100% 100% 100%
  12. 5. 2015, 11:06
Tuto knížku by si dle mého názoru měl na základní škole přečíst opravdu každý ... bez vyjímky. Myslím, víc lidí by si potom rozmyslela, jestli s něčím takovým začít a nebo od toho dát ruce raději pryč.
LadysR2
100% 100% 100% 100% 100%
  21. 11. 2012, 13:46
Jako náctiletý jsem ještě za komunistů viděl v TV film. S komentářem o úpadku kapitalismu a dopadu prohnilého režimu na mládež. Nicméně film mi zůstal pod kůží vryt dodnes a po revoluci jsem si sehnal i knihu. Podruhé jsem četl vloni a jako u knihy DUŠEMRDI. Dávám za pět za obsah a znova už číst nebudu
Ivet
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 3. 2010, 20:43
Během čtení jsem se jasně zavázala, že se podobného svinstva nikdy nedotknu. A kdo o tom jen uvažuje, ať si nejdříve přečte tuhle knihu a poté ať si hraje na drsňáka.
domingo
100% 100% 100% 100% 100%
  8. 3. 2010, 19:10
Pionýrka knih o drogách a dodnes to nejlepší, co tento (můžeme tomu říkat subžánr? asi můžeme) vyplodil. V podstatě ve všem, v čem vynikají i u nás známé prózy Topola, Keulsové, Johna nebo Burroughse, je kniha Christiane F. lepší..., Kurfürstendamm už nikdy nebude pouhou hlavní třídou v Berlíně :) navíc ten brilantní konec, který je jedním z vůbec nejlepších, co znám. Temná, sugestivní a realistická klasika, jediný feťácký román, který tento svět potřebuje. (5/5)
skjaninka
80% 80% 80% 80% 80%
  27. 6. 2010, 10:03
Nie nadarmo sa hovorí, že sám život píše tie najneuveritelnejšie príbehy. Predstava, že 12 ročné deti začínajú s týmto svinstvom a v 15 už majú za sebou to, čo najhorší feťák je proste neuveriteľné. Pri čítaní o tom neustálom kolotoči odvykania a znovu prepadnutia k drogám bol tak odporný, že ma z toho rozbolel žalúdok a hlava.
Napriek všetkému prekvapivý koniec, v ktorý som po tom všetko nedúfala.
MolkoZuzka
100% 100% 100% 100% 100%
  26. 9. 2013, 18:01
Kniha i filmová předloha se mi líbili, ale knižní předloha byla lepší. Ve filmu vynechali spousty zajimavých scén z knihy.
Seňorita Eskimo
80% 80% 80% 80% 80%
  22. 9. 2013, 15:25
... aneb cesta ho hlubin feťákovy duše. Děti, heroin není cool, heroin zabíjí. Ale to ještě nemusí být ta nejhorší věc, co s vaším životem udělá.
blaufik
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 9. 2012, 22:54
Tohle je knížka, která vtáhne do děje. čte se naprosto sama, a čtenář hltá každé písmenko, a každou větu. Autentické prožitky tehdy třináctileté Christiane v zajetí heroinu nenechají snad nikoho chladným. Viděla jsem i film, ale bohužel musím říct, že film mě opravdu zklamal, jelikož byl jen "povrchový" a spousta věcí v něm k vidění nebyla. Takže pro ty co se rozhodují jestli fim nebo knihu, pro správný zážitek jednoznačně doporučuji knihu.
cunicekb
80% 80% 80% 80% 80%
  9. 9. 2012, 19:52
Naprosto souhlasím s uživatelem "Kůstka" a to naprosto ve všem :) jsem tedy ráda, že se nemusím rozepisovat :)
Anett
100% 100% 100% 100% 100%
  18. 2. 2012, 15:53
Četla jsem ji na základce a i přesto mi pořád zůstává v paměti a některé pasáže z knihy si i dnes docela živě vybavuju. Po téhle knížce jsem se o tuhle problematiku začala zajímat trochu víc a vyhledávala knížky s touhle tématikou.
Souhlasila bych s tím, aby se tahle knížka zařadila do povinné četby pro 2. stupeň základky.
inhalium
60% 60% 60% 60% 60%
  17. 7. 2011, 20:52
Je to prostě dokument, který přišel ve správnou dobu na správné místo. Řada dvanácti, čtrnácti, šestnáctietých lidí, především dívek, knihu takříkajíc žere. Já ji četla až teď, v devatenácti a jsem vlastně ráda, že to mám odškrtnutý, vracet se k tomu nejspíš nebudu. Zajímavý je ten vývoj dívky, poněkud labilní a zcela jistě se sklony k závislostem (na mužích či na čemkoliv jiném), ale opravdovou sílu z toho díla prostě necítím. Mimochodem, ráda bych dodala, že Christiane vlastně není autorem oněch řádků, ona je akorát záznam z magnetofonových pásků, zbytek za ni dodělali novináři, aby si za výdělek ona časem koupila fet. Ale chápu, že takhle to asi víc letí.
Zelda knihkupec
40% 40% 40% 40% 40%
  28. 11. 2013, 19:43
Úryvek mi kdysi četla učitelka na základce, na střední jsem si Děti dočetl. Já nevím, drogy mě nikdy nelákaly, čtení mě nijak moc neznechutilo (až na chlapecké prostituty) nepoznamenalo ani nešokovalo(až na začátek jak byly popsány příčiny, Berlínská sídliště-brr).
ilon-a
80% 80% 80% 80% 80%
  27. 5. 2013, 10:35
Hodně drsnej příběh... Jeden z těch, který si budete pamatovat už navždycky.
Hustý prostě je, že je kniha přepsaná přesně podle Christianiný výpovědi. Z tý knížky sem pak měla snad ještě tejden deprese. Myslim, že kniha je dobrym odstrašovacím prostředkm vůči drogám.
Paio
100% 100% 100% 100% 100%
  21. 10. 2012, 18:54
Kniha a filmové zpracování se v žádném případě nedá srovnávat. V knize je detailně drsně popsáno vše, co s drogami souvisí. Realistický příběh, se kterým má snad zkušenosti nesčetně lidí okolo nás a v tom tkví výjimečná autentičnost. Příběh mě šokoval, znechutil, i přesto jsem měla chuť nevynechat ani větu. Snáze si pak člověk uvědomí, co s ním mohou udělat drogy.
Simmi1
80% 80% 80% 80% 80%
  16. 5. 2012, 17:00
Tak mladá a nikdo jí nedokáže pomoci, rodiče bezradní, ostatním je to jedno. Nemůžu ani několik měsíců potom najít správná slova, která by vyjádřila mé pocity. Člověka to úplně dostane, čím si ty děti musely projít a jak je ten svět hrozně těžký, pokud jim chybí nejdůležitější opora života a to jsou milující rodiče. Nechápu, jak si někdo může stěžovat na teenagerovskou formou, kterou nám je příběh podán. Díky tomu je to přece tak autentické. Nejspíš žádná kniha ve mě nevyvolala tak silné pocity jako právě tahle. Nebere si servítky, nepřikrášluje, prostě je to napsané tak, jak to bohužel u feťáků chodí.
ronynka
100% 100% 100% 100% 100%
  15. 10. 2011, 15:47
Knizka moji puberty. Cetla jsem ji nekolikrat za sebou az se maminka bala, jestli nemam neco s drogama :D Silnej pribeh, rada bych Christiane videla nazivo. Zajimalo by me, jakej ted zije zivot
Hazakiros
60% 60% 60% 60% 60%
  31. 10. 2013, 17:04
Dosti podrobná kniha, která autenticky popisuje život nezletilých feťáků v Německu. Vcelku dobře se mi četla, ovšem díky tomu, že nemám naprosto žádné zkušenosti s drogami, těžko se mi vžívala do jejich kůže. určitě není od věci si ji přečíst, ovšem spíše jako zajímavost.
Aratar
100% 100% 100% 100% 100%
  14. 1. 2016, 14:38
Autentický příběh o drogové závislosti. Zajímavé je, že na začátku bylo pouze jedno špatné rozhodnutí, které Christiane velmi rychle dostalo do neustálého koloběhu mezi potřebou drogového opojení a touze vymanit se z něho. Christiane vlastně pouze hledá svoje místo v životě, jeho smysl, a protože ho nenachází, znovu a znovu se vrací ke své závislosti.
Gigant
80% 80% 80% 80% 80%
  22. 5. 2013, 0:24
Kniha je prostě příběhem života. Perfektně vystihuje eskalaci problému s drogami. Detailně se seznamujeme se schématem lehké drogy -> težké drogy -> prostituce, což je pravděpodobně největší přínos tohoto díla. Ničím nepozlacená realita z knížky jen čiší, a to je její veliká výhoda. Zároveň ukazuje zoufalou a neřešitelou situaci s odvykáním (drtivě pak působí rada doktora na otázku, co poradil mladé feťačce závislé na heroinu "Ať se jde oběsit"). Rozhodně všem doporučuji přečíst.

Hodnotím 4* - 85/100
pove
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 12. 2011, 19:23
"Holčina" vypráví s tak děsivou samozřejmostí o neskutečných věcech, že snad nemůže mít všech pět pohromadě!! Knihu čtu pořád dokola, je strašná a úžasná zároveň. DOPORUČUJI všem bez rozdílu pohlaví.
gabce
100% 100% 100% 100% 100%
  15. 2. 2014, 23:12
knihu jsem přečetla v pubertě a zanechala ve mne stopu, velmi silnou stopu. Nevím jak to popsat ale ještě teď mne mrazí.
Kniha se četla úplně sama a opravdu odpudivý důkaz zákeřnosti drog.
eugeene
100% 100% 100% 100% 100%
  21. 3. 2013, 11:18
Dlouho se mi nestalo, že bych knížku přečetl takřka na jeden zátah. Je opravdu silně čtivá, popisem okolí mi připomínala typickou atmosféru evropy (téměř jakéhokoliv města) z dané doby. Příběh je samozřejmě podle skutečné události, takže z něj občas i pěkně mrazí.
Adam Walder
80% 80% 80% 80% 80%
  24. 4. 2011, 17:37
Knížka je velmi čtivá a přečetl jsem ji jedním dechem. Celou dobu jsem však v sobě nemohl najít s Christianou soucit - působila na mě dojmem rozežraného spratka, jehož rodinná situace zase nebyla tak špatná, aby drogy byly jediným východiskem. Svůj vztah s velmi vstřícnou (byť lehce "natvrdlou" a nevšímající si) maminkou se ani nesnažila budovat v konstruktivní rovině, vše cokoli se jí nelíbilo destruovala a celý její přechod k drogám mi přišel provedený tak nějak z primitivního vzdoru vůči společnosti a běžnému "nudnému" životu. Musím říct, že jsem ji ani jednou nelitoval a kdyby knížka končila její smrtí, bylo by to pro mě logické vyústění celého jejího její vlastní vinou zpackaného dětství.
MiriamBlahova
80% 80% 80% 80% 80%
  9. 12. 2015, 10:19
Šílené dílo - nebo lépe, šílený obsah. Zhodnotila jsem knihu 4* proto, že je to sice perfektní příběh, čtivé napsán a zajímavé téma, akorát na mě až moc depresivní. Nevím, jestli hlavní hrdinku litovat, nebo nad ní ohrnout ret a zaklapnout knihu s tím, aby mě "neušpinila" Vím, že se k ní už víckrát nevrátím. Vzpomínám, že ještě týden po přečtení jsem měla noční můry, přesto, že se nejedná o horor. I když, život Christiane k tomu neměl až tak daleko...
Francesco
80% 80% 80% 80% 80%
  28. 4. 2015, 17:50
Velmi silná kniha. Možná právě proto to tak zaujme. Kniha se čte sama, nelze se od ní odtrhnout. Tato kniha by měla být povinnou četbou. Lepší knihu na dané téma lze těžko najít. Její autentičnost, surovost vyprávění dává teto knize status kultovní. Všem doporučuji k přečtení.
twiGGy88
100% 100% 100% 100% 100%
  29. 9. 2013, 18:40
Je to už dávno, co jsem knihu četla a přesto si ji dokonale pamatuji. Četla jsem několik knih s drogovou tématikou a shlédla několik filmů, ale My děti ze stanice ZOO ve mě zanechala nejhlubší dojem. Kniha si na nic nehraje, je výpovědí feťačky, která vypráví svůj příběh takovým stylem, že se nesnaží šokovat, protože sám obsah už šokující je. Taková ta snaha o co největší senzaci mi vadí u Mementa od Radka Johna.
jvaclavik
100% 100% 100% 100% 100%
  16. 9. 2012, 18:53
Hodně drsný příběh. Do knihy jsem se hodně začetl, i když ten děj moc hezký nebyl... Ale tohle svým dětem rozhodně dám přečíst. Myslím, že by to mohla být povinná četba na základní škole :-)
sofi
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 12. 2011, 13:16
S veškerou úctou ke klasikům - vynechat Jiráska a jako povinnou školní četbu zavést Děti ze stanice ZOO ...
jana80
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 4. 2011, 13:39
Super kniha.Nemohla jsem se od ní odtrhnout.Přečetla jsem ji jedním dechem.Doufám že případné zájemce o užívání drog ihned odradí.Jinak všem vřele doporučuji si přečíst
ScheRas
80% 80% 80% 80% 80%
  20. 7. 2011, 23:27
Neskutečně děsivá kniha. Bravurně vykreslené prostředí feťácké komunity musí na každém zanechat stopu. Dát do ruky dítěti má několikrát větší efekt než neustále opakované "Nefetuj a blablabla..."
Dominie
100% 100% 100% 100% 100%
  3. 6. 2011, 14:07
Tuhle knihu mi vždy každý doporučoval. V knihovně jsem jí nikdy nemohla přečíst. Proč? Byla vždy beznadějně vypůjčená. V každou otvírací dobu jsem se chodila ptát, jestli už jí někdo vrátil. A to v knihovně těch výtisků mají pět!! .. Až jednoho dne mi paní řekla, že mi jí schovala. Nadšeně jsem se s ní vrhla do postele. Zaspala jsem ráno do školy, protože jsem jí četla do tří ráno, nechtěla jsem přestat, ale začali se mi klížit oči a chtěla jsem ten příběh vnímat. V mém životě nebylo moc knih, od kterých jsem se nemohla pustit. Ale tohle byla jedna z nich. Je famózní. Občas mi ukápla slza například nad tím, že jako by chvílema popisovala mě ( né že bych byla narkomanka, ale připoměla mi mého bývalého přítele, kterého jsem milovala .. ) Ještě jí neumám úplně dotčenou, ale je mrazivá, fantastická, úžasná a tolik realistická.
Veve721
100% 100% 100% 100% 100%
  26. 9. 2016, 5:02
Zajímavá knížka, která se čte jedním dechem, která zaujme, po tolika letech a pořád aktuální. Ale souhlasím s Kůstkou, také se mi víc líbilo Memento.
Emma89
100% 100% 100% 100% 100%
  18. 7. 2015, 15:25
Kdo by neznal příběh německé třináctileté narkomanky a prostitutky? Příběh na mě působí opravdu realisticky na rozdíl od komentářů jiných čtenářů. Ihned mě vtáhnul do děje, nemohla jsem ji odložit a přestat ve čtení. Je to jedna z mála knih, kterou jsem přečetla více než jednou. Kniha má sice působit odstrašujícím dojmem, ale při popisu stavů extáze po užití drogy mám strach, aby zvědavost nebyla silnější než odpor k ní. Kniha se nedá srovnat s filmem, který mne tak nezaujal i přes dobré herecké výkony. Kniha je prostě kniha.
mishelin
100% 100% 100% 100% 100%
  11. 3. 2012, 17:49
Přečteno na jeden zátah - týden mi trvalo než jsem si vše v hlavně urovnala-drsná literatura, ale myslím si, že takové literatury je také zapotřebí...
Kim
80% 80% 80% 80% 80%
  22. 8. 2011, 0:00
Krutá a děsivá realita z prostředí narkomanů.
Myslím si, že tohle by se datem mělo strčit k přečtení tak mezi jedenáctým a dvanáctým rokem, aby se jim drogy znechutily jak jen to jde. A tato kniha parádně vyděsí každého, kdo by měl zájem si s nimi potykat.
"Nedělejte to! Nestojí to za to! Nepřestanete na marihuaně, půjdete dál, protože Vám už nebude stačit." to ta kniha křičí.
Vím, že mi vadil nespisovný jazyk, ale to je jen věc, která dodává na pravdivosti a lehce se snese.
Hodnotím čtyři a půl hvězdičkami, ale znovu si ji nepřečtu. Leda bych někdy dostala tak pitomej nápad a chtěla to zkusit... :D
Honey0105
80% 80% 80% 80% 80%
  12. 1. 2011, 17:30
Trochu lituji, že jsem knihu nečetla trochu dřív. Nyní jsem se zezačátku dost trápila. Takováhle kniha je sepsaná prostě tak akorát pro teenagery a mě osobně šel styl psaní na počátku dost na nervy (sice jsem také stále teenager a píšu nějak podobně, ale čtu knihy v jiném stylu a proto jsem si nemohla zezačátku zvyknout).. Na druhou stranu to tomu dodávalo na skutečnosti.
Tenhle příběh sebere každého a myslím si, že je dobře, že rodiče tuto knihu vnucují svým dětem.
Ale zase když to vezmu z té druhé stránky. Drogy by mě tu měly co nejvíc odradit, ale také se mi rojily myšlenky jako: "Určitě kecá, já bych to zvládla!" , "Kdybych to zkusila já, tak bych na tom byla líp" nebo " Co je na tom tak skvělého, že to všechny dostává do kolen? To bych měla vyzkoušet!".
K drogám se přeci jen nechci dostat. Sice mě dřív lákalo zkusit to, ale například u Christiane je vidět, že se z toho dostává velice špatně. Hlavně ta zpráva, že se k tomu v roce 2008 vvrátila mě trochu zarazila. To mi je docela líto, protože si myslím, že měla na to přestat. Aspoň už kvůli svému synovi.
V dnešní době je narkomanie také velkým problémem, ale že to bylo problémem i před skoro čtyřiceti lety.. Tak to by mě nenapadlo! Vždycky jsem si myslela, že tyhle tvrdé drogy skoro nikdo neznal a proto jsem byla překvapena i tímhle.
I když jsem někdy měla se četbou problém, protože mě to přestalo bavit, tak pak přišla chvíle, kdy jsem musela číst dál a dál. Uvědomuji si, že každý příběh nemůže mít happyend, ale Christiane bych ho moc přála!
Odvykání od drog je také o silné vůli a když jí člověk nedokáže udržet, tak je v háji.. Mnoho lidí si proto za svoje závislosti může samo a proto je lepší něco takového ani nezkoušet.
Jsem ráda, že jsem mohla nahlédnout do života (poutavého, ale zároveň dost strašlivého!) pravého narkomana a není to jen zkreslený příběh. Řekla bych, že mi to dalo to, co by mi to mělo dát!
darkynka
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 10. 2016, 9:20
K této knize jsem se vrátila již po několikáté. Drogová tématika ve mě vzbuzuje zájem a zároveň hrůzu a tyto dva stavy mě doprovázely i během četby. Christiane mě vtáhla s sebou do děje a já s ní prožívala část jejího života. Je děsivé, když si člověk uvědomí, kolik let jí v té době bylo. V knize nenajdeme nic, co bychom u příběhu s drogovou tématikou nečekali, ale i tak určitě stojí za přečtení. A stejně tak mohu doporučit i filmové zpracování.
klaranapoli
100% 100% 100% 100% 100%
  16. 9. 2014, 16:07
Naprosto zdrcující čtení, akorát sama jsem se mamky musela několikrát ptát, jestli je fakt podle skutečný události, protože se mi to opravdu něchtělo věřit zda je toto možné. Za jeden den tu knihu máte přečtenou jak vás vtáhne do děje, nelze přestat.
Pets
80% 80% 80% 80% 80%
  5. 6. 2013, 23:00
Podle mého názoru kniha je v dobrém slova smyslu odstrašující. Poutavé čtení, působí autenticky, ale ne moralisticky. Rozhodně lepší prevence než přednášky typu "Tanec ano, drogy ne" :)


1 2 3