Registrovat
Přihlášení
nebo
Ztracené heslo?
Na úvodní stránku Na úvodní stránku
Československá bibliografická databáze
Registrovat

Obrazy očistce

0%
0 0
Hodnotit lze až po přihlášení
Zavřít Chcete knihu okomentovat, hodnotit či ji uložit do svého knižního seznamu? Začnete zde

Obrazy očistce

Podtitul: Studie o barokní imaginaci


Originální název: Obrazy očistce
Poprvé vydáno celosvětově: 2013

Nejnovější vydání:
Matice moravská - 2014
ISBN: 978-80-87709-02-3
Počet stránek: 388
Sdílet
  Facebook   Twitter   Zobrazit adresu   Poslat e-mailem
Kde kniha žije?
v oblíbených 0x v oblíbených
v přečtených 1x v přečtených
v knihovně 1x v knihovně
k přečtení 4x k přečtení
právě čte 0x právě čte
si přeje 0x si přeje
Skrýt  

Všechny obaly

Skrýt  

Všechna vydání knihy

Nakladatelství (rok) ISBN Počet stránek Poznámka
Matice moravská (2014) 978-80-87709-02-3 388

Kniha nabízí široké možnosti uvažování o barokním umění vázaném tematicky na problematiku očistce. Je založena na rozboru asi 70 objektů (oltářních i samostatných obrazů, soch a kaplí) pocházejících z území Čech, Moravy a Slezska mezi lety 1640–1800.

Text se opírá také o dobovou literaturu, která umožňuje podívat se na dané umění z poněkud jiných úhlů pohledu, než jaké jsou typické pro klasické ikonografické studie. Autorům šlo v první řadě o imaginaci, tedy o to, jak barokní lidé vnímali ona umělecká díla v kontextu tehdejší zbožnosti, technik meditace, ale třeba i postojů k obrazům či teorie optiky. Cílem bylo zjistit, co se skrývá „za obrazy“ neboli jakou povahu mají „obrazy v mysli“ diváků. V souhrnu jde o důsledně mezioborové pojednání doposud prakticky nezpracované problematiky. (Založil/a: Eli.)

(více)  

Komentáře



Nové komentáře můžete vkládat po přihlášení | Nemáte zde účet? - Rychlá registrace

Skřítek
  6. 8. 2016, 20:56
Jedná se o doposud ojedinělou publikaci, neboť ikonografie očistce nehrála významnou roli v historických studiích, byť pro období 17. století bylo téma jedním ze zásadních bodů náboženské reformy. Autoři zvolili odvážně a netradičně méně známé památky, dokonce někdy šli dále a seznamují čtenáře s neznámými objekty a to z hlediska základní typologie ikonografie očistce, která vkládají do regionálního kontextu. Hlavní doménou knihy však stále zůstává barokní člověk a jeho vnímání uměleckých děl ve smyslu náboženském i estetickém.