Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Polemika islámu s judaismem a hebrejskou biblí ve středověku

100%
5 1
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Polemika islámu s judaismem a hebrejskou biblí ve středověku
Autor:

Poprvé vydáno celosvětově: 2013

Nejnovější vydání:
Academia - 2013
ISBN: 978-80-200-2183-0
Počet stránek: 452
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 1x v oblíbených
v přečtených 1x v přečtených
v knihovně 2x v knihovně
k přečtení 4x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Academia (2013) 978-80-200-2183-0 452

První část knihy tvoří editorova studie pojednávající o historickém vývoji polemiky, kterou islám od svého vzniku vedl s "vlastníky Písma", tj. křesťany a především Židy. V průběhu staletí se tato polemika, kterou započal už Korán, soustředila na tři protichůdné a vzájemně se překrývající teze: Židé i křesťané zfalšovali Bibli, islám abrogoval předchozí monoteistická zjevení a Bible obsahuje předpovědi příchodu Muhammada a islámu. Výklad je založen na rozboru děl dvou předních islámských autorů: andaluského literáta a teologa Ibn Hazma a židovského konvertity k islámu Samaw´ala al-Ma?rib?ho. Druhá část obsahuje komentované překlady tří děl těchto autorů: pasáž o judaismu z Knihy pojednání o náboženstvích, sektách a herezích a Polemiky s Židem Ibn al-Na?r?lou od Ibn Hazma, a dále spis Samaw´ala al-Ma?rib?ho Umlčení Židů, zahrnující kromě polemiky i autobiografické líčení Samaw´alovy cesty ke konverzi. (Založil/a: Jamesová)

(více)  

Štítky

více  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Hledající
100% 100% 100% 100% 100%
  13. 3. 2014, 9:58
Vynikající. Při prvním prolistování působí kniha značně složitě, ale jen dočasně, než se do ní začtete. Nesmíte se nechat odradit spoustou arabských jmen (stejně si skoro všechny nezapamatujete) či termínů (dobře vysvětleny). Vlastního účelu knihy, tedy vysvětlení co Arabům "nesedělo" na Toře ve smyslu jejího změnění (zfalšování), vynechání pasáží či pozměnění původního textu ve vztahu k islámu, bylo podle mě dosaženo velice dobře, a kniha tak dalším dílem přispěla do mé mozaiky utváření si názoru / pohledu na tehdejší náboženský vývoj (který se formuje a trvá dosud). Osobně mě islámské argumenty ohledně "zakódování" informací v židovských knihách o Muhammadovi / islámu moc nepřesvědčily ve smyslu jejich opodstatnění / hodnověrnosti, naopak si ale cením přístupu arabských historiků a filozofů, kteří svým zkoumáním "do hloubky" a rozborem jednotlivých zvl. starozákonních biblických knih předznamenali pozdější biblickou kritiku (protože nesrovnalosti časové, historicko-politické či třeba týkající se autorství knih, v Bibli skutečně jsou, a to poměrně hojně).