Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Písečný muž

91%
5 641
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Písečný muž
Autor:
Originální název: Sandmannen
Poprvé vydáno celosvětově: 2012

Nejnovější vydání: (Všechna vydání)
Host - 2014
ISBN: 978-80-7491-216-0
Počet stránek: 496
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 172x v oblíbených
v přečtených 1065x v přečtených
v knihovně 286x v knihovně
k přečtení 273x k přečtení
právě čte 27x právě čte
si přeje 24x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Host (2014) 978-80-7491-216-0 496 brožovaná
Host (2013) 978-80-7294-855-0 492 vázaná

Jedné chladné zimní noci se ve Stockholmu objeví mladý muž, jenž kráčí podél železničního mostu. Je silně podchlazený a má těžký zápal plic. Kromě toho v nemocnici vyjde najevo jeden šokující fakt: podle úmrtního listu má být tenhle člověk už sedm let mrtvý. Zabil ho sériový vrah Jurek Walter, jehož poté, co ho Joona Linna zatkl, soud poslal na léčení na psychiatrii v naprosté izolaci. Ale kde ten člověk celé ty roky byl?

Starý případ se znovu otevře. Zdá se, že někdo se snaží dostat pod kůži sériového vraha. Je třeba jednat rychle, protože čas běží. Lars Kepler svým čtvrtým románem překonává veškerá očekávání. (Založil/a: Neli.studentka)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

vladislaus
60% 60% 60% 60% 60%
  20. 12. 2013, 12:15
Nepokládám to za vyvrcholení série. 3/4 příběhu jsou statické, dále nechápu proč vstoupila jedna z postav do smrtelné pasti, přesto, že byla varována a proč Jurek nezabil Sagu, když ji měl 2x ve své moci.
zoro2
60% 60% 60% 60% 60%
  27. 1. 2015, 22:23
Je to škoda. Tahle kniha měla určitě větší potenciál, který bohužel zůstal nevyužit a poslední třetina knížky nijak nevybočuje z tuctových detektivek se sice napínavým, ale předvídatelným koncem.
Rames
40% 40% 40% 40% 40%
  6. 2. 2014, 15:56
Zápletka lehce pokulhává v nelogických jednáních některých postav.
Nechápu jak mohlo pomoci, nasazení policistky do léčebny. Pokud byl Jurek tolik nebezpečný a obezřetný jak si mohli myslet že si začne povídat se spolupacienty?
Jak se později ukázalo bylo to naprosto k ničemu a případ Joona vyřešil bez pomoci
zneužité policistky.

VerenaLord
60% 60% 60% 60% 60%
  31. 8. 2016, 17:55
Příběh je velmi jednoduchý, bez zbytečných zákrutů, ale bohužel pro mě je v něm mraky nelogických činů a zvratů. Knihy pd této manželské dvojice mám ráda, dobře se čtou, ale začínám mít obavu nad kvantitou na úkor kvality.
Pend
80% 80% 80% 80% 80%
  23. 11. 2015, 19:22
Čtvrtá kniha cyklu. Na můj vkus obsahuje několik nelogických věcí a samoúčelné brutality. Přesto se jedná o hodně zdařilou severskou krimi.
Venceslao90
80% 80% 80% 80% 80%
  14. 1. 2014, 15:03
Na novou "keplerovku" jsem se hodně těšil a zklamaný určitě nejsem, i když zrovna nadšený také ne, spíše "jen" spokojený. Hodnotím vysoko, ale kvalitou bych zařadil Písečného muže až na třetí místo. Do 3/4 knihy jsem se skvěle bavil a byl napnutý, co z toho nakonec vyleze, ale potom se začal děj odvíjet směrem, který se mi úplně nelíbil. Každopádně netrpělivě vyhlížím další pokračování :)
Martin Klíma
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 4. 2016, 21:12
Král je mrtvev, ať žijí noví vládcové


Tím mrtvým králem z názvu je myšlen bohužel již zesnulý Stieg Larsson, který u nás svou trilogií Milénium vyvolal nový masivní zájem o detektivky. Nový vládci jsou pak již mnou dříve zmiňovaní autoři jako Kepler, Fossumová, Mankell či Seghers. A právě Keplerovi bych se na následujících řádcích rád věnoval.

Jedné chladné zimní noci se na železničním mostě ve Stockholmu objeví mladý muž. Je vychrtlý, silně podchlazený a má legionářskou nemoc. V nemocnici vyjde najevo, že mladík má být už 7 let po smrti. Jak je to možné? Vždyť z jeho vraždy je podezřelý sériový zabiják Jurek Walter, kterého před třinácti lety zatkl komisař Joona Linna a jenž byl odsouzen k doživotní izolaci na uzavřeném psychiatrickém oddělení. Starý případ je nutno znovu prošetřit. Sériový vrah je obestřen řadou tajemství. Je třeba jednat rychle, neboť čas je neúprosný. Co když je dosud naživu i mladíkova sestra, která tehdy zmizela spolu s ním?

Už čtvrtá kniha od Keplera se směle může pyšnit přívlastkem skvělá. Sice to ode mě teď bude znít jako ohraná písnička, ale kniha je opět nesmírně napínavá, děj nemá moc zbytečných odboček, postavy sepsané opět více než kvalitně, prostředí jakbysmet, konec uspokojivý, atmosféra tak akorát správně temná, prostě opět kvalita.

Manželé Ahndorilovi píšící pod pseudonymem Lars Kepler se prostě právem mohou řadit mezi současné vládce tohoto žánru. Ať už svým opravdu napínavým stylem vyprávění, skvělým popisem postav, originalitou zápletek, občasnou celkem silnou drsností či tím, že děj jejich knih se nijak zvlášť nudně nevleče.

Díky bohu za Keplera. Za mě opět 95 %.
Eidalon
80% 80% 80% 80% 80%
  23. 3. 2014, 10:11
Písečný muž je již čtvrtým počinem (Hypnotizér, Paganiniho smlouva, Svědkyně ohně a Písečný muž) manželské dvojice Alexandry(1966) a Alexandra(1967) Ahndorilových, kteří tvoří své detektivní romány pod pseudonymem Lars Kepler - to aby se jejich předchozí samostatné spisovatelské aktivity rozlišily od společného psaní. Všechny romány napsali za poslední čtyři roky a všechny představovaly značný úspěch a ohlas.

Jako první jsem četl Svědkyně ohně a hned vzápětí Písečného muže, který ze Svědkyně ohně nepřímo vychází a tak mne něco říká, že i předchozí díla jsou nepřímo propojeny.

Písečný muž mne přijde méně komplikovaný a více přímočarý, než Svědkyně ohně, mnohým čtenářům se pak kniha může zdát méně zdařilá. Za sebe mohu říci, že to bylo opět skvělé čtení, i když Svědkyně ohně měla mnohem více rovin „záhad a obrazů“, které musel čtenář zpracovat.

Z tohoto pohledu je Písečný muž o něco slabší knihou. Styl psaní ale zůstává, krátké kapitoly, různé střihy, vystupňované napětí, jen těch rovin je přece jen méně.

Jednou z rovin, které se v knize Svědkyně ohně objevuje (a vcelku bez dalších souvislostí si kladete otázku proč) je i soukromé trauma jednoho z hlavních hrdinů, komisaře Joona Linny, které však s případem a vyšetřováním případu Svědkyně ohně vlastně přímo nesouviselo. Zde si autoři „vytvořili půdu“ pro další díl série - Písečného muže, když odkazují na historii únosů, které jsou spojeny s postavou Jurka Waltera a jinou činností Linnova života.

Tento mysteriózní sériový vrah, kterého Linna zatkl při činu a který se ukázal značným manipulátorem, předpověděl další únosy, které Linnu dovedly k rozhodnutí ochránit svou rodinu tak, že ji nechá zemřít. To vše se událo 14 let zpět. Svědkyně ohně končí posledním obrazem, kterému porozumíte teprve, když sáhnete po další knize – stejným obrazem Písečný muž totiž začíná.

Na scéně se objevují staří známí, Linna, Saga, Carlos, Jurek Walter a celá řada dalších postav známých již z předchozích knih – příběh se rozbíhá. Znovu objevení 14 let nezvěstné osoby za zcela záhadných okolností přiměje Linnu a jeho kolegy znovu otevřít starý případ mnohačetných únosů, kde únosce – Jurek Walter je již dávno dopaden a přísně střežen.

Co to vše má znamenat? Znovu nalezený Mikael, který zmizel společně se svojí sestrou vnáší naději, že i druhá oběť únosu Felicie je stále ještě naživu. Linnovi se oživují nepříjemné vzpomínky na události, které stály za ztrátou jeho nejbližších.

Rozbíhá se příběh na jehož začátku se autoři opět vracejí k traumatu komisaře Linny, které již popisovali v knize Svědkyně ohně. Nyní tedy opakují vše napsané a dále rozvíjejí do pokračování děsivého děje. Celé znovuobnovené vyšetřování má jediný cíl, najít Felicii, sestru Mikaela dříve, než zemře.

Přes veškeré snahy se však nedaří posunout případ ani o píď dále. Hlavní viník je 14 let pod zámkem, kdo tedy drží jeho oběti? Jak se dá vysvětlit jeho přítomnost tam, kde nemohl být? Linna se rozhodne nasadit do cely k Jurkovi Sagu, jejímž úkolem je pod jinou identitou navázat s Jurkem kontakt a získat další informace.

Jak bláhové to bylo počínání se v knize dočtete, stejně tak se rozvine životní příběh Jurka Waltera, který vlastně Jurek není. Jeho životní osudy, které ovlivnily jeho chování jsou na závěr knihy rozklíčovány, záhady jsou vyjasněny. Zdánlivé nelogické chování má naopak přísnou linku logična, Jurkovi se podaří utéci a naplňuje svá „proroctví“ vynesená mnoho let zpět.

Motivy a důvody únosů a držení obětí v celách a hrobech v podobě sudů mají svá pravidla a důvody, které se v knize dozvíte. Přestože je na závěr vše objasněno, ztrácí se na poslední straně románu sám komisař Linna, nejspíše další otevřený konec pro další pokračování.

Příběh Písečného muže mne přijde realističtější, než předchozí kniha – Svědkyně ohně – tak nějak se to skutečně mohlo stát, i když závěr románu je dle mého zbytečně „vyšperkován“ značným počtem mrtvol a až mysteriózní konec je dle mého přece jen trochu již kách.

Kniha je ale další ukázkou kvalitní severské detektivky, dávám 4 hvězdy, ale jak jsem již uvedl Svědkyně ohně je dle mého názoru asi o půl hvězdy lepší.

Pokud se rozhodnete číst Písečného muže, doporučuji nejdříve přečíst předchozí dílka – osudy jednotlivých postav se zřejmě prolínají všemi čtyřmi knihami a dovedou tak lépe pochopit celé dění. a charaktery jednotlivých postav.
svobodka
100% 100% 100% 100% 100%
  12. 1. 2014, 14:27
Opět báječná kniha, musela bych opisovat to, co napsali v komentářích ti ostatní. Ale upřímně řečeno, podle mě mohla kniha skončit skutečně smrtí Jurka v tunelu, další pokračování a napínavý děj už mě příliš vyčerpávaly. No a jestli Jurek znovu přežil a má Joonu v moci - tak teda nevím ...
teite
60% 60% 60% 60% 60%
  12. 1. 2014, 16:08
Za mne nejslabší kniha série, což ještě utvrdil závěr - chápu, že si autoři budují prostor pro další pokračování, ale už se mi to zdá příliš překombinované. Má-li to znamenat, že Jurek přežil, pak už se pozvolna dostáváme do říše sci-fi. Některé pasáže mi navíc přišly zcela zbytečné, protože děj knihy nikam neposouvaly a vlastně s ním ani nesouvisely, např. zadržení Joony ruskými tajnými agenty. Možná jsem ovšem jen něco nepochopila. Každopádně pro mě byla tato kniha zklamáním. Navíc souhlasím s Vladislausem, že nechápu, proč by Jurek nezabil Sagu, když jinak vraždil v zásadě každého, kdo se k němu přiblížil na dohled. Že by zase předehra k dalšímu pokračování?
chrispe
40% 40% 40% 40% 40%
  30. 10. 2014, 8:36
Tak já vám nevím. Můj vztah ke "Keplerovi" je velmi zvláštní. Neupírám tomu jistou čtivost a zajímavé, drsné příběhy. Ale myslím, že za vše mluví už to, že jsem s touto knihou bojovala celej měsíc. Joona... pro mě to prostě není nijak zvlášť zajímavá postava - líbí se mi na něm snad jen to jméno :) U tohoto příběhu jsem konečně neměla pocit, že se postavy chovají jak chovanci blázince (kapku ironie)... i když... a - což je pro mě zarážející - taky jsem příběh prokoukla od začátku do konce, a to se mi opravdu moc často nestává :D To, že je Saga magor je naznačený už v předchozích knihách, ale i tak nechápu, SPOILER!! stejně jako to napsal Vladislaus, proč ji Jurek nezabil. Nebo jak se Jurek dokázal tak rychle spojit s Disou a podobně.// Jelikož jsem konec četla už jen proto, abych prostě dočetla a závěr mě, narozdíl od předchozí knihy, nijak na další díl nenavnadil - neb mi je upřímně jedno, co s Joonou bude či nebude, dávám dve *.
calamity-jane
100% 100% 100% 100% 100%
  18. 6. 2014, 13:05
líbí se mi, jak je to napsáno, zápletka, a hlavně to, že je kniha napínavá skoro do poslední sránky. akorát nevím, proč to čtu pozpátku ty díly, ale tak nevadí, pořád se orientuju :D
venison
100% 100% 100% 100% 100%
  11. 6. 2014, 14:40
Zatím nejlepší knížka od spisovatelského dua Lars Kepler ;-) Hodně čtivé, hodně úderné, hodně napínavé.. Sice je děj místy už dopředu jasný, ale stejně čtenáře zajíma, jestli na další stránce proběhne tak jak tuší ;-) I když jsem velmi vytížený člověk, tuhle knížku jsem schroupala velmi rychle.. Hodně jistými prvky připomíná mou oblíbenou knižní i filmovou postavu Hannibala Lectera :-)
Irene
80% 80% 80% 80% 80%
  13. 3. 2014, 14:19
Pro Vladislaus: Myslím, že je jasné, proč ji nezabil. Trestem bylo se trápit, ne být zabit. A Saga by se trápila, že nikoho nezachránila, ne?
Pro Rames: Nechci prozrazovat děj, ale Joona by to nevypátral, protože z odposlechu z léčebny se přece dozvěděli, kde jsou Jurekovy kořeny.Ale to už sem určitě někdo jiný napsal. :-)
Kebab Bursa
60% 60% 60% 60% 60%
  17. 1. 2014, 23:01
Můj první Kepler, dostal se mi do ruky, tak jsem ho dal bez ohledu na to, o jaký díl série se jedná. Klasická skandinávská škola: napínavé, morbidní, osobitý detektiv, bezohledný vrah, sociální strunka, přistěhovalectví, nic v tom koktejlu nechybí. Na mě moc nelogičností a přehnaností, konec natahovaný, prostředek strhující, to se člověku ani nechce do práce.
XZvire
100% 100% 100% 100% 100%
  18. 12. 2013, 6:31
Na začátku jsem se lekla, co jsem to začala číst. Prvních 40 stránek na mne působilo jako nějaký scénář.. Potom se příběh ovšem rozjede a začíná silná, čtivá detektivka. Trochu připomíná Mlčení jehňátek, ale i tak to bylo zase něčím jiné. Jsem nadšená, pro mě jednoznačně nejlepší čtivo od manželů "Lars Kepler".
Elki
80% 80% 80% 80% 80%
  28. 10. 2013, 20:10
Další super kniha, svižné, čtivé, napínavé.. na druhou stranu svědkyně ohně byla propracovanější, ale i tak jsem si to užila a budu netrpělivě očekávat další příběh
Tosim
100% 100% 100% 100% 100%
  8. 10. 2015, 16:00
Je celkem jasné, že hodnocení u lidí oscilují podle toho, jak moc milují/ignorují/nemusí současné severské krimithrillery. Stejně jako u seriálů podobného ražení. Písečný muž je jasně členěný do krátkých kapitol (přímo si tak říká o zfilmování) a má přímý tah na branku. Jedna z dějových linií lehce připomene snímek Mlčení jehňátek, ale na ten snadno díky otevřenému konci zapomenete. 90%.
dollyk
80% 80% 80% 80% 80%
  10. 9. 2016, 10:32
Je to přímočařejší a jednodušší než třeba Svědkyně ohně, což je jistě jen k dobru věci, ale je to uspěchané a stručné. Pěkný námět a zase napsaný jako skript k rešerším. A přitom by bylo nádherné více se ztotožnit se Sagou Bauerovou a jejím utrpením v cele psichiatrie. Když už tak tihle píšící manželé milují flashbacky, aby si konečně mohli vyzkoušet, jak se píše v minulém čase, protože jinak je celá kniha psána v přítomném, což mě opět dost rušilo, proč nám nepopsali utrpení otce, který byl vykázán ze SSSR? Knihy s Linnou pokládám spíše z detektivní průměr.
MiriamBlahova
100% 100% 100% 100% 100%
  23. 11. 2015, 8:57
Společně se svědkyní ohně moje nejoblíbenější Keplerovka. Příběh vtáhne čtenáře do děje. Celou dobu jsem byla jako na trní, hltala stránku za stránkou a obdivovala kousky skládačky, které do sebe postupně zapadaly. Neobyčejný příběh!!! Dojímal mě tragický závěr komisaře Joony, bála jsem se o Sagu v podzemí forenzní psychiatrie a překvapil mě osud ruských dvojčat. Akorát se trochu obávám dalšího dílu Stalker, jelikož předčit (nebo alespoň vyrovnat) tento díl nebude vůbec jednoduché.
EdnaMoodnii
100% 100% 100% 100% 100%
  9. 7. 2015, 21:52
Keplerovky prostě hltám, tohle nebyla výjimka, rozhodně to není tak, že první díl je nejlepší a dál se to snižuje - VŠECHNY jsou nejlepší! Konec jsem nečekala, utíkám pro 5. díl.
kure91
100% 100% 100% 100% 100%
  6. 11. 2013, 20:56
Jak by řekl Tuco z Breaking Bad, "Tight, tight, tight." Knihy této manželské dvojice mě ještě nezklamaly, opět zajímavá zápletka, napětí a strhující finále. Když se v předchozích dílech poprvé objevily informace o Jurku Walterovi, tak jsem doufal, že se o něm budeme postupně dovídat víc, ale že to bude až takhle zajímavé...No, vzhledem ke konci knihy jsem zvědav, zda-li bude ještě nějaká další, přijde mi, že Písečný muž tak nějak příběh Joony Linny uzavřel...Ale budu rád, když se budu mýlit, knihy od Larse Keplera čtu rád.
W
100% 100% 100% 100% 100%
  4. 1. 2014, 15:35
Skvělé, jednoduše skvělé. Knihu jsem si užila od začátku až do konce, příběhy od této autorské dvojice mě prostě baví. Napínavost nechybí, především v druhé půlce - tu jsem přečetla skoro jedním dechem.
Susan94
80% 80% 80% 80% 80%
  21. 11. 2016, 20:33
Četla jsem Svědkyni ohně, Paganiniho smlouvu a Písečného muže přesně v tomhle pořadí. Musím říct, že tohle byla opravdu severská detektivka, v které bylo napětí, drsnost, prostě typický severský styl. Husí kůži jsem měla už od strany 9. Po přečtení mám z této knihy stejně rozporuplné pocity, avšak musím nakonec říci, že je dost dobrá, Jsou v ní zvraty, děsivě popsané situace a prostředí. A zajímavý otevřený konec. Jen jediná výtka.... ach bože opravdu se tam muselo objevit "parodování" Padesáti odstínů šedi?!?
koki.veru
100% 100% 100% 100% 100%
  1. 7. 2015, 8:53
Wau, úžasná knížka, skvělé pokračování série. Nejvíce mě asi překvapil konec, který skončil docela otevřený, takže už se nemůžu dočkat, až začnu číst další díl :)
drussila
80% 80% 80% 80% 80%
  23. 6. 2014, 12:27
Takto to vypadá, když píší knihy ti, kteří do "mrti" vědí, jak braková literatura funguje... a to je dobře, protože pak prostě velmi dobře funguje: čtivé (český překlad je rozhodně střídmý, jasný, adekvátní autorskému záměru), postavy, které nelze "nemít rád" (Joona a Saga jsou antihrdinové jako noha, detektiv musí být "mimoň" a tápavec), gradující s jasnou pointou. Už jsem četla ze severské detektivky pár kousků (nejhorší je rozhodně Nesbo - pičoidní finále s rozuzleními jak z her Járy Cimrmana, nejvíc mě držela Sluneční bouře Asy Larssonové), znám i Paganiniho smlouvu a Hypnotizéra..., kteří nijak zvlášť nebodovali, Písečný muž byl pro mě první liga. POZOR!!!!!!!!!!!!!!! Trilogii Milénium sem naprosto neřadím, to je prostě porchák mezi trabanty... nejde o stejný žánr a motivace autora k tvorbě jsou naprosto jiné!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Písečný muž je napsán zdatně a potěší Vás cca po tři delší večery, ale rozhodně to není čtení, ke kterému se budete vracet.
hrosula
100% 100% 100% 100% 100%
  9. 5. 2014, 21:32
Zajímavý děj, příběh mě bavil, až na závěrečné akční scény, které ale u těchto autorů nikdy nechybí. Sice je tam spousta nereálných situací, ale i tak se mi to líbilo. Jestli však Jurek přežil a unesl Joonu, tak to už by bylo opravdu moc.
mispulka s.
100% 100% 100% 100% 100%
  24. 2. 2014, 14:23
Moji oblíbení autoři opět nezklamaly!!!Úžasná detektivka !!! určitě bude mít pokračovaní a moc se na to těším !!! vřele doporučuji :-)
katapultova
80% 80% 80% 80% 80%
  24. 2. 2014, 10:56
Pro mě asi největší psycho ze všech čtyř dílů, rozhodně se u čtení ani na chvíli nezastavíte. Určité nelogičnosti se tam najdou, ale ty byly i v některých předchozích dílech, některé možná budou vysvětlené později. SPOILER: souhlasím s výtkami týkajícími se toho, proč Jurek nezabil Sagu, jaktože ho Saga nezabila tolika výstřely (i kdyby byl jen postřelen, těžko asi mohl odvléci Joonu z nemocnice), nechápu také, proč policie nešla po té poštovní schránce, taky jednání Joonových žen je jako přes kopírák - žádná mu nevěří, když je upozorňuje na nebezpečí, a to ani policistka. Také mi není jasné, proč zůstali Mikael s Felicií naživu - podle knihy to bylo proto, že Jurkův bratr nedostal instrukce, ale proč tedy nebyli v rakvích jako ostatní? Doufám také, že Jurek nemá být takovým profesorem Moriartym... Pro Ramese: kdyby Saga nebyla na psychiatrii, nikdy by Joona nezjistil, že Jurek je vlastně Rus od Bajkonuru.
Kačúd
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 2. 2014, 10:38
Už už jsem si chtěla myslet, že Písečný muž se nevyrovná napínavosti Paganiniho smlouvy (víc jsem toho od LK zatím nepřečetla), když vtom se na straně 429 ukáže, že jedna z postav je asi úplně praštěná, děj začne nabírat obrátky. Styl psaní LK mi vyhovuje, je svižný. Jednotlivé kapitoly jsou tak krátké, že si člověk snadno řekne "tak ještě jednu, než půjdu spát", z čehož se nakonec vyklube dalších dvacet pět.
Věra Zdražilová
100% 100% 100% 100% 100%
  13. 11. 2016, 18:03
Tento díl mě strhnul od začátku do konce. Konečně se dovídáme, co se Joonovi stalo a dojde i k částečnému vyvrcholení jeho osobního příběhu. Už teď se nemůžu dočkat až otevřu další díl. Hnedjdu na něj...
Quinty
80% 80% 80% 80% 80%
  6. 4. 2016, 22:42
Jejich detektivky miluju, ale písečný muž - nevim proč - pro mě nejslabší. I když krimoška je to skvělá, ale z té pětice co dosud vyšla nejslabší.
niknikita
100% 100% 100% 100% 100%
  19. 7. 2015, 18:41
Moje třetí setkání s touto autorskou dvojicí a opět spokojenost. Kniha nepostrádá napětí a děj má spád, takže se nebudu pitvat v maličkostech. Určitě si ráda přečtu další "Keplerovky" už proto, že se čtou samy.
barbee
60% 60% 60% 60% 60%
  27. 11. 2014, 20:56
Cteni je to poutave a svizne, ale finalove rozuzleni a nektere pasaze jsou trochu nelogicke. Jako by autorum dosel dech a potrebovali to jen rychle dopsat. A napriklad udalost s Disou jsem vubec nepochopila, to by bylo z Jurkovy strany tezko proveditelne. Celkove hodnotim dobre zajimavou zapletku, ale autori si nedali moc prace s jejim dotazenim.
Klárenzí Šimáková
100% 100% 100% 100% 100%
  18. 10. 2014, 17:31
Pro mě nejlepší Keplerovka. Příběh jsem zhltla během dvou dní a když jsem dočetla poslední stránku, jediné co ze mě vylezlo bylo: "No tak to si dělaj p***l?". Jurko ve mě vyvolával nepopsatelný emoce a přemýšlela jsem nad jeho osobou ještě dlouhou dobu. Už se nemůžu dočkat března, až vyjde další. Odpočítávám dny ;)
Miss_Fí
60% 60% 60% 60% 60%
  2. 3. 2014, 19:56
Musím se zeptat někoho medicínsky vzdělaného, zda je možné, aby člověk přežil 2 roky zahrabaný v rakvi.A jestli je možné, bez větších psychických následků, vystřihnout dospívajícímu 13 let. Mám ráda fantasy, ale když si ho chci přečíst tak nesahám po severské kriminálce.Navíc mám pocit, že jsem si uvědomovala, kdy píšou jednotlivý tvůrci, a to mě nepříjemně rozptylovalo.
gingerani
80% 80% 80% 80% 80%
  24. 11. 2016, 12:43
Obsahuje spoiler spoiler Písečný muž je poutavý a čtivý, opět s krátkými kapitolami. Dostaneme se zase do jiného světa, který je oproti předchozím knihám o hodně výše. Keplerovi se daří víc a víc, dokáže si udržet věrné čtenáře a má jim stále co nabídnout. Kepler nás nezklame. On sám pocit, když vám hlavou běží myšlenka jestli je Písečný muž skutečný nebo není, je strašidelný, údajně by to měla být mýtická milá postava, která dětem posype oční víčka magickým pískem a tím jim prý přináší krásné sny, no posuďte sami. Chlupy na hlavě budou v pozoru. Jak jinak by bylo možné, aby se dvě malé děti na třináct let jen tak vypařily?

Celá recenze -> http://gingerani.blogspot.cz/2016/11/pisecny-muz-lars-kepler.html#comment-form
Adéla Pflegerová
100% 100% 100% 100% 100%
  17. 11. 2016, 12:18
Naprosto fantastická knížka, četla se jedním dechem. Skoro každá kapitola mě nepřestávala překvapovat! :-) !
Laky
100% 100% 100% 100% 100%
  20. 9. 2016, 20:10
Jednoznačně nejlepší díl z celé série. Knize nechybělo vůbec nic. To, co předešlým dílům chybělo, autor vynahradil zde. Přesně můj šálek kávy. Proto, kdo má rád tenhle žánr, vřele doporučuji.
Venes
80% 80% 80% 80% 80%
  14. 7. 2016, 15:37
Sem tam se objeví nějaké to nelogické místo v příběhu, ale není to nic, co bych neodpustila. Tenhle "díl" bych hodnotila jako třetí nejlepší ze série (tedy prostě střed :D). Stalker (zejména) a Hypnotizér však stále vedou.
kmondikova
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 2. 2016, 9:39
Skvělý, knihu zhltnete jedním dechem. Jedna z nejlepších knih, velmi napínavé a promyšlené :) Doporučuji...
gab-iii
100% 100% 100% 100% 100%
  22. 10. 2015, 18:54
Tak jsem dočetla a teda paráda.Kam se hrabe hypnotizér.Knížka napínavá od první stránky.Je mi líto,že jsem jí už dočetla.
Gattolino
60% 60% 60% 60% 60%
  31. 8. 2015, 13:56
První, druhý i třetí díl jsou čtivé a profesionálně kvalitní trillery, i když samozřejmě, blechy by se našly, ale nebyl důvod je hledat. Písečný muž je ale už krok dolů. Joony už je docela dost, z jeho břidlicově šedých očí má čtenář za chvíli pupínky, stejně jako ze Sažiných bradavek, vílího vzhledu a schopnosti každého zbouchat nebo svést. Souboj Joony a Jurka Waltera se už posouvá do roviny boje Chucka Norrise s Fantomasem, máločemu už lze věřit a vyšponované scény začínají poněkud nudit. Nakonec - rozuzlení zápletky vyřeší jeden telefonát a následná cesta do Ruska (opepřená soubojem supermana Linny s ruskými gorilami). "Keplerovci" se zkrátka rozhodli pochytat moc zajíců na jeden pekáč a logika často bolestně úpí. Nicméně, když už jsem se dostal sem, risknu ještě poslední díl a doufám, že bude lepší. Ale dobře, že je poslední.
mupe
40% 40% 40% 40% 40%
  22. 1. 2015, 22:07
Obsahuje spoiler spoiler Pozor spojlery!

Slabé, slabé, slabé. Kriminální policie v příběhu je vykreslená spíše jako banda neschopných měšťáků než jako elitní policejní jednotka. Neúspěšné vyšetřování vraždy uzavírají po půl roce, hlavní vyšetřovatel finguje smrt své rodiny, místo aby jí zařídil program na ochranu svědků, nikomu kromě Joony není divné, že vraždy pokračují ikdyž domělý vrah je zavřený, na žádném místě z mnoha vražd nenajdou vůbec žádné stopy atd. atd. Příběh překypuje nelogickým chováním postav a faktickými chybami. U tajného X-krát spolknutého a vydáveného odposlouchávacího bezdrátového zařízení například někdo trochu zapomněl na napájení, že? V závěru hlavní hrdinka postřelí Jurka na 200m Glokem do krku! Když chce někdo psát detektivky, měl by si zkusit aspoň jednou zajít na střelnici a z toho Gloka si vystřelit. Trefit postavu na 200 metrů z Gloka??? Vážně?! Hahaha. Ani nekomentuju to, že Jurek si pak vesele utíká s prostřeleným krkem dál. Mimochodem proč Sagu Jurek (dokonce 2x) nezabije když v tu samou chvíli zavraždí pět jiných lidí? A ten konec? Proboha proč? Je Jurek snad robot z budoucnosti, že to všechno "možná" přežije?

Detektivka? Těžko! Spíš pohádka! Pokud neradi kladete otázky a neradi u čtení moc přemýšlíte, pak je to kniha pro vás, bude vás nejspíš bavit a pěkně si u ní odpočinete. Slabší povahy se budou možná dokonce i bát. Pokud hledáte knihu která ve vás vyvolá pocit že se to opravdu mohlo stát, u které vám bude tuhnout krev v žilách a které budete věřit, sahněte po něčem jiném. Dvě hvězdičky dávám za vcelku pěkný popis drsné severské krajiny a pár neotřelých scén.

Pokud si chcete přečíst pořádnou detektivku, sahněte po Miléniu od Larssona.
Tezzy
100% 100% 100% 100% 100%
  17. 1. 2015, 21:26
Velmi čtivá kniha plná napětí a akce. Příběhy této autorské dvojice má prostě ráda a netrpělivě čekám na další díl.
Elvicek
40% 40% 40% 40% 40%
  22. 11. 2014, 13:07
Zajímavý nápad, ale na můj vkus dost psycho - sadistický doktor v blázinci... Pěkné stupňování příběhu, ale proč tolik mrtvých? Méně je někdy více...
mandalinkatl
  18. 11. 2014, 16:27
Ahojky, omlouvám se za spam, ale jelikož máme tuto knihu jako školní projekt chci vás jako čtenáře knihy poprosit o vyplnění 5-ti minutového dotazníku: http://knizni-marketing-pisecny-muz.vyplnto.cz/
Všem moc děkuji
Pruplinka
100% 100% 100% 100% 100%
  16. 11. 2014, 21:45
Pro mne osobně nejlepší ,,keplerovka". Hltala jsem ji jedním dechem. Napínavá hned od první stránky, nutí člověka číst a číst :)
mafou
80% 80% 80% 80% 80%
  19. 9. 2014, 21:45
Trochu náhodou jsem začala čtvrtým dílem série...ale je to slušně napsané, chytlavé a má to ,,šťávu´´ až do konce tak jsem neváhala a pořídila si první 3 díly. A už se těším až začnu :)
tereziiina
80% 80% 80% 80% 80%
  12. 9. 2014, 0:19
Moje první knížka od Keplera .. je jedno, že je to 4.díl, ale i tak skvělá knížka, možná trochu zdlouhavá, místy mi přišla i maličko brutální.. ale i tak se mi moc líbila. Už se chystám na ostatní díly. Doufám, že budou aspoň podobně dobré.


1 2