Recenze knih

Novodobý Drákula řádí v Londýně 21.století

Recenze knihy Tak to je, tak to bude

Recenze
05.12.2016   •   Autor recenze Kateřina Chybová

Nad Londýnem se stahují mračna. V jeho ulicích řádí jeden z nejobávanějších sériových vrahů. Za poslední dva měsíce unesl a zabil celkem čtyři zhruba jedenáctileté chlapce a jeden další je stále pohřešován. Na tělech maličkých obětí se nikdy nenašly známky násilí, mimo několika přesně provedených řezných ran. Dle důkazů nemůže jít o sexuálně motivované zločiny a vypadá to, že vrahovi jde jen o chlapeckou krev. Policisté se potýkají s vyšetřováním nelítostného vraha, který se zdá být skutečným novodobým upírem. Toto označení však pokud možno striktně odmítají, neboť nestojí o pozornost médií. ...více

Řekni světu, co se stalo...

Řekni světu, co se stalo...

Recenze knihy Rose pod palbou

Recenze
02.12.2016   •   Autor recenze Lucie Šajnarová

Osmnáctiletá pilotka Rose Justiceová má jako členka Pomocných leteckých sborů dopravit z Paříže do Anglie letadlo, ale cestou je zatknuta a poslána do nacistického ženského pracovního tábora, do Ravensbrucku. Píše se rok 1944 a Rose ví, že se Spojenci blíží. V Ravensbrucku se setkává s několika ženami, které jsou tam už mnohem déle než ona, a přesto stále naživu. Zatímco do tábora přijíždějí další tisíce a tisíce vězňů z táborů, do kterých už dorazili Spojenci, Rose se svou novou rodinou se snaží vytrvat a přežít.

V táboře potkává malou Róžičku, polskou dívku, na které lékaři prováděli zvrhlé ...více

Vyměřený čas

Vyměřený čas

Recenze knihy Srdeční záležitost

Recenze
01.12.2016   •   Autor recenze Marie Korčiánová

Představte si, že vám zbývá poslední půl rok života… Co byste dělali? Představte si, že si na takovou otázku musíte odpovědět před maturitou na střední škole. Otázku si ve své knize Srdeční záležitost pokládá Gilles Legardinier, kterého můžeme znát jako autora románu plného laskavého humoru Všechno je jinak! Právě díky jeho humoru jsem otevřela i Srdeční záležitost. Těšila jsem se na milý příběh, který pohladí na duši. Už na první pohled zaujme obálka, která působí veseleji, než je samotný příběh.

Střední škola je důležitá pro každého z nás. Člověk si hledá přátele, zažívá první lásky, hledá sám sebe, volí si svou budoucnost ...více

Louisa Clarková je zpět!

Louisa Clarková je zpět!

Recenze knihy Život po tobě

Recenze
29.11.2016   •   Autor recenze Vendula Jindrová

V knize „Než jsem tě poznala“ nám Jojo Moyesová dokázala, že romantické příběhy, které nás dojmou, rozpláčou a asi navždy zůstanou s námi, psát umí. A to výborně. A právě po nezapomenutelném příběhu Louisy a Willa, který sklidil velký ohlas, se Jojo rozhodla vyhovět fanouškům a napsala pokračování s názvem „Život po tobě“, které navazuje na předchozí „Než jsem tě poznala“. Nesmím opomenout hned malé varování na úvod, protože pokud jste nečetli první knihu a uvažujete nad tím, tak pozor!

Pokud totiž existuje možnost, že byste si chtěli přečíst romantický příběh Louisy, která se stará ...více

Sympaťáci ve službách zvrhlíků

Sympaťáci ve službách zvrhlíků

Recenze knihy Stalkeři

Recenze
28.11.2016   •   Autor recenze Kateřina Chybová

Už více než dva roky se na stole jistého policejního oddělení v Londýně kupí složky až příliš velkého množství neobjasněných případů záhadných zmizení. Osmatřicet žen, vedoucích naprosto nekonfliktní a téměř perfektní život, který, jak se zdá, žádná z nich neměla důvod opustit. Mark Heckenburg je posledním detektivem, který se předpokládanými únosy, které spolu mohou, ale nemusí souviset, stále zabývá a věří v dopadení pachatele. Oddělení sériových zločinů však již začíná být zatěžko platit svého nejlepšího detektiva za práci ve slepé uličce a z vyšetřování ho odvolají. On se však nehodlá vzdát. Rozhodně ne ve chvíli, kdy se s ním spojí sestra jedné z obětí. ...více

Každá máma byla jednou copatá

Každá máma byla jednou copatá

Recenze knihy Copatá máma

Recenze
25.11.2016   •   Autor recenze Olga Studená

Všichni, co někdy byli na střední škole si jistě pamatují na ty dokonalé, bezstarostné časy, kdy hlavním životním problémem byl oloupaný lak na nehtech. Ovšem ne všechny středoškolačky mají stejné problémy. Na každého si život přichystá jinou cestu a jinak to nebylo ani u Lucie. Život jí poslal totiž pozitivní těhotenský test se vzkazem: „Tak co, Luci, jak se cítíš jako mamka.“ Barbora Bečvářová se totiž rozhodla půjčit Lucii kousek svého života a sdělit nám, jak se cítí středoškolačka s maturitou na krku a miminem v břiše. Jak sama Barbora o sobě tvrdí, tak je nevyléčitelnou optimistkou, a její kniha je toho důkazem.

Jakmile se Lucii objevily dva proužky na těhotenském testu, tak se jí život otočil o třistašedesát stupňů ...více

I vy semůžete těšit na veverky

I vy semůžete těšit na veverky

Recenze knihy Na co se veverky těšily

Recenze
24.11.2016   •   Autor recenze Veronika Košťáková

Pokud hledáte milou novinku pro děti okolo čtyř let, zkuste sáhnout třeba po této. Na co se veverky těšily je soubor drobných pohádkových příběhů o zvířátkách žijících v lese i mimo něj. Na necelých sedmdesáti stránkách se setkáte s trojicí rozverných, ale přesto moudrých veverek, s medvědem, který neví, co si počít s teplým kožichem, s vychytralým zajícem, ale třeba i s nádražní váhou.

Pohádky jsou velmi milé a čtou se téměř samy. Velkým kladem knihy jsou nádherné ilustrace z pera Báry Buchalové ...více

Políbení francouzským uměním

Políbení francouzským uměním

Recenze knihy Pařížský polibek

Recenze
23.11.2016   •   Autor recenze Veronika Košťáková

Krásná, vzrušující, umělecká Paříž konce 19. století; zvučná jména, jako jsou Auguste Rodin, Henri Toulouse-Lautrec nebo Rosa Bonheur jsou jako jeden velký splněný sen pro mladou anglickou studentku, Jessie Lipscombovou. Ta se díky svému sochařskému talentu může vypravit studovat právě do Francie a navíc k nikomu menšímu, než je sám velký Rodin! V ateliéru se seznámí s další umělkyní Camille Claudelovou a začíná jejich cesta za slávou.
Jak by všechno mohlo být jednoduché, kdyby Rodin nebyl Rodinem a Camille k němu nevzplála vášní až sebedestruktivní. Jak to může dopadnout, když se muž rozhoduje mezi dvěma ženami a přeci už předem ví, se kterou zůstane… ...více

Staňte se omalovánkovým šampionem!

Staňte se omalovánkovým šampionem!

Recenze knihy Kreativní omalovánkové techniky

Recenze
23.11.2016   •   Autor recenze Leona Šťávová

Relaxační omalovávání pomalu přechází v uměleckou činnost. Začalo to nevinně – vyčárejte se ze stresu, vypněte mozky, odpočívejte. Počty prodaných omalovánkových knih pro dospělé rostly geometrickou řadou. A jak už to tak bývá, někomu to šlo lépe a jinému hůře. A jelikož jsou mnozí vybarvovači houževnatí, pracovali na tom, aby měli obrázky hezčí a hezčí.

Nakladatelství Grada má v sekci Antistresových omalovánek zařazeno už několik desítek titulů. Nyní přichází s inspirativní publikací Kreativní omalovánkové techniky, která je dílem hned několika autorek. Jelikož se jedná v podstatě o učebnici, je v této omalovánkové knize i trochu textu ...více

Vydejte se na putování mezi řádky!

Vydejte se na putování mezi řádky!

Recenze knihy Strážci příběhů

Recenze
22.11.2016   •   Autor recenze Anastasja Vištalová

Aexis a Amy jsou matka s dcerou, nicméně podobnost mezi nimi je vskutku mizivá. Zatímco Alexis je vždy samý vtip a veselí, díky čemuž skvěle vyniká ve společnosti, její dcera je pravý opak, ve škole ji nikdo nemá rád, protože je zkrátka až moc chytrá. Ze všeho nejraději si proto někde v poklidu čte. Jenže zrovna teď není šťastná ani jedna z nich, děvčatům se přihodily opravdu strašné věci, které je přiměly zcela bezhlavě se sbalit a odjet z Německa zpátky do míst, odkud pochází.

Jejich cesty je zavedou až na malý soukromý ostrov Stromsay, který už po dlouhá léta obývají dva mocné rody ...více

Kdo všechno miluje New York

Kdo všechno miluje New York

Recenze knihy Můj New York

Recenze
21.11.2016   •   Autor recenze Leona Šťávová

Do nové publikace z dílny nakladatelství Slovart, Můj New York, budete mít problém se začíst. Díky velkému množství kvalitních fotografií budete dlouho jen listovat, zírat a kochat se. Teprve až pak vezmete na vědomí, že je v knize i nějaký text. Bohužel v tomto okamžiku přijde na řadu rozčarování. Zvolený typ písma, a hlavně jeho velikost, se dá označit jako nešťastný. V kombinaci s křídovým lesklým papírem, působí úzká a drobná písmena tvořena slabými linkami doslova titěrně. Čtenářovo oko ostří, bystří a nevědomky se přibližuje ke stránkám knihy.

Spisovatelka a fotografka Alessandra Mattanzaová, se narodila v Itálii ...více

Suším, sušíš, sušíme

Suším, sušíš, sušíme

Recenze knihy Domácí sušení

Recenze
21.11.2016   •   Autor recenze Veronika Košťáková

Zdravé stravování, zdravé potraviny a zdravý styl přípravy jídla se na nás valí ze všech stran. V dnešní době to možná vypadá, že se všichni chtějí obrátit na nové alternativní způsoby stravování. Ale opak je pravdou – někdy stačí jen oprášit staré techniky, které používali už naši předci. A proč ne zrovna sušení potravin? Pokud úplně přesně nevíte, jak na to, pak je tu skvělá knížka Domácí sušení.
Tahle novinka z nakladatelství Slovart nás uvádí do tajů ne úplně všedního sušení. Věřím, že sušené křížalky zná téměř každý (pro upřesněnou se jedná o sušené plátky jablek), sušené hovězí maso už je také „masově“ rozšířené ...více

Mazaný kocour v Kubaštově prostorovém leporelu

Recenze knihy Kocour v botách

Recenze
18.11.2016   •   Autor recenze Leona Šťávová

Nakladatelství Albatros letos na podzim vydalo čtyři klasické pohádkové příběhy (Tři prasátka, Kocour v botách, Perníková chaloupka a Červená Karkulka) s ilustracemi Vojtěcha Kubašty (1914-1992). Právě on je ve světě dodnes uznávám jako průkopník dětské prostorové knihy. Nikoho tedy nepřekvapí, že všechny čtyři publikace vychází v unikátním 3D provedení.

Jen část Kubaštových děl vyšla česky, některé až po revoluci. Notoricky známé jsou však u nás jeho betlémy či ilustrace v dětských knihách – například Už vím proč I a II. Světovou slávu mu ovšem zařídila právě pohyblivé dětské knížky a proto je na místě, že je opět vydává české nakladatelství. ...více

Prasátka to nandají vlkovi v 3D leporelu

Recenze knihy Tři prasátka

Recenze
16.11.2016   •   Autor recenze Leona Šťávová

Jen část Kubaštových děl vyšla česky, některé až po revoluci. Notoricky známé jsou však u nás jeho betlémy či ilustrace ...více

Vánoce s nádechem francouzského venkova

Vánoce s nádechem francouzského venkova

Recenze knihy Vánoce po francouzsku

Recenze
14.11.2016   •   Autor recenze Vendula Jindrová

Vánoce se nezadržitelně blíží. Svědčí o tom už jenom to, že je listopad, blíží se advent, začíná se brzy stmívat, prodejci v nákupních centrech již představili své sváteční limitované edice, vyzdobili obchůdky vánočními stromečky, blýskajícími světýlky a dalšími cetkami, které neodmyslitelně k Vánocům patří. A do toho nesmíme zapomenout na vyřvávání ohraných vánočních koled z reproduktorů všude tam, kam nás cesta zavede. Ale nemají být Vánoce místo bláznovství svátky klidu, míru, pohody a setkání celé rodiny u jednoho stolu?

Pro Evie, sympatickou hrdinku románu „Vánoce po francouzsku“se staly Vánoce nenáviděným svátkem díky tragédii ...více