Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

V jedné osobě

83%
4 151
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

V jedné osobě
Autor:
Originální název: In One Person
Poprvé vydáno celosvětově: 2012

Nejnovější vydání:
Odeon - 2013
ISBN: 978-80-207-1495-4
Počet stránek: 496
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 29x v oblíbených
v přečtených 226x v přečtených
v knihovně 128x v knihovně
k přečtení 166x k přečtení
právě čte 11x právě čte
si přeje 10x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Odeon (2013) 978-80-207-1495-4 496

Nový román jednoho z nejúspěšnějších amerických spisovatelů současnosti mnohé překvapí. Poprvé od Modlitby za Owena Meanyho je vyprávěn v první osobě – a jeho tématem je homosexualita a sadomasochistické praktiky. Pojednává o šedesátiletém bisexuálovi jménem William, který vzpomíná na svůj nezřízený život v padesátých a šedesátých letech. John Irving otevřeně přiznal, že román V jedné osobě napsal pro svého jednadvacetiletého syna, který je gay. Dílo ukazuje, že i v sedmdesáti letech dokáže Irving přijít s naprosto nečekaným tématem. (Založil/a: Nika_D)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Introvert
60% 60% 60% 60% 60%
  1. 10. 2014, 17:50
Upřímně přiznávám, že mě tato kniha dost potrápila. Z úcty k autorovi se pokusím o objektivní komentář.
Vysloveně přínosné na této knize jednoznačně shledávám bravurně popsané vnitřní vnímání sebe sama takto orientovaného člověka, peripetie s přijetím jeho okolím, trable se vztahy. (William, hlavní postava této knihy, dostal však od Irvinga do vínku optimismus, což mu život rozhodně usnadnilo.) Zajímavý byl náhled na 70. léta a naději homosexuálů a bisexuálů na vzrůstající toleranci okolí. V neposlední řadě také na první nemocné s AIDS.
Vulgarita se v knize nevyskytuje ve větší míře, než by se v knize s touto tématikou očekávalo. A vlastně bych to ani nenazvala vulgaritou; je to součást děje a tohoto příběhu a v danou chvíli to tam má co dělat...
Líbil se mi styl, jakým Irving píše - je velmi kultivovaný.
Bohužel, všechna tato skutečně zajímavá fakta byla představena na základě pro mne velmi málo poutavého příběhu. Nepřitáhlo mě to, při popisech stále se opakujících divadelních zkoušek a sportovních zápasů jsem pošilhávala po knihách, které čekají na přečtení. Ale dočíst jsem to chtěla, a kvůli výše zmíněným kladům jsem ráda, že jsem vydržela...
alča87
100% 100% 100% 100% 100%
  17. 11. 2013, 13:33
Irving je moje srdcová záležitost. Kniha je skvělá, dobře napsaná a zase nám autor podává život takový jaký je. Kontroverzní téma podle není, je to o skupině lidí, která ve společnosti (i v ČR) existuje a není zase tak malá, aby si nezasloužili svůj příběh. Už jméno Irving vzbuzuje u lidí slovo kontroverze.
Moc se líbilo, jak Irving popsal vývoj pohledu Ameriky na homosexualitu, bisexualitu či transgender :) Málo kdo pochopí jaké je to být uvězněn v těle, které člověku nesedí a Irving to čtenáři pomáhá trochu odhalit.
Souhlasím s názorem, že konec je rychlý a je to škoda.
Jenom nevím, kde jsou ty sadomasochistické praktiky, ty jsme asi omylem přeskočila :)
Morsie
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 9. 2013, 16:51
Moc, opravdu moc jsem se těšila. Irvinga miluju a byla jsem vážně zvědavá, jak se s novou knihou popere. Popral se a vyhrál - je to úžasné dílo. Navíc mě nesmírně těší, že se rozhodl psát o takovém kontroverzním tématu, který nemusí zaujmout každého. Zhostil se toho se ctí a vznikla díky tomu tato kvalitní kniha.
Ivulina
80% 80% 80% 80% 80%
  24. 6. 2014, 7:28
Jednoznačně zajímavé a čtivé, skvěle vyprávěné. Ale jakoby se zde 'neuměle' zrcadlila pro Irvinga už typická témata. Není to vůbec špatné, ale pro mě nejspíš až moc vulgární, cizí. Určitě mě to ale neodrazuje od dalších jeho románů! :)
Dodatek: souhlasím, konec mi taky nesedí, možná příliš vynucený závěr?..
TomToman
80% 80% 80% 80% 80%
  21. 3. 2016, 17:39
Dočteno. S vypětím. Místy kniha zajímavá, místy nadbytečně dlouhá. Vypravěč skáče dopředu a pak opět couvá v čase. Rušily mě meziliterární vztahy. K této knize aby si člověk přečetl dalších několik knih , aby pochopil i nějaké narážky. Něco v češtině ani nevyšlo (James Baldwin ).
Konec hodně uspěchaný a nějak jsem z něj byl na rozpacích.
Pett
80% 80% 80% 80% 80%
  21. 10. 2013, 2:14
Irving...je pro mě záhadou...nějak se mu nedaří u mě vyvolat jakékoli emoce...V jedné osobě mě zaujal kontroverzí a tak jsem si řekla, že si udělám vlastní názor...se začátkem jsem se doslova prala...moc Shakespeara? 150.strana a oni stále hrají divadlo a dohadují se, kdo koho by měl hrát? Ale pravdou zůstává, že pak jsem tomu propadla a přečteno za pár dní...Ale stejně nevím...ok, super sonda do světa odlišné sexuality, ale nebylo jí tam až příliš? Vždyť každý druhý, ne-li první byl "jiný"...tolik náhodiček na jednom malém městě?
Možná jsem stále ještě ovlivněná nedávným Domovem na konci světa, ten se mě dotknul na podobné téma daleko víc... takže zůstávám u Irvinga bez emocí- bohužel...i když vypravěč je to brilantní!
ROB33
100% 100% 100% 100% 100%
  21. 7. 2016, 13:59
Sexuální odlišnot je pro mě velmi kontroverzní téma, víceméně zcela nepoznaný svět. Obdivuji autora jak se s tímto náročným tématem dokonale popasoval. Otázkou je kde čerpal tolik informací o homosexuálech, bisexuálech, o AIDS a jiných věcech spojených ze sexuální odlišností. Připadalo mi, že o všem píše zcela přirozeně jako kdyby něco takového prožil na vlastní kůži.
venison
80% 80% 80% 80% 80%
  25. 9. 2014, 23:39
Co kniha, to čtenářský skvost.. Pořád působí Joh Irving známě. Drží se podobných vypravěčských šablon, používá stejné motivy a podobné postavy.. Ale přesto je každý jeho příběh jiný a skvěle vykonstruovaný.. Rozhodně nepíše knihy přes kopírák a nemá sklon k opakování.. Hlavní hrdina přihlíží svému životnímu příběhu spíše zpovzdálí a snaží se brát život takový jaký je, i když moc "normální" není.. Zachycuje zcela přirozeně kontroverzní téma - homosexualitu, transsexualitu a bisexualitu.. Ukazuje život syrový a hořký, zkrátka takový jaký je.. Ději nechybí dramatičnost, hořkost, smířenost, tragičnost a bizarnost.. Velmi příjemná kniha s poněkud ustřihlým koncem ;-)
Jokolo
80% 80% 80% 80% 80%
  4. 1. 2014, 18:37
Přiznám se, že jsem ke knize přistupoval s lehkým odstupem vzhledem k tomu, že téma mi není úplně blízké, ale moje obavy nebyly naplněny. V knize se nevyskytovaly žádné přehnané homo ani hetero sexuální scény (na Irvingovy poměry), opět se zde nachází mnoho sympatických charakterů.
Jako vždy je zde jasně čitelný Irvingův rukopis (ať už se jedná o vztah se starší osobou, hlavní postava má zlozvyk opakovat slova po druhých, spisovatelé a zápasnické kluby, nebo o celkovou strukturu knihy-popis celého života hlavního hrdiny), což mě potěšilo. Bál jsem se, že téma přinutí Irvinga "vybočit" ze svého stylu-
Zhruba na začátku druhé půlky knihy se mi zdálo, že kniha pomalu přestává mít kam směřovat a možná spadne pouze do nudného popisování dalších a dalších přítelů/přítelkyň hlavního hrdiny, ale Irving umě do knihy vpracovává i americkou historii (především historii homosexuálů), čímž kniha nabývá nečekaného rozměru.
Rozjezd je možná trošku pomalejší, naproti tomu závěr je zase lehce utnutý, ale to knize až tolik neubírá. Důležité je, že román člověka seznámí s naprosto jinou kulturou, přiměje ho být tolerantnějším. A to je důležité.
Rominka
60% 60% 60% 60% 60%
  22. 10. 2016, 15:49
Při čtení se mi kniha docela líbila. Nicméně když jsem jí dočetla, zanechala ve mě jakési smíšené pocity. Celkově bych jí spíš zařadila mezi jeho slabší díla. Ne, že by mi úplně vadilo téma, které určitě není pro každého, ale spíš to pojetí, ten příběh a pokud mám být upřímná tak ani hlavní postava mi nebyla zrovna nejsympatičtější. Bohužel i konec byl zklamáním a jak už tu někdo psal, prostě není úplně reálné , aby všechny postavy kolem hlavního hradiny byly teplé/trans....
badatel
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 9. 2013, 19:49
Tohle není erotický román ani náhodou a sadomaso tam také není, to musíte jinam.
Irving tohle určitě napsal s láskou a je to znát. Dávám 99%, to procentíčko dolů je za poměrně krátký a rychlý závěr knihy.
Elki
80% 80% 80% 80% 80%
  18. 1. 2014, 22:52
Zvláštní kniha ... moc emocí ve mě nevyvolala a přesto jsem se při čtení cítila příjemně, postavy byly sympatické a příběh se četl s lehkostí. Téma netradiční, moc pěkně pojato a člověk se v tom neztrácí. Jediné trochu přitažené za vlasy mi přiščl počet gayú/bisexuálů/transexuálů na "jednom metru čtverečním" :)
kamie
100% 100% 100% 100% 100%
  17. 10. 2013, 14:24
Na knize oceňuji její podobnost a zároveň odlišnost od dnes už klasických Irvingových děl. Rysy, zejména kompoziční a stylové, svého autora nezapřou, ale tematicky se do (pro někoho možná až nepřirozené)hloubky otevírá něco nového, něco, co bylo dříve jen naznačeno. Mistrovské pro mě bylo zejména významové propojování děje s díly klasické literatury. Tentokrát to není jen Dickens:) Pokud znáte Paní Bovaryovou nebo Bouři, nejen že na ně začnete pohlížet zase o trošičku jinak, ale zároveň tato díla nádherně dokreslují, ozvláštňují a někde dovysvětlují i samotný román V jedné osobě.
Lídinka
60% 60% 60% 60% 60%
  8. 1. 2015, 13:41
Musím říct, že mě Irving trochu zklamal. Děj mě ničím příliš nezaujal, zakončeno to bylo velmi stručně a počet lidí v okolí hlavního hrdiny, ze kterých se vyklubou gayové, lesby nebo transsexuálové, mi přijde velmi nepravděpodobný. Hlavní myšlenka, totiž že máme být tolerantní (tak jsem tuto knihu alespoň já pochopila), je fajn, ale to je asi tak všechno. Styl Irvingova psaní mě už taky nějak nebavil. Raději bych ucelené vyprávění, než skákání z jednoho období Billova života do druhého a pak zase zpátky. Nemůžu ale říct, že je to napsáno špatně, to určitě ne.
aubergine
80% 80% 80% 80% 80%
  12. 5. 2014, 12:52
Mám ráda Irvinga a tak mě téma knihy ani způsob vyprávění nešokovaly. Nicméně mi V jedné osobě přišlo jako celek míň kompaktní než jeho jiné knihy (Dokud tě nenajdu, Poslední noc na klikaté řece apod.), jako by mi tam něco chybělo...
Francesco
60% 60% 60% 60% 60%
  14. 4. 2014, 15:15
Knihu hodnotím bohužel jako průměr. Kniha mi nějak senzační nepřišla. Toto téma mi nic neříká tak pro mne bylo ze začátku obtížné se začíst. Zhruba od poloviny ale měla kniha spád a druhou polovinu jsem doslova zhltl. Irving je jeden z mých nej autorů ale tuto knihu k jeho nejlepším dílům neřadím.
cenevrec
100% 100% 100% 100% 100%
  23. 10. 2013, 8:43
Byla to první kniha, kterou jsem od Irvinga četla. Zpočátku jsem si musela zvyknout na to, že dost přeskakoval v čase. Ale pak mě kniha totálně pohltila. Zvlášť její druhá polovina. Líbilo se mi téma, které zvolil. Je to něco, o čem se moc nepíše a on to podal vkusně a zároveň realisticky. Zamilovala jsem si snad každou postavu v knize. Úžasně je vykreslil. Těším se, až si od Irvinga zase něco přečtu.
vertigoscottie
100% 100% 100% 100% 100%
  12. 1. 2014, 20:24
Naprosto nechápu zde uvedený popis knihy. Nejedná se v žádném případě o příručku pro S&M biseuxály. Na mě kniha působí velice pozitivně, v podstatě se shoduji s veškerým obsahem Irvingova sdělení: neodsuzujte mne, dokud mne nepoznáte. Pravda, on to podává jiným způsobem: neškatulujte mne. Škatulky se samozřejmě i na hlavního hrdinu v závěru dají z praktických důvodů použít. To ale samozřejmě nepopisuje jeho životní cestu, zejména po stránce duševního vývoje. Velice musím ocenit rovněž způsob, jakým Irving naprosto jasně prezentuje pocity lidí, kteří podle všeobecného homofobního diskurzu nejsou "normální". Nikdo neurčuje, co je normální - alespoň to jsem v té knize četl mezi řádky. A pocity lidí, kteří podle našich norem nejsou "normální", mohou být stejné a třeba i hlubší než naše. Omlouvám se, možná se příliš pouštím do dialogu mezí autorem a čtenářem. Ale to u Irvniga asi jinak nejde. Prostě a jednoduše se jedná o další skvělý román, hluboký a obohacující příběh. Díky pane I.!
teenka
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 9. 2016, 12:22
Tato kniha byla mým prvním setkáním s autorem. Musím říct, že ze začátku jsem se dost plácala v jednotlivých jménech postav. Velmi mne překvapilo, jak je autor schopen na jedné stránce informovat čtenáře o událostech spousty osob v různých časech. Chvíli mi trvalo, než jsem si na tento styl psaní zvykla. Kniha se mi ale moc líbila a ráda si přečtu jeho další díla.
shinej
40% 40% 40% 40% 40%
  6. 10. 2015, 10:38
Souhlasím s komentářem "Introvert". Způsob psaní Johna Irvinga se mi moc líbí, ale tématika vnitřního sexuálního rozpolcení mně prostě neoslovila, knihu jsem, i když je v podstatě napsána moc hezkým stylem, ani nedočetla.
rightname
40% 40% 40% 40% 40%
  17. 3. 2015, 7:29
Nejméně tři knihy od Irvinga by byly v mém Top10, a jedna (Modlitba za Owena Meanyho) v Top3. Ale tohle pro mě bylo velké zklamání a trápení. Na prvních 200 stranách se neděje kromě popisu divadelních představení skoro nic, a ani dál tam nejsou překvapivé a vtipné okamžiky jako v jiných jeho knihách. Poselství o toleranci tam je, ale na laťku nastavenou jeho předchozími knihami (a že jsem četl skoro všechny) je to zkrátka málo.
HelenaP
60% 60% 60% 60% 60%
  2. 2. 2015, 19:58
Dala jsem si od Irvinga pár let pauzu, protože Čtvrtou ruku ani Dokud tě nenajdu jsem vlastně odložila, když jsem se nepřinutila "prokousat se" přes začátek (oproti Garpovi či třeba Vdově). Hrozilo to i nyní, ale možná kvůli pěkně zakomponovaným pasážím z Shakespearovy Bouře a dalším provokujícím narážkám či aluzím jsem to nakonec neudělala. Příběh pro mne dostal šťávu také až někde před polovinou knihy a pak jsem tomu všemu začala i fandit. Zaujetí vydrželo téměř do konce, lidskost a tolerance mne neomrzí asi nikdy, téma je mi samo o sobě vzdálené, a tak si myslím, že nejlepší byly ty pasáže, kde se jej Irvingovi podařilo tak nějak humanisticky přesáhnout. A těch načatých dílčích témat pro mne ani nemuselo být tolik (jako by tím vším jen tak žongloval), daleko uvěřitelnější se mi zdál vztah s Elaine. Závěr spíš zklamal. Neurazilo, ale ani nijak nenadchlo.
katze
100% 100% 100% 100% 100%
  23. 8. 2014, 10:34
Obsahuje spoiler spoiler Velmi dobré čtení, jediné, co mi trochu vadilo, že téměř z každé postavy se vyklubal homosexual nebo transgender,trošku nereálné, ale chápu, že šlo o záměr. Jinak obohacující příběh, který chvílemi trošičku nudí, ale jako celek stojí za to.
kasenka31
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 2. 2014, 18:33
Irving opět nezklamal. Knížka je zajímavá a čtivá. V momentě, kdy mě jakoby přestávala bavit vybafnul Irving s problematikou AIDS a opět se dobře četla. Konec mě ale jaksi zklamal, nevím, jestli to bylo tím, že byl tak rychlý anebo toho prostě už bylo moc. Za mě ale palec hore, skvělé kontroverzní téma i z pohledu "dějin". :)
Saronlg
100% 100% 100% 100% 100%
  8. 10. 2013, 21:40
Vynikající kniha, Irving mě opět překvapil. Fascinující je zejména část o epidemii AIDS. Pro nás evropany a zvláště z bývalého východního bloku, je docela neuvěřitelné jaký měla tahle tzv. epidemie v USA rozsah.