Recenze knih

Němý Tulák na osobní pouti

Němý Tulák na osobní pouti

Recenze knihy Tulák

Recenze
23.09.2016   •   Napsal/a Adéla Kolářová

Záhadný muž zahalený do dlouhého kabátu putuje zkroušenou zemí obíhanou dvěma slunci, protože to původní se před časem rozpadlo na dvě poloviny. Zemí, ve které téměř každý člověk hladoví, a tak se všichni navzájem zabíjí pro kus žvance, žijí v ní zdeformovaní a zmutovaní jedinci, děti jsou vzácností, a tak jsou unášeny matkám a prodávány na trhu, ale hlavně je pod nadvládou démonské armády, která před pár lety vtrhla do lidského světa skrz puklinu v zemi, jak bylo již dávno předpovězeno.

Právě v tomto světě koná svou pouť hlavní hrdina. Cestuje od města k městu pouze se zpívajícím mečem ...více

Co dokáže změnit jedno letní setkání

Co dokáže změnit jedno letní setkání

Recenze knihy Léto, kdy jsme se potkali

Recenze
23.09.2016   •   Napsal/a Vendula Jindrová

Když se setkají dva lidé, může to znamenat mnoho. A nebo také nic. Denně se setkáváme s novými tvářemi, ale většinou je jen letmo přehlédneme. Ale občas se s někým dáme do řeči, nebo nás dohromady svede nějaká náhoda. A jak to bylo přesně u Cass a Bryana, to se dozvíme od Robin Constantinové v jejím nejnovějším románu „Léto, kdy jsme se potkali“.

Cassidy se právě rozešla se svým klukem a poslední, co by chtěla, je být doma a ve stejném prostředí, které jí bývalý vztah stále připomíná. Proto neváhá a odjíždí na celé léto pomáhat na letní tábor. ...více

Vlastní krev je vždy na prvním místě

Vlastní krev je vždy na prvním místě

Recenze knihy Vraždy na střední škole

Recenze
20.09.2016   •   Napsal/a Kateřina Chybová

Jako by smrt vlastních rodičů byla málo, Tandy dostává od života další kopanec. Její nejstarší bratr Matthew je opět podezřelý z vraždy. Jeho těhotná přítelkyně je po přiznaném románku s Mattovým vlastním otcem nalezena ve své posteli brutálně pobodána. Mělo by se jednat o zločin z vášně a Matty, slavný fotbalista, si v očích poroty se svými notoricky známými záchvaty vzteku nestojí příliš dobře. Tandy se rozhodne pátrat na vlastní pěst po důkazu o bratrově nevině. Jak je jejím dobrým zvykem, při své detektivní práci narazí na další záhadu, se kterou si policie zjevně neví rady. Někdo bez skrupulí vraždí mladé studentky soukromých středních škol a sama Tandy se začne obávat, že by mohla být další obětí. Strach je však emocí, kterou donedávna neznala, ještě nikdy ji nedokázal zastavit v boji za spravedlnost a ani nyní tomu není jinak. ...více

Že by se už zamiloval naposled?

Že by se už zamiloval naposled?

Recenze knihy Skrytá těla

Recenze
16.09.2016   •   Napsal/a Leona Škodová

Joe Goldberg se vrací v pokračování úspěšného románu Ty, který se stal pro mnohé čtenáře/ky počátkem rozpolcení vlastního zdravého rozumu. Nebo jste se nepřistihli, že s jeho rozumně podanými, ač zvrácenými názory mnohdy souhlasíte? Byl to zkrátka sečtělý sympaťák obklopený lidmi, kteří si jeho pohrdání zaslouží. Ve druhém díle s názvem Skrytá těla opouštíme New York a přesouváme se do slunnějšího Hollywoodu. Zprvu se zdá, že s odchodem necháváme (až na jednu výjimku, kvůli které se to celé děje) za sebou všechny Joeovy prohřešky a omyly z minulosti. To byla ale mylná domněnka i samotného hlavního hrdiny. Neboť se s přibývajícími stránkami začíná zdát, že karma vrací úder ...více

Pojďme najít cestu zpět k přirozenému životu

Recenze knihy Přirozeně

Recenze
16.09.2016   •   Napsal/a Vendula Jindrová

Máte pocit, že je někdy těch technologií už na vás prostě moc? Že by to chtělo trochu ubrat, zpomalit hektické tempo života a vrátit se k prostšímu životu bez věčného stresu, na který byly zvyklé naše babičky? Tradiční recepty, procházky v přírodě, práce na zahradě, povídání s přáteli – to jsou činnosti, které se pomalu, ale jistě začínají vytrácet. Co takhle začít být vyrovnanější, všímavější, uvědomělý, plný energie a jiskry… celkově přirozený?

Kniha „Přirozeně“ má svěží obálku, z které hýří optimismus a klid, i když má jednoduchou světle šedivou barvu. Ale v jednoduchosti je krása a opět to platí i u knížek, jelikož kombinace příjemné šedivé barvy ...více

Pozitivní přístup a jeho síla

Pozitivní přístup a jeho síla

Recenze knihy Síla pozitivního přístupu

Recenze
15.09.2016   •   Napsal/a Veronika Košťáková

Pozitivní energie, pozitivní přístup, pozitivní síla, pozitivismus,.... pozitivní slova se na nás valí téměř z každé strany a člověk, ačkoliv se do té doby cítil šťastný, má najednou pocit, že se sebou musí něco udělat. Musí sáhnout po nějaké literatuře a dělat něco pro to, aby byl jeho život snad ještě lepší, šťastnější a náležite pozitivnější.

Kniha Síla pozitivního přístupu se jednoznačně řadí mezi motivační a vzdělávací literaturu, která si klade za cíl pozvednout náš život o pomyslnou příčku výše. Na konkrétním případu přepracovaného, negativního a věčně zamračeného muže nám ukazuje, co vše se dá dělat jinak a jak. Mladý vedoucí jedné nejmenované ...více

Soused mého srdce

Soused mého srdce

Recenze knihy Kluk mého srdce

Recenze
15.09.2016   •   Napsal/a Vendula Jindrová

Říká vám něco titul „Můj život u sousedů“? Jestli ne, tak ho běžte omrknout, a pokud patříte již mezi ty šťastlivce, kteří knihu mají přečtenou, můžete jásat. Autorka Huntley Fitzpatricková totiž napsala volné pokračování, a to „Kluk mého srdce“, které vydalo ke konci léta jaké jiné nakladatelství, než CooBoo, proslulé svými young adult romány.

Předem upozorňuji, že se sice jedná o druhý díl, nicméně ten na předchozí nenavazuje nějakým radikálním způsobem, takže je klidně možné si ho bez obav přečíst, i když jste „Můj život u sousedů“ třeba nečetli. Ale doporučuji vám začít s první knihou, jelikož jsem si jistá, že ta vás nadchne! ...více

A zase ta Selekce! Teď ovšem s bonusy

A zase ta Selekce! Teď ovšem s bonusy

Recenze knihy Šťastně až navěky

Recenze
14.09.2016   •   Napsal/a Adéla Kolářová

Šťastně až navěky je soubor povídek ze série Selekce. Najdete v ní momenty, se kterými jste se už setkali v jednotlivých dílech - tentokrát jen z jiných pohledů, dále pak zbrusu nové scény, které jsme doteď nemohli vidět, nebo i bonusový epilog k třetímu dílu. Čtenáři tak mají možnost takzvaně nahlédnout pod oponu a přečíst si, co se dělo v zákulisí, zatímco America bojovala v Selekci. Jednotlivé povídky jsou navíc doplněny o překrásné ilustrace, na které je radost pohledět.

„Královna“ se soustřední na mladou Amberly, když se ještě jako čerstvě dospělá dívka účastnila Selekce a soupeřila o ruku budoucího ...více

Dívka bez vzpomínek

Dívka bez vzpomínek

Recenze knihy Lež

Recenze
14.09.2016   •   Napsal/a Marie Korčiánová

C. L. Taylor je autorkou psychologických thrillerů, mezi které patří i její románový debut Lež. Lež byla přeložena do patnácti jazyků a dostala se na první příčky britských bestsellerů. Autorka se snažila psát od dětství. V osmi letech její rukopis nakladatelství odmítlo. Později si u čtenářů získaly oblibu její povídky, které ji inspirovaly k napsání románu.

Představte si, že se vydáte na klidnou dovolenou do Nepálu, na místo, od kterého očekáváte několika týdenní odpočinek, načerpání nových sil a nové energie do života. Přesně na takovou dovolenou vyrazila Jane Hughesová před pěti lety ...více

Mužům vstup zakázán

Mužům vstup zakázán

Recenze knihy Dům žen bez mužů

Recenze
13.09.2016   •   Napsal/a Kateřina Chybová

V jednom domě v Paříži stojí dům, kam mají muži vstup zapovězen. Žije zde pět žen, které rezignovaly na lásku a na osoby silnějšího pohlaví obecně a to z nejrůznějších osobních důvodů, prožitků a zkušeností. Nyní ale jedna z nich odjíždí na několik měsíců do Indie a místo ní se do domu přistěhuje Juliette, která mezi současné obyvatelky domu přináší čerstvý vítr. Rychle se s ostatními ženami spřátelí a všechno je jako dřív. Tedy skoro.

Domu žen bez mužů velí Královna, bývalá slavná primabalerína, která celý svůj život zasvětila tanci, úspěchu a pomíjivým známostem. Nyní ale již pouze přežívá a nikdy nevychází z domu. Dále je tu Carla, která ...více

Život za život, tak zní starobylá smlouva!

Recenze knihy Dvůr trnů a růží

Recenze
13.09.2016   •   Napsal/a Anastasja Vištalová

Autorka bestsellerové série Skleněný trůn, jenž si získala miliony čtenářů na celém světě, nyní přichází s novým příběhem. I když ten není úplně nový, jedná se totiž o převyprávění všem nám známé pohádky Kráska a zvíře. Avšak tentokrát nás spisovatelský brk zavede do světa plného nelítostných vílích intrik.

Hlavní hrdinka devatenácti letá Feyre nemá zrovna na růžích ustláno. Už ve svém útlém věku je živitelkou celé rodiny. Mistrně ovládá lovecké umění, které ji zaručuje, že nezemře hlady. Nicméně jeden takový zimní lov se jí stane osudným. V lese zabila obrovského šedého vlka, jenže to není všechno, ona strašlivá šelma byla totiž ve skutečnosti vznešená víla. ...více

Svět nadpřirozena najdeme třeba i v Rusku

Recenze knihy Noční hlídka

Recenze
08.09.2016   •   Napsal/a Tereza Vršková

Když se řekne fantasy, tak si někdo představí třeba Pána prstenů, někdo Harryho Pottera a přitom jsou obě série naprosto odlišné. Fantasy žánr má hned několik podžánrů, které se vyznačují specifickými rysy. Jedním takovým podžánrem je i urban fantasy neboli tzv. městská fantasy. A mezi klasiky v tomto druhu literatury patří rozhodně Sergej Lukjaněnko se svými Hlídkami.

Noční hlídka je úvod do několikadílné série odehrávající se v Moskvě 90. let. Ve své knize nás autor seznamuje s faktem, že mezi obyčejnými lidmi žijí Jiní, tedy bytosti, které disponují určitými schopnostmi ...více

Cesta Marca Polo do Číny v románu

Cesta Marca Polo do Číny v románu

Recenze knihy Marco Polo I.

Recenze
06.09.2016   •   Napsal/a Lucie Šajnarová

Benátky, polovina 13. století - mladý Marco s nadšením očekává návrat svého otce z daleké cesty, kterou směřoval Nicolo Polo a jeho bratr do Číny ke dvoru velkého Kublajchána. Marco si na otce téměř nepamatuje, matka mu nedávno zemřela a on je nucen žít se strýcem, který ho využívá, jako kdyby byl pouhý dělník, nikoli syn samotného Nicola Pola. Po návratu jeho otce domů ovšem Marcovi začínají lepší časy, zdá se, že by možná po boku svého otce i mohl ukojit svou touhu po dobrodružství a cestování. Již brzy se však Nicolo vydává na další cestu ke Kublajchánovi, ale syna odmítne vzít s sebou.

Divoké mládí a velká touha poznávat ovšem přivedou Marca ...více

Co všechno dokáže způsobit jedna kulka

Co všechno dokáže způsobit jedna kulka

Recenze knihy Kulka

Recenze
05.09.2016   •   Napsal/a Vendula Jindrová

Caroline je naprosto spokojená. Má milující rodinu, vytouženou práci jakožto profesorka francouzské literatury a nemůže si na nic stěžovat. Ale když ji začne pobolívat zápěstí, po vyšetření zjistí obrovskou novinu, a to, že má v krku kulku! Caroline je po tomhle nepříjemném zjištění maximálně vyvedená z míry, jelikož nemá ponětí, co by kulka mohla dělat v jejím těle a jak se tam vůbec dostala. Objevená kulka však způsobí velké změny a přinese spoustu starostí, ale i užitečných a dosud zatajovaných informací. Největší převrat znamená zjištění, že Caroline je adoptovaná a její biologičtí rodiče byli zastřeleni, když ona byla tříletá. Vrah nikdy nebyl dopaden. Ale existuje jeden svědek, a tím není nikdo jiný než samotná Caroline. ...více

Mladé špionky na misi za účelem lásky

Mladé špionky na misi za účelem lásky

Recenze knihy V tajných službách: Protřepat, nelíbat

Recenze
02.09.2016   •   Napsal/a Adéla Kolářová

Cammie Morganová vypadá jako obyčejná patnáctiletá dívka, která měla to štěstí a dostala se na výběrovou Akademii Gillian Gallagherové, kam chodí ty nejchytřejší dívky z okolí. To je ovšem pouze venkovní krytí. Ve skutečnosti se totiž jedná o školu vychovávající nové generace tajných vládních špionek. Cammie proto umí čtrnáct světových jazyků, dokáže vás zabít na několik způsobů a je mistryní „sledovaček“. Když chce, dokáže být naprosto neviditelná, však si taky ve škole vysloužila přezdívku Chameleon.

O to víc ji proto překvapí, když si jí během jedné cvičné mise všimne ...více