Recenze knih

Osudový Silvestr s koláčky štěstí

Osudový Silvestr s koláčky štěstí

Recenze knihy Bude to dobrý rok

Recenze
26.05.2016   •   Napsal/a Kateřina Chybová

Silvestr je pro mnoho lidí spojen se stanovováním předsevzetí a s nadějí, že příští rok bude zlomový a hlavně mnohem lepší než ten uplynulý. Podobně se cítí i tři ženy, které náhoda svedla dohromady na jeden večírek, kde si pomocí koláčků štěstí věští budoucnost. Každá z nich ostatně nějaké to nakopnutí potřebuje. Gemma je žena v domácnosti, která se najednou začíná cítit trochu zbytečná. Svoji práci měla kdysi ráda a nyní už je možná ta pravá chvíle se k ní vrátit. Saffron má naopak velmi úspěšnou kariéru, jež si ovšem také vybírá svou daň. Navíc je tu záležitost, která může ovlivnit celý její budoucí život. Caitlin byla propuštěna z práce a zemřela jí milovaná matka ...více

Vítejte v závěrečné části světa podivných

Recenze knihy Knihovna duší

Recenze
25.05.2016   •   Napsal/a Lukáš Loužecký

Ransom Riggs se vrací se závěrečným dílem oblíbené trilogie Sirotčinec slečny Peregrinové. Dramatické vyvrcholení celé série dostalo podtitul Knihovna duší. A rozhodně se připravte na vzrušující četbu.

Třetí kniha tohoto autora navazuje přesně ve chvíli, kdy skončila ta předchozí. Záporákovi Coulovi se podařilo zaujmout řadu ymbryn a téměř celou skupinku podivných slečny Peregrinové. O jejich záchranu se pokusí zatím jediné dvě volné děti, Jacob a Emma. Nebudou to mít vůbec lehké. Stvůry čekají za každý rohem a vrchní padouch už kuje plány na ovládnutí světa. Hodlá totiž získat mocné duše z Knihovny duší, která mu zajistí obrovskou sílu ...více

Stařičká Britt-Marie trenérkou fotbalového týmu

Recenze knihy Tady byla Britt-Marie

Recenze
24.05.2016   •   Napsal/a Vendula Jindrová

Borg je vesnička, do které jen tak někdo nezavítá. Většinou jí lidé jen projíždějí. Borg je totiž ve finanční krizi, skoro všechna zařízení jsou zrušená a lidí pramálo. Zůstala tu jen pizzerie, pošta, autoservis a obchod v jednom a také fotbal. A Britt-Marie, ukňouraná bába, fotbal nesnáší. Co jí ale zbývá, když chce pracovat a jiná práce než práce trenéra fotbalového týmu se nenabízí? Tak Britt-Marie přijede do Borgu, i když netuší, jak velké následky toto rozhodnutí bude mít.

Švédský autor Fredrik Backman je u nás známý svými knihami Muž jménem Ove a Babička pozdravuje a omlouvá se. Na tato jeho předchozí díla jsem zatím slyšela jen samou chválu, a tak jsem byla zvědavá na Tady byla Britt-Marie, mou první knihu od tohoto spisovatele.

Přestože kniha se zdá být hodně zaměřená na fotbal, není tomu tak. Ačkoliv tomu napovídá obálka s fotbalovou bránou, hřištěm a míčem a také trochu anotace, příběh nám líčí nelehký život v rozpadající se vesnici. Každá postava je jedinečná – ať už svými neobvyklými jmény, jako např. Osoba, Tutovka, Pirát, Psycho, nebo neobvyklými charaktery postav. Fredrik Backman má opravdu jedinečný a čtivý styl, který se těžko popisuje, ale mně jsou jeho myšlenky a psaní sympatické – píše humorně, s lehkou nadsázkou a je to čtivé ...více

Doktor a Kniha

Doktor a Kniha

Recenze knihy Doctor Who - Shada

Recenze
24.05.2016   •   Napsal/a Jitka Culková

Nový knižní příběh Doktora Who se od těch dosud vydaných liší hned v několika bodech. Tak předně ho pro české čtenáře připravilo nakladatelství Argo (ostatní příběhy Doktora má na svědomí nakladatelství Jota). Dále jde o první dobrodružství s Doktorem z původních sérií. Konkrétně jde o sedmého Doktora. A také má tento díl dva autory. Tím slavnějším je Douglas Adams, tím druhým Gareth Roberts. A jak to vlastně s tím autorstvím je? Dougals Adams se podílel na scénářích Doctora Who, Shada je jedním z těchto scénářů, bohužel však nikdy nespatřila světlo světa oficiálního Doktora Who (pokud ovšem zapátráte na internetu, nebo si pořídíte bonusové DVD, uvidíte část Shady s komentářem Toma Bakera). Gareth Roberts se scénáře ujal a upravil ho do knižní podoby ...více

V mrazivých spárech Planiny

V mrazivých spárech Planiny

Recenze knihy Planina

Recenze
23.05.2016   •   Napsal/a Jana Filípková

Islandská literatura. Pro českého čtenáře povětšinou velká neznámá. V naší zemi není nejen tolik čtená, jak by si jistě zasloužila, ale není jí věnováno ani tolik prostoru v kulturně laděných médiích, které by šířily alespoň drobnou osvětu. Dostávají se k nám pouze jakési střípky a útržky, výjimečně nějaká ta zmínka v literárních pořadech. Přesto, že je Island součástí našeho stařičkého světadílu, přináší jeho izolovanost nemalou dávku exotiky a dodává islandské literatuře na zajímavosti a netradičnosti. Proto by byla škoda, když už se vyskytne příležitost, alespoň na některý z těchto střípků neupozornit.

Nakladatelství Kniha Zlín, které se nebojí českému čtenáři přinášet ...více

Co vše může způsobit jedna kniha?

Co vše může způsobit jedna kniha?

Recenze knihy Dokonalý cizinec

Recenze
20.05.2016   •   Napsal/a Marie Korčiánová

Dokonalý cizinec je psychologickým thrillerem přirovnávaným ke Zmizelé nebo Dívce ve vlaku. Pro mnohé může být toto přirovnání lákadlem, jiné může odradit. Ani jedno ze zmíněných děl jsem nečetla, a tak jsem ke knize přistupovala bez jakýchkoli očekávání.

Hlavní hrdinkou je devětačtyřicetiletá Catherine Ravenscroftová. Catherine je úspěšnou a oceňovanou dokumentaristkou. Její život plyne, jak má. Má manžela, pětadvacetiletého syna, který se zrovna osamostatnil, nový byt, práci, která ji baví. Na první pohled by se zdálo ...více

Tymiánové dopisy plné slz

Tymiánové dopisy plné slz

Recenze knihy Tymiánové dopisy

Recenze
20.05.2016   •   Napsal/a Veronika Košťáková

Už samotný název knihy, Tymiánové dopisy, jako by sliboval čtenáři voňavý zážitek. Jak velké ale bylo moje překvapení nad skutečným příběhem, který měl k poklidnému čtení skutečně hodně hodně daleko.

Když mladé třicátnici jménem Katerine, čerstvě po rozchodu s partnerem, zemře babička, zhroutí se jí další z rodinných i životních pilířů. Babička byla vždy usměvavá, plná síly a hlavně překypovala vůněmi, v zásobě měla nepřeberné množství koření i ty nejskvělejší recepty ...více

Tam a zpátky, do pohádky mezi řádky

Tam a zpátky, do pohádky mezi řádky

Recenze knihy Láska mezi písmenky

Recenze
19.05.2016   •   Napsal/a Vendula Jindrová

Delilah je šestnáctiletá knihomolka, které se podařilo přivést jejího oblíbeného hrdinu Olivera z pohádky do našeho světa. Musela ho však vyměnit za kamaráda Edgara. Edgar je obyčejný kluk, který rád hraje hry na počítači, a tak není divu, že v pohádce se mu moc nedaří hrát Oliverovu roli - roli prince. Zato Oliver, dříve okouzlující princ, se nyní seznamuje s naším světem, s tím, jaký je život na střední škole, jak se používají moderní technologie a další vynálezy lidí. Hranice mezi pohádkou a skutečností je sice průchodná, ale dokáže najít Edgar zalíbení v pohádce a je Oliver schopný se cítit dobře v našem světě?

Lásku mezi písmenky sepsaly dvě autorky, a to rovnou matka s dcerou ...více

Život je plný protikladů a je třeba ho brát s humorem

Recenze knihy Suchý hadr na dně mořském

Recenze
18.05.2016   •   Napsal/a Kateřina Chybová

Průřez dospíváním děvčátka vyrůstajícího na vesnici v domě rodičů, kteří se vzali jen proto, že se to tak slušelo. Nikdy nebyla mezi ostatními dětmi oblíbená a myslela si, že je to proto, že má jinou přezku na aktovce, hodně čte a často si vyráží zuby a láme si nos. Její největší starosti se s rostoucím věkem měnily podle toho, jak dostat tlustého brášku do punčocháčů, přes absolutní nechuť k chození do kostela po nutkání se osamostatnit, konečně dělat něco podle sebe a nemít celý život nalinkovaný podle přání otce.

Dětství na vesnici nemusí být jen o chození do kostela, práci na zahrádce a zabijačkách ...více

Nakopněte svoji kariéru

Nakopněte svoji kariéru

Recenze knihy Cestování – nejlepší životní investice

Recenze
17.05.2016   •   Napsal/a Leona Šťávová

Mladý autor Lukáš Kerhart strávil celkem 5 let v zahraničí a procestoval více než 30 zemí světa. Po návratu ze svého kanadského pobytu, kde, jak sám píše, pracoval pro jednu z nejprestižnějších jazykových škol ve Vancouveru a řídil volnočasové aktivity a marketing pro více než 450 lidí z celého světa, začal předávat své životní zkušenosti studentům středních a vysokých škol prostřednictvím přednášek a textů. Svůj příběh a názory, včetně mnoha a mnoha příběhů lidí, se kterými se setkal, sepsal do knihy Cestování - nejlepší životní investice, kterou vydalo letos v únoru nakladatelství Grada.

Celý tento kariérní rádce pro mladé je plný optimismu ...více

Kniha nejen o orgasmu

Kniha nejen o orgasmu

Recenze knihy Už budu!

Recenze
17.05.2016   •   Napsal/a Leona Šťávová

Selma Lønning Aarø, norská spisovatelka a novinářka, na sebe dokázala upoutat pozornost hned svojí první novelou The Final Story. Dnes má na kontě šest knih pro dospělé a dvě pro děti. Norský original Jeg Kommer Snart přeložila Anežka Sobotková a pod názvem Už budu! vydalo nakladatelství XYZ.

Kniha dokáže prostřednictvím svého obalu zaujmout potencionální čtenáře svým názvem i informacemi na něm uvedeném. „Protože ve společnosti prostě nemůžete přiznat, že jste ...více

Když Rudí povstanou

Když Rudí povstanou

Recenze knihy Rudá královna

Recenze
16.05.2016   •   Napsal/a Tereza Vršková

Na první pohled člověk nepozná, kdo je kdo. Pouze krev dokáže odhalit pravou identitu. Červení a Stříbrní, dvě nesmiřitelné rasy. Jedni vládnou, druzí jim otročí. Stříbrní se narodili jako vládci, bohatí, pyšní, plní přepychu. Nadřazenost je jejich oblíbený přívlastek. Jejich moc pak umocňují nejrůznější nadpřirozené schopnosti. Naopak Rudí jsou ten odpad, otroci, kteří sebou nechají vláčet a kteří musí posílat své děti do nekončící války. A v takovém světě žije i Mare Barrowová.

Mare patří mezi Rudé a žije se svou rodinou. Její bratři byli posláni do války, otec veterán přišel ...více

První žena, která která se stala cvičitelkou koní a přelétla Atlantik, Beryl Markhamová

Recenze knihy Létala jsem za sluncem

Recenze
13.05.2016   •   Napsal/a Lucie Šajnarová

Počátek 20. století, britská Keňa, malá Beryl, bílé dítě uprostřed černé Afriky. Poté, co Beryl opustila matka, zůstala sama se svým otcem na koňské farmě uprostřed divočiny a místo toho, aby chodila do školy, lovila s domorodým kmenem. Když ale rodinná farma zkrachuje, musí Beryl rychle změnit své způsoby a rozhodnout se mezi opuštěním Keni a sňatkem z rozumu. Mladičká Beryl divokou Keňu miluje, a tak skončí v manželství s mužem, který podléhá alkoholu a odmítá se s ní rozvést...

Zoufalá Beryl si připadá uvězněná, a tak od manžela prchá a stává se první licencovanou cvičitelkou koní ...více

Jak počítačová závislačka a podivínka ke štěstí přišla

Recenze knihy Jak (ne)být divný na netu

Recenze
12.05.2016   •   Napsal/a Kateřina Chybová

Královna „geeků“ Felicia Day píše o svém neobvyklém dětství a mládí, které strávila více méně v izolaci, nejprve vlivem domácí výuky, později z vlastního popudu, když spadla do závislosti na hře World of Warcraft. Chytře a vtipně nechává vyniknout nejrůznějším úsměvným historkám, jež se pojí s životem člověka vytrženého ze společnosti vrstevníků, jedné z mála dívek (své doby) se závislostí na počítačové virtuální realitě a cílevědomé mladé ženy, která ovládla Youtube, dokud byl ještě v plenkách.

Felicia Day se nejvíce proslavila v hráčské komunitě vlastním seriálem ...více

Charlieho malá tajemství

Charlieho malá tajemství

Recenze knihy Ten, kdo stojí v koutě

Recenze
12.05.2016   •   Napsal/a Vendula Jindrová

Píše se rok 1991, Charlie je samotářský teenager, který neví, kam patří a hledá sám sebe. Touží po kamarádech a chce se někomu po svém způsobu vyzpovídat. S nástupem na střední školu tak začne psát dopisy cizímu kamarádovi, ve kterých poznáváme komplikovanou povahu Charlieho, jak těžký a snadný zároveň je život středoškoláka, jak složité je samotné dospívání a vyznat se v lidech. Prožíváme s ním problémy první lásky, bouřlivý svět alkoholu, drog a sexu, ale i rodinná dramata a nová přátelství.

Román Ten, kdo stojí v koutě byl v originále vydán poprvé roku 1999 a stal se knihou ...více