Recenze knih

Není všechno zlato, co se třpytí

Není všechno zlato, co se třpytí

Recenze knihy Nejšťastnější dívka na světě

Recenze
26.08.2016   •   Napsal/a Kateřina Chybová

Ani FaNelliová má všechno a o čem kdy snila. Skvělou práci, nádherné šaty, skvělé bydlení a bohatého snoubence. Její život navenek působí bezchybně. V jejím nitru se však už čtrnáct let odehrává boj, který by jen tak někdo neustál. TifAni v pubertě prožila víc hrůzy, než se většině lidí podaří za celý život. Dětství v rodině nižší střední třídy s matkou, která vždycky více hleděla na to, co si o ní myslí okolí, než že by se skutečně starala o důležité věci a s citově naprosto chladným otcem, který v životě nikoho nemiloval. A to je pouze špička ledovce všech těch nepředstavitelných hrůz, kterým se rozhodla utéct mezi bohaté a úspěšné. Vypracovala se a svou minulost se snaží jednou pro vždy hodit za hlavu. Jenže jak by něco takového mohlo člověka přestat trápit? ...více

Příběh jedné rodiny se všemi jejími strastmi i radostmi . . .

Recenze knihy Špulka modré nitě

Recenze
19.08.2016   •   Napsal/a Lucie Šajnarová

Jednoho večera, když se Abby a Red Whitshankovi ukládají ke spánku, zazvoní jim telefon. Red ho zvedne, aby v něm slyšel svého syna, jak mu sděluje, že je gay. Abby by tomu ráda uvěřila, vždyť tím by se přece vysvětlilo, proč s Dennym bylo tolik problémů. A to je právě ono – s Dennym bylo tolik problémů. Whisthankovi nikdy nebyli nijak zvlášť vyjímečná rodina, i když si to o sobě rádi myslívají. Muži vedou stavební firmu, dcery si vzaly obyčejné muže a žijí poměrně v poklidu na předměstí Blatimoru. Tedy kromě Dennyho, samozřejmě...

Ve své nové kníze, Špulce modré nitě, nám Anne Tylerová odvíjí příběh jedné na první pohled zdánlivě obyčejné rodiny, který se, přestože plyne pomalu ...více

Selekce podruhé, tentokráte z druhé strany

Recenze knihy Dcera

Recenze
18.08.2016   •   Napsal/a Adéla Kolářová

Když si America a Maxon v Selekci prožili svou pohádku, čekal na ně nádherný život. Společně vládli zemi, kterou zbavili kast a přinesli jí svobodu, a měli celkem čtyři děti, dceru a tři syny. Dnes už se jim blíží padesátka a z neustálého kralování přichází únava. Veřejnost proto očekává, že v nejbližších letech odstoupí, a trůn přenechají své prvorozené dceři Eadlyn. Poslední dobou jsou ale král s královnou ještě unavenější než obvykle. I přesto, že už jsou kasty zrušené, se v zemi nedá zabránit diskriminaci na základě kastovního původu a lid volá po změnách. Panuje nespokojenost a postupně se začínají rojit myšlenky na svržení celé monarchie. Královská rodina cítí ten narůstající tlak a ví ...více

Letní romantika na francouzských vinicích

Recenze knihy Láska po francouzsku

Recenze
17.08.2016   •   Napsal/a Vendula Jindrová

Může být příběh, který je tuctový, něčím výjimečný? Vždyť se tyto slova vzájemně vylučují! Ale přesto se mezi obyčejnými, klasickými romány pro ženy najde jeden trochu výjimečnější. Alespoň pro mě.

Jak již název díla napovídá, „Láska po francouzsku“ se nebude odehrávat nikde jinde než v klidné Francii, kam se hlavní hrdinka Gina odstěhuje z Anglie. A to rovnou do starého domu na venkově, který zdědila po své tetě. Zde se pokusí usadit, načerpat sílu a vnitřní klid. Prosluněné francouzské vinice si ale pro Ginu připraví mnohem více překvapení – seznámení se s novými přáteli (i nepřáteli), díru ve střeše ...více

Nejkrásnější vydání na světě

Nejkrásnější vydání na světě

Recenze knihy Alenka v kraji divů a za zrcadlem

Recenze
16.08.2016   •   Napsal/a Leona Šťávová

Příběh Alenky v kraji divů vyšel poprvé v roce 1865. O šest let později vyslal Lewis Caroll Alenku do země ukryté za zrcadlem. Zdánlivě dětské příběhy, se dnes řadí do takzvané klasické literatury a neměly by chybět v žádné kvalitní knihovně.

Nakladatelství Slovart vydalo letos publikaci, která obsahuje oba Alenčiny příběhy. Ilustroval ji Dušan Kállay, slovenský malíř, grafik, ilustrátor a profesor na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě. Minulý rok uplynulo 150 let od prvního vydání Alenky v kraji divů a v New Yorku se konala výstava různých vydání tohoto příběhu. Hlavní cenu získalo slovenské vydání, jež ilustroval pan Kállay. Právem se tedy obálka této knihy pyšní ...více

Cesta po Evropě, nebo do vlastního nitra?

Recenze knihy Nalehko

Recenze
15.08.2016   •   Napsal/a Kateřina Chybová

Clara a Jeff se poznali prostřednictvím internetové seznamky. Rozhodli se, že normální randění už pro ně není a že nejlépe se poznají, když spolu vyrazí na cesty. Co víc, pojedou úplně naslepo. Bez pevně daného rozvrhu, bez rezervací v hotelech, bez zavazadel, jen v tom, co budou mít na sobě. Jeff si vystačí s obsahem svých kapes, Clara si vezme kabelku, protože na jediných šatech, které si plánuje obléci, žádné kapsy nejsou. Koupí si letenku do Istanbulu a dál se uvidí. Vědí jen, že za dvacet jedna dní se vrátí domů z Londýna bohatší o zážitky a snad i o něco dalšího.

Clara si v posledních letech prošla životní krizí, která ji totálně ...více

Kdo je prokleté dítě?

Kdo je prokleté dítě?

Recenze knihy Harry Potter a prokleté dítě

Recenze
11.08.2016   •   Napsal/a Tereza Vršková

Devět let je opravdu dlouhá doba. A stalo se tolik věcí jak ve světě literatury, tak i našich životech. Před devíti lety skončilo jedno velké dobrodružství, boj dobra proti zlu, boj dospívajícího chlapce proti chladnokrevnému černokněžníkovi. Jen málo knih se může pyšnit tím, že pomohlo změnit svět. Pomohlo změnit nás, čtenáře. Harry Potter bude navždy patřit do srdcí miliony čtenářů i když jeho příběh dávno skončil. I když... vlastně ještě neskončil.

Minulý rok spisovatelka J. K. Rowlingová oznámila, že chystá nový příběh ...více

A co kdyby… zůstala jen jedna budoucnost?

Recenze knihy A co kdyby to bylo jinak?

Recenze
10.08.2016   •   Napsal/a Vendula Jindrová

Nečekané setkání Evu a Jima svede dohromady, když Evě, jedoucí na kole, vběhne do cesty pes. Jak se Jim, který kráčí naproti Evě na ulici, zachová? Objede Eva pejska, nebo jí pes zkříží cestu a srážka bude nevyhnutelná? Tímto okamžikem začíná příběh Evy a Jima. Není to však jen tak ledajaký příběh, jelikož autorka nás nechává nahlédnout rovnou do tří odlišných verzí jejich společné budoucnosti.

Obálka nádherná, anotace zajímavá a lákavá, co víc si přát? Kniha A co kdyby to bylo jinak? rozhodně umí zaujmout, to se jí nedá vytýkat. Ale zbytek? Tedy vlastně to hlavní, kvůli čemu čteme knihy, a to příběh skrývající se uvnitř překrásných desek, bohužel už tak slavný není… ...více

Milostné dopisy se vrací na scénu!

Milostné dopisy se vrací na scénu!

Recenze knihy P.S. Stále Tě miluju

Recenze
09.08.2016   •   Napsal/a Vendula Jindrová

P.S. Stále tě miluju je pokračování úspěšné knihy Všem klukům, které jsem milovala. Lara Jean by si nikdy nepřipustila, že by kdy mohla být zamilovaná do Petera Kavinského. Ale po tom, co spolu naoko chodili, Lara své city přehodnotí a s Peterem chodí už doopravdy. Že by to mělo být jednoduší? Vztah, ve kterém nemusí předstírat a mohou být k sobě upřímní? Tak to je jen Lařina pouhá představa, která se rychle vytrácí. Je totiž zmatená, svými city si není jistá a neví, kdo se jí líbí a kam vlastně patří. Do toho se na scéně ještě objeví kluk, co se jí dříve líbil, a to už je jen třešnička na dortu. Je možné, aby Lara Jean milovala dva kluky najednou? ...více

Sklenit, zázračný minerál. A co když jedna dívka zaslechne, jak zpívá?

Recenze knihy Naslouchač

Recenze
08.08.2016   •   Napsal/a Lucie Šajnarová

Když se Ilan narodila, její matka se rozhodla, že nedovolí, aby její dcera dopadla stejně jako všechny ostatní děti ve sklenářském ghettu. Narodila se totiž čistá. Bez jakékoli vady nebo deformace, což ji předurčuje ke krátkému životu v norách. A tak je Ilan vydávána za chlapce, celé dny musí nosit mantii, aby skryla zrůdná poškození, která údajně má, a až jí bude deset let, bude určitě muset nastoupit do dolů, kde pravděpodobně zemře.

V pěti letech ovšem Ilan zaslechne nádherný zpěv. Zpěv retey, neviditelné stěny vytvořené ze zázračného minerálu sklenitu, která brání proniknutí jedovatých plynů z předchozí války na území vítěze. Právě reteu mají na starost udržovat sklenáři ...více

Když místo vraha pykají pozůstalí

Když místo vraha pykají pozůstalí

Recenze knihy Hrob mé sestry

Recenze
05.08.2016   •   Napsal/a Kateřina Chybová

Každý kdo znal Sáru Crosswhiteovou ji měl rád. Byla vždycky veselá, obětavá, odvážná a byla nejlepší střelkyní široko daleko. Proto bylo před dvaceti lety, v roce 1993, kdy Sára beze stopy zmizela a nechala za sebou jen prázdnou dodávku, citově zasaženo celé městečko Cedar Grove. Všichni v čele se šerifem Callowayem a její sestrou Tracy ji v horském terénu okolí města hledali několik týdnů, ale bez úspěchu. Nakonec byl za Sářinu vraždu odsouzen Edmund House, zločinec, který si již dříve odseděl šest let za znásilnění šestnáctileté dívky. Tracy si však myslela svoje a nikdy se nevzdala, pátrala na vlastní pěst a nyní má konečně v ruce důkaz, že soud tehdy nebyl k Houseovi úplně spravedlivý. Je odhodlaná pro něj zajistit nové slyšení a polapit Sářina skutečného vraha. ...více

Vaříme zdravě s Ellou

Vaříme zdravě s Ellou

Recenze knihy Lahodně s Ellou každý den

Recenze
04.08.2016   •   Napsal/a Vendula Jindrová

Ella Woodward si s pomocí svého blogu, vydáním knihy Lahodně s Ellou a zábavnými videorecepty na Youtube vydobyla známé a oceňované jméno v oblasti zdravého stravování. A to nemluvím o založení vlastní restaurace Mae Deli v Londýně, pořádání různých kulinářských akcí, workshopů a uvedení jejích oblíbených energetických koulí do prodeje v supermarketech. To je obrovský úspěch, který se povede málokomu, ale pozor! Tím to však nekončí. Tato mladá průkopnice přichází s novou kuchařkou, a tím je Lahodně s Ellou každý den. V ní nám představí rychlé, snadné, ale především chutné, super zdravé a výživné recepty pro každodenní události – jak rychlé svačinky a krabičkové obědy do práce, tak pohoštění pro večerní setkání s přáteli ...více

„...dětská hlava bez tělíčka a tělíčko bez hlavy.“

Recenze knihy Ještě není konec

Recenze
02.08.2016   •   Napsal/a Leona Šťávová

Michal Sýkora rád své romány nechává odehrávat v rodné Olomouci, i přestože to někteří patrioti přijímají s nelibostí. Působí na zdejší Univerzitě Palackého, kde se odborně věnuje teorii literatury a žánru detektivky. Detektivní román Ještě není konec, stejně jako dvě předchozí díla (Případ pro exorcistu a Modré stíny), je literární předlohou televizní série Detektivové od Nejsvětější Trojice, kterou uvádí Česká televize.

Všechny tři romány mají stejného jmenovatele, a to komisařku Marii Výrovou, přezdívanou Velká Sova. Ještě není konec vydalo v letošním roce nakladatelství Host, stejně jako Modré stíny ...více

Dvanáct žen a jeden příběh

Dvanáct žen a jeden příběh

Recenze knihy Bábovky

Recenze
29.07.2016   •   Napsal/a Leona Šťávová

Po vydání své třetí knihy začíná být Radka Třeštíková některými považována za nového českého Viewegha. Velkou částí čtenářů jsou Bábovky přijímány kladně a kniha se dobře prodává. Čte se poměrně lehce a svižně, ale nepatří mezi knihy, které si zařadíte mezi klasiku a budete číst opakovaně celý život a stále z nich čerpat nové a nové myšlenky.

Díky nápadité obálce knihu v prodejně jen tak nepřehlédnete. V letošním roce ji vydalo nakladatelství Motto v edici Román a řádí se k jeho bestsellerům ...více

Karel IV. očima  komiksových tvůrců

Karel IV. očima komiksových tvůrců

Recenze knihy Karel IV.: Pán světa

Recenze
27.07.2016   •   Napsal/a Veronika Košťáková

Knižní průmysl posledních pár let ovívá svěží vítr komiksu. Mezi čtenáři jsou jeho skalní příznivci, ale na druhé straně zase notoričtí odpůrci (ale to je jistě v každém žánru). Do podoby komiksu jsou převáděna klasická díla světové literatury, životopisy umělců anebo na druhé straně vzniká právě i zcela nový autorský komiks.

Při příležitosti 700. výročí narození Karla IV. Lucemburského začala vycházet spousta odborných i beletristických publikací. O životě jednoho z našich nejvýznamnějších panovníků se vždy hodně psalo a doufám, že psát se i nadále bude. Mezi novinkami nechybí právě ani již výše zmiňovaný komiks. ...více