cs sk

Recenze knih

Lidská dívka ve světě, kde pro ni není místo

Recenze knihy Ódinovo dítě

Recenze
26.07.2016   •   Napsal/a Marie Korčiánová

Ódinovo dítě je prvním dílem fantasy trilogie Havraní kruhy. Vydání tohoto kousku by určitě nemělo uniknout žádnému fanouškovi fantasy. Nakladatelství Host se nebojí sáhnout i po méně tradičních knihách, což norské fantasy u nás bezpochyby je. Autorka Siri Pettersen získala za Ódinovo dítě cenu za nejlepší norskou fantasy knihu, na další ceny byla nominována. Celá trilogie bude díky své popularitě i zfilmována.

Na dalekém severu existují říše, jedenáct říší. Žije zde Ymův lid neboli Ymslanďané či Aetlingové ...více

Když slova nestačí

Když slova nestačí

Recenze knihy Návrat slov

Recenze
26.07.2016   •   Napsal/a Jana Filípková

Nakladatelství Odeon je se svojí edicí Světová knihovna proslulé a neméně tím, že do této edice vybírá opravdu zdařilé a nevšední literární kousky z celého světa. Tentokrát zabrousil do ne moc známých makedonských literárních vod, které se zdají být stojaté a zahnilé. Omyl. Makedonská literatura je poměrně čerstvou a osvěžující sprškou kapek pro naše tváře. Především ta novo-proudová, současná chcete-li, která se začínala formovat až po skončení 2. světové války.

Spisovatel Goce Smilevski (nar. 1975) se objevil na scéně makedonské literatury ...více

Žena neobyčejné síly a schopností. . . Seznamte se s Karen Blixenovou

Recenze knihy Baronka Blixenová

Recenze
25.07.2016   •   Napsal/a Lucie Šajnarová

Je počátek 20. století a mladí novomanželé Karen a Bror Blixenovi přijížděli na svou farmu do Keni. Po pár měsících šťastného soužití zjišťuje mladá Karen děsivou skutečnost. Lékaři jí diagnostikovali syfilis. To může znamenat jenom jedinou věc, totiž nevěru jejího manžela. Karen přijme tuto zprávu s grácií a ledovým klidem. Pomalu se ale všechno mění. Karen začíná vládnout kávové plantáži, pořizuje si milence, legendárního Denise Finche Hattona, a stává se z ní ta žena, kterou známe pod jménem Baronka Blixenová.

Žena, jíž nesmírně proslavil film podle její nejznámější knihy ...více

Co se stalo s Andělem Roxanou?

Co se stalo s Andělem Roxanou?

Recenze knihy Andělé nad Teheránem

Recenze
22.07.2016   •   Napsal/a Lucie Šajnarová

Teheránské ghetto, polovina dvacátého století. Anděl Roxana je vykázána z domu, jelikož se její rodina domnívá, že nosí smůlu, stejně jako celé generace žen jejich rodu před ní. Poté, co Anděli Roxaně zemře paní, přijde o práci a vydává se na útěk z Teheránu. Chce vidět Kaspické moře, ke kterému létala jako malá ve snech. Cestou ji ale spatří bohatý íránský Žid Hříšník Sohrab, který se do ní zamiluje a udělá z ní svou ženu. Anděl Roxana žije v jeho domě, porodí mu dceru Lili, aniž by kdy pohlédla do očí otci svého manžela, Kacíři Timúrovi. Když na to ovšem jednou dojde, spatří v nich všechnu lásku a touhu, kterou k ní Kacíř Timúr cítí.

Jednou v noci zaslechne pětiletá Lili šramot ...více

Je královna duchů opravdová?

Je královna duchů opravdová?

Recenze knihy Rodinné prokletí

Recenze
22.07.2016   •   Napsal/a Marie Korčiánová

Gina Mayerová je německou autorkou, která má na kontě již mnoho knih. V češtině u nás vyšla první pod názvem Rodinné prokletí, který zní mnohem zajímavěji než originální německé pojmenování Leonora a její dcery.

Rodinné prokletí je příběhem jedné rodiny, kterou provází kletba táhnoucí se po generace. S rodinou se seznamujeme v Paříži roku 1900. Hlavní postavou je Dora a její dcera Nanette. Dora prožívá osobní krizi, manžel ji opustil, vybral si místo ní milenku. Její dcera naopak prožívá svou první zamilovanost. Z babiččina vyprávění se Nanette dozvídá o tajemné kletbě ...více

Královna, nebo zrádce? Jen ona sama rozhodne

Recenze knihy Dědička ohně

Recenze
21.07.2016   •   Napsal/a Tereza Vršková

V jejím srdci se ukrývá velká moc. Moc ničit, ale také moc tvořit. Moc vytvořit nový a lepší svět. Své ohnivé srdce ale musí teprve najít a naučit se, jak správně ho použít. Celaena během svého krátkého života už prožila mnohé. Ztrátu rodičů, tvrdý a nelítostný výcvik nebo rok těžkého otročení a mučení. Navíc se stala pravou rukou člověka, kterého ze srdce nejvíc nenávidí.

Ve svém dalším dobrodružství opouští Celaena skleněný trůn a vydává se do Wendlynu. Zde ale neplní vůli svého krále, ale naplňuje svůj osud. Hledá nejen sama sebe a vlastní odpuštění, ale také svůj cíl a motivaci ...více

Penny online a Noah na turné!

Penny online a Noah na turné!

Recenze knihy Girl Online na turné

Recenze
20.07.2016   •   Napsal/a Vendula Jindrová

Girl online alias vášnivou fotografku a blogerku Penny můžeme znát již z první, počáteční knihy Girl online, která u mnoha čtenářek zaznamenala obrovský úspěch a touhu po pokračování. Penny ale tentokrát čeká velké dobrodružství – vydává se na čtrnáctidenní turné se svým klukem Noahem a jeho kapelou. Budou cestovat napříč Evropou a mohou se tak těšit, že spolu prožijí kopu srandy a nezapomenutelných zážitků! Ale vše není tak skvělé, jak se na první pohled zdá, a tak se Penny s Noahem staví stále více překážek do cesty, které je oddělují. A do toho ještě někdo začne vyhrožovat a vydírat Penny! Jak se se vším zamilovaná dvojice vypořádá a jak celé turné nakonec dopadne? ...více

Deset sprostých slov na stránce

Deset sprostých slov na stránce

Recenze knihy Pestré vrstvy

Recenze
20.07.2016   •   Napsal/a Leona Šťávová

Deset sprostých slov na stránce a k tomu navrch čtyři slova, která jste, pokud nejste z Ostravska či rodiny horníků, pravděpodobně nikdy neslyšeli a z kontextu se jen těžce odhaduje jejich význam. Takový je první dojem z knihy Ivana Landsmanna Pestré vrstvy. Jistě po ní sáhne mnoho Ostraváků a jiných osob různě spřízněných s touto hornickou oblastí. Ti si právě naopak budou v ostravském nářečí a hornickém slangu libovat.

Ivan Landsamnn patnáct let pracoval v dole jako horník a poté jako předák. V roce 1985 odjel za bratrem ...více

Hilda a její svět

Hilda a její svět

Recenze knihy Hilda

Recenze
18.07.2016   •   Napsal/a Olga Studená

Na českém knižním trhu moc komiksů nenajdeme. Tuto ledovou zeď se v posledních letech snaží prolomit právě nakladatelství Paseka, které se rozhodlo mířit svými vázanými komiksy především na děti, ale nejen na ně, ale i na kohokoli, kdo má rád hezké obrázkové knížky. Další úžasnou komiksovou knihou vydanou Pasekou určenou pro děti je Hilda. Hildu vytvořil britský neotřelý nápaditý scenárista, ale především kreslíř Luke Pearson. Jeho komiksy slaví v Británii obrovský úspěch, ale nejen v jeho domovině, ale i v dalších asi patnácti zemích, kde se Hilda vydala. Dokonce je Hildin seriál, který komiksovou hrdinku rozpohyboval.

V Česku je Hilda vydána jako dva v jednom ...více

Když se minulost prolíná se současností

Když se minulost prolíná se současností

Recenze knihy Mariana

Recenze
15.07.2016   •   Napsal/a Věra Škodová

Julia Becketová už jako malá cítila, že ten dům je nějakým zvláštním způsobem její. Když se do něj nyní už jako dospělá žena nastěhuje, netuší, že tím dává odstartovat sledu událostí, které se jí ani trochu nebudou zamlouvat. V jejím novém domově ji přepadají podivné halucinace, na to, aby si je vyfantazírovala, až příliš reálné. Navíc ji všude, kam se hne, provází zvláštní myšlenka, která jí našeptává, že zde není poprvé. Jako by tento krásný dům už někdy v minulosti snad navštívila. Jako by v něm snad opravdu žila…

Mariana u nás poprvé vyšla před dvaceti lety. Proces proběhl nepozorovaně ...více

Jak nebýt teenager a pitomec zárověň

Jak nebýt teenager a pitomec zárověň

Recenze knihy Nechovej se jako pitomec

Recenze
14.07.2016   •   Napsal/a Vendula Jindrová

Co jiného čekat od „Průvodce etiketou pro náctileté“ než rady, tipy a příklady ke správnému a slušnému chování pro puberťáky. Jak anotace, tak ale i celkem vtipná a povedená obálka, která svým designem může zaujmout nemálo zvídavých teenagerů, vzbuzují dojem vtipného počteníčka.

To jsem od této krátké knihy očekávala a abych byla upřímná, byla jsem velmi zklamaná. Bylo by dobré na úvod uvést, že je mi 16 let, takže stále ještě spadám mezi náctileté, avšak nepřijde mi, že bych se chovala nějak neslušně, nespolečensky či nevhodně. Nicméně když jsem nad knihou váhala ...více

Stará Anglie, dvě sestry a jedno panství

Recenze knihy Panství Edenbrooke

Recenze
14.07.2016   •   Napsal/a Věra Škodová

Jistě takového spisovatele znáte. Jeho knihy obdivujete a milujete, a kdyby to šlo zařídit, do konce života byste nečetli nikoho jiného. Takovým případem je i legendární Jane Austenová. Poslední dvě staletí se jí více či méně snažily napodobit autorky a autoři po celém světě. Panství Edenbrooke je jednou z těch knih, které jsou svou kvalitou přirovnávány ke zdvořilému, přesto však jemnému a procítěnému stylu již zmíněné Jane. Nekoná se však žádná Bridget Jonesová ani Mark Darcy, tohle je originální a původní příběh z pera debutující autorky.

Za oficiální začátek cesty Marianne Daventryové je považován Bath ...více

Zvoní budík!

Zvoní budík!

Recenze knihy Kavkazan

Recenze
13.07.2016   •   Napsal/a Věra Škodová

Co byste dělali, kdyby vaši paměť poznamenal stín? Ovlivnilo by vás to natolik, že byste upadli do depresí? Vzdali byste to? Nebo byste se snažili posbírat zbytky vaší inteligence a podobně jako Mirza je slepili dohromady starožitným budíkem?

Třicátník Mirza Kurdelani poznamenaný stínovou válkou míří zpátky do své rodné vesničky Ušguli, kde se po letech intrik a prožívání oživlých nočních můr u filmového štábu chystá zapustit kořeny. Jeho čisté úmysly komplikuje skutečnost, že nejen on, ale ani jeho rodina nemají čistý štít. Mirza po letech špatně zacházejícími s jeho pamětí, je odhodlám přijít celé věci ...více

No tak jestli chceš...

No tak jestli chceš...

Recenze knihy Jestli chceš

Recenze
12.07.2016   •   Napsal/a Olga Studená

Helle Helle není zvolání, které budete slýchat od svých knihomolských kamarádů, když projdete kolem knihovny nebo knihkupectví. Helle Helle je dánská padesátiletá autorka, která se stala minimalistickou spisovatelkou a možná i profesionálkou na psaní nejkratších vět a románů. Je sympatická nejen svým jménem, které není pseudonymem, ač by se tak mohlo tvářit. Píše již mnoho let, ale do světa se dostala až minulý rok, kdy její kniha Psáno v přítomném čase byla poprvé přeložena do angličtiny. Její knihy v Dánsku získaly neskutečnou popularitu nejen mezi akademiky a kritiky, ale i celou širokou veřejností, protože její romány zasáhnou úplně každého.

Dva cizí lidé ve skoro cizím lese v době, kdy se už skoro stmívá ...více

Skvělý Tappi zasahuje podruhé

Skvělý Tappi zasahuje podruhé

Recenze knihy Tappi a narozeninový dort

Recenze
11.07.2016   •   Napsal/a Veronika Košťáková

O Vikinzích se toho psalo už tuny - o jejich výbojích a krvežíznivosti. Ale pravý opak divokého Vikinga je právě náš Tappi! Je milý, srdečný, mírumilovný a velmi přátelský. Není problém, který by nedokázal vyřešit smírčí cestou, a není událost, která by ho na dlouho rozčílila. Tappi je prostě dokonalý hrdina, který zvedne náladu nejen dětem, ale i čtoucím rodičům.

Tappi a narozeninový dort je již druhá kniha ze série Tappi a přátelé. V deseti krátkých příbězích se opět setkáme s jeho dobrými kamarády - sobem Chichotkem (skutečný sobík přímo k pomuchlání), bobrem Rachotkem ...více