Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Vůle a štěstí leteckého mechanika

0%
0 0
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Vůle a štěstí leteckého mechanika

Podtitul: Havárie vrtulníku OK-WIN a řada příhod ze života leteckého mechanika


Originální název: Vůle a štěstí leteckého mechanika

Nejnovější vydání:
Svět křídel - 2013
ISBN: 978-80-87567-28-9
Počet stránek: 132
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 0x v oblíbených
v přečtených 0x v přečtených
v knihovně 0x v knihovně
k přečtení 0x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Svět křídel (2013) 978-80-87567-28-9 132

Autoři vzpomínkové literatury z leteckého prostředí jsou ve většině případů piloti, ale o pestré zážitky a množství příhod nemají nouzi ani letečtí mechanici. Důkazem je i kniha Vůle a štěstí leteckého mechanika, přibližující letectví z té doposud málo známé strany.
Její autor, letecký mechanik Josef Žemlička, zasvětil letectví celý svůj život a v roce 1997 o něj i málem přišel při tragické nehodě vrtulníku v Krkonoších. Právě této události, ze které Josef Žemlička shodou šťastných náhod a okolností vyvázl „jen“ s řadou těžkých zranění a jako jediný z celé posádky přežil, je věnována úvodní část knihy. Následný dlouhý nemocniční pobyt a rekonvalescence, po více jak dvou desítkách operací, vedly autora k zamyšlení nad společnou cestou se svojí velkou celoživotní láskou – letadly a vrtulníky. Postupně skládal dohromady vzpomínky na své první letecké zkušenosti získávané na svazarmovském letišti Krašovice u Písku, na léta strávená ve vojenské škole leteckých mechaniků, ale i období běžného života u vrtulníkového útvaru. Tak jako pro mnohé jiné byl i pro Josefa Žemličku zlomový rok 1968 a následné změny, které pro něj vyústily vyhozením z řad Československé lidové armády.
Shodou šťastných náhod nalezl následně uplatnění jako letecký mechanik i v civilním sektoru. Nejprve u Svazarmu na letišti ve Strakonicích a posléze u podniku Slov-air. Právě povídky z tohoto období čtenářům, alespoň částečně, navozují atmosféru složitého života zemědělských pilotů – práškařů a jejich mechaniků. Posádky často pracovaly a přežívaly v nelehkých podmínkách, komplikovaných i odloučením od svých rodin. Dennodenní intenzivní létání od časného ranního rozbřesku až do západu slunce však, vedle dřiny, mělo i své kouzlo a přinášelo rovněž veselé a mnohdy až neuvěřitelné příhody. A právě některé z nich autor zachytil ve svých knižních vzpomínkách.
Události po roce 1989 přinesly Josefu Žemličkovi další změnu do života v podobě návratu do armády. Shodou okolností sloužil opět na letišti Krašovice u Písku, kde před léty začínal. Jen na místo sportovních větroňů a později vojenských vrtulníků se tam, na počátku devadesátých let, nacházela letka bezpilotních průzkumných prostředků VR-3 Rejs. Tato epizoda však netrvala dlouho. Z důvodu reforem došlo ke zrušení letky a Josef Žemlička odešel definitivně do civilu.
Jednoho večera při opékání prasete na hosínském letišti byl osloven s nabídkou, jestli by nechtěl nastoupit k jedné soukromé firmě provozující vrtulníky. Josef Žemlička souhlasně kývl, a to mu v brzké době výrazně změnilo život. O tom ale nejlépe vypovídá kniha Vůle a štěstí leteckého mechanika. (Založil/a: Moreanne)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace