Harry Potter již po několikáté

Harry Potter již po několikáté
Recenze knihy: Kouzelnický svět J. K. Rowlingové: Filmová magie
Autor: Jody Revenson
Nakladatelství: Albatros
Počet stran: 96
Harry Potter zažívá v poslední době obrovský návrat a kolem této velkolepé čarodějné série se strhl znovu velký poprask. Mluví se o něm všude, letáky jsou vyvěšené na každém rohu – v knihkupectví, kině, divadlech… Ale proč by také ne, vždyť jsou příběhy o chlapci s osudnou jizvou na čele nejlépe prodávanou románovou sérií všech dob.

Ale nebudu tu do hloubky rozebírat, zda se vyplatí číst osmý díl „Harry Potter a prokleté dítě“ (ano, tento scénář je sice velmi odlišný od známých a úžasných předchozích dílů, ale stojím si za tím, že je přese všechny chybičky svým způsobem skvělý!). Nebudu ani polemizovat nad tím, zda má nově představený a často diskutovaný film „Fantastická zvířata a kde je najít“ s magickým světem, na který jsme zvyklí, vůbec něco společného, nebo je to jen další lákadlo, jak fanouškům vrátit Harryho, který doopravdy už nijak vrátit nejde. Mimochodem film jsem viděla a vřele ho doporučuji! Nebudu ale vyprávět ani o úspěšném divadelním představení, které vlastně odstartovalo nynější potterovský boom a již od léta se hraje v londýnském divadle.

Budu vyprávět o tom, co my máme tak rádi! Jsou to přece knihy, což je důvod, proč teď čtete má slova. A bude to kniha, jak jinak, o kouzelnickém světě J. K. Rowlingové! Jedná se o první knihu, kterou postupně doplní další a tyto díly nám umožní nahlédnout do zákulisí podivuhodného magického světa, který Rowlingová stvořila. A v tomto případě konkrétně prozkoumáme „pozoruhodné lidi a kouzelná místa“!

Kniha patří mezi tlusté a těžké kusy, prostě takové ty pořádné knihy, které nemůžete jen tak tahat s sebou do práce nebo do školy. To byste ji totiž asi ani nenarvali do tašky. Takže je nejlepší si s ní jen tak lehnout doma na gauč, popíjet nějaký horký nápoj, přikusovat něco sladkého a nechat se vtáhnout do taje magických filmů.

Filmová magie se může pyšnit ojedinělým a kvalitním zpracováním, promyšleným vzhledem, báječnými fotkami – jak těmi více, ale i méně známými. Téměř na každé druhé stránce je něco navíc – ať už se jedná o samolepky, reálné masky, exkluzivní rozhovory, ilustrace, mapy, novinové útržky, odznaky či názory producentů, architektů, herců a stylistů.

Nakouknete pod pokličku vzniku mnohých složitých scén, zjistíte např. jak, proč a při jaké příležitosti Hermiona spadla při natáčení, kolikrát se musela (pře)malovat jizva Danieli Radcliffovi, nebo třeba jak vznikaly bohatě zasněžené Prasinky. A jak jsem se již zmiňovala, kniha si zakládá na perfektní úpravě a je opravdu krásně navržena. Jediné, co mi vadilo, byly občasné překlepy v textu. Většinou si toho (marně) snažím nevšímat, ale zrovna u titulu, kde je text psán velkými, do očí často bijícími písmeny, a zakládá si na dokonalém zevnějšku, mi tyto chyby vadily a je to jediný důvod, proč nedám Filmové magii plný počet hvězdiček.

Pokud chcete nahlédnout do nezapomenutelného magického světa, znovu se setkat s oblíbenými i nenáviděnými čaroději, poznat nové tváře z Fantastických zvířat, přesvědčit se o náročnosti vzniku kouzelnických filmů, dozvědět se pár informací ze zákulisí, zasmát se nad vtipnými historkami z natáčení a pobavit se nad trapasy při přípravách, pak si nedovedu představit lepší a trefnější způsob, než právě „Kouzelnický svět J. K. Rowlingové: Filmová magie – Pozoruhodní lidé a kouzelná místa“. Oficiální název je sice dlouhatánský, ale věřte mi, že z tohoto mimořádného výtisku nemůže být zklamán žádný milovník Harryho Pottera, protože je velmi dobře zpracovaný, má perfektně propracovaný a rozvržený jak design, grafickou stránku, tak i vtipný text.

Jo, Harry Potter zase válí na plné čáře, a i když se tento kousek nemůže řadit mezi nejlevnější, stále stojí za to ho mít ve své sbírce. Už se těším na další tituly, které doplní tuto neobyčejnou knihu, jež jsem si absolutně zamilovala!

Hodnocení autora recenze
90% 90% 90% 90% 90% 90% 90% 90% 90% 90%