Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Už je tady zas

75%
4 307
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Už je tady zas
 Všechny obaly
Už je tady zas
 Všechny obaly
Autor:
Originální název: Er ist wieder da
Poprvé vydáno celosvětově: 2012

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Argo - 2016
ISBN: 978-80-257-1740-0
Počet stránek: 368
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 39x v oblíbených
v přečtených 430x v přečtených
v knihovně 137x v knihovně
k přečtení 220x k přečtení
právě čte 23x právě čte
si přeje 12x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Argo (2016) 978-80-257-1740-0 368
Argo (2013) 978-80-257-0966-5 380

Co kdyby Hitler v roce 1945 nespáchal sebevraždu, ale jen usnul? A co kdyby se probudil roku 2011? Jak by se asi tvářil a našel by v našem světě spojence, kteří by ho podpořili? Od těchto otázek se odvíjí román německého spisovatele Timura Vermese nazvaný Er ist wieder da.
Román, který okupuje přední místa německých literárních žebříčků. Prodalo se ho zatím milion výtisků a skoro sto tisíc kusů ve formě audioknihy. Satirický příběh se překládá do pětatřiceti jazyků včetně angličtiny, španělštiny, francouzštiny a češtiny. (Založil/a: Kůstka)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

vladislaus
60% 60% 60% 60% 60%
  26. 6. 2015, 7:20
Ze začátku mne kniha bavila, pak začala nudit, protože je zbytečně dlouhá. Na konec se mi až protivila, protože Hitlerova propaganda je hrozná.
Introvert
80% 80% 80% 80% 80%
  4. 6. 2014, 15:42
Musím se přiznat, že jsem se u této knihy oproti ostatním příliš nesmála. Ano, byly tam vtipné momenty - převážně takové, které by přineslo probuzení po tolika letech vzhledem k neznalosti postoupivšího pokroku. Úvahy, myšlení a jednání hlavní postavy a reakce okolí mi spíš naháněly strach... Mám totiž neblahý pocit, že kdyby se to opravdu stalo, s největší pravděpodobností by se celá situace vyvíjela takto nějak. Kdo dokázal strhnout davy tehdy, dokázal by to, při určité obratnosti, i nyní. Lidé jsou nepoučitelní.
Možná to beru příliš vážně? Přečetla jsem velké množství knih na téma holocaust.
Je to originální téma a dobře zpracované, proto dávám vysoké hodnocení.
alča87
60% 60% 60% 60% 60%
  24. 5. 2015, 12:13
První třetina kniha byla skvělá, opravdu jsem se bavila, ale v půlce už jsem se k čtení nutila, rozečetla jsem další knihu a k této se vracela, jen abych ji dočetla. Konec byl lepší, opět pár vtipů, ale celkový dojem z knihy mi ta nudnější část pokazila. A pak jsem si hlavně uvědomila, že téma Hitler není ani trochu vtipné. Kniha je vlastně děsivá, protože historie se opakuje.
togaf
100% 100% 100% 100% 100%
  9. 2. 2014, 21:04
Strašidelné bylo, že jsem občas kývala souhlasně hlavou při Hitlerových komentářích k dnešní době. Ať už jsou dnešní politici jakkoli mizerní, pořád lepší než jeden chlap, který přesně ví co chce a nemá morální zábrany toho dosáhnnout.
zoro2
80% 80% 80% 80% 80%
  9. 6. 2015, 7:55
Celkem povedená satira na téma co by, kdyby, u které jsem se sice za břicho smíchem nepopadal, ale párkrát dobře pobavil (čistírna, návštěva NPD). Druhá půlka knihy, je ale celkově slabší, vtipného ubývá. Při čtení jsem si vzpomněl na ten starý vtip, jak přijde babička na městský úřad a pozdraví "Sieg Heil!". Uředník se na ni podívá a odpoví: "Babičko, to jste si spletla dobu.." a babička odpoví "dobu možná, ale vás ne".
Tanmut
80% 80% 80% 80% 80%
  23. 5. 2014, 19:27
V Japonsku mají komika, který se stylizuje do extrémního pravičáka. V onom royalistickém souostroví je pravicové myšlení a pravicový extrémismus věcí vyloženě směšnou. Avšak jejich spojenci z "Osy"...

Samotná premisa je vskutku geniální. Rád bych si přečetl fan-fiction pro jiné osobnosti číkoli historie - Lincolna, Masaryka, Bismarcka, Haakona VII...

Tuším, že čtenář po povzbudivém začátku přece jen čekal něco jiného než autistu proplouvajícího mediálním bludištěm. Některé nápady (návštěva neonacistů) a okamžiky (Oktoberfest) jsou fantastické, jiné dobré (čistírna), a málokteré trapné.

Závěr volá po pokračování; výdělečnějším než kvalitnějším, obávám se.

Múžete se zdejším Hitlerem v některých otázkách sympatizovat, vždyť našinci také volili současného prezidenta s naprosto paradoxním argumentem: protože ho znali.
lensha95
60% 60% 60% 60% 60%
  16. 4. 2014, 15:16
Prvních sto stránek se mi líbilo, hodně jsem se smála, ale postupně to začalo trochu uvadat. Zhruba v půlce se propad zastavil, to byla pro mě nejnudnější část a konec už byl trochu lepší. Celkově jsem asi čekala víc.
Antonín
80% 80% 80% 80% 80%
  13. 12. 2015, 14:54
Knihu jsem si chtěl přečíst ihned, jak jsem ji zaregistroval, což bylo pár dní před vydáním. Avšak jsem se k ní dostal až nyní. Samotný námět knihy není vůbec špatný. Kniha je čtivá už od samého začátku, což mám nejraději. Většinou mě nebaví dlouhosáhlé úvody a zasvěcení do děje. To zde není a ani nebylo třeba, téma je jasné už z "reklamy". Bohužel nemohu souhlasit s ostatními. Kniha mě nepřipadala nějak zvlášť komická. Lhal bych kdybych neřekl, že jsem se nezasmál, ale podle mého tam bylo pár usměvných momentů a tím to končí. Určitě bych se neválel smíchy jak slibuje zadní obálka knihy. Řekl bych, že autor opravdu dobře zachytil Hitlerovu výřečnost. Škoda, že moje němčina není tak bravurní, neboť v originále by to mělo ten správný tížený efekt. Pak mě trochu vadilo, jak lidé pokaždé ukončili rozhovor s Hitlerem tím, že to je přeci všechno sranda, že se náš pan komik zkrátka jen předvádí. Nikdo mu zkrátka neplivnul do ksichtu. Ale věřím, že by se mu to určitě povedlo. Vybudovat novou Třetí říši. Pokud by konečně nepodlehl atentátu spáchaného odpůrci Nacistického Německa. Přečíst ??? Neváhal bych .... =)
achilles
100% 100% 100% 100% 100%
  15. 1. 2014, 9:28
Kniha, která člověka příjemně rozptýlí, ale i poučí. Pohled na dnešní svět očima Ády pouze o trochu více otevře oči současným lidem. Věci, které on nechápe, těžko někdy chápu i já. Nazývá věci pravými jmény, odmítá se zříci odpovědnosti (i za ty nejhorší zločiny), nechápe dnešní politiky, kteří do politiky vstupují bez zkušeností (že jo pane Bendo). Tento román byl po zásluze oceněn!
HPL
100% 100% 100% 100% 100%
  29. 6. 2016, 1:51
Po knize jsem dlouho toužil, neboť téma se mi více než zamlouvá a "vtipy" tedy padaly na úrodnou půdu. Souhlasím s tvrzením, že autor Ádu vystihl (téměř) dokonale - a vlastně i víc než dokonale - totiž mytologicky. A to je pravě ten vtip. A že dojde i na slíbené záchvaty smíchu! "Vysvětlení" proč se tu vlastně vzal, názor na graffity, narážka na Horsta Fuchse, původ Wikipedie… to je jen pár uhlíků v požáru humoru. Co se atmosféry týče, je s recenzemi třeba rovněž souhlasit. Začátek neskutečně brutální, cca v polovině poněkud poleví a čistě ke konci potom opět přidá.
Text je velmi zkušeně jak napsán, tak i promyšlen (a v neposlední řadě i přeložen!!)
Konec se mi moc líbil. Nádherně v souladu se zbytkem knihy. Skoro bych si i přál další díl, ale je téměř jisté, že by se utopil v klišé... Takto fantasticky cynicky útočně-upozorňující splnění snu jednoho spisovatele a nejednoho člověka. Své publikum si kniha najde. Pokud máte rádi humor černější než uniforma od Hugo Bosse, neváhejte!
Fuhrer rulez! :D ...A Timur taky. Bravo!
yarghoul
60% 60% 60% 60% 60%
  24. 3. 2014, 16:49
Ze začátku jsem se hodně smála a říkala jsem si, jaká je to super knížka! Od půlky ale moje nadšení opadalo a já už jsem četla víceméně ze setrvačnosti. Ale nápad jako takový je více než zajímavý, stejně jako to, jak jsou Hitlerovo komentáře současné situace mnohdy trefné a pravidvé...
Gallienus
80% 80% 80% 80% 80%
  10. 4. 2016, 11:29
Pro ty, co mají rádi politicky nekorektní humor a trochu tíhnou k cynismu bude kniha zábavná, jistě s ní budou spokojeni. Ostatní může urazit, pohoršit a znechutit..., protože však patřím k té první sortě lidí, přečetl jsem ji s chutí a docela se zasmál. Není to sice žádné veledílo, autor si napsáním nejspíš splnil svou touhu svobodně se vyjádřit. To, že si vybral jako hlavního hrdinu A. Hitlera mu těžko vyčítat, jestli chtěl lidi šokovat, tak extrém je ta nejlepší možnost, protože koho jiného vybrat, aby to většina dnešních Němců vůbec pochopila a přečetla..., Fridricha II. Velikého, Bismarcka, Viléma II., no kdo je dneska zná?
Jinak všem zastáncům nacionálního socialismu doporučuji přečíst část o psích rasách (str. 223-226), je neskutečně podnětná...
S.monika
80% 80% 80% 80% 80%
  30. 12. 2015, 22:33
Noo čekala jsem asi více? Nechci být zlá, ale ukázalo se mi zase, jak nemám ráda německý humor. Ale knihu hodnotím velice kladně a celkově vtipně. A přiznám se, že když jsem knihu četla, v hlavě jsem slyšela hlas Hitlera .. hlavně v projevových částech. Jsem ráda, že jsem knihu četla, ale znova to absolvovat nechci, ale oceňuji autora a čeho se a jak zhostil. Proto asi tak moje vysoké hodnocení.
G8
80% 80% 80% 80% 80%
  24. 2. 2014, 9:05
Komentáře k současné situaci nejen v Německu, ale i v Evropě celkově, z pohledu Hitlera? Proč ne...
Část, kde Hitler dorazí do sídla NPD, by si snad samotná zasloužila nějaké ocenění.
Fešná Bleška
100% 100% 100% 100% 100%
  31. 8. 2015, 15:44
Velmi kontroverzní román, nevím co si o něm mám myslet. Autorův styl není zas tak cítit kvůli ich-formě - celý román je napsán Hitlerovým projevem, zveličujícím všechny detaily a zaobírajícím se příčinou věcí, které nám připadají samozřejmé. Příběh sám o sobě je mrazivý a bohužel musím zkonstatovat, že velmi pravděpodobný - charismatických lidí se skvělým vyjadřováním je dnes pomálu a kdyby jeden takový začal mluvit před lidmi, kdo ví, jak by to mohlo vypadat. K avizované vtipnosti celé knihy - ano, je vtipná, ale jen pokud si nepřipustíte charakter hlavní postavy. Některá označení a postřehy ale ťaly do živého. Pro příklad si uvedeme charakteristiku paní Merkelové: kancléřská matrona s charismatem smuteční vrby. Také musím ocenit kuráž autora, Němce, neboť jsem si donedávna myslela, že zrovna oni tuto postavu probouzet nebudou a nechtějí.
Kebab Bursa
80% 80% 80% 80% 80%
  13. 4. 2014, 21:31
Hodně drsně vyleštěné a nastavené zrcadlo dnešnímu Německu, celé Unii a civilizaci. Chvílemi se chce smát, ale čtenář se stydí. Přece nás učili nemalovat hákové kříže, nehrát si na Hitlera, nedělat si srandu z Židů. Jenže autor si nedělá srandu z Židů - on si ji dělá z nás, z našeho jídla, z našich seriálů, žiletek, reality show, přistěhovalců. Už zkrátka nic není jako dříve, kdy člověk mohl být Německu užitečný jako člen nějaké té obrněné divize před Moskvou.
MsAndy
40% 40% 40% 40% 40%
  7. 10. 2016, 17:39
Autor si vybral hodně kontroverzní a ožehavé téma. Přestože začátek knihy vypadal slibně a docela mě i rozesmál, po zhruba třetině se ráz knihy začíná měnit. Ať to byl záměr autora, nebo ne, dílo působí velmi propagandisticky. Hlavní postavu líčí pouze v kladném směru a vůbec nezdůrazňuje, jaká historie za ní stojí. Po přečtení této knihy by si lidé mohli myslet, že H. udělá tuto dobu lepší. Pokud dílo mělo působit jako satira, tak se úplně míjí účinkem. Také mě několikrát odrazovala rozvláčnost díla a opakování stejných vět. Určitě bych tento kus nezařadila mezi knihy kvalitní....
Makulenka
100% 100% 100% 100% 100%
  16. 5. 2016, 14:42
Začátek výborný, ke konci už jakoby docházek dech... přesto výborná knížka s některými obzvláště trefnými glosami na soudobou společnost.
Iva Ká
60% 60% 60% 60% 60%
  22. 4. 2016, 9:11
Nápad této knihy se mi opravdu zamlouval. Těšila jsem se, až si jí přečtu. Začátek se mi líbil. Byl docela humorný. Čekala jsem co bude dál. Ale od čtvrtiny knihy to bylo o ničem. Byla tam nějaká světlá místa, ale myslím, že by to mohlo vypadat i lépe. I ten konec byl docela vlažný.
Tatsume
100% 100% 100% 100% 100%
  1. 3. 2016, 20:08
Kniha mi byla doporučena jakožto zábavná. Mno, moc jsem se nesmála, ve spoustě věcí má pravdu. Spíš mne z toho mrazilo. Nevím, jestli chci vidět film...
Vojtik69
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 1. 2015, 15:31
Jak píší předešlí recenzenti - začátek knihy je nejlepší, potažmo nejvtipnější. Poté se to z literárních gagů přenese více k zamyšlení a rozvláčným vtipům. Ale myšlenkově hluboký černý humor, se kterým jsem se zatím jinde nesetkal, ovšem dokonale mi sedl, je přítomen v celé knize.
Hitler připomínající v knize zmatenou figurku, pevně si stojící za svými názory, je podle mě těžko popsatelnou kombinací parodující nadsázky a dokonalého popisu skutečného Hitlera.
Hitler zároveň tragikomicky přesně umí společnosti nastavit zrcadlo a ukazuje, že účelovým vytáhnutím hodících se faktů, lze skutečnost vykreslit jakýmkoliv způsobem tak, aby s danými výroky lidé bez většího kritického myšlení vždy souhlasili.
Zkrátka a dobře: Mistrovské dílo!
zelmi
60% 60% 60% 60% 60%
  24. 10. 2014, 17:52
U knihy jsem se pobavila jen párkrát, nicméně mne občas trochu vyděsilo, že musím souhlasit s úvahami hlavní postavy. Samozřejmě jsou to prakticky úvahy autora. Dokázal celkem hezky vystihnout dobu i to, co stojí vpozadí dění a člověk si to mnohdy ani neuvědomuje. Jeho popis nepřítele (z pohledu Hitlera je jím Rusko, s čímž se zcela neztotožňuji) je stále aktuální. Chci tím jen říci, že celková úvaha vede člověka k zamyšlení nad tím, jak se stále na této planetě vede neúnavný boj mocností o zdroje i moc jako takovou. Také mne mimo jiné zaujal popis každodenního života člověka. Opravdu si to člověk ani moc neuvědomuje či nepřipouští. Komunikace mezi lidmi pohasíná, lidi v práci nahrazují stroje, nezaměstnanost vzrůstá a čeho jsou lidé schopni? Akorát sedí u televizí a počítačů, jsou lehce ovladatelní a zmohou se akorát na brblání na internetovcýh diskusích. Což zase nahrává globálnímu systému. Nesdílím pohled Hitlera na to, kdo přesně za to může (v knize zmiňovaní Rusové a Židé) nicméně sdílím názor, že to tak opravdu je a jak prosté je se k tomuto obecnému závěru dopracovat aniž by člověk musel na někoho konkrétního ukázat prstem. Ať chceme nebo ne, nejedná se o nejlepší knihu světa, není to nějaké dílo mudrcovo, ale zachycuje realitu doby a toho, jak snadno jsou lidé manipulovatelní a ovlivnitelní.
Stojí také za úvahu, kolik takových šílenců po světě nyní chodí, má moc i finance a provádí své plány akorát ne tak okatým způsobem, jako je prováděl Hitler.
hanci.hp
60% 60% 60% 60% 60%
  25. 11. 2016, 8:16
Ačkoliv to jindy nedělám, viděla jsem napřed film. A ten se mi moc líbil. Ale kniha je trochu zbytečně rozcajdaná. Zpočátku to svištělo samo, ale v jednom momentu se to trochu zadrhlo a drhlo až do konce.
maillard
40% 40% 40% 40% 40%
  9. 8. 2016, 16:20
Dobrý, ale nevyužitý nápad. Chvílemi jsem se při čtení nudil tak, že jsem přeskakoval celé stránky, což se mi stává jen výjimečně.
Barca9358
60% 60% 60% 60% 60%
  11. 12. 2015, 12:17
Tak nevím, tahle kniha může být pro jednu skupinu obyčejná fikce, s úsměvnými postřehy o dnešní době a děsivou vidinou toho, jak jsou dnes lidi ovlivnitelní médii, na druhou stranu mi přijde ne úplně šťastné, že se tu Hitler projevuje jako celkem charismatický sympaťák, se super názory, které rádoby dokážou všechno vyřešit - je to pouze můj dojem, ale pokud se tato kniha dostane do rukou určitému typu lidí, může to pro ně být nebezpečným stvrzením, či omluvením jejich vlastních názorů (vždyť on ten Hitler je vlastně fajn, proč se s tím tolik nadělá), obzvlášť, když je zde například židovská otázka celkem banalizována. Tahle knížka může některým lidem nasadit brouka do hlavy, možná obzvlášť teď, když zde máme migrační krizi. Ale možná v tom vidím až moc.
Taťána
100% 100% 100% 100% 100%
  27. 12. 2013, 22:13
Tak tohle mě hodně pobavilo. Jen si čas od času uvědomíte, že to, čemu se smějete, není vůbec vtipné... Proč mám pocit, že přesně takhle by to bylo i "ve skutečnosti"?
Adenoid Hynkel
100% 100% 100% 100% 100%
  26. 10. 2016, 23:16
Na jednu stranu se cítím nepatřičně, když uděluji nejvyšší hodnocení jednomu z nejšpatnějších scénářů, co jsem za poslední dobu četl. Jen málo knih je takhle jízlivých... ale zároveň pravdivých. Nevychovanost dnešní společnosti (a nejen německé) je neuvěřitelná a je jasné, že na takovou je třeba ještě silnějšího kalibru než třeba takový FlaK 40. Kniha s teatrálností a výmluvností odráží celý konzum a nesmyslnost našich životů, pachtění se za slávou bez ohledu na to, co nebo koho k tomu využijeme. Ukazuje, jak úžasní a děsiví zároveň jsou lidé, kteří mají cíle a elán je splnit. Vtipná kniha? Ano, je, ale pro určité vtipy musíte jít daleko a trochu se věnovat německé politické scéně - jistě, Frau Merkel zná asi každý, ale spousta jmen je pro průměrného Čecha naprosto cizí. Nicméně humor není jediná stránka knihy, ve které exceluje - kromě moralistického dopadu nám přináší i naprosto geniální stylistiku, jež by nevyzněla tak dokonale, kdyby nebylo excelentního překladu - a že to musel být oříšek. Také ukazuje dvousečnost jakéhokoli činu a názoru - přece jen, ne všechno bylo jenom špatné...
Plisek
100% 100% 100% 100% 100%
  14. 11. 2013, 9:23
Pobavilo! A to hodně! Autor dokázal velmi vtipným způsobem přiblížit vůdcovo myšlení a zasadit ho do dnešní doby a to ke všemu velmi vtipně a z tohoto nápadu vyždímat snad vše co se v něm skrývá.
veselice
40% 40% 40% 40% 40%
  17. 11. 2016, 20:47
Nápad zajímavý, ale ... Očekával jsem příběh, který mě pobaví, a u kterého se zasměju. Bohužel jsem zůstal zklamaný. Literárně tomu nemám moc co vytknout. Hitler je ovšem k uzoufání nudný. Pořád ta stejná rétorika, na začátku jsem se jí pokoušel zasmát, ke konci jsem už jen doufal, že ho aspoň někdo zastřelí. Pobavila mě asi jediná pasáž, a to jak Hitler přišel do sídla strany německých národních socialistů. Jinak je to tragické, a ač se neštítím dělat si srandu z čehokoliv, tak tahle verze Hitlera se mi příčí. Dvě hvězdy ze slušnosti.
MM1979
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 4. 2016, 8:40
Dlouho jsme se tak nenasmál, je to opravdu velice vtipné, ani si nepamatuji, kdy jsem se začal při čtení knihy hlasitě smát, jako v tomto případě, kdo tu zmiňuje Hitlerovu propagandu, tak to buď nečetl, nebo nepochopil - je to satira, zesměšňující jeho ulítlé názory a jeho oprávněné myšlenky s dob minulých vtipně usadí do kontextu současnosti, za mě palec nahoru - bojím se, že film nemůže dosáhnout kvalit knihy! .-)
Asjadah
100% 100% 100% 100% 100%
  21. 4. 2016, 8:49
Když už mi asi pátý člověk z mého okolí řekl, že je to super kniha, chtěla jsem ten zázrak taky číst. A musím říct, že s něčím takovým se opravdu člověk nesetká každý den. Za mě 1 s hvězdičkou, prostě nářez :-) Vůdcův pohled na dnešní svět a nové výdobytky byl vtipně pojatý (což dělá knížku velmi čtivou), nicméně k smíchu mi to přišlo asi jen do té doby, než jsem si uvědomila, že se jedná vlastně o kritiku dnešní doby a ne vždy neoprávněnou. Vermesův Hitler není ďábelský padouch a vrah, jak ho všichni známe, ale slušný, příjemně vystupující pán s unikátní koncepcí, upozorňující na palčivé problémy dnešní společnosti a politiky. A člověk má značnou tendenci odpouštět mu jeho občas vyhrocené názory – což je na tom podle mě nejděsivější, protože nám to jasně dokazuje, že dějiny se mohou opakovat.
Lisbeth_Salander
60% 60% 60% 60% 60%
  17. 8. 2015, 13:59
Tahle kniha je vtipná, děsivá, ale zároveň i trochu nudná. Bavila mě, ale asi tak do dvou třetin. Kdyby ji autor zkrátil, určitě by celkovému dojmu prospěl. I když... Jaký vlastně měl být celkový dojem? Pobavení? Připomenutí, že historie se může opakovat?
kittyMITTY
60% 60% 60% 60% 60%
  10. 4. 2015, 11:33
Já prostě nevím, co si o tom myslet. Chvílemi úsměvné, chvílemi děsivé. A po poslední větě, ve stylu ne všechno bylo špatně, si nejsem jistá, jaký záměr měl vlastně samotný autor a co tím chtěl říct?
Wara
80% 80% 80% 80% 80%
  3. 5. 2016, 21:14
Přečteno na jeden zátah. Nápadité. Zajímavé. Mrazivé. Některé pasáže vynikající, jiné trochu matnější. Pro čtení je podle mě nutná alespoň minimální orientace v hlavních postavách nacistického Německa a zároveň v hlavních proudech moderní německé politiky posledních let, bez toho asi dost věcí zanikne...
bousovka
80% 80% 80% 80% 80%
  12. 1. 2016, 11:58
Mně kniha připadá vtipná velice. Ale ten rozporuplný pocit z toho, že by to mohl někdo skutečně myslet vážně. Některé poznámky pana Hitlera umožňují zajímavý pohled na náš dnešní život. Určitě doporučuji, stálo to za to.
tulpaska4
40% 40% 40% 40% 40%
  6. 7. 2016, 15:52
To jako vážně? Čekala jsem nějaký vtip, šmrnc a ne jen zmateného nacistu, co si neuvědomuje že ho všichni berou jako vtip. Jak píší i ostatní první třetina knihy ještě ušla. Zbytek bylo čtení hitlerovy propagandy. Nechápu jak z tohodle můžou udělat film..
pallin
80% 80% 80% 80% 80%
  11. 5. 2016, 17:30
Originální nápad. Zpočátku jsem si to dosti užíval a vedl v sobě dialog, zda-li by se opravdu zachoval, tak jak se zachovává v knize. Ale souhlasím s některými ostatními komentáři zde - je to možná příliš dlouhé. Nebo jsem měl jen přílišná očekávání.

Pozitivně ale hodnotím schopnost zachytit, jak je člověk lehce manipulovatelný a náchylný k extremismu...
CorpseOnHoliday
80% 80% 80% 80% 80%
  8. 1. 2016, 19:58
Kniha oplývá lehkým humorem pramenícím z ústřední postavičky pana Hitlera, nebo Icika Roubíčka, chcete-li, který si celou dobu stojí za svými nacionálními názory a zároveň komentuje současnost tak, že v pár slovech umí tnout do živého. Sympatický mi nepřišel, možná trochu vtipný. Každopádně si velmi rychle získal ostatní postavy a dokázal aby tančily tak jak pískal, přes veškeré odpůrce. Poslední věta je asi ta nejmrazivější, jakou jsem kdy na konci knihy četla. Možná proto stojí kniha za dočtení.
Ivana_M
40% 40% 40% 40% 40%
  14. 6. 2015, 11:38
Asi nejsem vhodná cílová skupina nebo nevím. Ze začátku jsem byla celkem nadšená. Po cca 100 stranách jsem se ale začala silně nudit a přišlo mi, že je to pořád to samé dokola. V podstatě jeden hlavní vtip, který se mírně obměňuje. Kdyby to byla 70 stránková povídka, asi bych to ocenila víc...
blahba
60% 60% 60% 60% 60%
  13. 11. 2014, 17:51
Od této knihy jsem očekávala víc. Rozhodně primárně neslouží k pobavení čtenáře. Humor, který autor používá, je opravdu lehký a pouze náznakový. Na druhou stranu si myslím, že nastínit, jak by to mohlo vypadat, kdyby se Adolf Hitler probudil v současnosti, se podařilo. Kniha zároveň varuje před autoritou a silnou osobností, jakou byl právě Hitler. Poukazuje na to, že se nestačí spoléhat na poučenost společnosti z minulých událostí.
EliškaK
80% 80% 80% 80% 80%
  2. 8. 2014, 12:00
Tak tohle je opravdu zábavná kniha utahující si politiky, médií a současné společnosti (a nejen té německé). Autor také ukazuje, jak jednoduše se fanatici mohou dostat k moci - v minulosti i dnes. Čtyři hvězdičky, k páté chybí poněkud razantnější či překvapivější závěr.
Paulie
80% 80% 80% 80% 80%
  24. 4. 2014, 12:40
Po dlouhé době kniha u níž jsem se hlasitě smál. Parádní a až neuvěřitelně reálné, co se Hitlerova propojení se současností týče. Fantazie!
Král Jelimán
100% 100% 100% 100% 100%
  4. 4. 2014, 9:31
Velmi provokativní, velmi vtipné, velmi nápadité - bohužel velmi krátké. Několikrát jsem se přistihl, že nevěřím vlastním očím abych pak vybuchl smíchy. Tenhle druh humoru můžu.
Karel Kunst
60% 60% 60% 60% 60%
  14. 3. 2014, 19:05
Zajímavě pojatá kniha a místy jsem se i dost zasmál, jen mi občas Hitlerovo chování přijde takové zidealizované a sem tam se děj musí brát trošku s rezervou, ale jinak sranda :D