Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Dlouhý pochod

90%
5 708
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Dlouhý pochod
 Všechny obaly
Dlouhý pochod
 Všechny obaly
Originální název: The Long Walk
Poprvé vydáno celosvětově: 1979

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
BETA Dobrovský - 2012
ISBN: 978-80-7306-511-9
Počet stránek: 280
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 235x v oblíbených
v přečtených 1025x v přečtených
v knihovně 222x v knihovně
k přečtení 154x k přečtení
právě čte 6x právě čte
si přeje 15x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
BETA Dobrovský (2012) 978-80-7306-511-9 280
BETA Dobrovský (2005) 80-7306-211-9 278

Dlouhý pochod - tak se jmenuje nová soutěž pro čím dál otrlejší a náročnější diváky i soutěžící. Sto mladých chlapců se dobrovolně rozhodlo dát vsázku svůj život a vydat se společně na Dlouhý pochod. Soutěž má prostá pravidla: nikdo se nesmí odchýlit z vytyčené trasy a nikdo se nesmí zastavit ani zpomalit chůzi pod určitou rychlost, jinak dostane napomenutí - tři napomenutí znamenají okamžitou smrt. Nezáleží na tom, kdo jde nejrychleji nebo dojde nejdál, zvítězí jenom ten, kdo z celé stovky vydrží nejdéle.

(více)  

Štítky

více  
Richard Bachman Richard Bachman

Další díla
Zobrazit další díla autora  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Introvert
60% 60% 60% 60% 60%
  16. 4. 2016, 19:23
Dlouhý pochod je devátou Kingovou knihou, kterou jsem přečetla a musím bohužel říci, že se mi líbila nejméně. Nenašla jsem jedinou postavu, která by mi byla alespoň trochu sympatická (možná tak ještě Mc Vries), moje sympatie si nezískala ani jedna skupina lidí tvořící děj knihy. Chodci sami - jak velkou víru sám v sebe by asi člověk musel mít, aby si myslel, že porazí 99 ostatních soutěžících? A na to, aby to prostě jen zkusil, je cena příliš vysoká... Vojáci? Chladné vraždící stroje držící se striktně regulí? Diváci? Masa lemující úseky Cesty, pasoucí se na podívané, která má každý rok nové účastníky, bez níž by Závod vůbec nebyl...?
Co se Kingovi povedlo je vykreslení emocí, pocitů; zoufalství a beznaděj, bezmoc, arogance...
Emoce ve mně kniha určitě nějaké probudila, ale když jsem knihu četla a zachtělo se mi spát, klidně jsem ji odložila a vůbec mě to nemrzelo. To se mi moc často nestává.
Barabura
60% 60% 60% 60% 60%
  15. 9. 2011, 8:25
Z této knihy jsem po celou dobu měla velice rozporuplné pocity. Nejvíc mě iritovalo, že 100 lidí jde na jistou smrt a přitom prakticky ani nevědí co je k tomu vede. Celou dobu jsem se těšila, co si vítěz bude na konci přát... Nápad dobrej, ale nějak mě to nedostalo.
Peetuliska
60% 60% 60% 60% 60%
  22. 8. 2015, 9:56
100 lidí jde, kdo klesne pod určitou rychlost, je zastřelen, cesta je dlouhá a vyhrát může jen jeden...
No, tak nebylo to vyloženě špatné, ale pro mě takový lepší průměr. Chápu, že se jedná o Kingovu/Bachmanovu prvotinu a že téma dost omezuje, ale jako povídka ok, tohle bylo delší než mělo být řekla bych. Dost mi to připomnělo Running mana a ten byl o mnoho lepší.
Romanka
100% 100% 100% 100% 100%
  19. 2. 2015, 8:49
Pokud si dobře pamatuji, tak tohle byla první kniha od mistra hororu, kterou jsem četla a okamžitě sem si knihu i autora zamilovala. Pozoruhodný závod.
soniaf
100% 100% 100% 100% 100%
  24. 3. 2012, 2:36
Tahle knížka ve mě zanechala velice silný dojem. Komentář píšu až s odstupem po přečtení, abych si to nechala náležitě projít hlavou.
Moje první setkání s "Richardem Bachmanem". Jak píše sám King v předmluvě, je to takové jeho alter ego. Je to King, ale není to King. Dle mě mistrovská kniha. Úzkost a zoufalství je na každé stránce, alespoň já jsem to velice intenzivně vnímala. Námět knihy nabyl tak typický, jako u klasických kingovek, nicméně byl opravdu zajímavý.Z konce jsem měla rozporuplné pocity. Přála jsem si happyend jak vyšitý a nakonec to skončilo trochu jinak... ve chvíli dočtení mírné zklamání, ale s odstupem času mi to prijde jako nejlepší možný konec. Co dál napsat, abych toho neprozradila moc? Snad jen" nebojte se Bachmana a směle do toho. :-)
achilles
100% 100% 100% 100% 100%
  12. 11. 2013, 19:50
Opět nádherné vykreslení povah lidí. Dlouhý pochod je sbírka lidí s nejhoršími vlastnostmi - pýcha (jen já to dokážu), lakomství (touha po penězích), hněv (nesnáším ty vedle sebe), smilstvo (nečisté myšlenky) a závist. Snad jen lenost byla všem cizí.
Reetri
100% 100% 100% 100% 100%
  25. 2. 2012, 11:23
Miluju tato jeho typicky absurdní témata. Jediné o co jde a co musíte udělat, je pouze jít, jít a jít. Zdá se to být to nejbanálnější, ale.... vážně? Vynikající kniha! A závěr je krásně dvojsmyslný.... Dopadl špatně - či dopadl dobře? Udělejte si úsudek sami.
VerenaLord
100% 100% 100% 100% 100%
  25. 1. 2013, 11:56
Výborné! Zobrazuje myšlení mladých, kteří si touží něco dokázat a to z těch nejrozdílnějších důvodů. Je zde dokonale zobrazená měnící se psychika účastníků v průběhu fyzicky vyčerpávajícího pochodu za účasti čím dál tím víc častější smrti. Samotný závěr je naprosto nepředvídatelný a zarážející.
LeaLea
100% 100% 100% 100% 100%
  21. 1. 2014, 18:57
Kniha, při které vás bolí celý člověk. Kolikrát se přistihnete, že odkládáte základní životní potřeby. Ať už proto, že nemůžete přestat číst, nebo protože se vám to zdá vůči stovce statečných nepatřičné. Pokud je to tak, gratuluju. Tenhle Bachmanův počin vás vtáhl na dlouhý pochod stejně jako mně. Souhlasím, že účastníkům chyběla pořádná motivace, proč se do soutěže přihlásili. Postupem stránek mi to ale začínalo dávat smysl. Mladí muži. Většina z nich nezažila v životě nic zásadního... Máločeho si váží. Budoucnost moc neřeší. Pocit nesmrtelnosti takovým absurditám pomůže snáz, než by uvědomělý člověk myslel. Já věřím, že vyhlásit podobnou soutěž v dnešní době, sto šílenců se najde bez problémů. (ano, schválně jim neříkám soutěžící). Psychologický rozpad postav se povedl Kingovi/Bachmanovi zase znamenitě. A opět čtenářovi nelhal, ať už šlo o košilaté rozhovory nebo prostou otázku, jak si odskočit. Na tak banální zápletku jsem se nenudila ani na jediné z těch téměř 300 stran.
Venceslao90
100% 100% 100% 100% 100%
  16. 3. 2012, 16:01
Pro mě jedna z nejlepších knih od Kinga a vůbec nevadilo, že zde nebylo žádné nadpřirozeno. A nakonec to možná i bylo dobře. Námět je prostý, bizarní a absurdní. To ale v tomto případě vůbec navadí. Autor měl k manévrování dost omezený prostor, ale dokázal jej plně využít. Cítil jsem se jako jeden z účastníků závodu. Možná maličko zamrzí závěr, který je moc rychlý a přiznejme si, že kdyby to skončilo trochu jinak (všichni víme jak :)), tak by to bylo přeci jen ještě o kapku lepší a údernější. Ale i tak jsem se bavil skvěle a knihu přečetl jedním dechem.
Gallienus
80% 80% 80% 80% 80%
  5. 2. 2016, 15:02
Obsahuje spoiler spoiler Má první kniha od Stephena Kinga, viděl jsem sice několik filmových zpracování jeho románů, ale přeci jen, je to něco trochu jiného, než si přečíst knihu, první setkání tak dopadlo dobře. Při čtení knihy jsem uvažoval, kolik asi budou schopni chodci zvládnout ujít, přiznám se, hodně jsem je podcenil, King prokázal, že s dobrou motivací je lidská bytost schopná neuvěřitelných výkonů... On už ten autorův svět, kde se Dlouhý pochod odehrává je takový zvláštní, jistě je to totalitní společnost, moc se o ní nedovíme, jen takové nepatrné střípky, je to alternativní historie jiného konce druhé světové války, ale to je vše. Přitom ti účastníci pochodu si na režim nestěžují, hlavnímu hrdinovi vzal otce, ale necítil jsem z jeho strany nějakou nenávist, nebo touhu po změně. Přišlo mi, že vládní establishment nikoho nějak zvláště netíží, prostě jej vzali na vědomí a lidé jsou s ním smíření. Postavy jsou popsány velmi dobře, od arogance, ješitnosti či naivity, charakterů je zde mnoho. Byl jsem rád, že má oblíbená postava vydržela velmi dlouho, byť nevyhrála... Jenže kdo byl vlastně vítěz? Já jsem ten konec pochopil, je mi jasné co tím autor chtěl říct, ale věřil jsem v něco lepšího, byť i já chápal, že zde žádný Happyend asi nebude, je to vlastně jediný důvod, proč jsem knize nedal maximální hodnocení. Ale jak napsal sám autor - Richard Bachman to tak cítil a takové konce tehdy upřednostňoval.

Draconian
100% 100% 100% 100% 100%
  25. 12. 2012, 23:29
Úžasný příběh. Od první strany vás kniha vsaje a vyplivne až na konci s puchýři na nohách. Mistrovská atmosféra, perfektní dialogy (na kterých to vlastně stojí)....zvláštní tajemno, protože vlastně se jako čtenáři moc podrobností o pozadí "Pochodu" nedozvíme...což pro mě činí knihu hodně temnou, divnou a nezapomenutelnou.
Myslím si však, že možná je to jeho první kniha, ale před vydáním ji ještě poupravil, protože moc nevěřím, že takhle skvěle už psal od začátku. Nápad je ale bravurní a nadčasový. Prostě paráda. Zatím čus, jdu se projít...a beru si krokoměr.


....jejda, první varování!
Potulný mnich
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 11. 2010, 21:36
Asi zatím nejlepší kniha co jsem do Kinga četl.Je to vydařené a pohedené dílo.Knihu jsem přečetl na jeden zátah. Drsná soutěž,přežije jen jeden.......
G8
100% 100% 100% 100% 100%
  18. 1. 2013, 11:27
Bachmanovský pohled na to, jak daleko jsou lidé ochotni zajít v honbě za senzací. King se k tomuto tématu o 3 roky později vrátil u Running Mana, ale tenhle kousek se zarývá mnohem hloub. Kudos za velice originální konec.
annihilation
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 3. 2012, 11:24
Dlouhý pochod je název nové soutěže. Výhra je lákavá – dostanete cokoliv, co budete chtít. S pravidly je to ale poněkud horší. Sto chlapců se účastní pochodu a nesmí se zastavit, ani zpomalit pod určitou rychlost. Pokud se tak stane, dostanou napomenutí. A po třetím napomenutí je zastřelí. Pochod tedy vlastně nemá cíl, končí, když zbude poslední chlapec…

Jestli znáte Stephena Kinga, tak vás asi poněkud drsnějším námět nepřekvapuje. Pokud ne, tak jedině doporučuji. Jeho styl psaní je nesmírně poutavý, protože dokáže věci popsat způsobem, že je nemožné si je nepředstavit. V této knize vlastně naráží na stupiditu soutěží a varuje, kam až by některé věci mohly zajít. Zároveň vám na papíře vytvoří hlavního hrdinu, který se Dlouhého pochodu zúčastní a vykresluje jeho pocity a zážitky, takže není nouze ani o poutavý příběh. A vsadím se, že mu celou dobu budete držet palce, aby vyhrál.
chrispe
100% 100% 100% 100% 100%
  25. 10. 2012, 19:13
Dlouhý pochod jsem kdysi po dočtení zaklapla a měla chuť si ho přečíst znovu. To, myslím, mluví za vše!
Desmond
80% 80% 80% 80% 80%
  31. 12. 2013, 14:01
Od startu až do konce Pochodu musí čtenář šlapat spolu s Chodci. Autor dokáže skvěle popsat emoce i atmosféru celého vytrvalostního závodu i jeho účastníků. Ti se pod hrozbou zastřelení za nedodržení pravidel bičují až na dno svých sil. Což je vede k otázkám o důležitosti a smyslu života. Román poukazuje na posedlost různými reality show. Čtenář se tak musí zamýšlet nad tím, zda není stejným dychtivým divákem toužícím po krvi. Na dokonalosti knize ubírá jen pro mě odbytý závěr.
Very.N
100% 100% 100% 100% 100%
  7. 5. 2013, 14:47
U téhle knížky se mi moc líbí námět, já mám přestě tyhle typy knížek ráda a nezklamala mě. Jenom King dokáže psát o stručném tématu mnoho slov a člověk se u toho i přesto nenudí.
Miriam
100% 100% 100% 100% 100%
  28. 11. 2010, 20:22
Pro mě byl Dlouhý pochod také první knížkou, kterou jsem od Kinga přečetla. Zvládla jsem to za pár dnů, nemohla jsem se od knížky odtrhnout. Velice povedené dílo.
Manon
100% 100% 100% 100% 100%
  2. 1. 2014, 22:51
Naprosto strhující kniha, úplně jsem fyzicky cítila tu beznaděj, když musejí jít, jinak zemřou. Perfektně dotažené dialogy, které dotvářely atmosféru. Přemýšlela jsem, že dám hvězdu dolů za konec, který je fakt odfláknutý ať si říká kdo chce co chce, ale nakonec za plný, ta kniha si to zaslouží.
Paio
100% 100% 100% 100% 100%
  23. 2. 2013, 11:55
Neskutečně dobře napsaný přiběh, na podkladě reality show, jež poukazuje, kam až jsou lidé schopni zajit pro to, aby sobě a ostatnim "něco" dokázali, i přesto, že je ohrožen jejich život. Prolináni pocitů zoufalstvi, něco dokázat..ale hlavně nezastavovat a soustředit se na svou chůzi. Přiběh jednoduchý, ale velice poutavý.
Balu
60% 60% 60% 60% 60%
  10. 2. 2013, 23:31
Zajímavý příběh o současné všeobecné posedlosti reality show, přičemž tato je dotažena jen o kousek dál - kdo z jinak poměrně banální soutěže vypadne, je zastřelen. A konzumní společnost se toho nemůže nabažit.
Co ovšem knize výrazně sráží kredit, je naprostá bezcílnost účastníků, a nemastný neslaný závěr.
Ange014
100% 100% 100% 100% 100%
  27. 12. 2011, 22:17
Podle mě Stephen King svůj první román zatím nepřekonal (a to jsem četla ,, To"). Při čtení jsem cítila takovou úzkost a beznaděj jako u žádné jiné. Někdo by mohl vyčítat nedostatek informací o pozadí soutěže a motivech soutěžících, ale podle mě je to právě ono. Hlavní hrdina vlastně neví, proč to dělá a tak je jen fér, že to nevíme ani my. Po Kmotrovi nejlepší kniha, jakou jsem zatím četla.
ronynka
100% 100% 100% 100% 100%
  5. 9. 2011, 1:16
Kdyz jsem jela se skolou na hory, tahle knizka byla hlavni vybavou. Nakonec jsem zustala na hotelu jen abych ji docetla, je neuveritelne uzasna, obcas, kdyz ja chodim svoje kratke pochody, zkousim jit jako sli oni, a nevim, jestli bych to vydrzela tak dlouho. Uzasna knizka, uzasnej pribeh.
Ginnidlo
20% 20% 20% 20% 20%
  12. 1. 2015, 15:12
Kniha, která vás nutí jít a jít a jít. A celou cestu si říkáte, co vás na konci asi tak čeká. Očekáváte pointu, rozuzlení, důvody chůze, vysvětlení..cokoli..a ono na konci cesty vlastně není vůbec žádný konec, ani otevřený..největší zklamání od Kinga plné metafor, které ani postavy v knize nechápou..
Melindaaaa
100% 100% 100% 100% 100%
  19. 5. 2012, 17:29
Podle mě jedna z nejvydařenějších Kingových knížek, které jsem zatím zvládla. Jako vždy mistrovsky popsané nejmenší detaily, díky čemuž vám příběh připadá tak skutečný. Pokud ve vás Dlouhý pochod nezanechá po přečtení podivný mrazivý pocit, tak vás nechápu...
Ruxandra
100% 100% 100% 100% 100%
  2. 4. 2012, 12:57
Moje první "kingovka" a hned láska na první pohled:) I když jsem toho za ta léta od Kinga přečetla hrozně moc, Dlouhý pochod a Holčička, která měla ráda Toma Gordona budou vždy moje srdcovky i když třeba nejsou úplně to nejlepší co jsem od něj četla:)
Alaglesia
40% 40% 40% 40% 40%
  29. 11. 2013, 13:04
Jedna z nejhorších knížek od Kinga, co jsem četla. Nevím, jestli je to tím, že mám za sebou Temnou věž a ostatní mi už připadá jako slabý odvar jeho tvůrčích schopností, přesto to nevzdávám a pokračuji v četbě jeho děl dál. Tahle knížka mi přišla jako dobrý nápad...viděla jsem v tom nadsázku, jak jsou lidi dneska zfanatizovaní různými typy soutěží jako Vyvolení, atd. I zde postávají u silnice fanoušci a je jim jedno, když jim před očima někoho odstřelí. Líbily se mi myšlenkové pochody hrdiny, to King vykreslil pěkně, ale závěr. Celou dobu člověk čeká hlavně na závěr a on to takhle odfláknul! Ode mě pouze čtyři hvězdy, má na víc!
JarKun
100% 100% 100% 100% 100%
  21. 6. 2015, 16:42
Tak tohle se mistrovi zase jednou povedlo ... Najděte mi kohokoliv jiného, kdo napíše takto strhující, zdrcující a šíleně beznadějné drama ve kterém se děje jediná věc - 100 lidí jde po silnici a vlastně tak nějak ani neví proč. Dozvíme se to jen namátkou, přesto všechno to zase až tak divné není ... co vede lidi k tomu, aby se nechali zavřít do vily prošpikované kamerami, co vede lidi k tomu, aby si vyměňovali manželky a působily tak dětem desetidenní trauma? Všechno možné - touha po slávě, po penězích, nuda, adrenalin, nespokojenost ... A kdyby Dlouhý pochod existoval doopravdy, nebyly bychom skutečně tím davem, co se chodí koukat, jak ti šílenci umírají? Nestály snad před tou trapnou vilou stovky a stovky lidí, co křičeli a volili si za svůj idol primitivy, kteří uměli jen mluvit sprostě jako dlaždiči? Dlouhý pochod je bombastická ukázka současného mediálního světa. A kniha, která se čte jedním dechem a po bachmanovsku je jasné, že to nemůže dopadnout dobře ...
Vojtik69
60% 60% 60% 60% 60%
  25. 12. 2014, 18:14
Kniha mě zklamala. Už od počátku bylo jasné, že autor bude v ději značně omezen tématem, které si vymezil. Ale doufal jsem, že podobně jako v jiných knihách King překvapí a dění bude zajímavé. Bohužel, celý příběh mi přišel ne-uvěřitelný, předvídatelný a bez pointy. Running Man se mi líbil mnohem více.
Gigant
80% 80% 80% 80% 80%
  4. 10. 2013, 21:51
Obsahuje spoiler spoiler

Příběh je dle mého názoru výborný, nicméně pokulhává (hehe) provedení. Zejména bych očekával rozsáhlejší úvod, řekněmě "hype", který mohl dodat ději na větší intenzitě. V průběhu líčení bych čekal jiný poměr popisu psychické/fyzické kondice účastníků - zdálo se mi až moc výrazné zaměření na myšlenkové pochody, doplněné povrchně (a obvykle až těsně před smrtí) o popis kondice. Postrádal jsem hlubší rozbor motivů, které vedly účastníky k přihlášce do pochodu ("Cena", dobrá, ale byla skutečně tak velikým lákadlem? Většina účastníků, vyjma snad dvou, stejně řekla, že neočekávají svou výhru). Zároveň žádná zmínka o předběžné přípravě na pochod. No a samozřejmě zbrkle stručný, až odbytý závěr (přesto působivý) - a z mého pohledu dosti nelogický. V čem byl hlavní hrdina tak výjimečný? Nezdálo se mi, že by měl nejlepší fyzické předpoklady (dobré ano, ale jistě mělo několik účastníků předpoklady lepší), ani psychologické (neměl žádnou přehnanou motivaci), ani taktické (neměl žádný "plán" nebo fígl)...

I přes tyto výtky hodnotím knihu pozitivně.
4* - 70/100
Terůů
80% 80% 80% 80% 80%
  4. 1. 2013, 19:16
Přijde mi deprimující, že sto lidí jde dobrovolně na smrt, ale možná právě absurdita a nereálnost tohoto děje dělá knihu tak úžasnou a jedinečnou. Dlouhý pochod se mi líbil moc, jen konec mě trošku zarazil.
leprechaunek
100% 100% 100% 100% 100%
  14. 7. 2012, 9:47
Nejtemnější tvář Richarda Bachmana. Knížka, která vás prostě nepustí, drsná a neúprosná... Z téhle knížky běhá mráz po zádech.
SallyZen
80% 80% 80% 80% 80%
  23. 1. 2015, 11:30
Naprosto souhlasím zde s komentářem Giganta. Takže odkazuji k němu. Kniha velmi zajímavá, ale některé aspekty chyběly a byly málo rozpracovány (příprava, poukázaní na kondici jednotlivců, závěr). Kniha mohla mít klidně víc stránek. Ale i přesto skvělá Kingovka.
cenevrec
80% 80% 80% 80% 80%
  20. 6. 2014, 17:10
Připadala jsem si jako jedna z nich. Musela jsem číst dokud jsem nezdolala poslední stránku. Strhující, vlastně o ničem a přesto tam bylo všechno.
čarodějka999
100% 100% 100% 100% 100%
  13. 3. 2012, 21:25
Tuto knížu jsem taky přečetla téměř za jediný večer.....jednoduchý děj, ale neskutečně popsaný, zaujme a nepustí :)..jako většina Kingových knížek
Kagome-chan
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 5. 2011, 19:08
Tedy na to, že je to jedna z Kingových vůbec prvních knih, je to naprostá paráda! Přečetla jsem ji za pár hodin, utekla mi až nepřirozeně rychle. Oblíbila jsem si kromě Garratyho ještě další dva Chodce, McVriese a Stebbinse... Úžasná kniha. Konec mi však přišel poněkud urychlený, Stebbinsova smrt přišla jako blesk z čistého nebe. Přesto to na plných pět hvězd bohatě stačí :) Kniha mi v hlavě zůstává doteď...
Apneator
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 12. 2014, 15:06
Obsahuje spoiler spoiler Ty vado, tak tohle byl nářez. Spolknul jsem to jako malinu. Pořád mě to nutí přemýšlet nad tím, kolik bych ušel já, jakou bych měl strategii, jak bych se zachoval v té které situaci, co by mě přinutilo se vzdát. I když (pozor potencionální spoiler) bylo v podstatě od začátku jasné kdo to vyhraje, zajímavé a napínavé to bylo až do konce. Napadl mě ale i možný závěr vzpoury posledních Chodců, kteří by se vzali za ruce a společně v jeden okamžik lehli na zem. Co by se stalo? Dlouhý pochod by neměl vítěze, nebo by naopak zvítezili všichni, kdo by tak učinili? (konec spoileru)
Malwasur
  14. 3. 2014, 22:32
No, celkově skvělá kniha. Každopádně plný počet hvězdiček, ale abych řekla pravdu, ten závěr...buď je opravdu odbitej, nebo to prostě jen plně nechápu, ale...já si zkrátka nevim rady, ten konec jsem zkrátka moc nepochopil. Pokud někdo jo, rád bych uvítal vysvětlení...:-D...ale jinak, jak říkám, knihu vřele doporučuji, skvele cteni
mispulka s.
20% 20% 20% 20% 20%
  24. 2. 2014, 14:36
Bohužel mě tato kniha neoslovila .Přišlo mi to příliš zdlouhave . Proto jsem ji odlozila .Ale nezanevřela jsem na Kinga.
Mariona
100% 100% 100% 100% 100%
  15. 4. 2015, 8:16
Dávám 5*, od knihy jsem se nemohla odtrhnout, jediné, co mě zklamalo je ten useknutý otevřený konec.
stavos
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 11. 2011, 15:51
Tato kniha je unikát! Kolikrát Vás zaujme kniha, ve které se omezí děj jenom na to, že se vidí 100 kluků na dobrovolný pochod o život? A celou domu vlastně jenom jdou.... Krásný pohled na lidskou mysl..
johnnie
100% 100% 100% 100% 100%
  30. 3. 2010, 14:24
Jedna z nejlepších Kingových knížek (asi v mém top 3). Je zajímavé, že ji napsal pod pseudonymem už koncem sedmdesátých let. King, stejně jako v Running Manovi, se ukázal jako prorok a předpověděl fenomén reality show. Naprosto strhující čtení.
HellFire
60% 60% 60% 60% 60%
  16. 12. 2014, 13:52
Co mě odradilo jako první, tak nesmyslný nápad na "hru", ve které jde 100 lidí a přežije jen jeden. Stejně jako filmové Hunger Games mi vůbec nebylo jasné, proč by takové téma vůbec mohlo být něčím zajímavé. První kniha od Kinga, u které jsem se nudil a poznával v ní všechna klišé, pro Kinga typická.
KatkaN
80% 80% 80% 80% 80%
  18. 9. 2014, 16:54
Co ten konec?! Jinak působivý námět, napínavý příběh... King (v tomto případě Bachman) opět nezklamal!
Lucie Šilhavá
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 6. 2014, 17:24
Dlouhý pochod je pro mě geniální dílo dílo. Přečetla jsem to jedním dechem a určitě se k téhle knížce znovu vrátím, protože ve mě vyvolala (a zanechala) mnoho emocí. Pro mě je to zvláštní kniha a je mi jasné, že nesedne každému, ale nebojte se toho.
Flynn
100% 100% 100% 100% 100%
  2. 6. 2014, 13:40
Krásná jednohubka na dovolené. Četlo se to samo. Opět solidní vykreslení postav a zajímavé psychické pochody. Kinga mám prostě rád a prozatím mě dokázal vždy uspokojit, s pouze pár drobnými zaváháními. Dlouhý pochod mezi však naštěstí nepatří.
Sygi
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 4. 2014, 19:35
Důkaz, že Bachman je stejně skvělý jako King. Velice napínavá, a hlavně nejistá kniha ... sice celý příběh fandíte hlavní postavě, ale nevíte, jak skončí, dobře, či špatně ... O závěru bych neřekl, že je odfláklý, možná tak působí, ale je to asi nejlepší zakončení .. s troškou představivosti a metafor si domyslíte, kdo to byl. :)
skatemurai
100% 100% 100% 100% 100%
  9. 2. 2013, 16:31
Dojem na mě tato kniha udělala jejím možným poučením: že dívat se na věci z "vděčné perspektivy" nemusíme jen na smrtelné posteli, tudíž všímejme si všech věcí v životě, které považujeme za běžné a samozřejmé a naučme se být za ně vděční v momentu, ve kterém zrovna probíhají...
MysteryMan
80% 80% 80% 80% 80%
  20. 9. 2012, 10:16
Opět skvěle rozepsaný román, který vás pohltí od samého začátku. Docela mně šokovala podoba "odměny" za odpadnutí z pochodu. Potom už byl příběh poměrně dlouhý a rozvláčný a chvílemi i nudil. Ovšem dá se to zvládnout a King tento nedostatek vyrovnával kvalitním vykreslením pocitů a charakterů jednotlivých postav.
P.S. Konec mi nevadil. Hodnotím 75%


1 2