Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Banco

71%
4 54
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Banco
 Všechny obaly
Banco
 Všechny obaly
Banco
 Všechny obaly
Originální název: Banco

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
BB art - 2000
ISBN: 80-7257-246-6
Počet stránek: 298
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
BB art (2000) 80-7257-246-6 298
Dialog (1993)
Vyšehrad (1981)

Volné pokračování legendárního románu Motýlek.

Autor pokračuje ve vyprávění svých osudů ve Venezuele, kde získal svobodu. Vrací se i do doby svého dětství a mládí až po tragickou událost, jež vedla k jeho odsouzení, a popisuje svůj vnitřní přerod, potlačení touhy po pomstě a hledání místa v lidské společnosti. (Založil/a: matrosh)

(více)  

Štítky

více  
Henri Charrière Henri Charrière
*16.11.1906 - †29.07.1973

Další díla
Zobrazit další díla autora  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

majkee
60% 60% 60% 60% 60%
  21. 5. 2013, 23:24
Bohužel pro Banco, nastavil Motýlek laťku příliš vysoko, a tak si už ani teď pořádně nevybavuje celý příběh knihy. Nicméně kniha byla vcelku poutavá a pro čtenáře Motýlka je dobré vědět jak celý příběh končí.
Moby
80% 80% 80% 80% 80%
  30. 9. 2016, 20:18
V Motýlkovi mi chyběl popis procesu a tady jsem se konečně dočkala. Celkově Banco Motýlka doplňuje popisy Charrièrova dětství a jeho života po útěku. Překvapilo mě jeho chování ve Venezuele, kdy si slíbil, že v zemi, která mu dala důvěru, nespáchá žádný zločin. Ale krádež mezi to asi nepatřila. Myslím, že Banco po Motýlkovi určitě stojí za přečtení, už proto, že doplňuje události Charrièrova života a rozvíjí popis jeho osobnosti.
dj.patyzon
  20. 9. 2010, 9:04
Pro všechny čtenáře Motýlka bude tato druhá Charrierova kniha nepochybně zajímavá už tím, že na něj dějově navazuje. Podává obraz celého dalšího autorova venezuelského pobytu od útěku z pevnosti El Dorado v roce 1945, až do nedávných let, kdy se rázem proslavil svou první knihou. Zároveň - a tím je ovšem ještě zajímavější - se obrací i do minulosti, do autorova dětství a mládí až po tragickou událost, jež vedla k jeho zatčení a odsouzení; vyjasňuje tak a doplňuje to všechno, co v Motýlkovi zůstalo nedopovězeno, co dokonce mohlo probouzet podezření, že ani vysloveno být nechce. Tím vzniká ucelený a značně vzrušující obraz nejen celého autorova pohnutého života, ale především Charriera samotného jako člověka, neztrácejícího v žádné situaci, ani v těch nejkrutějších životních podmínkách, svou nezdolnou víru v život a pokoušejícího se najít novou cestu k lidem. A tak za dobrodružným, dramatickým a strhujícím rámcem celého příběhu vlastně vyrůstá perspektiva smyslu lidského života vůbec.